Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2004, 16:20   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een godsdienst is op zichzelf is niet misdadig.
Gedachten tot nader order ook niet.
Het strikt navolgen van de regels binnen bepaalde godsdiensten streeft daarentegenover direct in tegenover de locale wetgeving.

En daar wringt het schoentje.
Ik geloof niet dat in dit land veel problemen bestaan uit conflicten tussen het navolgen van islamietische regels en de strafwet.
Citaat:
Zelfs voordat ze geschreven wordt tegenwoordig.
Voor een wet in het staatsblad bekend gemaakt wordt (zoveel dagen erna, zelfs!)heeft ze geen kracht van wet , dus d�*t probleem kan zich gewoon niet stellen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 16:58   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat in dit land veel problemen bestaan uit conflicten tussen het navolgen van islamietische regels en de strafwet.
Probeer jij dan maar eens een schaap te slachten.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 17:00   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Dat ze den boel goed kort en klein slaan, liefst met een paar zwaar gewonden, onder de maroeffen wel te verstaan, de enigste erkenning die ze mogen krijgen is dat Sobelair de repatriaties mag verzorgen.
Citaat:
maroeffen??
maroeffen en toeffen (een neologisme) mijn beste filosoof... nieuw codewoord voor
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 17:01   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Probeer jij dan maar eens een schaap te slachten.....
neen een [size=7]varken [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 13 januari 2004, 17:06   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Filosoof, ik heb specifiek de islam er niet in vermeld, daar bijvoorbeeld de mormonen in België ook al in conflikt komen met de wetgeving.

Mare, moet ik voorbeelden aanhalen uit de Koran waarmee de wetgeving in België gewoon verneukt word?

Citaat:
Voor een wet in het staatsblad bekend gemaakt wordt (zoveel dagen erna, zelfs!)heeft ze geen kracht van wet , dus d�*t probleem kan zich gewoon niet stellen...
Klopt als een bus, maar gewoon een voorstel, voordat er over gedebateerd kan worden brengt de politiek korrecten en hun beschermelingen in een staat van ingehouden razernij.

Filosoof, laat ons eerst 22 februari afwachten ,om daarna eens te kijken hoe sereen en democratisch een betoging kan zijn.
Ik zal de witte mars gebruiken als referentie. Niet kwa aantallen maar aan gemaakte kosten door schade.
Oud 13 januari 2004, 17:23   #26
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:
Filosoof, ik heb specifiek de islam er niet in vermeld, daar bijvoorbeeld de mormonen in België ook al in conflikt komen met de wetgeving.

Mare, moet ik voorbeelden aanhalen uit de Koran waarmee de wetgeving in België gewoon verneukt word?

Citaat:
Klopt als een bus, maar gewoon een voorstel, voordat er over gedebateerd kan worden brengt de politiek korrecten en hun beschermelingen in een staat van ingehouden razernij.

Filosoof, laat ons eerst 22 februari afwachten ,om daarna eens te kijken hoe sereen en democratisch een betoging kan zijn.
Ik zal de witte mars gebruiken als referentie. Niet kwa aantallen maar aan gemaakte kosten door schade.
De witte mars kan men vergelijken met dit forum.
Duidelijk dat de forumleden mondig zijn,vooral achter hun pc.
De huidige Vlaming is hypocriet,bang,laf en bekrompen.
Iedereen kijkt naar zijn eigen belang(huisje,tuintje).
Wanneer wij deze houding blijven hanteren,worden wij binnenkort volledig onder de voet gelopen door de Islam.
Onze mentaliteit wordt onze eigen ondergang.
Onze voorouders(Vlamingen waardig) hebben gestreden voor hun Vlaanderen,onze voorouders hebben gestreden voor hun familie.
De huidige Vlaming filosofeerd achter zijn computer.
Niet verwonderlijk dat de allochtonen onze laksheid uitbuiten.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 17:27   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

drie keer !!

1. dit jaar niet !

2. volgend jaar niet !

3. nooit !
Oud 13 januari 2004, 17:34   #28
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
drie keer !!

1. dit jaar niet !

2. volgend jaar niet !

3. nooit !
In mijn stamcafé(bestaat toevallig ook 26 jaar) hangt er een bord,met de mededeling''morgen gratis bier''
Oud 13 januari 2004, 17:43   #29
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

de islam is een erkende godsdienst in België, een schoonheidsfoutje van een vorige regering maar kom...

godsdienstvrijheid is hier ook,

een intercultureel knuffelbeleid is er ook,

aparte jobs voor allochtonen bij de VDAB zijn er ook,

er is ook de infrastructuur van België, een van de beste,

een uitgebreid sociaal vangnet is er ook (waar gretig gebruik van wordt gemaakt),

kinderbijslag is er ook, ziekteverzekering.... noem maar op... het is er...

euh...

waarom wordt er nu weer betoogd?

omdat de maatschappij iets terugvraagt, geloof ik, om ook een beetje respect te hebben voor niet-islamitische mensen!!!!!!!
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 21:22   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Probleem met Hare Krishnas? Is dat een diersoort ipv mensen?
ruiken die, zijn ze aggressief??Of hou jij niet van geel?

Wie bepaalt de toegelaten afmetingen dan? JIJ of een partijvoorzitter die wat stemmen vh zwartblok wil afsnoepen?
En dan?Stoort jou dat? Mij niet! En als het jou stoort, ben[size=5] jij[/size] de maat van alle dingen?
Waarom? Wat doe je dan met nonnetjes? Opsluiten in hun klooster en ze er nooit meer uitlaten? En Sinterklaas en de Kerstman? Verbieden dan maar?
Als het morgen in jouw hoofd opkomt, rond te wandelen in een monnikspij of een Davy Crocketcostuum, mag dat dan niet? En vooral: WAAROM NIET ???
Blanquart, voor mijn part loop jij rond met een peniskoker (zelfs met thermostaat als je dat zo wil)
Maar kom mij niet vertellen dat IK een bepaald kledingstuk niet mag dragen!!
Zwak, Blanquart, zéér zwak! Te veel THC in je lichaam? Dat wordt herkansen...
Leren lezen filosoof..
ik zal proberen wat tijd te nemen om foutloos te typen (niet gemakkelijk als je gehaast bent!)

Officiële vertegenwoordigers van religies vervullen zowat dezelfde functies als ambtenaren en politici in de Staat: zij leiden, begeleiden en voeren uit. In de STAAT is het dragen van bepaalde kledij (LEES: uniformen) voorbehouden aan bepaalde mensen (streng gereglementeerd), wat logisch is. Je mag jezelf dan ook leden zoals je wilt, MAAR er zijn regels en uitzonderingen. zo mag jij als burger, filosoof, geen uniform dragen die voorbehouden is aan politie, brandweer, leger enzovoorts, moet je in bepaalde instellingen een kledijvoorschrift respecteren, mag je behalve tijdens carnaval geen maskers en dergelijke dragen en mag je met je kledij ook geen aanstoot noch de openbare orde schaden of de geoden zeden overtreden geven (daar gaat je idee van peniskokers... maar ook rondlopen in astronautenuniformen en dergelijke mag NIEt). Ik mag evenmin als priester gekleed rondlopen als ik geen priester ben, enzovoorts...
Als ik over kledij en uniformen spreek, heb ik het dan ook over wat de overheid of de Staat, reglementeert, niet wat IK vind, dat staat buiten de discussie !!!

Islamieten denken anders: zij vinden dat ook de gewone gelovige mag rondlopen in uniformen en dergelijke... D�*t kan m.i. niet; ook zij moeten zich houden aan de burgerlijke wetgeving en de strafwetgeving die BOVen de religieuze wetten staan (niet in de islam uiteraard, en daar gaat het om).

