![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een vierde mogelijkheid is een toename van de inflatie om de reele pensioenschuld uit te hollen. Aan een verhoging van de pensioenleeftijd twijfel ik geen moment. Dit is politiek het meest haalbare. Ik denk persoonlijk dat degenen wiens ouders gespaard hebben er het beste zullen vanaf zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ander voorbeeld van de mooie kanten van gedwongen solidariteit.... Weet je wat het kost om drie kinderen fatsoenlijk groot te brengen? Hoeveel belastingen je hebt betaald aan BTW alleen al voor ze afgestudeerd zijn en zelf hun kost kunnen verdienen? Om daarna ook weer belastingen te betalen dat het stroeft? Hopelijk zal ik nooit een verzorgingstehuis of serviceflat nodig hebben want om dat te kunnen betalen volstaat mijn pensioentje bijlange niet. Ik zal dus tot het einde van mijn dagen zuinig moeten blijven leven om mijn kinderen niet op kosten te hoeven jagen in mijn oude dag. Mijn kinderen, die vanaf de eerste dag dat ze afstudeerden werken (ze zijn nu om en bij de 40) en op hun beurt de volle pot belasting betalen, alsook hun partners, zullen echter wél verplicht worden om 'solidair' te zijn met mensen die nooit kinderen wilden en die alles opleefden wat ze verdienden, of die zich onvermogend laten verklaren. Er zijn immers geen kinderen om iets op te kunnen verhalen.
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Over sociale zekerheid gesproken, maar nog meer over bejaardentehuizen:
Kijk eens wat de bejaarden moeten betalen in die tehuizen. Kijk dan ook eens hoeveel verplegend personeel daar in dienst is en hoeveel "dienst" de bejaarden krijgen. Reken dan eens de winst uit die de eigenaars van die tehuizen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jaar of 6-7 geleden waren we zo met een paar kameraden eens aan het brainstormen in welke sector er hopen poen te rapen ging zijn, mijn investeringstip op dat moment was : Sjiek Rusthuis met alles erop en eraan, ge moet alleen geld hebben om erin te kunnen steken, en niet te veel last hebben van uw geweten. (Ik had geen geld, en ik zou het ook nie over mijn goed hart kunnen krijgen, ![]() Ge hebt gelijk daar valt heel wa poen in te rapen, en zeker nog de jaren die gaan komen, die mensen hebben geld, en mits wat goed te soigneren, schonen infrastructuur en af en toe een uitstapken, kunde daar goe op teren... Als ge geen geweten hebt, kan het zelf zonder die uitstapkes en goe soigneren nog meer geld opbrengen. Feit is, dat er nu zo een grote golf bejaarden dreigt aan te komen, de RSZ da nie meer kan betalen, Pensioenen, OCMW voor diegene die hun plan nie kunnen trekken, en ziektekosten... Daar komt nog bij dat minder mensen werken om dat te bekostigen en dat je met een leger mensen zit, die nooit tot het systeem hebben bijgedragen. Na deze generatie is het gedaan en is de RSZ failliet ... of ze gaan met iet nieuw moeten afkomen... Mensen die pensioensparen gedaan hebben of een groepsverzekering hebben, gaan dat niet meer hebben als iets extra, maar als het enige wat ze nog hebben... Want ze gaan het wel draaien van : Ah die hebben toch genoeg, dus die moeten niks extra meer hebben... of zo nog just iets geven dat ge nie moet kreperen van den honger... Maw den belgische staat gaat u allemaal met uw pietjen hebben... Als heel het systeem niet dringend volledig herzien wordt, en er geen halt wordt toegeroepen aan het profiteren zonder bijdrage geleverd te hebben, gaat heel den boel onheroepelijk de afgrond in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb zelf 3 kids bij mij wonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste van die eigenaars zijn de plaatselijke OCMW's.
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef toe , met iets tussen de 6 �* 12 miljard euro per jaar kan je al heel wat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |