Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 18:29   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Brussel heeft plannen voor tolsysteem

Het Nieuwsblad

Citaat:
BRUSSEL - Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onderzoekt het plaatsen van tolhuizen aan de invalswegen naar de hoofdstad. Er zijn plannen getekend, zo schrijft Le Soir zaterdag.
Volgens de krant worden verschillende mogelijkheden bekeken: een tolhuis op elk van de veertig toegangswegen tot de stad; iedereen die de stad in- of uitrijdt 3 euro laten betalen tijdens de spitsuren op weekdagen; 24 uur op 24 laten betalen tegen 0,50 euro tijdens daluren en 1,20 euro in de spits; of een maximumbedrag vastleggen per dag, bijvoorbeeld 5 euro.

De inwoners van Brussel zouden sowieso geen tol moeten betalen. Bij het gewest zijn sommigen terughoudend. ,,Er zijn drie hindernissen om tol te heffen in Brussel'', luidt het op het kabinet van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A).

,,Er is de vrees voor delokalisering van bedrijven uit Brussel. Ten aanzien van de centrumkern van Londen heeft Brussel 110 toegangspoorten, waardoor het systeem erg duur zou worden. Ten derde is het systeem sociaal niet rechtvaardig: de weg is niet voorbehouden aan de rijken.''

Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo) is het idee wel genegen. Zij spreekt van ''een optie die ernstig moet worden overwogen''. Ze beseft het risico op delokalisering en benadrukt dat een tolsysteem enkel kan via een samenwerkingsakkoord met de drie gewesten. ,,Tolheffing is nog niet voor morgen'', erkent ze.

Picqué ontkent

Brussels minister-president Charles Picqué (PS) reageert fel op het bericht in Le Soir. ,,Dat debat heeft nooit op de agenda van de Brusselse regering gestaan", zo laat Picqué bij monde van zijn woordvoerster France Marage weten.

De Brusselse minister-president benadrukt dat hij nooit gevraagd heeft naar en zelfs nooit heeft horen spreken van eventueel onderzoek naar de mogelijkheid om een tolsysteem in Brussel te installeren.
Oud 25 februari 2007, 11:49   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
idd, en dus om het makkelijker begrijpbaar te maken: slechts 2 klassen gebruiken, maakt het veel duidelijker en echt lang zal het niet meer duren
Tja, maak het dan gewoon het makelijkst en gebruik 1 klasse é. Tgaat niet om het makelijk te maken, tgaat om de werkelijkheid en in deze werkelijkheid zijn er nu eenmaal 3 klassen van mensen, niet 2 en niet 1.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 18:57   #23
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of die in Brussel ze nog wel alle vijf hebben.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:04   #24
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

in principe is tolheffing de beste methode om de kosten van transport aan te pakken.
Die kosten zijn dan vooral kosten van files. Met zo'n tolsysteem kan je de tol laten varieren in de tijd, waardoor het verkeer beter gespreid wordt en doorstroming verhoogt. Met een taks op brandstof help je het fileprobleem niet, met een wegenvignet nog minder. Tolheffing is de beste oplossing. Voorwaarde is wel dat de tolheffing andere belastingen vervangt...
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:38   #25
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Brussel heeft plannen voor tolsysteem

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onderzoekt het plaatsen van tolhuizen aan de invalswegen naar de hoofdstad. Er zijn reeds plannen getekend.

Mogelijkheden
Volgens de krant worden verschillende mogelijkheden bekeken: een tolhuis op elk van de veertig toegangswegen tot de stad; iedereen die de stad in- of uitrijdt 3 euro laten betalen tijdens de spitsuren op weekdagen; 24 uur op 24 laten betalen tegen 0,50 euro tijdens daluren en 1,20 euro in de spits; of een maximumbedrag vastleggen per dag, bijvoorbeeld 5 euro. De inwoners van Brussel zouden sowieso geen tol moeten betalen.

Sociaal onrechtvaardig
Bij het gewest zijn sommigen terughoudend. "Er zijn drie hindernissen om tol te heffen in Brussel", luidt het op het kabinet van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a). "Er is de vrees voor delokalisering van bedrijven uit Brussel. Ten aanzien van de centrumkern van Londen heeft Brussel 110 toegangspoorten, waardoor het systeem erg duur zou worden. Ten derde is het systeem sociaal niet rechtvaardig: de weg is niet voorbehouden aan de rijken."

Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo) is het idee wel genegen. Zij spreekt van "een optie die ernstig moet worden overwogen". Ze beseft het risico op delokalisering en benadrukt dat een tolsysteem enkel kan via een samenwerkingsakkoord met de drie gewesten. "Tolheffing is nog niet voor morgen", erkent ze. (belga)
--------------------
Ik vraag me af wie dat allemaal gaat blijven KUNNEN betalen????
en dan zeggen dat de werkende vlaming minder zal moeten betalen en iedereen netto 125 euro meer zal krijgen (wat nadien in rook opgaat door alle andere taksen)
Oud 25 februari 2007, 19:42   #26
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Privatiseren! Nu!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:49   #27
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Pascal Smet ontkent.