Op school horen deze kleren m.i, niet thuis; NIEt dat ik er aanstoot aan neem, maar zogauw kleren of uniformen andere doelen kunnen dienen dan gewoon kledingstuk zijn, moet je als overheid reglementeren !!!

En hare krishna's dragen oranje, toevallig mijn lievelingskleur (ben boedhist !!!), maar deze kledij hoort niet thusi op de schoolbanken !

En IK bepaal niet hoe klein teken smogen zijn; dat heeft de maatchappij doorheen haar geschiedenis bepaald, en anno 2004 lopen de meeste mensen er zonder opvallende religieuze kledingsymbolen rond.. tenzij de islamieten die de klok willen terugdraaien, en d�*�*r gata het mij om!

Godsdienst is een privézaak: wèl hou het dan ook privé.
School is een openbare zaak, ook in vrije scholen. hou het dan openbaar !
Jean,
1) ja, de kleur vd hare krishnas, oranje ipv geel, je zal wel gelijk hebben, ik ben kleurenblind in zekere mate, maar dat ze niet op de schoolbanken mogen, d�*�*r vind ik geen justificatie voor.
Dat mensen nog met religieuze symbolen willen rondlopen is hun zaak, niet de onze! Je kan daar je je opinie over hebben, d�*t staat je vrij.
Akkoord dat bepaalde uniformen niet voor een ander doel gebruikt mogen worden: daar is misleiding in het spel, al dan niet met kwaad opzet, maar dat geldt dus niet voor een traditionele klederdracht uit gelijk welk land, of zelfs voor een astronautenpak! Dat is hun zaak, niet de onze! Je kan daar je opinie over hebben, d�*t staat je vrij.
Priesterkleding werd beschermd om de RKK te plezieren, maar een clergymancostuum (dat schijnbaar de dagelijkse dracht is van die mensen geworden is) dan weer niet en dat is ook logisch... Dat carnavalsmaskers verboden zijn heeft zijn reden, maardit heeft niets te maken met het debat over traditionele klederdracht en hoofddoeken dat hier gevoerd worden en ook niet met je eerdere stellingname tegen traditionele of afwijkende klederdracht. Wil je ook de joodse (enkel op sabbath gedragen) met bont gelijnde hoed verbieden? Dat is hun zaak, niet de onze! Je kan daar je opinie over hebben, d�*t staat je vrij, maar je hebt geen grond om het te verbieden: sociale normen? Alles verbieden wat niet aan de sociale normen beantwoordt? AAN WIENS SOCIALE NORMEN? Dan moet je veel verbieden, tot in het belachelijke toe! Juist voor druggebruik evolueerde men de andere richting op: wil je dat terugdraaien? Mij niet gelaten,
daar heb jetenminste nog het excuus van de volksgezondheid, maar ook dat gaat niet op voor traditionele kledij.. Wat blijft er dan over? Niet veel, hé...
en op het strand van Blankenberge mag je gerust je peniskoker dragen, met of zonder thermostaat....
Maar je schreef niet wat in jouw ogen het lot van Sinterklaas, het Kerstmannetje en de nonnetjes moest zijn.... Ga je ze uit de scholen en ziekenhuizen verbannen? Waarom aanvaardt je wel katholieke nonnetjes en geen islamietische? Ruik ik daar een dubbele moraal?
Oud 13 januari 2004, 23:23   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:

De witte mars kan men vergelijken met dit forum.
Duidelijk dat de forumleden mondig zijn,vooral achter hun pc.
De huidige Vlaming is hypocriet,bang,laf en bekrompen.
Iedereen kijkt naar zijn eigen belang(huisje,tuintje).
Wanneer wij deze houding blijven hanteren,worden wij binnenkort volledig onder de voet gelopen door de Islam.
Onze mentaliteit wordt onze eigen ondergang.
Onze voorouders(Vlamingen waardig) hebben gestreden voor hun Vlaanderen,onze voorouders hebben gestreden voor hun familie.
De huidige Vlaming filosofeerd achter zijn computer.
Niet verwonderlijk dat de allochtonen onze laksheid uitbuiten.
Ken jij mormonen of islamieten die in gezinsverband polygamie toepassen in België?(In Utah doen mormonen dat al geruime tijd nog maar sporadisch en meestal "op individuele basis".

