Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 23:32   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ideaal, dat van mij ook.

In belgie zou dat massas cash opleveren !
Zoals de fransen zich in België inschrijven om er aan te ontsnappen, zullen de Belgen zich ergens anders inschrijven.
Spanje of zo?
Het zal niet veel opleveren.
Oud 26 februari 2007, 23:53   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

pff stelletje ideenparasieten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 00:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 00:04   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
We zeggen niet dat het OCMW nooit iets goeds gedaan zou hebben, we zeggen dat er momenteel, met de stijgende armoede, geen reden is om te feesten.

Er zijn natuurlijk sociaal werkers die het goed bedoelen. Maar toch mogen zij zich niet tevredenstellen met het beheer van de miserie.
Larie en apekool! Die mensen die al die jaren zwaar onderbetaald de ocmw's bemand hebben, mogen nu eens uitgebreid in de bloemetjes gezet worden voor al het goede werk dat ze al verricht hebben. Wie hen dat misgunt, verdient een flinke trap onder zijn kont.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 08:10   #24
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je valt de foute groep aan Leeuw,nee, het OCMW doet echt wel wonderen voor de armen die willen verder gaan..... Ik ben gewoon eerlijk nu,jij bent mijn maatje,en ik zou U gelijk willen geven,maar je bent fout nu ....
Hij zit helemaal niet fout, hij legt enkel de vinger in de wonde, iets dat meer dan dringend nodig is duveltje382.
Ikzelf heb vanuit mijn ervaring in mijn omgeving het OCMW nog niet echt veel zien doen. Ze keren kleine bedragen uit, waarvan je eerder dood zal vallen dan dat je kan overleven.
Ze laten mensen in de kou staan (o.a. mij toen mijn appartement afbrandde 2 jaar terug). En zo ken ik nog talloze vb'en.
Dus Leeuw valt zeker niet de verkeerde groep aan.
De huurwaarborg die je nu bij het OCMW kan vragen, is enorm tijdslopend, is nooit genoeg om te kunnen voldoen met de hoge huurprijzen en waarborgen die tegenwoordig gehanteerd worden. Vermits het dan nog om een geschreven borg gaat, aanvaarden de meeste verhuurders (laat staan immokantoren) deze borg helemaal niet. Daar sta je dan...Met dank aan het OCMW...Op straat.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 08:55   #25
Don Quichote
Banneling

Standaard

Jaja, zo simpel is dat.

We geven iedereen geld genoeg, iedereen koopkracht en dus iedereen heeft het beter.
Desnoods kan er geld bijgedrukt worden...simpel toch?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:04   #26
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Jaja, zo simpel is dat.

