![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw zegebulletin is dus om te lachen.Weer vel burgers gedood;meer niet.Kom hier dus niet zeveren over de bevolking van irak en afghanistan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gij neemt uzelf wel HEEL serieus... maar kom... Spreken is een recht, geen plicht... Natuurlijk is het een drama als onschuldigen sterven... U komt meteen aanzetten dat het verzet 20x meer onschuldigen dood... Ik antwoord daarop dat er geen verzet is ZONDER oorlog... Een geweldadige actie lokt een geweldadige reactie uit... Men moest daar BUITENGEBLEVEN zijn, en via ANDERE oplossingen hetzelfde doel proberen te bereiken, dan was het verzet ook niet zo bloederig... Ik keur de verzetslui hun daden niet goed, maar ik begrijp ze wel... Wie is er uiteindelijk verantwoordelijk voor het bloederig verzet? zij die het verzet vormen? of zij die door een oorlog het verzet hebben gevormd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 27 februari 2007 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
op elke van de 3 zinnen met vraagteken blijft u af... begrijpelijk en doorzichtig, niet het minste kritiek naar uw vrienden... Zelfs niet een poging om na te denken daarover.... U kan en wil daarin niet meegaan en antwoorden omdat de werkelijke schuldigen, de oorlog en zij die hen begonnen, u zo heilig zijn... In de plaats daarvan een gezever over zaken die al verklaard zijn... Het is niet mijn 'masker' dat valt, wat u hoort is uw eigen gekreun om uw eigen masker halsnekkig te blijven ophouden... Maar deze trand van posts van u kennen we al... Maar kom... doe maar wat je best kan... ctrl-c, ctrl-v... Laatst gewijzigd door Zyp : 27 februari 2007 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist, ja. En de aarde is plat en de zon draait om ons heen. Als je ergens 160.000 troepen hebt na een illegale invasie, dan heb je een land bezet. Hoe jij het noemt, maakt niet uit, bezetters zijn bezetters ook al noemen ze zich bevrijders.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb overigens nergens het tegenovergestelde beweerd. Dat is ook de kwestie niet. De kwestie is dat de partizanen zowel in Irak als Afghanistan weten wie zich waar en wanneer bevindt en in staat zijn toe te slagen op die cruciale plaatsen en momenten.. Het toont aan in welke mate ze aan intelligencegathering doen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verkiezingen, lol? De president vlucht uit zijn eigen land... De zoveelste goed georganiseerde aanslag... De militaire basis in Bagram is een van de meest beveiligde sites in Afghanistan. Incidenten zijn er zeldzaam en als er een hoge piet van amerika, boem aanslag, maar amerika heeft alles onder controle hé johsnon... En gij zegt dat het een totale mislukking was hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus ja, het verzet is, mijn insziens, wel degelijk verantwoordelijk. Het is te gemakkelijk om dat op de bezetters af te wentelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De president van irak is ziek.De zelfmoordterrorist in afghanistan is niet binnen de basis geraakt;de veiligheid heeft gewerkt.Uw zegebulletin zat er dus kilometers naast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() On topic: als ik de hoera-stemming van de VS en bij uitbreiding 'de geallieerden' niet zomaar slik wanneer het gaat om Afghnistan en Irak dan mag u mij gerust een nestbevuiler noemen. Liever dat dan naïef en geïndoctrineerd.
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 28 februari 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat die haat verblind is wél erg jammer en dat kan ook contraproductief zijn. Want de grootste bondgenoten tegen het VS-beleid, vinden we bij de VS burgers. Het zijn tenslotte zij die de sleutels in handen hebben om aan het huidige terreurregime een einde te maken. Citaat:
Ik heb wél veel respect voor �*lle aanslagen gericht op de bezetters zelf en hun collaborateurs in de administratie, het beleid, politiediensten, leger, enz. En we zien dat de ene soort aanslagen verantwoord wordt vanuit een religieuze visie en de anderen vanuit een anti-imperialistische praktijk. Waar mijn sympathie ligt, zal wel duidelijk zijn. De aanslagen tegen burgers spelen in de kaart van de VS, zoveel is ook duidelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de godsdienstwaanzinnige gekken polarisatie zoeken en Bush antwoordt daarop 'you are either with us or you are with the terrorists', dan moeten we allemaal heel hard 'NEE!' roepen. For we are neither en er is wel degelijk een andere mogelijkheid dan polarisatie, bewapening, bedreiging en oorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |