Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 16:52   #21
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon ja, blijf maar rond de pot draaien dan. Als je een actieplan in gedachten had dan wisten we het wel al.

Ik ben ook voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar zelf heb ik geen idee hoe dit te realiseren op een weldoordachte manier. En nee, op de baricades springen en unilateraal de onafhankelijkheid uitroepen en daarna wel zien wat er op ons afkomt, is voor mij niet de definitie van een goed doordacht plan! Ofwel gebeurt het op een deftige manier, ofwel gebeurt het voor mijn part niet.
Het zal naar mijn gedacht gebeuren via de socio-economische weg. De bedrijfsleiders zullen genoeg druk op de ketel zetten om de boel op te blazen in hun belang en in dat van Vlaanderen dus.
Oud 1 maart 2007, 21:38   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk, dan Brussel behouden, dan meer toenadering tot Nederland lijkt me logisch...
Als Franstalig beschouw ik Brussel als een Franstalige stad. Ik leef er, ik ben er geboren en ik weet dus waarover ik spreek als ik dat zeg. Ik ben niet zoals de Vlamingen die beweren dat Brussel Vlaams is maar die niets van Brussel kennen. Objectief bekeken, hoe legt u het uit dat de Franstalige partijen in Brussel zoveel success kennen en dat de Vlaamse partijen in Brussel zo weinig success kennen? Hoe legt u het uit dat veel Vlamingen slecht over Brussel reageren? Eerlijk gezegd, behalve voor mijn job (en nog), heb ik NOOIT Nederlands in Brussel nodig.

Ja, ik ken het Nederlands maar nee, ik ben geen Vlaming en zal dat nooit worden. Dat interessert me helemaal niet mijn moedertaal en mijn cultuur te vernietigen om een "pure Vlaming" te worden. En alstublieft, kom niet met uw "Brussel zal tweetalig blijven". Leugens of charme offensief, noem het zoals u het wil maar dit is een van de twee. Het VB wil van Brussel een 100% Vlaamse stad maken zonder Franstaligen, zonder vreemdelingen. Kortom, met enkel en alleen Vlamingen. De droom van het VB is dus een pure utopie.
Everytime is offline  
Oud 2 maart 2007, 18:09   #23
Bert Schoofs

Bert Schoofs's schermafbeelding

Standaard

Voor fox: politiek is helaas geen exacte wetenschap, maar wel de kunst om op een geweldloze weg zijn politieke om te zetten in daden om het doel te bereiken.
Gandhi was bijvoorbeeld een zeer intelligent politicus die er als nationalist in slaagde het koloniale juk van zijn land af te werpen. Hij deed dit bij wijze van spreken met niet meer dan een kleed om de schouders, en hij had dus ook geen gedetailleerd plan...

Voor kay-gell: geen hoofddoeken (of Indische swastika's etc...) in scholen, op de werkvloer en/of achter het loket van openbare besturen enz... Wel privé, op straat, aan het loket als burger, dan kan het wel. Hoewel ik er eerlijk bij zeg dat ik een vrouw liever zonder hoofddoek zie, altijd en overal. Maar uiteraard heb ik niet het recht om mijn eigen goesting als norm te stellen
Bert Schoofs is offline  
Oud 2 maart 2007, 18:10   #24
Bert Schoofs

Bert Schoofs's schermafbeelding

Standaard

CORRECTIE VAN HET VOORGAANDE:

Voor fox: politiek is helaas geen exacte wetenschap, maar wel de kunst om op een geweldloze weg zijn politieke WIL om te zetten in daden om het doel te bereiken.
Gandhi was bijvoorbeeld een zeer intelligent politicus die er als nationalist in slaagde het koloniale juk van zijn land af te werpen. Hij deed dit bij wijze van spreken met niet meer dan een kleed om de schouders, en hij had dus ook geen gedetailleerd plan...

Voor kay-gell: geen hoofddoeken (of Indische swastika's etc...) in scholen, op de werkvloer en/of achter het loket van openbare besturen enz... Wel privé, op straat, aan het loket als burger, dan kan het wel. Hoewel ik er eerlijk bij zeg dat ik een vrouw liever zonder hoofddoek zie, altijd en overal. Maar uiteraard heb ik niet het recht om mijn eigen goesting als norm te stellen
Bert Schoofs is offline  
Oud 2 maart 2007, 18:12   #25
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Dat is een antwoord waarin ik mij kan vinden. (op de werklvloer kan echter afhangen van de bedrijfscultuur en dus variëren)
Bedankt voor de reactie.
Oud 2 maart 2007, 18:42   #26
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja, ik ken het Nederlands maar nee, ik ben geen Vlaming en zal dat nooit worden. Dat interessert me helemaal niet mijn moedertaal en mijn cultuur te vernietigen om een "pure Vlaming" te worden. En alstublieft, kom niet met uw "Brussel zal tweetalig blijven". Leugens of charme offensief, noem het zoals u het wil maar dit is een van de twee. Het VB wil van Brussel een 100% Vlaamse stad maken zonder Franstaligen, zonder vreemdelingen. Kortom, met enkel en alleen Vlamingen. De droom van het VB is dus een pure utopie.
Goed gezegd!

Al jaren en jaren demoniseert en diaboliseert het VB ongeveer alles dat nog maar naar multicul riekt.
En vroeg men om een voorbeeld waar het multiculturele model dan wel zou werken.

Mijn antwoord is Argentinie, Brazilie, Venezuela, Colombia, ...
Waar bij het begin om onze eeuw enorm veel Italianen en Spanjaarden, maar ook Arabieren als Libanezen en Syriers (het best vertegenwoordigd door Shakira en Salma Hayek) naar toe geimigreerd zijn.

Omgekeerd kan ik aan meneer Schoofs volgende vraag stellen:
Meneer Schoofs, kan u mij 1 wereldstad van formaat noemen, waar multicul/multi-etniciteit niet aan de orde is?
Ciccio is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be