![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilders is een kieken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het hier niet om. Het gaat er hier nog steeds om dat Wilders bezig is met smerige persoonlijke aanvallen EN hij wil geen moslims in het kabinet. Dat heeft dus ALLES met vrijheid van godsdienst te maken en met moreel fatsoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar staat dat Wilders die motie indient "omdat er geen moslims in het parlement mogen zitten"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 25 februari 2007 om 02:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ten aanzien van de heer Wilders vind ik het verder nogal pikant te noemen dat hij zelf vier jaar nauw heeft samengewerkt in de tweede kamer met minimaal twee mensen die...een dubbele nationaliteit bezitten. Ik heb echter nooit iets gehoord over dat hij weigerde samen te werken of een motie indiende hierover o.i.d.
Nogmaals: Wilders doet nu net alsof iedereen over hem heenvalt omdat hij het probleem van dubbele nationaliteit aankaart. Dit is ver bezijden de waarheid. Iedereen valt over hem heen omdat hij twee gerespecteerde bewindslieden beledigt en persoonlijk aanvalt. De kamervoorzitter wist even niet goed daarmee om te gaan maar is al door verschillende partijen op het matje geroepen. De beide bewindslieden zijn nederlander EN hebben de eed op het staatshoofd, de grondwet en de wetten afgelegd. Aan hun persoonlijke loyaliteit kan niet getwijfeld worden zonder hen te belasteren. Nooit heeft iemand een mond opengedaan dat de nederlands/hongaarse Gabor (nog tijdens de koude oorlog) staatssecretaris was. Nooit heeft iemand aan zijn loyaliteit getwijfeld. Kwestie van dubbele paspoorten aanklagen: okay. Persoonlijke aanvallen: kappen ermee. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 25 februari 2007 om 02:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch vind ik dat de postjes te hoog gegrepen zijn voor mensen met twee nationaliteiten (ongeacht hun afkomst en/of geloof). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Van de CU moete ze in NL ook geen steun verwachten tegen de islamisering als het zo doorgaat. Had van die partij toch wat anders verwacht. Benieuwd hoelang Balkenende4 bestaat ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Goed, Hr Wilders gaat mij op sommige punten eigenlijk niet ver genoeg, want ik heb liever HELEMAAL geen godsdienst(invloeden) in de regering. Vandaar ook dat ik graag het woord "godsdienst" of synoniemen daar-van/voor zou zien geschrapt uit onze Grondwet. Gelijkheid is nodig om geloofwaardig te blijven en bovendien is de scheidslijn tussen politiek en "godsdienst" bij de islam NUL en bij "overigen" in het gunstigste geval wazig, alle zijn ze er op uit om aan andersdenkenden hun cultuur op te dringen alleen hebben ze niet alle daar doodstraf bij voorgeschreven staan in hun manifesten.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Inderdaad niet, nee; hij valt niet de personen aan. Maar dat verschil wil jij graag niet zien.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De koran is in de eerste plaats een politiek manifest dat vooral lijf- en doodstraffen voorschrijft voor onderwerpings-onwilligen en als zodanig ook hevig in gebruik in ieder tot dusver door moslims gedomineerd land. Ik acht deze "godsdienst" niet verenigbaar met beschaving en vrijheid zoals die in Nederland met veel moeite zijn ontworsteld aan oudere godsdiensten waar ik niet iets ergers voor in de plaats wil.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 februari 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Die kamervoorzitter behoort te worden ontslagen.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
@Hertog: hier zou jij iets van kunnen leren.
