![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorlog is menselijk, en de wapens erin gebruikt pretenderen niet onmenselijk te zijn.
Gelukkig dat ik geen natieleider ben, want ik zou geen enkel wapen wat me de overwinning zou geven, en daarbovenop de levens van mijn eigen troepen./burgers zou redden ongebruikt laten. Zelfs neutronenbommen en VX gifgas.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons eventjes koeltjes bekijken:
"officiele strijdkrachten" van vele "westerse" landen zullen geen mijnen meer aanschaffen en plaatsen.Een rare reactie gezien vrijwel alle mijnen die momenteel ,en doelbewust zoveel onschuldige slachtoffers verminken NIET door enig officieel Westers leger geplaatst zijn,en bovendien ,en nog steeds,aangemaakt worden in wel erg officiele fabrieken in China en Pakistan ![]() "officiele strijdkrachten" van enkele "westerse" landen gaan zich het gebruik van de zeer efficiente cluster-munitie ontzeggen (de reden van bestaan van de kleine jachtbommenwerper a la F-16),alleen maar omdat een miniscuul,recalcitrant landje als Israel slordig geweest is met het toepassen ervan.... rare jongens,die Westerse moraalridders We konden ook gewoon verklaren dat we die dingen niet als eerste gaan inzetten op andermans grondgebied igv conflict... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2007 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor één keer ben ik het volledig met uw eens. Er moet een internationaal bondgenootschap komen tegen de Verenigde Staten en diens handlangers. Vooral de huidige ontwikkelingen in het Kremlin zijn hoopvol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ik ben voor het verbieden van het gebruik én de productie van clusterbommen. Ik heb mensen - waaronder kinderen - gezien die hierdoor werden getroffen. Deze bommen maken de meeste slachtoffers na een gewapend conflict en dat maakt alles nog erger.
Waar ik me echter aan stoor is het feit dat de opstarter van de thread en in zijn navolging nog enkele anderen, deze materie aangrijpen om - nog maar eens - uiting te geven aan blinde haat, waarbij het schuim hen op de mond komt zodra ze de woorden 'Verenigde' en 'Staten' nog maar horen of zien. Die bommen moeten allemaal de wereld uit en ELK land dat hieraan niet meewerkt is verantwoordelijk. Door slechts één land als schuldige aan te duiden, tonen de mensen die hierboven hun VS-haat de vrije loop laten aan, dat het clusterbommen-probleem voor hen ondergeschikt is aan hun VS-haat. Anders gesteld: die clusterbommen kunnen hen op zich blijkbaar niks schelen, het is louter een 'ding' waarmee ze nog eens haat kunnen spuien. Het is smerig dat de VS dit soort wapens niet bant, maar wat denken onze VS-haters (Kay-gell, Bazilfunk, Minister van Agitatie, MaxWestland,...) over dezelfde smerige houding door landen als Rusland, Israël, China, Australië, Pakistan, India, Iran, ... Hebben we hier weer te doen met humane en ethische selectiviteit?
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 24 februari 2007 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja chiep..
Zelfmoord plegen EN moord plegen is voor zover mij bekend overal onwettelijk. We moeten toegeven dat er wat betreft de implementatie van een wettekst,"on the field" nog wat problemen zijn... Dat mag het maken van wetten niet verbieden.. Maar wat deze thread betreft,ik vind het waanzin dat wij onszelf ontwapenen.... Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2007 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan, moesten er wat minder slaafse mensen zijn, 't zou al veel beter gaan, want, die wapens worden ergens gemaakt, verkocht, aangeleerd om te gebruiken, en gebruikt. De media zouden eens wat gruwelijkere beelden mogen laten zien m.i., misschien dat er dan bij velen toch al ne klik komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() @John: Kan ik er aan doen dat ik een gezonde afkeer voor gruwelijk en zinloos (pleonasme
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 24 februari 2007 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() maar goed ook.
Clusterbommen zijn een belangrijk aspect in anti-persoon oorlogsvoering. Denk maar niet dat de Chinezen hun clusterbommen zouden sparen op Tibetaanse dorpjes.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel geeft deze kaart een ander beeld van de situatie: http://www.stopclustermunitions.org/map.asp Eens op stockpiles klikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() De BLU- 108/B;een voorbeeld van een clusterbom met een zelfvernietigingssysteem.Zeer gesofistikeerd.
http://www.globalsecurity.org/milita...ns/blu-108.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zie maar WW2, de VS and England zijn daar in coalitie gegaan met een grotere moordenaar dan Hitler ooit heeft geweest. Laatst gewijzigd door HAMC : 24 februari 2007 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() De CBU-89 GATOR mine,ook met een zelvernietigingssysteem.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/dumb/cbu-89.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Clusterbommen treffen veel onschuldige burgers, zowel tijdens een oorlog als decennia erna. Sommigen vinden dit een schending van het internationaal humanitair recht, anderen vinden dit een jammerlijk incident.
Het gevaar van clusterbommen is, net als bij mijnen, dat ze niet noodzakelijk onmiddellijk exploderen. Plus het feit dat kinderen vaak niet weten wat het is, en die dingen gaan oprapen, met de gekende gevolgen van dien... 10 tot 30 percent van de clusterbommen explodeert niet. In Laos liggen nog zo'n 10 miljoen bommetjes te wachten op een toevallige passant. Maar wie kan het immers wat schelen als er miljoenen onontplofte explosieven aan de andere kant van de wereld liggen te wachten op een slachtoffer? Na de Golf Oorlog vielen er slechts 1600 slachtoffers van onontplofte bommen. Een wandeling in Vietnam of Laos, waar nog haast elke dag doden vallen door onontplofte, 30 jaar oude bommen zou hun voetjes alvast deugd doen. Nu mag de Belgische regering het gebruik van clusterbommen afwijzen. De machtigen der aarde houden daar weinig rekening mee. Wel nodigen ze onze militairen uit om de stront in Libanon te gaan opkuisen natuurlijk... |
![]() |
![]() |