Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2007, 14:55   #21
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vind jij dat positief? China slaagt erin om het ergste van de twee systemen te combineren: een loodzware stalinistische repressie én een kapitalistische uitbuiting waar Dickens een punjte aan kan zuigen.
Let eens goed op het woordje gestaag in mijn punt, en lees het dan nog eens opnieuw. Kijk dan eens naar het China van 30 jaar geleden, en het China van nu. Ja, er is nog veel werk aan de winkel. Maar neen, de slechte kant gaat het niet uit. Een stalinistisch regime met zoveel inwoners, met kernwapens, etc, dat op deze manier evolueert? Waar de inwoners de dag van vandaag eerder een auto willen kopen dan als gehersenspoelde massa te zitten kakken op het vuile kapitalistische westen, zoals in Noord-Korea? Ja, volgens mij mogen we allemaal eens dankbaar een gebedje prevelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:18   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
1. Wat vinden jullie goed aan deze tijden, politiek gezien (nationaal en/of internationaal)?
2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal)
3. Waar ligt de grootste politieke uitdaging?
1. dat we eindelijk eens een langere periode zonder oorlog zitten in onze contreien
2. de invoering van de euro, beste middel om zich toch een beetje "Europeaan" te voelen
3. ons niet laten onder de voet lopen door ideëen en gebruiken en mensen die bij onze levenswijze niet passen en voor ons onaanvaardbaar zijn
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:26   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
1. dat we eindelijk eens een langere periode zonder oorlog zitten in onze contreien
Inderdaad. Nu gaan we lekker vechten in andermans contreien. Leuk hé...

Citaat:
2. de invoering van de euro, beste middel om zich toch een beetje "Europeaan" te voelen
En als dat niet lukt, welke dwangmiddelen ga je dan nog gebruiken om de mensen het "juiste" gevoel op te zadelen? De iPods programmeren zodat ze enkel nog eurovisie-songs kunnen afspelen? De dag op school en werk laten aanvangen met een eed van trouw aan Barosso?

Citaat:
3. ons niet laten onder de voet lopen door ideëen en gebruiken en mensen die bij onze levenswijze niet passen en voor ons onaanvaardbaar zijn
Heb je het dan over de consumptiecultuur van de VS?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:29   #24
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

En als dat niet lukt, welke dwangmiddelen ga je dan nog gebruiken om de mensen het "juiste" gevoel op te zadelen? De iPods programmeren zodat ze enkel nog eurovisie-songs kunnen afspelen? De dag op school en werk laten aanvangen met een eed van trouw aan Barosso?

Jaani_Dushma, wat vind jij dan juist als antwoord op die 3 vragen?
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:44   #25
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de post van Dogbert best goed. Het kan natuurlijk altijd beter (inderdaad, Tsetsjenen en zo), maar ja het is een stap in de richting van vrede, zoasl Dogbert aangeeft...

omdat europa te laf is om te reageren? keep on dreaming.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:46   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Wat vinden jullie goed aan deze tijden, politiek gezien (nationaal en/of internationaal)?
De afbrokkeling (en hopelijk nakende ineenstorting) van de religie der politieke correctheid en de religie van de multiculturele verrijking.
Tegenwoordig, beseffende dat de term muticulturele verrijking de grootste vorm van boerenbedrog is die men de burger in het Westen (only) heeft pogen op te dringen, probeert men het nog eens onder het noemertje 'diversiteit', maar het zal niet baten.

Citaat:
2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal)
Met dank aan onze ouders en voorouders : het indrukwekkende sociaal zekerheidssysteem. Helaas door de poco's te grabbel gegooid en open gesteld als ocmw van elke verrijkende sukkelaar die tot hier geraakte en helaas ook door de rooien - de franstalige voonamelijk - misbruikt als electoraal lokmiddel bij de sufgepamperden zoals de werklozen van vader op zoon.

Citaat:
Het stoppen van de islamisering van Europa.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:52   #27
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De afbrokkeling (en hopelijk nakende ineenstorting) van de religie der politieke correctheid en de religie van de multiculturele verrijking.
Tegenwoordig, beseffende dat de term muticulturele verrijking de grootste vorm van boerenbedrog is die men de burger in het Westen (only) heeft pogen op te dringen, probeert men het nog eens onder het noemertje 'diversiteit', maar het zal niet baten.

Met dank aan onze ouders en voorouders : het indrukwekkende sociaal zekerheidssysteem. Helaas door de poco's te grabbel gegooid en open gesteld als ocmw van elke verrijkende sukkelaar die tot hier geraakte en helaas ook door de rooien - de franstalige voonamelijk - misbruikt als electoraal lokmiddel bij de sufgepamperden zoals de werklozen van vader op zoon.

Het stoppen van de islamisering van Europa.

of hoe ge 2 'positieve' woorden ("goed" en "verwezenlijking") toch nog kunt omplooien naar iets negatiefs. (verbrokkeling, boerenbedrog, ...zal niet baten..., sufgepamperden, sukkelaar,...)
Het is niet dat ik niet akkoord ga met uw standpunten, het is gewoon de verwoording. Probeer dit nu eens in een overtuigende constructieve manier te zeggen.
Oud 25 februari 2007, 15:54   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
of hoe ge 2 'positieve' woorden ("goed" en "verwezenlijking") toch nog kunt omplooien naar iets negatiefs. (verbrokkeling, boerenbedrog, ...zal niet baten..., sufgepamperden, sukkelaar,...)
Het is niet dat ik niet akkoord ga met uw standpunten, het is gewoon de verwoording. Probeer dit nu eens in een overtuigende constructieve manier te zeggen.

