Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 02:30   #21
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat Le Pen in de eerste ronde die lelijke madam van een Royal kan verslaan. Dit programma is ideaal voor iedere arbeider of bediende, een programma met respect voor de loontrekkenden in Frankrijk.
Le Pen président!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 19:02   #22
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik hoop dat Le Pen in de eerste ronde die lelijke madam van een Royal kan verslaan. Dit programma is ideaal voor iedere arbeider of bediende, een programma met respect voor de loontrekkenden in Frankrijk.
Le Pen président!
Dan zou ik in uw geval toch maar voor een andere avatar gaan
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 19:39   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeet Le Pen. De laatste peilingen van de IPSOS geven Sarkozy aan de leiding met 29%, Royal op de tweede plaats met 25,5% en Bayrou op de derde plaats met 19%. Bayrou stijgt nog altijd trouwens. Le Pen staat op de vierde plaats rond de 12%. Het is gedaan met Le Pen. Trouwens, Le Pen is nog geen officieel candidaat aangezien hij nog niet zijn nodige "500 handtekeningen" heeft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 19:41   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vergeet Le Pen. De laatste peilingen van de IPSOS geven Sarkozy aan de leiding met 29%, Royal op de tweede plaats met 25,5% en Bayrou op de derde plaats met 19%. Bayrou stijgt nog altijd trouwens. Le Pen staat op de vierde plaats rond de 12%. Het is gedaan met Le Pen. Trouwens, Le Pen is nog geen officieel candidaat aangezien hij nog niet zijn nodige "500 handtekeningen" heeft.
Hoe dan ook liever Sarkozy dan Royal. En hoe zit dat met die 500 handtekeningen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 19:57   #25
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
De kaarten zijn nog niet geschud, dus wacht maar met voorbarige conclusies te trekken!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 20:00   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe dan ook liever Sarkozy dan Royal. En hoe zit dat met die 500 handtekeningen?
Alle candidaten voor de Franse verkiezingen moeten hun 500 handtekeningen hebben. Het zijn "beschermheerschappen" (?, is dit het goeie woord?, Franse spreken van "parrainages"). Ze hebben tot 16 maart om hun 500 handtekeningen te hebben. Hebben ze die niet op 16 maart, kunnen ze zich niet voorstellen als candidaat voor de verkiezingen. Tot nu toe hebben er maar 5 candidaten hun handtekeningen : Sarkozy, Royal, Bayrou, Laguiller en Buffet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het zal veranderen. Misschien vergis ik mij- alles kan gebeuren - maar ik blijf realist. Wie heeft nog geen 500 handtekeningen? FN en de kleine partijen die minder dan 5% halen. Buffet en Laguiller halen ook minder dan 5% maar ze hebben wel hun handtekeningen.

Zelfs als Le Pen zijn nodige handtekeningen haalt, heeft hij geen kans meer volgens mij. De populariteit van Sarkozy, Royal en ook die van Bayrou die meer en meer groeit -in mindere mate dan Sarkozy en Royal maar die stijging is zeker niet te negeren - zijn te sterk geworden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 20:03   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle candidaten voor de Franse verkiezingen moeten hun 500 handtekeningen hebben. Het zijn "beschermheerschappen" (?, is dit het goeie woord?, Franse spreken van "parrainages"). Ze hebben tot 16 maart om hun 500 handtekeningen te hebben. Hebben ze die niet op 16 maart, kunnen ze zich niet voorstellen als candidaat voor de verkiezingen. Tot nu toe hebben er maar 5 candidaten hun handtekeningen : Sarkozy, Royal, Bayrou, Laguiller en Buffet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het zal veranderen. Misschien vergis ik mij- alles kan gebeuren - maar ik blijf realist. Wie heeft nog geen 500 handtekeningen? FN en de kleine partijen die minder dan 5% halen. Buffet en Laguiller halen ook minder dan 5% maar ze hebben wel hun handtekeningen.

Zelfs als Le Pen zijn nodige handtekeningen haalt, heeft hij geen kans meer volgens mij. De populariteit van Sarkozy, Royal en ook die van Bayrou die meer en meer groeit -in mindere mate dan Sarkozy en Royal maar die stijging is zeker niet te negeren - zijn te sterk geworden.
Wie zijn die parrainages dan? Wie mag zijn handtekening zetten? Officiële mandatarissen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 februari 2007 om 20:04.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 20:27   #28
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wie zijn die parrainages dan? Wie mag zijn handtekening zetten? Officiële mandatarissen?
"Les maires de France". Burgemeesters dus. En de kandidaat die sluiksweg de meeste druk legt bij de burgemeesters opdat Le Pen niet aan die vijfhonderd handtekeningen zou komen is Philippe le Villiers, de rechts nationalistische kandidaat, een partij waarvan de politiek aanleunt bij die van de FN, van de Mouvement Pour la France. Bevestigd dit weekend door Le Pen zelf ...