Niets geloven wat deze landverrader vertelt of ontkent.
Oud 25 februari 2007, 20:00   #28
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
in principe is tolheffing de beste methode om de kosten van transport aan te pakken.
Die kosten zijn dan vooral kosten van files. Met zo'n tolsysteem kan je de tol laten varieren in de tijd, waardoor het verkeer beter gespreid wordt en doorstroming verhoogt. Met een taks op brandstof help je het fileprobleem niet, met een wegenvignet nog minder. Tolheffing is de beste oplossing. Voorwaarde is wel dat de tolheffing andere belastingen vervangt...
Er bestaan technische middelen om elke auto mee uit te rusten zodat men weet waar hij rijdt, hoeveel km hij rijdt, hoe hard hij rijdt, etc.. Op deze wijze kan men de automobilist laten betalen voor wat jij echt rijdt. Op de snelwegen "meer", in de stad in een tijdperiode "meer", wie te hard gaat "meer". Er is geen wegenbelasting meer nodig, de prijs van de brandstof kan naar beneden. De vervuiler betaalt. De opbrengst kan men exact toewijzen aan de gewesten naargelang gebruik van hun wegen. De verrekening kan automatisch via de bank.

Nadeel: de uitbater van de sateliet en de centrale weet waar elke wagen zich bevindt. Big brother is watching you.

Extra voordeel: goede zaken voor de vlaamse electronica industrie als ze de kans krijgen om een dergelijk systeem te leveren.
Oud 25 februari 2007, 20:16   #29
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Pascal Smet ontkent.

Niets geloven wat deze landverrader vertelt of ontkent.
Ik denk dat we eerder van het omgekeerde kunnen uitgaan: als Pascal Smet iets ontkent, kan je er donder op zeggen dat ze ermee bezig zijn.
Oud 26 februari 2007, 08:59   #30
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

zou dat niet betekenen dat vele firma's uit Brussel wegtrekken ??
Misschien zou aldus de regionalisering echt werken en zal er geen discussie meer zijn over Brussel bij een splitsing.

Ik vrees dat deze maatregel Brussel zal laten leeglopen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 09:06   #31
TomT
Partijlid

Standaard

Wegenvignet, kilometerheffing, rekeningrijden en tolwegen zijn allemaal systemen die Europees verboden zouden moeten worden. Dit om te vermijden dat alleen rijken nog aan mobiliteit kunnen doen. En dat geldt ook voor Frankrijk.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:12   #32
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Tiens, het lijkt mij duidelijk nog niet voor morgen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:32   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik denk dat we eerder van het omgekeerde kunnen uitgaan: als Pascal Smet iets ontkent, kan je er donder op zeggen dat ze ermee bezig zijn.
Goed gezien.

Ik zie de rooien hun eigen ruiten echter niet inslaan pal voor de verkiezingen, en daarna zal het mede dankzij de CD&v zijn dat dezelfde rooien (en de blauwen) ons een pak nieuwe belastingen door de strot zullen kunnen rammen.
Oud 26 februari 2007, 10:33   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, het lijkt mij duidelijk nog niet voor morgen.
Neen, voor morgen niet.
Voor na de verkiezingen.

Die 12 miljard per jaar moeten ergens vandaan blijven komen, hé?
Oud 26 februari 2007, 10:39   #35
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, voor morgen niet.
Voor na de verkiezingen.

Die 12 miljard per jaar moeten ergens vandaan blijven komen, hé?
Laten we uw helderziendheid dan maar alvast in een aparte topic gieten, zodat we ze niet vergeten.
Knuppel voorspelt dat na de verkiezingen van 10 juni een tolheffing in Brussel zal worden ingevoerd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:41   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me idd af wat er van de volgende plannen NIET zal worden doorgevoerd: Wegenvignet, kilometerheffing, rekeningrijden en tolwegen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 februari 2007 om 10:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:57   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vergeet de toegevoegde CO2 taks niet....
Oud 26 februari 2007, 13:22   #38
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

'k vraag me af hoe verafstoot kan verklaren hoe iemand met een fulltime baan na aftrek van z'n onkosten amper nog eten kan kopen in een maand , over sparen spreken we al helemaal niet meer...
Oud 26 februari 2007, 13:29   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

vrhfstdt: "de belastingen zijn verlaagd, ge VOELT dat toch"
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 13:34   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Brussel heeft plannen voor tolsysteem

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onderzoekt het plaatsen van tolhuizen aan de invalswegen naar de hoofdstad. Er zijn reeds plannen getekend.

Mogelijkheden
Volgens de krant worden verschillende mogelijkheden bekeken: een tolhuis op elk van de veertig toegangswegen tot de stad; iedereen die de stad in- of uitrijdt 3 euro laten betalen tijdens de spitsuren op weekdagen; 24 uur op 24 laten betalen tegen 0,50 euro tijdens daluren en 1,20 euro in de spits; of een maximumbedrag vastleggen per dag, bijvoorbeeld 5 euro. De inwoners van Brussel zouden sowieso geen tol moeten betalen.

Sociaal onrechtvaardig
Bij het gewest zijn sommigen terughoudend. "Er zijn drie hindernissen om tol te heffen in Brussel", luidt het op het kabinet van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a). "Er is de vrees voor delokalisering van bedrijven uit Brussel. Ten aanzien van de centrumkern van Londen heeft Brussel 110 toegangspoorten, waardoor het systeem erg duur zou worden. Ten derde is het systeem sociaal niet rechtvaardig: de weg is niet voorbehouden aan de rijken."

Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo) is het idee wel genegen. Zij spreekt van "een optie die ernstig moet worden overwogen". Ze beseft het risico op delokalisering en benadrukt dat een tolsysteem enkel kan via een samenwerkingsakkoord met de drie gewesten. "Tolheffing is nog niet voor morgen", erkent ze. (belga)
--------------------
Ik vraag me af wie dat allemaal gaat blijven KUNNEN betalen????

Ze zullen wel inbinden als wij dreigen tolkotekes te zetten voor het vlaamse deel van de Ring, ... aangezien het grootste deel van de ring in Vlaanderen ligt, zullen ze het wel snappen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be