![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En ondertussen worden 18-19-jarigen als Joris Piette en Bavo De Mol provinciale voorzitters gemaakt en vallen ze bijna collectief in katzwijm als miss Nobody Astrid Bammens hun gelederen vervoegt. T gaat goed, t gaat goed met de BUB! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, dat zeker niet, en velen er van zijn gekend of bekend, maar wat is hun invloed NOG in bestaande partijen of in het middenveld? Reikt hun invloed verder dan hun naam? Voor velen ven hen vrees ik daar een beetje voor, zoals je zag met die van het Warande manifest die de deur werd gewezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me zo eens geamuseerd met een paar van die ondertekenaars in de goegeldoos te steken.
Ja wadde, dat zijn niet van de minste. Misschien dat "het gewone volk" in Vlaanderen nog wat bewondering heeft voor de beeldjes op hun oude koekendozen, en wat oude madammen er nog wat Sissi-keizerin toestanden inzien, maar het intelekt van Vlaanderen heeft een duidelijke omslag gemaakt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik toch wat de indruk dat vele van die heren nu met pensioen zijn of toch niet meer die 'bestuurs-invloed' hebben van vroeger, toen ze dergelijke manifesten nog niet ondertekenden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dezelfde Blanpain die beweert dat referenda en Europese democratie niet samen gaan?
Als dat zo is kan ik al een beetje begrijpen waarom die man op de staatsomroep mag.
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is 'm dus.
Ik sta er dus hoe langer hoe minder van versteld dat man die bij de 'Vlaamse' elite hoort en op tv mag.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2007 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben toch al verrukt dat er twee nieuwe-edellieden zijn die hun handtekening daaronder plaatsen. Toch een bewijs dat niet alle van die verse blauwbloeden zomaar achter Laeken aanhuppelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe maar, maar ik lust de man dus niet.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een adelijke titel lijkt Roger Blanpain ook al niet te bezitten.
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel, dat heb ik ook nooit beweerd, ik ben gewoon blij dat er wel op z'n minst twee anderen nieuwbakken edelen dat manifest ondertekend hebben: Hugo van Damme (Barco) en Godfried Lannoo.
|
![]() |
![]() |