Hoeveel Vlamingen zouden er polygaam zijn op individuele basis (ttz twee huishoudens hebben? Meer dan je denkt (Ik ken er alvast)

Noteer toch dat nergens in het OT staat dat het niet mag..(zelfs het NT ben ik niet zo zeker van...)
Oud 13 januari 2004, 23:32   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
maroeffen en toeffen (een neologisme) mijn beste filosoof... nieuw codewoord voor
Uit het "zwartblokwoordenboek der nederlandse taal"? Uitgave zwarten inktpot?)
Oud 13 januari 2004, 23:36   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uit het "zwartblokwoordenboek der nederlandse taal"? Uitgave zwarten inktpot?)
toef (de ~, ~en)
1 bosje => pluk
2 hoopje slagroom puree e.d. als garnering

Laten we dus hopen dat er niet te veel gewonden vallen onder de slagroomgarneringen.

8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 23:40   #34
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Volgens mij is ael een dochterpartij van vl bl. In essentie streven ze dezelfde doelen na. Ael is de dochter oftewel de zweeppartij. Geen of weinig betekenis op zich maar wel stemmenronselaar voor het blok.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 23:53   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Volgens mij is ael een dochterpartij van vl bl. In essentie streven ze dezelfde doelen na. Ael is de dochter oftewel de zweeppartij. Geen of weinig betekenis op zich maar wel stemmenronselaar voor het blok.
zou kunnen
Oud 13 januari 2004, 23:58   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Probleem met Hare Krishnas? Is dat een diersoort ipv mensen?
ruiken die, zijn ze aggressief??Of hou jij niet van geel?

Wie bepaalt de toegelaten afmetingen dan? JIJ of een partijvoorzitter die wat stemmen vh zwartblok wil afsnoepen?
En dan?Stoort jou dat? Mij niet! En als het jou stoort, ben[size=5] jij[/size] de maat van alle dingen?
Waarom? Wat doe je dan met nonnetjes? Opsluiten in hun klooster en ze er nooit meer uitlaten? En Sinterklaas en de Kerstman? Verbieden dan maar?
Als het morgen in jouw hoofd opkomt, rond te wandelen in een monnikspij of een Davy Crocketcostuum, mag dat dan niet? En vooral: WAAROM NIET ???
Blanquart, voor mijn part loop jij rond met een peniskoker (zelfs met thermostaat als je dat zo wil)
Maar kom mij niet vertellen dat IK een bepaald kledingstuk niet mag dragen!!
Zwak, Blanquart, zéér zwak! Te veel THC in je lichaam? Dat wordt herkansen...
Leren lezen filosoof..
ik zal proberen wat tijd te nemen om foutloos te typen (niet gemakkelijk als je gehaast bent!)

Officiële vertegenwoordigers van religies vervullen zowat dezelfde functies als ambtenaren en politici in de Staat: zij leiden, begeleiden en voeren uit. In de STAAT is het dragen van bepaalde kledij (LEES: uniformen) voorbehouden aan bepaalde mensen (streng gereglementeerd), wat logisch is. Je mag jezelf dan ook leden zoals je wilt, MAAR er zijn regels en uitzonderingen. zo mag jij als burger, filosoof, geen uniform dragen die voorbehouden is aan politie, brandweer, leger enzovoorts, moet je in bepaalde instellingen een kledijvoorschrift respecteren, mag je behalve tijdens carnaval geen maskers en dergelijke dragen en mag je met je kledij ook geen aanstoot noch de openbare orde schaden of de geoden zeden overtreden geven (daar gaat je idee van peniskokers... maar ook rondlopen in astronautenuniformen en dergelijke mag NIEt). Ik mag evenmin als priester gekleed rondlopen als ik geen priester ben, enzovoorts...
Als ik over kledij en uniformen spreek, heb ik het dan ook over wat de overheid of de Staat, reglementeert, niet wat IK vind, dat staat buiten de discussie !!!