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat jij het nog steeds niet snapt of wilt snappen. Formeel had de kamervoorzitster het volste recht om te doen wat ze deed. Dat vind ik nog steeds, sterker nog het IS zo volgens de kamerregels. Als zij het gevoel heeft dat kamerleden persoonlijk beledigd worden en/of dat er een motie wordt ingediend die oproept de wet niet uit te voeren heeft zij de bevoegdheid zo iemand het woord te ontnemen. Dát heb ik gezegd. Iets anders is, of het slim is dat te doen. Het is natuurlijk veel beter dat de kamer zélf democratisch weerwerk biedt. Dat was hetzelfde toen Rutte aangevallen werd. Ook toen greep Verbeet in terwijl Rutte zélf aangaf 'niet van suiker' te zijn. Ik vind dit geen goede kamervoorzitter. Ik had het dan ook liever gehad dat iemand anders het was geworden. Niét omdat ze partijdig zou zijn, want dat geloof ik eerlijk gezegd niet, maar omdat ze geen gevoel heeft voor het debat en de eigen dynamiek die dat heeft. Ten aanzien van de motie van Wilders heb ik nooit ontkend dat Wilders het recht heeft deze in te dienen. Hoewel een motie van afkeuring zoals hij nu is ingediend een andere motie is dan de eerste. Deze motie is algemeen gesteld en gaat over de 'functie' van de beide bewindslieden, niet meer over de 'persoon'. Het lijkt een futiliteit maar is een belangrijk verschil. Jij moet ook eerlijk zijn. Als iemand net een zware eed heeft afgelegd en vervolgens twijfel je aan zijn loyaliteit dan suggereer je dat zo iemand meineed heeft gepleegd. Dat is een regelrechte persoonlijke aanval en een nederlands parlementariër onwaardig. Maar Wilders beseft dat ook wel, anders had hij de motie wel zélf ingediend. Verder weet ik dat jij, net als Wilders, geen moslims in het kabinet wilt. Maar laat hem dát dan openlijk zeggen in plaats van een kwestie van dubbele nationaliteiten, waar iedereen het eigenlijk allang over eens is, als excuus te gebruiken om twee gewaardeerde personen aan te vallen. Voor wat betreft je laatste zinnetje over 'iets kunnen leren': Nergens heb jij mij zien betogen dat Wilders niet mag doen wat hij doet, dat het verboden moet worden of dat zijn partij 'uitgesloten' moet worden. Daar ben ik toch echt teveel democraat voor. Net zoals ik nooit iemand op dit forum zal 'aanklagen' bij de moderatie of de negeerlijst gebruiken. Ik heb echter wel mijn eigen gedachten over de heer Wilders en zijn 'partij'. Ik heb het je al vaker gezegd, de minstens net zo rechtse Kamp of Pastors hebben veel meer mijn sympathie dan Wilders, louter en alleen omdat zij, in tegenstelling tot Wilders, bij willen dragen aan oplossingen in plaats van onderdeel te worden van het probleem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het tijd wordt om sommige mensen even te verwittigen.
In dit land is het zo dat minderheden niet mogen gediscrimineerd worden, incluis feiten waar meerderheden normaal geen probleem aan vinden. vooraleer jullie Dhr. Wilders nog wenst te bekritizeren, gelieve te noteren dat hij deels van Indonesische afkomst is. In dat geval moet men dus weldegelijk op zijn tellen passen bij kritiek of je kan een proces wegens racisme aan je broek krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 februari 2007 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Hoewel wij het niet (altijd) eens zijn kan ik je beargumenteerde berichten altijd wel waarderen. Je hebt bijvoorbeeld een draad geopend (ik geloof in 'Binnenland') over dubbele nationaliteiten met argumenten die weldegelijk hout snijden. Maar je zou misschien ook kunnen begrijpen dat er mensen zijn die Wilders een aandachtshoer vinden met een manier van optreden die contraproductief werkt. Zoals je hebt gemerkt kan er in Nederland juist veel gezegd worden, sinds een jaar of vijf is het hele debat opengegooid. Er zijn maatregelen genomen, er is een zeer strenge vreemdelingenwet en godsdienst mag vrij bekritiseerd worden. Wilders doet net alsof dat niet zo is. Afgelopen zaterdag stond er een full-page interview met Wilders in een van onze kwaliteitskranten waarin hij ongelimiteerd zijn zegje kon doen. Dat zie ik in België nog niet zo snel gebeuren. Wilders moet dus niet de 'martelaar' gaan uithangen. Wel is het zo, net als op dit forum, dat ik graag argumenteer met mensen die zelf ook de moeite nemen een minimum aan respect te tonen. Het aanhoren van een debat met Wilders is vergelijkbaar met een discussiedraad waarop 'Bruut Geweld' duidelijk aanwezig is: Het mág allemaal best, ik hoef hem ook niet te verbannen, maar je wordt er wel moe en kregel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() shit [ cynic mode ] vergeten aan te zetten hertog!
Enfin, Geert Wilders staat op dit ogenblik in de peilingen met 15 zetels! Gaat de nieuwe regering het halen bij de provinciale verkiezingen denk je? Nog een paar burka's erbovenop en ze hangen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |