Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 23:16   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Intussen maakt Belgique even lekker géén onderscheid in het bekampen van linkse of rechtse Vlaamsgezinden.
Als u hiermee wil aantonen dat den Belgique en het VB aan elkaar gewaagd zijn, dan moet ik u hierin bijtreden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 23:34   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huidige regering probeert álle opposanten uit de weg te ruimen. Maar de bevolking zal nu eenmaal gemakkelijker accepteren dat een racistische oppositiepartij wordt veroordeeld, dan een christen-democratische.
En hoe denk je dat de huidige regering haar schapen verdeeld krijgt?
Oud 26 februari 2007, 23:40   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe denk je dat de huidige regering haar schapen verdeeld krijgt?
Als het VB zélf de progressieve Vlaamsgezinden bekampt, hebben we blijkbaar zelfs geen regering nodig.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 27 februari 2007, 03:42   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De tijd is nabij
Het kan nu niet lang duren of de BUB doopt hun ledenmagazine om tot "Wachttoren" zo te zien...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 06:49   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als het VB zélf de progressieve Vlaamsgezinden bekampt, hebben we blijkbaar zelfs geen regering nodig.

Je hebt niet geantwoord op een vraag die ik je stelde, Jaani. Waarom niet?

Toch nog even dit, Jaani.

Zou jij iemand vriendschappelijk kunnen behandelen die jou al jarenlang als de meest baarlijke duivel afschildert?
Die jou als een met pest besmet varken achter een schutkring steekt omdat jij niet hetzelfde denkt als hij?

Is het cordon sanitaire een uiting van vriendschap?

Hebben de 'linksen' in het algemeen het CS niet mee helpen opwerpen én in stand houden?

Vindt jij het niet logisch dat iemand die iemand anders bestrijdt als de ultieme vijand zélf ook bestreden wordt, al was het maar uit zelfverdediging?

Zijn de Zwitsers ook 'racisten' omdat ze via het BROV een halt hebben toegeroepen aan de migratiestroom?
Hebben ze daar gaskamers geïnstalleerd? Een CGKR nodig?

Waren Frankrijk, Oostenrijk en Italië, maar ook Nederland, niet slimmer door zich NIET van ondemocratische, politieke uitsluitingsmechanismen te bedienen waardoor ze ook NIET de ideale voorwaarden schiepen door dewelke de ongewenste, politieke tegenstander tot abnormale proporties MOEST uitgroeien?

Ja, het VB heeft van de nood een deugd gemaakt. Voordeel gehaald uit wat als nadeel bedoeld was. Maar wie moet je dat verwijten?
Het VB heeft er NIET naar gevraagd achter een cordon sanitaire te worden gezet, Jaani. Dat die partij ervan geprofieerd heeft kan je h�*�*r dus ook niet verwijten maar wel zijn bedenkers en uitvoerders. Dus ook, en voor�*l, de 'linksen'. Ook zij houden het CS immers, tot in het absurde toe mee in stand, en zijn dus medeschuldig aan de ongewenste groei van het VB. Of ga je me wijsmaken dat het wél de bedoeling was van het CS er het VB zo groot mee te maken?

Nu nog een stap verder gaan en, samen met de Franstaligen, roepen dat het VB de grote schuldige is aan de onmacht van Vlaanderen omdat het zo groot geworden is, is absurd, dat besef je toch?
Was het soms niet mooi meegenomen dat die separatistische partij, tegelijkertijd met de 'racistische', politiek werd uitgeschakeld?
Of speelde dat geen enkele rol?

