Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 08:11   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oorlog is menselijk, en de wapens erin gebruikt pretenderen niet onmenselijk te zijn.

Gelukkig dat ik geen natieleider ben, want ik zou geen enkel wapen wat me de overwinning zou geven, en daarbovenop de levens van mijn eigen troepen./burgers zou redden ongebruikt laten. Zelfs neutronenbommen en VX gifgas.
Oud 24 februari 2007, 08:31   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat het ons eventjes koeltjes bekijken:

"officiele strijdkrachten" van vele "westerse" landen zullen geen mijnen meer aanschaffen en plaatsen.Een rare reactie gezien vrijwel alle mijnen die momenteel ,en doelbewust zoveel onschuldige slachtoffers verminken NIET door enig officieel Westers leger geplaatst zijn,en bovendien ,en nog steeds,aangemaakt worden in wel erg officiele fabrieken in China en Pakistan

"officiele strijdkrachten" van enkele "westerse" landen gaan zich het gebruik van de zeer efficiente cluster-munitie ontzeggen (de reden van bestaan van de kleine jachtbommenwerper a la F-16),alleen maar omdat een miniscuul,recalcitrant landje als Israel slordig geweest is met het toepassen ervan....

rare jongens,die Westerse moraalridders

We konden ook gewoon verklaren dat we die dingen niet als eerste gaan inzetten op andermans grondgebied igv conflict...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2007 om 08:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:07   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
We zullen een ultimatum moeten instellen, een paar economische sancties en als ze niet inbinden geven we rusland gewoon de toestemming om met een invasie te starten zodat we het amerikaanse volk kunnen bevrijden van hun gemene dictator.
Voor één keer ben ik het volledig met uw eens. Er moet een internationaal bondgenootschap komen tegen de Verenigde Staten en diens handlangers. Vooral de huidige ontwikkelingen in het Kremlin zijn hoopvol.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:46   #24
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor het verbieden van het gebruik én de productie van clusterbommen. Ik heb mensen - waaronder kinderen - gezien die hierdoor werden getroffen. Deze bommen maken de meeste slachtoffers na een gewapend conflict en dat maakt alles nog erger.

Waar ik me echter aan stoor is het feit dat de opstarter van de thread en in zijn navolging nog enkele anderen, deze materie aangrijpen om - nog maar eens - uiting te geven aan blinde haat, waarbij het schuim hen op de mond komt zodra ze de woorden 'Verenigde' en 'Staten' nog maar horen of zien.

Die bommen moeten allemaal de wereld uit en ELK land dat hieraan niet meewerkt is verantwoordelijk. Door slechts één land als schuldige aan te duiden, tonen de mensen die hierboven hun VS-haat de vrije loop laten aan, dat het clusterbommen-probleem voor hen ondergeschikt is aan hun VS-haat. Anders gesteld: die clusterbommen kunnen hen op zich blijkbaar niks schelen, het is louter een 'ding' waarmee ze nog eens haat kunnen spuien.

Het is smerig dat de VS dit soort wapens niet bant, maar wat denken onze VS-haters (Kay-gell, Bazilfunk, Minister van Agitatie, MaxWestland,...) over dezelfde smerige houding door landen als Rusland, Israël, China, Australië, Pakistan, India, Iran, ...

Hebben we hier weer te doen met humane en ethische selectiviteit?

Laatst gewijzigd door La Chunga : 24 februari 2007 om 09:47.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:53   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik ben voor het verbieden van het gebruik én de productie van clusterbommen. Ik heb mensen - waaronder kinderen - gezien die hierdoor werden getroffen. Deze bommen maken de meeste slachtoffers na een gewapend conflict en dat maakt alles nog erger.

Waar ik me echter aan stoor is het feit dat de opstarter van de thread en in zijn navolging nog enkele anderen, deze materie aangrijpen om - nog maar eens - uiting te geven aan blinde haat, waarbij het schuim hen op de mond komt zodra ze de woorden 'Verenigde' en 'Staten' nog maar horen of zien.