We geven iedereen geld genoeg, iedereen koopkracht en dus iedereen heeft het beter.
Desnoods kan er geld bijgedrukt worden...simpel toch?
Eigenlijk is het wraakroepend dat er in deze eeuw nog zoiets als ocmw bestaat en dat er wereldwijd zo een grote armoede is. De rijken verdienen iedere dag meer en verrijken zich zonder enige vorm van arbeid te verrichten via aandelen. Dit aandelen systeem gaat ten koste van werkgelegenheid, daar het systeem iedere jaar een meerwinst wil, zoniet zijn de aandelen niet rendabel. Deze meerwinst bekomen door de arbeid verricht door de werknemers zou eigenlijk moeten herinvesteerd worden om de arbeidsdruk te verlagen. Maw woorden een verdeling van de arbeid en de winsten door zoiets als een 32 urenweek in te voegen. Hierdoor heeft men meer vrije tijd en ook een grotere vrijheid. Vroeg of laat valt het verrijken via aandelen en het bekomen van meerwinsten, daar men niet oneindig kan blijven herstructuren en afdanken, zodat er dan op den duur geen werk meer is en ook geen koopkracht meer. Wil men de armoede oplossen moet men het investeringsklimaat wijzigen en er een andere visie op nahouden dan enkel de jaarlijkse meerwinst die men nu nastreeft.
Oud 27 februari 2007, 14:39   #27
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Eigenlijk is het wraakroepend dat er in deze eeuw nog zoiets als ocmw bestaat en dat er wereldwijd zo een grote armoede is. De rijken verdienen iedere dag meer en verrijken zich zonder enige vorm van arbeid te verrichten via aandelen. Dit aandelen systeem gaat ten koste van werkgelegenheid, daar het systeem iedere jaar een meerwinst wil, zoniet zijn de aandelen niet rendabel. Deze meerwinst bekomen door de arbeid verricht door de werknemers zou eigenlijk moeten herinvesteerd worden om de arbeidsdruk te verlagen. Maw woorden een verdeling van de arbeid en de winsten door zoiets als een 32 urenweek in te voegen. Hierdoor heeft men meer vrije tijd en ook een grotere vrijheid. Vroeg of laat valt het verrijken via aandelen en het bekomen van meerwinsten, daar men niet oneindig kan blijven herstructuren en afdanken, zodat er dan op den duur geen werk meer is en ook geen koopkracht meer. Wil men de armoede oplossen moet men het investeringsklimaat wijzigen en er een andere visie op nahouden dan enkel de jaarlijkse meerwinst die men nu nastreeft.
Aah, lang geleden. Wakker geworden uit je winterslaap?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:40   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

En toch blijf ik beweren dat wij blij mogen zijn dat we zo een sociaal vangnet als het OCMW hebben
Wss;zijn de looflonen niet toereikend om te voorzien in onze dagelijkse behoefte,de huishuren zijn idd veel te hoog en slokken alzo heel veel van het leefloon op.
Maar ik heb het mee gemaakt dat ik van de ene dag op de ander zonder inkomen viel,en ik heb geen week moeten wachten op steun van het OCMW,dus mss is het beter dat we streven naar lagere huurprijzen,en een beter loofloon
Maar kappen op het OCMW zal je mij niet horen doen,daarvoor ben ik blij dat we in België wonen, noem maar eens een land waar er een beter sociaal vangnet bestaat dan bij ons

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 februari 2007 om 14:41.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:41   #29
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
En toch blijf ik beweren dat wij blij mogen zijn dat we zo een sociaal vangnet als het OCMW hebben
Wss;zijn de looflonen niet toereikend om te voorzien in onze dagelijkse behoefte,de huishuren zijn idd veel te hoog en slokken alzo heel veel van het leefloon op.
Maar ik heb het mee gemaakt dat ik van de ene dag op de ander zonder inkomen viel,en ik heb geen week moeten wachten op steun van het OCMW,dus mss is het beter dat we streven naar lagere huurprijzen,en een beter loofloon
Maar kappen op het OCMW zal je mij niet horen doen,daarvoor ben ik blij dat we in België woon, noem maar eens een land waar er een beter sociaal vangnet bestaat dan bij ons
Tuurlijk, alleen wat jij zelf mee maakt telt mee hé. Zolang je je niet kan inleven in een ander zal je altijd een eenzame en overbodige strijd voeren.
Oud 27 februari 2007, 14:43   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Tuurlijk, alleen wat jij zelf mee maakt telt mee hé. Zolang je je niet kan inleven in een ander zal je altijd een eenzame en overbodige strijd voeren.
Heb je de post wel gelezen debbie
Oud 27 februari 2007, 14:46   #31
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je de post wel gelezen debbie
Goed zo, nu maar hopen dat je eens verder denkt dan je neus lang is hé
Oud 27 februari 2007, 14:49   #32

Standaard

Citaat:
Maar kappen op het OCMW zal je mij niet horen doen,
of maw het probleem is dat armen zichzelf de mond snoeren. ze verbieden zichzelf kritiek te geven omdat ze eens een worst gekregen hebben

ga met zo n volk naar den oorlog
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 14:51.
Oud 27 februari 2007, 14:58   #33
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
of maw het probleem is dat armen zichzelf de mond snoeren. ze verbieden zichzelf kritiek te geven omdat ze eens een worst gekregen hebben

Idd, zo van: "ik heb ooit hulp gekregen dus geen kritiek aub". Dat een ander noppes van hulp gekregen heeft en helemaal in de shit gekomen is heeft dan geen belang meer, typisch.
Oud 27 februari 2007, 14:58   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of maw het probleem is dat armen zichzelf de mond snoeren
Nee,sommige armen durven ook de goede dingen zien in het leven,en leven niet enkel van kritiek
.
Citaat:
ze verbieden zichzelf kritiek te geven omdat ze eens een worst gekregen hebben
Wees maar blij als je in nood komt dat je een worst krijgt,in sommige delen van Afrika denk ik dat je gewoon zou verhongeren
Citaat:
Nee bedankt,ik met jou naar den oorlog
Oud 27 februari 2007, 15:38   #35

Standaard

het goeie is dat er ontwikkelingen zijn waardoor we toch dichter bij het basisinkomen komen

het slechte zien is denken dat we moeten werken of creveren

ik heb wat ervaring betreft met vele vele ocmws in het land zowel positieve als negatieve ervaringen

het is echter zo dat afhankelijk moeten zijn van een ocmw op zich al een zeer negatieve ervaring is. De ocmw s zijn als maatschappelijk verschijnsel om aan armoede tegemoet te komen tijdelijk aanvaardbaar. Er moeten echter ook structurele maatregelen genomen worden om te maken dat ocmw s overbodig worden.

OCMW s kosten de belastingbetaler immers heel veel geld

een onvoorwaardelijk basisinkomen zou het grootste gedeelte van het ocmw ( dat zijn bestaansrecht louter aan het fenomeen armoede ontleend ) overbodig maken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 15:39.
Oud 27 februari 2007, 15:55   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ideaal, dat van mij ook.

In belgie zou dat massas cash opleveren !
Dus direct met een vermogenkadaster beginnen!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:04   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het onvoorwaardelijk basisinkomen zou idd. en enorme stap vooruit zijn in de strijd tegen de armoede,maar is onrealistisch nu nog ....

Het leefloon is eigenlijk een basisloon,enkel is ze niet onvoorwaardelijk wat ik soms een goede zaak vind,het moet een vangnet blijven voor mensen met pech
Oud 27 februari 2007, 16:45   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dus direct met een vermogenkadaster beginnen!
Dat is natuurlijk de oplossing voor personen die zonder zand zitten...

Topverkopers hebben het er meestal iets lastiger mee...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:47   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het goeie is dat er ontwikkelingen zijn waardoor we toch dichter bij het basisinkomen komen

het slechte zien is denken dat we moeten werken of creveren

ik heb wat ervaring betreft met vele vele ocmws in het land zowel positieve als negatieve ervaringen

het is echter zo dat afhankelijk moeten zijn van een ocmw op zich al een zeer negatieve ervaring is. De ocmw s zijn als maatschappelijk verschijnsel om aan armoede tegemoet te komen tijdelijk aanvaardbaar. Er moeten echter ook structurele maatregelen genomen worden om te maken dat ocmw s overbodig worden.

OCMW s kosten de belastingbetaler immers heel veel geld

een onvoorwaardelijk basisinkomen zou het grootste gedeelte van het ocmw ( dat zijn bestaansrecht louter aan het fenomeen armoede ontleend ) overbodig maken.
Als iedereen, die nu vrijwillig werkloos is, een job zou zoeken, zou een OCMW voor velen veel minder noodzakelijk zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 februari 2007 om 16:48.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:06   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de oplossing voor personen die zonder zand zitten...

Topverkopers hebben het er meestal iets lastiger mee...
Tiens, een absolute Topzeveraar aan het woord.
Zo'n buitenkansje krijg je hier dagelijks op Forum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be