Je ziet toch zelf ook dat het VB voortdurend als exuustruus wordt gebruikt om de eigen blunders mee goed te praten?
Het is trouwens ook nog nooit anders geweest dan dat ELK regime de nodige, volgzame schapen vond om zichzelf overeind te kunnen houden.
Oud 27 februari 2007, 07:55   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is trouwens ook nog nooit anders geweest dan dat ELK regime de nodige, volgzame schapen vond om zichzelf overeind te kunnen houden.
En nog dit: Jaani ploft hier vrijblijvend de idee neer dat het VB de progressieve Vlaamsgezinden bekampt. Ik zou daar wel eens voorbeelden willen van zien. Wie zijn die progressieve Vlaamsgezinden die het VB bekampt? Spirit? In dat geval zou ik zeggen: moet er nog zand zijn? Of heeft hij het over Meervoud & Co? Zoals gezegd: graag een voorbeeld dan van hoe het VB Meervoud bekampt.

De waarheid is dat er nauwelijks Vlaamsgezinde linksen zijn, én dat het VB die al helemaal niet bekampt. Het VB bekampt links, en dat is in België nog altijd extreem asociaal, conservatief en Belgicistisch.
Oud 27 februari 2007, 11:55   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani
Als het VB geen verdeel-en-heers'ers zouden zijn, kan je me dan uitleggen waarom ze er dan steeds een prioriteit hebben van gemaakt om de linkse en progressieve Vlaamsgezinden te bekampen??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Op welke wijze maakte het VB daar dan prioriteit van?

Oud 27 februari 2007, 12:54   #28
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als het VB geen verdeel-en-heers'ers zouden zijn, kan je me dan uitleggen waarom ze er dan steeds een prioriteit hebben van gemaakt om de linkse en progressieve Vlaamsgezinden te bekampen??
Wat een onzin .
Linkse en progressieve Vlaamsgezinden zijn quantité négligeable.
VB'ers hebben wel wat anders te doen dan zich met jullie bezig te houden.
Trouwens , als puntje bij paaltje komt , verkiezen jullie een links/collectivistisch België boven een rechts/liberaal/conservatief Vlaanderen.
Je mag me tegenspreken, zo je wil.
Oud 27 februari 2007, 14:05   #29
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat een onzin .
Linkse en progressieve Vlaamsgezinden zijn quantité négligeable.
VB'ers hebben wel wat anders te doen dan zich met jullie bezig te houden.
Trouwens , als puntje bij paaltje komt , verkiezen jullie een links/collectivistisch België boven een rechts/liberaal/conservatief Vlaanderen.
Je mag me tegenspreken, zo je wil.
Een Vlaamse beweging zonder linkse zijde is ten dode opgeschreven. Als we het enkel moeten hebben van rechts-radicale extremistjes, zal er nooit een zelfstandig Vlaanderen komen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:20   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Een Vlaamse beweging zonder linkse zijde is ten dode opgeschreven. Als we het enkel moeten hebben van rechts-radicale extremistjes, zal er nooit een zelfstandig Vlaanderen komen.
Pelgrim en Jaani zijn linksen van marxistische signatuur.
Je merkt maar dat ik hen zelfs nog niet extreem links wil noemen, alhoewel je dat sociologisch zou kunnen doen.
Anderzijds sprak ik in mijn post SLECHTS over 'rechts/liberaal/conservatief' - vrij ruim dus.
En begin je met een totaal vd pot gerukte redenering alsof ik stelde dat Vlaanderen enkel onafhankelijk zou worden met of dank zij 'rechts-radicale extremistjes'.
Dat doe je gewoon omdat je weet dat ik VB'er ben.
Ik acht je in staat tot eerlijker discussies.
Oud 27 februari 2007, 14:43   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Tja, ik zou eerlijk gezegd ook een democratisch liberaal België (als zoiets überhaupt mogelijk zou zijn) verkiezen boven een links-collectivistisch Vlaanderen.
Oud 27 februari 2007, 19:08   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...En andersom evenmin....
Oud 28 februari 2007, 15:28   #33
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
...En andersom evenmin....
De tijd hebben we toch aan onze kant, niet? Vlaamse onafhankelijkheid wordt meer en meer mainstream.
Gewone brave werkmannen/vrouwen en huisvrouwen/mannen en nog meer de intellectuelen beseffen dat België niet meer te redden is, toch niet met de onwil die we nu aan de overkant opmerken.

