![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen weet ook dat het probleem te maken heeft met de organisatie "Jongeren voor Islam". Enerzijds kan men de organisatie niet verbieden omdat die dan "ondergronds" kan gaan en niemand er dan zicht op zou hebben, anderzijds kan men de organisatie niet toelaten om verder te "werken" zoals op dit moment. Ik heb op het kifkif forum toch wel een verontrustende reactie gelezen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 26 februari 2007 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom die overweldigend grote meerderheid (aldus Edina) van 'gematigde' moslims niets aan het probleem Uh-Huh? Bang voor represailles? Bang beschuldigd te worden van 'afvalligheid' met alle risico's van dien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Maar ik denk ook dat men het "gevaar van radicale moslims" overdrijft. Als die minderheid zich wilt afzonderen van de rest van de maatschappij door als fundamentalistische moslim te leven, is dat hun eigen probleem zolang men de rest niet aanvalt enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Wat kan die meerderheid van moslims méér doen aan het probleem dan jij of andere niet-moslims?
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 26 februari 2007 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees nergens dat de auteur stelt dat "radicalisatie DE oorzaak van kansarmoede is". Kan je haar even quoten? Dat de samenlevingsproblemen voor een groot stuk te wijten zijn aan de radicalisatie binnen de moslimgemeenschap, daar kan ik volledig inkomen. Ken jij andere allochtone groepen die in dezelde mate radicaliseren als de moslims Edina? Hun radicalisering is merkbaar op verschillende terreinen, ook bij de niet-zelfontploffers: - hun sterk doorgedreven segregatiestreven : islamitische wijken vs andere wijken, het feit dat ze nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk leven in tegenstelling tot andere allochtonen (en dat is allemaal religieus bepaalt : omgang met kaffirs mag enkel als het hen iets oplevert) - hun religieuse eisen (hoofddoeken, gescheiden zwemuurtjes, gescheiden omkleedlokalen, halalmaaltijden, etc) die absoluut niet passen in de 21ste eeuw - het behoud van de nationaliteit van hun grootouders ook al noemen ze zich nieuwe Belg - het feit dat kinderen van de 4de generatie nog eerst de taal van de grootouders aanleren ipv de nationale talen : de affiniteit met België is er niet en de ouders doen niets, maar dan helemaal niets, opdat hun kinderen die zouden krijgen, zelfs niet als die vorm van segregatie in belangrijke mate de toekomst van hun kinderen hypotekeert. - etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn zij die het probleem zullen moeten aanpakken door de klok van een Europese, beschaafde islam te gaan luiden. Naar mede-moslims hebben de fundi's misschien nog oren, naar kaffirs al helemaal niet. Dat weet je toch ook wel Uh-huh. Wel misschien kunnen al die zogenaamde gematigde moslims eens een massabetoging in Antwerpen om hun extreme broertjes duidelijk te maken dat ze moeten opkrassen met hun verwerpelijke ideeën. Misschien kunnen al die zogenaamde gematigde moslims eens een massabetoging inhouden in Europa als één van hun meer extreme soort zichzelf en andere de lucht in blaast. Wat een primeur zou dat niet zijn. Zoals er 100.000 Westerlingen de straat zijn opgekomen om te demonstreren tegen de aanvalsplannen van Bush in Irak een paar jaar geleden. Het is toch wel opmerkelijk dat nergens te wereld, zelfs in 'beschermd' gebied zoals Europa, al die gematigden nooit eens protesteren tegen de massaslachtingen die de soennieten en de sjiieten in Irak elkaar aandoen. Blijkbaar komen die gematigden enkel buiten als er cartoons circuleren die hen niet bevallen, hetgeen op zich ....hun extremisme dan verraadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 26 februari 2007 om 13:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, zoals Circe zei, vraag de namen aan de eigenaar van het rapport : de stad Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 26 februari 2007 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik durf als hypothese stellen dat de mate waarop de (religieuze) levensovertuiging beleefd wordt in sterke mate de kansen van het individu bepaalt binnen deze samenleving. Hoe meer ruimte de interpretatie van islam laat om zich aan te passen aan de omgeving, hoe groter de slaagkansen in de samenleving. Hoe minder dit het geval is, hoe kleiner de kansen en hoe groter de achterstand op sociaal en economisch gebied. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik zou zeggen, weerleg het eens Edina. Dit betekent dat iemand niet kansarm is omdat hij tot een doelgroep behoort, maar wel kansarm wordt naarmate hij strikte regels hanteert die normen en waarden afwijkend invullen van de eisen die de samenleving stelt. Wie bovendien verwacht dat de samenleving zich dus dient aan te passen is radicaal in opvatting. Ook daar ben ik het volledig eens mee. Hoe radicaler, hoe minder kansen op de arbeidsmarkt, hoe groter de kans op armoede. Ik ben het volledig eens met haar stelling dat moslims de oorzaak zijn van hun eigen kansarmoede. Meer nog, ze creëren die kansarmoede voor hun kinderen door bewust niet in de Westerse maatschappij te stappen maar prioriteit te geven aan hun religie en tradities. Oorspronkelijk geplaatst door Online ![]() Dat de samenlevingsproblemen voor een groot stuk te wijten zijn aan de radicalisatie binnen de moslimgemeenschap, daar kan ik volledig inkomen. Ken jij andere allochtone groepen die in dezelde mate radicaliseren als de moslims Edina? Hun radicalisering is merkbaar op verschillende terreinen, ook bij de niet-zelfontploffers: - hun sterk doorgedreven segregatiestreven : islamitische wijken vs andere wijken, het feit dat ze nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk leven in tegenstelling tot andere allochtonen (en dat is allemaal religieus bepaalt : omgang met kaffirs mag enkel als het hen iets oplevert) - hun religieuse eisen (hoofddoeken, gescheiden zwemuurtjes, gescheiden omkleedlokalen, halalmaaltijden, etc) die absoluut niet passen in de 21ste eeuw - het behoud van de nationaliteit van hun grootouders ook al noemen ze zich nieuwe Belg - het feit dat kinderen van de 4de generatie nog eerst de taal van de grootouders aanleren ipv de nationale talen : de affiniteit met België is er niet en de ouders doen niets, maar dan helemaal niets, opdat hun kinderen die zouden krijgen, zelfs niet als die vorm van segregatie in belangrijke mate de toekomst van hun kinderen hypotekeert. - etc Citaat:
Ik wist dat je uit ergernis de joden ging bijslepen. Jammer dat je hen over de zelfde kam scheert als je favoriete verrijkers want dat is intellectueel niet correct : zij blazen zich niet op in metrostations en treinstellen. En ze belasten de ocmw's niet (of zeker niet in dezelfde mate) als moslimradicalen. En verder vertegenwoordigen die orthodoxe joden maar een klein % van de joodse gemeenschap, en die heeft niet de reputatie van achtergebleven groep, nietwaar? Denk je dat de werkloosheidsgraad onder joden even hoog is als bij de moslimallochtonen? Nice try, maar zo doorzichtig Edina. Maar goed, uiteindelijk geef je wel toe dat die radicalen hun eigen kansarmoede creëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wees gerust, ik ben (uit eerste hand) zeer goed op de hoogte van wat de funcite van veldwerk(st)er inhoudt. Alsook van de problemen die zij in hun organisaties kunnen ondervinden wanneer zij bepaalde problemen aankaarten. In tegenstelling tot wat je schijnt te denken, ben ik er zelfs van overtuigd dat ze in ieder geval ten dele gelijk heeft met haar stelling dat het stadsbestuur blind bleef voor door haar aangebrachte zaken. Citaat:
Citaat:
Het artikel in de openingspost gaat overigens niet enkel over haar ontslag hé. En mijn reactie gaat dan ook niet over haar ontslag, maar wel om de andere zaken die ze er in aankaart. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
amai Uh-huh, erg moedig van je, ook erg juist er is idd een debat nodig over de aanpak ! je uitleg hier is vernieuwend want itt bvb Edina probeer je het probleem niet onder de mat te vegen, chapeau. ook die getuignis op Kifkif is in mijn ogen 'ontluisterend' voor vrouwen, ik kan me amper voorstellen dat zulke dingen echt gebeuren (ook in Antwerpen ?!) ... wat denk jij dat hieraan kan gebeuren ? zie jij hier nog oplossingen voor ? Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2007 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat alleen al zou een primeur zijn ... in de wereldgeschiedenis. Stel je voor 1.000 gematigde moslims die de straat opkomen om hun extremistische broeders tot rede aan te manen. Zelf CNN komt dat filmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ik probeer dat probleem helemaal niet onder de mat te vegen, beste Anna List. Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb nog nooit ontkend dat de radicalisatie een probleem is. Maar ik lees nergens in het artikel dat je poste wat er dan moet gebeuren. Zeggen dat radicalisatie DE oorzaak is van kansarmoede zal in ieder geval weinig oplossingen bieden.
|
![]() |
![]() |