Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 11:46   #21
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Men heeft inderdaad meer vrouwelijke islamgeleerden nodig die "de islam" ook eens interpreteren.
In Nederland heeft men nu een hogeschool opleiding Imam die ook door vrouwen gevolgd wordt. Op http://depers.coolcreations.nl/papers/43.pdf is daar trouwens een klein artikel over te vinden (pagina 6).
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 12:04   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjnu
Citaat:
Citaat:
Hind woont samen met een vriend, schreef een boek en gaf de islam de plaats in haar hart die geloof verdient. Haar islam verhindert niet om haar wettelijke rechten op eigen zelfbeschikking op ieder domein te combineren met haar geloof. Het kan dus wel: moslima zijn en actief deelnemen, slagen in de samenleving, zonder de beperking van allerlei regeltjes van een doctrine die je maatschappelijk onderaan de ladder zet en vooral die je daar houdt.
Staat dit niet haaks op je eigen mening?
De levenswijze van Hind Fraihi staat gewoon haaks op wat de islam predikt. Zo simpel is het.
Indien zij dit als islamitisch wil laten voorkomen, dan is dat haar mening.

Mij lijkt het eerder de bevestiging van wat ik voordien reeds zei: de gematigde moslim is evenveel moslim als de niet-praktizerende katholiek!

In dat geval: what's in a name?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 23:21   #23
Dycore
Banneling

Standaard

'k Heb juist weer een aflevering gezien. Ik wordt er gewoon ziek van. Vrees het ergste voor de moslims. Ze creeëren de voorwaarden voor conflict.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 00:27   #24
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
'k Heb juist weer een aflevering gezien. Ik wordt er gewoon ziek van. Vrees het ergste voor de moslims. Ze creeëren de voorwaarden voor conflict.
Jij kan dat nog...mij lukt het maar 5minuten en dan moet ik het afzetten.
Staat echt haaks op onze cultuur.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:53   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Tot nu toe heb ik alle afleveringen gezien. Niet slecht. Eigenlijk veels te korte uitzendingen naar mijn gedacht, en spijtig dat ze ’s avonds laat op zondag worden uitgezonden. Ze missen hierdoor het grote publiek voor wie ze misschien wel bestemd zijn.

Van Hind Fraihi had ik al haar boek gelezen. Kritisch, maar dan wel kritisch tegenover iedereen. Zowel in haar boek als in de uitzendingen.
Feministisch, ja. Maar dan wel eentje die zich afvraagt of de vlaamse vrouwen zelf niet het slachtoffer worden van onderdrukking, door het schoonheidsideaal, te willen behagen. Niet slecht gezien vond ik.

Dat Amina de bekeerlinge is, is mij nogal duidelijk. Een beetje fanatiek, bezeten is misschien te sterk uitgedrukt. Vooral dat het moslim zijn voor haar het belangrijkste kenmerk is voor een partner.

Hacer van de moslimexecutieve. Iemand die wel met kennis van zakens spreekt. Treffend vond ik haar verhaal over de leerkracht die ervoor zorgde dat ze kon verder studeren. Haar zus had niet zoveel geluk.

En Nadia, wel ja, iemand die op een nogal Westerse manier van het leven geniet. Maar wel haar sigaret weggooit als moeder in de buurt komt.

Niet slecht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 12:09   #26
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me bij het zien van die serie vooral af wanneer de VRT eens een programma gaat maken waarin mensen als Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali of Etienne Vermeersch eens lang en vrijuit kunnen praten. Of gewoon al een van de vele interviews met Dawkins eens uitzenden. Dat zou nog eens interessant zijn. Want laat ons eerlijk zijn: wat die 2 radicalen in "Moslima's" te vertellen hebben, is pure propaganda en ze krijgen niet het minste weerwerk.
Oud 2 april 2007, 17:04   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik vraag me bij het zien van die serie vooral af wanneer de VRT eens een programma gaat maken waarin mensen als Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali of Etienne Vermeersch eens lang en vrijuit kunnen praten. Of gewoon al een van de vele interviews met Dawkins eens uitzenden. Dat zou nog eens interessant zijn. Want laat ons eerlijk zijn: wat die 2 radicalen in "Moslima's" te vertellen hebben, is pure propaganda en ze krijgen niet het minste weerwerk.
Inderdaad, de VRT zou zich moeten gedragen als Openbare Omroep en iedereen zijn zegje moeten laten doen. Zeker wanneer het zo'n gevoelig onderwerp betreft. Het is per slot van rekening de belastingbetaler die de VRT in leven houdt. En de belastingbetaler dat is iedereen.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2007 om 17:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 17:07   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik sluit me aan bij Jurgen: telkens vijf minuten (had dan steeds dat bekeerde kieken en die turkse "ik ben het"...) gaf me teveel kotsneigingen om verder te kijken.

De keren dat ik Fraihi en dat andere meisje even zag voorbijkomen waren doenbaar.

Alleen vraag ik me toch af waar Hind Fraihi het haalt dat "wij" (in tegenstelling tot "zij") verplicht zijn om "het" schoonheidsideaal te volgen? Waar haalt ze dat? Uit de Flair of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2007 om 17:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 01:15   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Mia Doornaert, de heldin en woordvoerster van de frigide vrouwen, is eigenlijk slechts een pseudoniem van... Circe!
neen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:48   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alleen vraag ik me toch af waar Hind Fraihi het haalt dat "wij" (in tegenstelling tot "zij") verplicht zijn om "het" schoonheidsideaal te volgen? Waar haalt ze dat? Uit de Flair of zo?
Je weet wel beter Circe.

Ik denk dat de druk op de westerse vrouwen om er vooral “goed” uit te zien nooit zo groot is geweest als tijdens de laatste jaren. Borstvergroting, verkleining, facelifts, allerhande plastische ingrepen om ieder toch maar de perfecte maten te kunnen bezorgen. En juist, “vrouwenbladen” als Flair spelen daar gretig op in. De commercie wordt er ook niet slechter van. Trouwens, een trend die zich ook stillekesaan doorzet naar de mannenwereld toe.

Hind heeft geen ongelijk. De realiteit is er. Je kan je wel de vraag stellen of er dan minder behoefte is bij niet-westerse vrouwen. Velen hoeven uiteraard niet wekelijks onder de zonnebank te gaan liggen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 19:45   #31
Neptunus
Gouverneur

Standaard Obscurantisme

[FONT=Arial]Gelukkig waren er nog de moslima's Hind en Nadia om een beeld te geven van jonge moderne, redelijke moslima's die in staat zijn om hun religie te plaatsen en te kaderen in de context van een hoogontwikkelde samenleving anno 2007. Hacer Düzgün heeft de trein met de hedendaagse geëvolueerde maatschappij gemist en verkondigt een hopeloos ouderwets en retrograde discours.

De bekeerlinge Amnia Vandersteen slaat alle records als het gaat om obscurantisme, redeloosheid, antimodernisme en godsdienstwaanzin. Zo iemand maakt gewoon brandhout van decennialange vrouwenrechtenbeweging en draait de klok zowat 100 jaar terug. Ze vindt het normaal dat een vrouw maar de helft erft van de man, als haar man haar 'ontrouw' is, is het niet de schuld van haar man maar de schuld van de 'westerse' vrouw die volgens haar halfnaakt zou rondlopen. Ze heeft zich volledig gekeerd tégen de westerse samenleving en spreekt over Vlamingen' alsof ze er zelf niet meer wil bijhoren. Goed dat de kijker wordt geconfronteerd met de onzin en de waanzin die deze bekeerlinge verkondigt, die bovendien blijk geeft van een vijandelijke houding tegenover de maatschappij waarin ze is opgegroeid en die haar alle kansen heeft gegeven. Zoals vele moslimapologeten begeeft ze zich aan 'negationisme' als het het doel (proselitisme) maar dient zijn alle middelen, zelfs de meest bedrieglijke toegestaan. Amina houdt zich ook bezig met het vertalen van fundamentalistische moslimboekjes (een uitgeverij in de Lemonnier laan). Ze draait er haar hand niet voor om, om koranteksten gewoon verkeerd te vertalen, als het haar doel dient en zoals het haar uitkomt.