Die bommen moeten allemaal de wereld uit en ELK land dat hieraan niet meewerkt is verantwoordelijk. Door slechts één land als schuldige aan te duiden, tonen de mensen die hierboven hun VS-haat de vrije loop laten aan, dat het clusterbommen-probleem voor hen ondergeschikt is aan hun VS-haat. Anders gesteld: die clusterbommen kunnen hen op zich blijkbaar niks schelen, het is louter een 'ding' waarmee ze nog eens haat kunnen spuien.

Het is smerig dat de VS dit soort wapens niet bant, maar wat denken onze VS-haters (Kay-gell, Bazilfunk, Minister van Agitatie, MaxWestland,...) over dezelfde smerige houding door landen als Rusland, Israël, China, Australië, Pakistan, India, Iran, ...

Hebben we hier weer te doen met humane en ethische selectiviteit?
Over Israël zullen ze wel redelijk snel hun mening verkondigen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:59   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Zielig ventje. Kijk hier 's naar en word volwassen !

Foto' van duizenden stukken van mensen, veroorzaakt door mensen die zichzelf hadden laten afstellen als superclusterbommen, heb ik hier door de linkse hypocrieten nog niet veel zien plaatsen...
Oud 24 februari 2007, 11:12   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tja chiep..

Zelfmoord plegen EN moord plegen is voor zover mij bekend overal onwettelijk.

We moeten toegeven dat er wat betreft de implementatie van een wettekst,"on the field" nog wat problemen zijn...

Dat mag het maken van wetten niet verbieden..

Maar wat deze thread betreft,ik vind het waanzin dat wij onszelf ontwapenen....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2007 om 11:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:14   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tja chiep..

Zelfmoord plegen EN moord plegen is voor zover mij bekend overal onwettelijk.

We moeten toegeven dat er wat betreft de implementatie van een wettekst,"on the field" nog wat problemen zijn...

Dat mag het maken van wetten niet verbieden..

Maar wat deze thread betreft,ik vind het waanzin dat wij onszelf ontwapenen....
Zoals meestal, kieltje, ga ik met U akkoord...
Oud 24 februari 2007, 11:41   #29
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Loopt daar wat te schelden en ik ben een zielig sukkel ventje.

Knappe argumentatie.
Niemand heeft u gevraagd om militaristisch te denken hé. U gaat er al vanuit dat er oorlogen en legers nodig zijn blijkbaar. Vanaf dat je daar in meegaat, kom je na een tijd op het punt dat mensenlevens je ook niets meer zeggen, volgens mij.

Los daarvan, moesten er wat minder slaafse mensen zijn, 't zou al veel beter gaan, want, die wapens worden ergens gemaakt, verkocht, aangeleerd om te gebruiken, en gebruikt. De media zouden eens wat gruwelijkere beelden mogen laten zien m.i., misschien dat er dan bij velen toch al ne klik komt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:55   #30
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Niemand heeft u gevraagd om militaristisch te denken hé. U gaat er al vanuit dat er oorlogen en legers nodig zijn blijkbaar. Vanaf dat je daar in meegaat, kom je na een tijd op het punt dat mensenlevens je ook niets meer zeggen, volgens mij.

Los daarvan, moesten er wat minder slaafse mensen zijn, 't zou al veel beter gaan, want, die wapens worden ergens gemaakt, verkocht, aangeleerd om te gebruiken, en gebruikt. De media zouden eens wat gruwelijkere beelden mogen laten zien m.i., misschien dat er dan bij velen toch al ne klik komt.
Slappe praat.
Bijgevoegde afbeelding(e)

john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:56   #31
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
surprise, surprise, ...
Surprise, surprise.. wie zijn de andere "kleine landjes" die afwezig waren?
China, Rusland, India, Pakistan, Australie, Iran, Cuba, Noord-Korea, Venezuela.

Waarom wordt dat verzwegen?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:57   #32
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oorlog is menselijk, en de wapens erin gebruikt pretenderen niet onmenselijk te zijn.