Islamieten denken anders: zij vinden dat ook de gewone gelovige mag rondlopen in uniformen en dergelijke... D�*t kan m.i. niet; ook zij moeten zich houden aan de burgerlijke wetgeving en de strafwetgeving die BOVen de religieuze wetten staan (niet in de islam uiteraard, en daar gaat het om).

Op school horen deze kleren m.i, niet thuis; NIEt dat ik er aanstoot aan neem, maar zogauw kleren of uniformen andere doelen kunnen dienen dan gewoon kledingstuk zijn, moet je als overheid reglementeren !!!

En hare krishna's dragen oranje, toevallig mijn lievelingskleur (ben boedhist !!!), maar deze kledij hoort niet thuis op de schoolbanken !

En IK bepaal niet hoe klein teken smogen zijn; dat heeft de maatchappij doorheen haar geschiedenis bepaald, en anno 2004 lopen de meeste mensen er zonder opvallende religieuze kledingsymbolen rond.. tenzij de islamieten die de klok willen terugdraaien, en d�*�*r gata het mij om!

Godsdienst is een privézaak: wèl hou het dan ook privé.
School is een openbare zaak, ook in vrije scholen. hou het dan openbaar !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean blanquart
Het is juist wat de staat nu wil reglementeren dat het onderwerp van discussie is, en dus ook jouw opinie erover, vanaf het moment dat je je in het debat mengt, of niet (bvb als je vindt dat oranje niet thuis hoort op de schoolbanken....)
Oud 13 januari 2004, 23:59   #37
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
zou kunnen
Vlaams Blok is een politieke zweeppartij(opositiepartij)terwijl de A.E.L.geen politieke partij is en enkel het uitschot opzweept(vooral Marokkaanse jongeren).
Extremisten en racisten horen niet thuis binnen onze rechtstaat.
Beiden moeten veroordeeld en ontbonden worden.
Oud 14 januari 2004, 00:05   #38
George
Staatssecretaris

Standaard

Effe onderwerp; ofwel erken je alle godsdiensten, bepaald door het aantal aanhangers bijvoorbeeld zodat sommige als sekten omschreven godsdiensten uit de boot vallen ofwel erken je geen enkele godsdienst (maar laat je individuen wel toe hun godsdienst te beleven). Ik zou voor het laatste kiezen al zouden zich opinternationaal niveau dan wel vragen stellen omtrent de staat Israel. Het is daar echter zowiezo een zooitje dus veel verschil zou het niet maken.

Lamzakl
Oud 14 januari 2004, 00:06   #39
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
zou kunnen
Vlaams Blok is een politieke zweeppartij(opositiepartij)terwijl de A.E.L.geen politieke partij is en enkel het uitschot opzweept(vooral Marokkaanse jongeren).
Extremisten en racisten horen niet thuis binnen onze rechtstaat.
Beiden moeten veroordeeld en ontbonden worden.
, dat meen je toch niet

Lamzakl
Oud 14 januari 2004, 00:21   #40
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Effe onderwerp; ofwel erken je alle godsdiensten, bepaald door het aantal aanhangers bijvoorbeeld zodat sommige als sekten omschreven godsdiensten uit de boot vallen ofwel erken je geen enkele godsdienst (maar laat je individuen wel toe hun godsdienst te beleven). Ik zou voor het laatste kiezen al zouden zich opinternationaal niveau dan wel vragen stellen omtrent de staat Israel. Het is daar echter zowiezo een zooitje dus veel verschil zou het niet maken.
Niet enkel Israel: er zijn andere de-factotheocratiëen in het (bijna-westen: Griekenland, Ierland, Polen...(en de US onder Bush gaat ook mooi die weg op bij momenten...)
lees dit eens...

http://bennyhills.fortunecity.com/ha...er/page51.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be