Laatst gewijzigd door Burry : 28 februari 2007 om 15:29.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:40   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wishful thinking kan toch zo schattig zijn he?
de vraag is altijd welke hans je hier hebt hé....
Oud 28 februari 2007, 15:46   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we het enkel moeten hebben van rechts-radicale extremistjes, zal er nooit een zelfstandig Vlaanderen komen.
...zei de muis tegen de olifant

Oud 28 februari 2007, 15:51   #36
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vraag is altijd welke hans je hier hebt hé....
De Hans-Hans of de Bruno-Hans?
Oud 28 februari 2007, 22:50   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
En nog dit: Jaani ploft hier vrijblijvend de idee neer dat het VB de progressieve Vlaamsgezinden bekampt. Ik zou daar wel eens voorbeelden willen van zien. Wie zijn die progressieve Vlaamsgezinden die het VB bekampt? Spirit? In dat geval zou ik zeggen: moet er nog zand zijn? Of heeft hij het over Meervoud & Co? Zoals gezegd: graag een voorbeeld dan van hoe het VB Meervoud bekampt.

De waarheid is dat er nauwelijks Vlaamsgezinde linksen zijn, én dat het VB die al helemaal niet bekampt. Het VB bekampt links, en dat is in België nog altijd extreem asociaal, conservatief en Belgicistisch.
De voorbeelden zijn genoeg te vinden. En dan heb ik het niet over Spirit, aangezien die niet Vlaams en nog veel minder links is.

Je hebt natuurlijk het bekendste voorbeeld: de bestorming van de IJzerbedevaart door het Vlaams Blok en haar organisaties.
Daarnaast heb je ook het incident waarbij VB'ers op de Sporenviering Alida Neslo bedreigden (eind jaren '80).
Je hebt de bestorming van de 11 juli-viering door VB'ers, bij het optreden van Willem Vermandere. Tegelijkertijd zijn ook mensen van Meervoud fysiek onder hande gepakt door mensen van het Vlaams Blok (bijgestaan door Franse skinheads!).
Onze calimero's houden het ook niet bij fysiek geweld, maar ondernemen zelfs gerechterlijke stappen tegen linkse nationalisten. Dus die zageventen die lopen te snotteren dat hun vzw's veroordeeld zijn, proberen zelf het gerecht te gebruiken om Vlaams-nationalisten aan te klagen.

Kom mij dus niet vertellen dat het VB Vlaamsgezind zou zijn, want daar geloof ik geens snars meer van!

En kom mij aub ook niet vertellen dat VB wel verplicht is van te ageren tegen 'links' nadat zij zogezegd onheus zouden behandeld zijn. Het geweld van het VB tegen links is al véél ouder dan die cordon's of die rechtzaken van het CGKR.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 28 februari 2007 om 22:52.
Oud 28 februari 2007, 23:34   #38
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
...zei de muis tegen de olifant

Maar de olifant alleen zou het nooit kunnen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 03:14   #39
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Face is. Als het VB niet van racisme beschuldigd kon worden was het wel van het.....separatisme.
Neemt niet weg dat het Blok door plat-racistische schrijfsels (zie in een ander topic hun "Marokkanen als politieagenten is als pyromanen als brandweermannen"-citaat) wel voldoende munitie heeft bezorgd aan het gerecht om haar te nekken, ongeacht de motieven van de rechtbank om dat te willen doen. Klagen over een politiek proces kan iedereen, maar wanneer nemen de individuele onnozelaars (Rob Verreycken en De Winter die dat tekstje in hun "Antwerps Nieuws" plaatsten) die het Vlaams-nationalisme van het VB bevlekten met plat racisme hun verantwoordelijkheid daarover eens op?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 06:01   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de olifant alleen zou het nooit kunnen.
In tegenstelling tot de muis....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be