Een verwittigd kijker is er twee waard, want de obscure samenleving die deze bekeerlinge (bekeerlingen komen meestal in de radicale milieus terecht) zou wensen, wekt weerstand. Met dit soort uitzendingen jaagt men de redelijk, weldenkende, intelligente burger de gordijnen in, getuige de gesprekken tussen (intelligente, hoogopgeleide) mensen onderling over haar tussenkomsten. Het enige wat men bereikt met het opvoeren van bekeerlinge Vandersteen (en in mindere mate Düzgün) is dat mensen zich gewoon gaan afkeren van dit opgelegde 'islamgdoe' , dat regelrecht indruist tegen de consensus van een moderne geëvolueerde samenleving waarin mannen en vrouwen worden verondersteld op een gewone, normale manier met elkaar te kunnen omgaan zonder dat de vrouw zich dient te 'verbergen' in het openbaar omdat mannen in die visie niet in staat zouden zijn om hun seksuele impulsen te beheersen. Dit hele discours en de hele ideologie die deze twee vrouwen ten toon spreiden staan haaks op artikel 10 van de grondwet dat de gelijkheid tussen mannen en vrouwen waarborgt. Dergelijk programma brengt de kijker nauwelijks iets bij maar draagt integendeel bij tot de verdere polarisering en dualisering van samenleving [/FONT]
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 19:47   #32
Neptunus
Gouverneur

Standaard Obscurantisme

Gelukkig zijn er nog de moslima's Hind en Nadia om een beeld te geven van jonge moderne, redelijke moslima's die in staat zijn om hun religie te plaatsen en te kaderen in de context van een hoogontwikkelde samenleving anno 2007. Hacer Düzgün heeft de trein met de hedendaagse geëvolueerde maatschappij gemist en verkondigt een hopeloos ouderwets en retrograde discours.

De bekeerlinge Amnia Vandersteen slaat alle records als het gaat om obscurantisme, redeloosheid, antimodernisme en godsdienstwaanzin. Zo iemand maakt gewoon brandhout van decennialange vrouwenrechtenbeweging en draait de klok zowat 100 jaar terug. Ze vindt het normaal dat een vrouw maar de helft erft van de man, als haar man haar 'ontrouw' is, is het niet de schuld van haar man maar de schuld van de 'westerse' vrouw die volgens haar halfnaakt zou rondlopen. Ze heeft zich volledig gekeerd tégen de westerse samenleving en spreekt over Vlamingen' alsof ze er zelf niet meer wil bijhoren. Goed dat de kijker wordt geconfronteerd met de onzin en de waanzin die deze bekeerlinge verkondigt, die bovendien blijk geeft van een vijandelijke houding tegenover de maatschappij waarin ze is opgegroeid en die haar alle kansen heeft gegeven. Zoals vele moslimapologeten begeeft ze zich aan 'negationisme' als het het doel (proselitisme) maar dient zijn alle middelen, zelfs de meest bedrieglijke toegestaan. Amina houdt zich ook bezig met het vertalen van fundamentalistische moslimboekjes (een uitgeverij in de Lemonnier laan). Ze draait er haar hand niet voor om, om koranteksten gewoon verkeerd te vertalen, als het haar doel dient en zoals het haar uitkomt.

Een verwittigd kijker is er twee waard, want de obscure samenleving die deze bekeerlinge (bekeerlingen komen meestal in de radicale milieus terecht) zou wensen, wekt weerstand. Met dit soort uitzendingen jaagt men de redelijk, weldenkende, intelligente burger de gordijnen in, getuige de gesprekken tussen (intelligente, hoogopgeleide) mensen onderling over haar tussenkomsten. Het enige wat men bereikt met het opvoeren van bekeerlinge Vandersteen (en in mindere mate Düzgün) is dat mensen zich gewoon gaan afkeren van dit opgelegde 'islamgdoe' , dat regelrecht indruist tegen de consensus van een moderne geëvolueerde samenleving waarin mannen en vrouwen worden verondersteld op een gewone, normale manier met elkaar te kunnen omgaan zonder dat de vrouw zich dient te 'verbergen' in het openbaar omdat mannen in die visie niet in staat zouden zijn om hun seksuele impulsen te beheersen. Dit hele discours en de hele ideologie die deze twee vrouwen ten toon spreiden staan haaks op artikel 10 van de grondwet dat de gelijkheid tussen mannen en vrouwen waarborgt. Dergelijk programma brengt de kijker nauwelijks iets bij maar draagt integendeel bij tot de verdere polarisering en dualisering van samenleving.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 2 mei 2007 om 19:49.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 10:35   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard traditionneel-gelovige Moslima's

Opvallend hoe de moslimvrouwen zoals ik ze ken hier, zoals Hind en Nadia in je lange stuk verontwaardiging op met drie lijntjes worden "afgehandeld" terwijl de andere je volle aandacht krijgen.
Ik zag de uitzending niet, dus ik weet niet in welke mate je veroordeling juist is, ook niet voor Hacer Düzgun...

Het verschil tussen je lange aanklacht tegen de enen en het vlug afhandelen van de anderen is opvallend.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2007 om 10:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be