Ik plooide die niet om naar iets negatiefs.
Face reality en laat dat schoolmeestervingertje maar weg ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:07   #29
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
omdat europa te laf is om te reageren? keep on dreaming.
Dit en al die andere negatieve reacties vallen samen te vatten als verzuurd.

Is het nu zo moeilijk eens om een positieve thread te maken in je reacties?
Oud 25 februari 2007, 16:19   #30
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik plooide die niet om naar iets negatiefs.
Face reality en laat dat schoolmeestervingertje maar weg ...
ik besef dat ik het schoolmeestervingertje opsteek, maar ga het toch weer effe doen (sorry daarvoor ). Ge plooit het wél om naar iets negatiefs, allez, dat ge dat zelf niet ziet. Er zijn inderdaad véél problemen (die ge ook aangeeft in uw post), maar daar wou ik het hier effe niet over hebben (daar wordt al genoeg over gepraat in andere topics).

Serieus nu, wat vindt ge dat er goed is aan de huidige tijd, politiek gezien. Wat vindt ge de grootste verwezenlijking enz.
Oud 25 februari 2007, 16:22   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Vroeger waren er zo een beetje overal oorlogen en was het relatief stil waar mensen hun mond niet mochten opendoen en onder de knoet werden gehouden. Onze contreien staan bekend in de geschiedenisboekjes als "het slagveld van Europa". De laatste tijd heb ik er niet veel last van...

De euro maakt het de mensen gemakkelijker op allerlei gebieden. Het echte Groot Verenigd Europa zal er nog niet zo vlug komen, trouwens, nu de mensen uit vele bvb Oosteuropeese landen hier gemakkelijk over en weer kunnen lopen kunnen we dat niet steeds als een grote aanwinst ervaren dacht ik. De euro als eenheidsmunt is een grote verwezenlijking maar Europa als één groot land, neen dank U! Er zijn al problemen genoeg.

En neen, ik heb het niet over de consumptiecultuur in de VS... en dat weet je maar al te goed. Noem het beestje maar zelf bij naam, geen komedie nodig...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:26   #32
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger waren er zo een beetje overal oorlogen en was het relatief stil waar mensen hun mond niet mochten opendoen en onder de knoet werden gehouden. Onze contreien staan bekend in de geschiedenisboekjes als "het slagveld van Europa". De laatste tijd heb ik er niet veel last van...
Wanneer was het laatste geschil hier voor 1914-1918?

Citaat:
De euro maakt het de mensen gemakkelijker op allerlei gebieden. Het echte Groot Verenigd Europa zal er nog niet zo vlug komen, trouwens, nu de mensen uit vele bvb Oosteuropeese landen hier gemakkelijk over en weer kunnen lopen kunnen we dat niet steeds als een grote aanwinst ervaren dacht ik. De euro als eenheidsmunt is een grote verwezenlijking maar Europa als één groot land, neen dank U! Er zijn al problemen genoeg.
Ik zie niet in waarom ik de meute moet nabalken en de euro perse als iets goeds moet zien.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:28   #33
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Wanneer was het laatste geschil hier voor 1914-1918?

Ik zie niet in waarom ik de meute moet nabalken en de euro perse als iets goeds moet zien.
wat vind jij een goed antwoord op de 3 vragen?
Oud 25 februari 2007, 16:31   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

1/ het gemak waarmee het mogelijk is om "old" Europe (Belgie) de rug toe te keren en betere oorden op te zoeken
2/ geen
3/ botsing der beschavingen.
Oud 25 februari 2007, 16:36   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
1. De universele verklaring van de rechten van de mens
2. de veroordeling van het Vlaams Blok volgende uit deze verklaring
3. het slagen van de vreemdelingenpolitiek in ons land

Je bent uigenodigd bij mij in Antwerpen om Uwe onzin die je nu verkondigd te bewonderen....
Wees welkom

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 februari 2007 om 16:37.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:37   #36
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
1/ het gemak waarmee het mogelijk is om "old" Europe (Belgie) de rug toe te keren en betere oorden op te zoeken
overweegt ge dat misschien?
Oud 25 februari 2007, 16:38   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
overweegt ge dat misschien?
is al lang gebeurd mijn beste.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 februari 2007 om 16:39.
Oud 25 februari 2007, 16:57   #38
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou het forum een beetje willen opfleuren, er wordt nogal veel azijn gepist en afgegeven op alles wat bestaat.
Daaromwil ik aan de hand van 3 vraagjes een (hopelijk) leuke disussie op gang brengen:

Dat er nog idealisten van jouw slag bestaan die de boel hier komen opfleuren.
Citaat:
nationaal : dat het voor 85 % van de Belgen goed leven is (de 15 % die onder of op de armoedegrens leven is voer voor azijnpissers) -

internationaal : dat 6 van de 7 continenten het goed doen (dat Afrika voor een groot deel naar de kl... is, wie maalt daar nu om?)
Citaat:
ervoor zorgen dat 15 % van de Belgen en de meeste Afrikanen reden hebben om zo optimistisch als jij te worden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 17:01   #39
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
1. De universele verklaring van de rechten van de mens
2. de veroordeling van het Vlaams Blok volgende uit deze verklaring
3. het slagen van de vreemdelingenpolitiek in ons land
1) is niet meer dat wat moraalriddergezever die in de praktijk flopt

2) Het vb is niet veroordeeld.

3) ja echt, elke dag, zien we belgië meer en meer ten onderen gaan
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 17:05   #40
Don Quichote
Banneling

Standaard

Alles is zoals het hoort.

Grappig Belgique toch?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be