Gelukkig dat ik geen natieleider ben, want ik zou geen enkel wapen wat me de overwinning zou geven, en daarbovenop de levens van mijn eigen troepen./burgers zou redden ongebruikt laten. Zelfs neutronenbommen en VX gifgas.
Klopt.

Oud 24 februari 2007, 11:58   #33
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@John: Kan ik er aan doen dat ik een gezonde afkeer voor gruwelijk en zinloos (pleonasme ) menselijk leed heb.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 24 februari 2007 om 11:58.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:59   #34
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

maar goed ook.

Clusterbommen zijn een belangrijk aspect in anti-persoon oorlogsvoering. Denk maar niet dat de Chinezen hun clusterbommen zouden sparen op Tibetaanse dorpjes.
Oud 24 februari 2007, 12:04   #35
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Over Israël zullen ze wel redelijk snel hun mening verkondigen...
In totaal 49 landen aanwezig en NIEMAND heeft die lijst gepubliceerd.
Wel geeft deze kaart een ander beeld van de situatie:
http://www.stopclustermunitions.org/map.asp

Eens op stockpiles klikken...
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 12:10   #36
john bell hood
Banneling

Standaard

De BLU- 108/B;een voorbeeld van een clusterbom met een zelfvernietigingssysteem.Zeer gesofistikeerd.
http://www.globalsecurity.org/milita...ns/blu-108.htm
Oud 24 februari 2007, 12:11   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
StevenNr1
Niemand heeft u gevraagd om militaristisch te denken hé.
Ik heb dan wel een paar jaar soldaat geweest bij het Belgisch bezettingsleger in Duitsland maar militaristisch denken doe ik volgens mij niet.

Citaat:
U gaat er al vanuit dat er oorlogen en legers nodig zijn blijkbaar.
het is gewoon realiteit, zolang er mensen zijn zijn er legers en oorlog. Ofdat goed is of nodig is is maar hoe je het bekijkt.

Zie maar WW2, de VS and England zijn daar in coalitie gegaan met een grotere moordenaar dan Hitler ooit heeft geweest.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 24 februari 2007 om 12:12.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 12:17   #38
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Zielig ventje. Kijk hier 's naar en word volwassen !

In welke oorlog vallen er geen 'onschuldige' slachtoffers?
Het is en blijft een fantastisch wapen in oorlog, ipv tegen wapens te pleiten zou je beter tegen oorlogen pleiten!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 12:18   #39
john bell hood
Banneling

Standaard

De CBU-89 GATOR mine,ook met een zelvernietigingssysteem.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/dumb/cbu-89.htm
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  cbu-tmd_36.jpg‎
Bekeken: 62
Grootte:  13,8 KB
ID: 17946  

Oud 24 februari 2007, 12:27   #40
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Clusterbommen treffen veel onschuldige burgers, zowel tijdens een oorlog als decennia erna. Sommigen vinden dit een schending van het internationaal humanitair recht, anderen vinden dit een jammerlijk incident.

Het gevaar van clusterbommen is, net als bij mijnen, dat ze niet noodzakelijk onmiddellijk exploderen. Plus het feit dat kinderen vaak niet weten wat het is, en die dingen gaan oprapen, met de gekende gevolgen van dien...

10 tot 30 percent van de clusterbommen explodeert niet. In Laos liggen nog zo'n 10 miljoen bommetjes te wachten op een toevallige passant.

Maar wie kan het immers wat schelen als er miljoenen onontplofte explosieven aan de andere kant van de wereld liggen te wachten op een slachtoffer?
Na de Golf Oorlog vielen er slechts 1600 slachtoffers van onontplofte bommen.
Een wandeling in Vietnam of Laos, waar nog haast elke dag doden vallen door onontplofte, 30 jaar oude bommen zou hun voetjes alvast deugd doen.

Nu mag de Belgische regering het gebruik van clusterbommen afwijzen. De machtigen der aarde houden daar weinig rekening mee. Wel nodigen ze onze militairen uit om de stront in Libanon te gaan opkuisen natuurlijk...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be