Laatst gewijzigd door AyneRand : 28 februari 2007 om 20:28.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 21:08   #29
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Le Pen wordt traditioneel onderschat in peilingen (zoals het VB bij ons) dus ik zie hem meer dan rond de 10%zal halen maar Royal en Sarkozy zijn echt wel té populair om niet naar de tweede ronde te gaan.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 21:23   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat er 36.000 burgemeesters waren in Frankrijk. Weet iemand het exacte aantal.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 21:31   #31
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 Bekijk bericht
Le Pen wordt traditioneel onderschat in peilingen (zoals het VB bij ons) dus ik zie hem meer dan rond de 10%zal halen maar Royal en Sarkozy zijn echt wel té populair om niet naar de tweede ronde te gaan.
Jaja, dat gezeik hoorden we vier jaar geleden ook over Jospin. Wie op Le Pen stemt houdt uit angst voor sociale repercussies een blad voor de mond. Maar de ontevreden massa neemt enkel toe. Rechts komt in de komende twintig jaar als een storm over Europa. Sarkozy zal de voorbode zijn.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 februari 2007 om 21:33.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 21:33   #32
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Jaja, dat gezeik hoorden we vier jaar geleden ook over Jospin.
Dat Le Pen eerst aan de nodige stemmen geraakt om aan de verkiezingen deel te nemen ...
Oud 28 februari 2007, 21:34   #33
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat Le Pen eerst aan de nodige stemmen geraakt om aan de verkiezingen deel te nemen ...
Ook dat gezeik hoorden we vier jaar geleden. Maak je maar niet ongerust. die handtekeningen haalt hij nipt, net zoals vorige keer.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 februari 2007 om 21:37.
Oud 28 februari 2007, 21:34   #34
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jaja, dat gezeik hoorden we vier jaar geleden ook over Jospin. Wie op Le Pen stemt houdt uit angst voor sociale repercussies een blad voor de mond. Maar de ontevreden massa neemt enkel toe. Rechts komt in de komende twintig jaar als een storm over Europa. Sarkozy zal de voorbode zijn.
Sarkozy zal, gelukkig, de macht van het kapitaal versterken.
Oud 28 februari 2007, 21:36   #35
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een stereotype voorstelling. En Royal zal het land door de arbeiders laten leiden of wat? Want die hebben kennis van zaken en een politieke strategie?
Sarkozy zal het kapitaal niet wegjagen. Dat kan je voor mijn part wel beweren.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 februari 2007 om 21:37.
Oud 28 februari 2007, 21:38   #36
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Het Franse kapitaal heeft alles te danken aan de tweede regeerronde van Mitterand. Dat moet pijn doen voor jou.
Oud 28 februari 2007, 21:38   #37
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een stereotype voorstelling. En Royal zal het land door de arbeiders laten leiden of wat? Want die hebben kennis van zaken en een politieke strategie? Sarkozy zal het kapitaal niet wegjagen. Dat kan je voor mijn part wel beweren.
Sarkozy zal voor het kapitaal kiezen en ons nog rijker maken, het plebs zal hij met woorden geruststellen!!!
Oud 28 februari 2007, 22:54   #38
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik dacht dat er 36.000 burgemeesters waren in Frankrijk. Weet iemand het exacte aantal.
Op deze site staat 36500.
http://www.francegenweb.org/mairesgenweb/histoire.php

Dat is erg veel in vergelijking met het bevolkingsaantal. In Belgiê zijn er 589 gemeenten, voor 10 miljoen inwoners. Frankrijk heeft 5x zoveel inwoners, en meer dan 60 x zoveel burgemeesters. Dus een Franse gemeente heeft gemiddeld 12 keer minder inwoners dan een Belgische gemeente.
Oud 28 februari 2007, 23:00   #39
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sarkozy ontgoochelt me zeer sterk op zijn webstek. zeer weinig duidelijke standpunten. Le Pen volg ik ook maar voor een stuk( teveel domme uitspraken). ik zou allicht De Villiers stemmen. En in de 2de ronde sarkozy. Maar dan zal hij toh met wat klaardere taal moeten afkomen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:50   #40
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Les maires de France". Burgemeesters dus. En de kandidaat die sluiksweg de meeste druk legt bij de burgemeesters opdat Le Pen niet aan die vijfhonderd handtekeningen zou komen is Philippe le Villiers, de rechts nationalistische kandidaat, een partij waarvan de politiek aanleunt bij die van de FN, van de Mouvement Pour la France. Bevestigd dit weekend door Le Pen zelf ...
De Villiers is net zoals die andere janus, Sarközy, de ideale kandidaat voor "rechtsen" van het genre Zwartengeel...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be