![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spanje of zo? Het zal niet veel opleveren.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pff stelletje ideenparasieten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb vanuit mijn ervaring in mijn omgeving het OCMW nog niet echt veel zien doen. Ze keren kleine bedragen uit, waarvan je eerder dood zal vallen dan dat je kan overleven. Ze laten mensen in de kou staan (o.a. mij toen mijn appartement afbrandde 2 jaar terug). En zo ken ik nog talloze vb'en. Dus Leeuw valt zeker niet de verkeerde groep aan. De huurwaarborg die je nu bij het OCMW kan vragen, is enorm tijdslopend, is nooit genoeg om te kunnen voldoen met de hoge huurprijzen en waarborgen die tegenwoordig gehanteerd worden. Vermits het dan nog om een geschreven borg gaat, aanvaarden de meeste verhuurders (laat staan immokantoren) deze borg helemaal niet. Daar sta je dan...Met dank aan het OCMW...Op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Jaja, zo simpel is dat.
We geven iedereen geld genoeg, iedereen koopkracht en dus iedereen heeft het beter. Desnoods kan er geld bijgedrukt worden...simpel toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk is het wraakroepend dat er in deze eeuw nog zoiets als ocmw bestaat en dat er wereldwijd zo een grote armoede is. De rijken verdienen iedere dag meer en verrijken zich zonder enige vorm van arbeid te verrichten via aandelen. Dit aandelen systeem gaat ten koste van werkgelegenheid, daar het systeem iedere jaar een meerwinst wil, zoniet zijn de aandelen niet rendabel. Deze meerwinst bekomen door de arbeid verricht door de werknemers zou eigenlijk moeten herinvesteerd worden om de arbeidsdruk te verlagen. Maw woorden een verdeling van de arbeid en de winsten door zoiets als een 32 urenweek in te voegen. Hierdoor heeft men meer vrije tijd en ook een grotere vrijheid. Vroeg of laat valt het verrijken via aandelen en het bekomen van meerwinsten, daar men niet oneindig kan blijven herstructuren en afdanken, zodat er dan op den duur geen werk meer is en ook geen koopkracht meer. Wil men de armoede oplossen moet men het investeringsklimaat wijzigen en er een andere visie op nahouden dan enkel de jaarlijkse meerwinst die men nu nastreeft.
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch blijf ik beweren dat wij blij mogen zijn dat we zo een sociaal vangnet als het OCMW hebben
Wss;zijn de looflonen niet toereikend om te voorzien in onze dagelijkse behoefte,de huishuren zijn idd veel te hoog en slokken alzo heel veel van het leefloon op. Maar ik heb het mee gemaakt dat ik van de ene dag op de ander zonder inkomen viel,en ik heb geen week moeten wachten op steun van het OCMW,dus mss is het beter dat we streven naar lagere huurprijzen,en een beter loofloon Maar kappen op het OCMW zal je mij niet horen doen,daarvoor ben ik blij dat we in België wonen, noem maar eens een land waar er een beter sociaal vangnet bestaat dan bij ons
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 februari 2007 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
ga met zo n volk naar den oorlog ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() het goeie is dat er ontwikkelingen zijn waardoor we toch dichter bij het basisinkomen komen
het slechte zien is denken dat we moeten werken of creveren ik heb wat ervaring betreft met vele vele ocmws in het land zowel positieve als negatieve ervaringen het is echter zo dat afhankelijk moeten zijn van een ocmw op zich al een zeer negatieve ervaring is. De ocmw s zijn als maatschappelijk verschijnsel om aan armoede tegemoet te komen tijdelijk aanvaardbaar. Er moeten echter ook structurele maatregelen genomen worden om te maken dat ocmw s overbodig worden. OCMW s kosten de belastingbetaler immers heel veel geld een onvoorwaardelijk basisinkomen zou het grootste gedeelte van het ocmw ( dat zijn bestaansrecht louter aan het fenomeen armoede ontleend ) overbodig maken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onvoorwaardelijk basisinkomen zou idd. en enorme stap vooruit zijn in de strijd tegen de armoede,maar is onrealistisch nu nog ....
Het leefloon is eigenlijk een basisloon,enkel is ze niet onvoorwaardelijk wat ik soms een goede zaak vind,het moet een vangnet blijven voor mensen met pech
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat: