Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2007, 13:06   #21
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Passage over homo’s van ‘t dak, het mág (06-04-2005)
Het boek ‘De Weg van de Moslim’ mág. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Openbaar Ministerie dat maandenlang heeft geduurd. Het boek kwam in opspraak omdat erin wordt bepleit homo’s met het hoofd naar beneden van het hoogste gebouw te gooien. Het boek wordt ondermeer verkocht in de Amsterdamse El Tawheed-moskee. Volgens het O.M. is het boek en zelfs de bewuste passage niet strafbaar.
Het O.M. onderzocht ook de inhoud van twee andere boeken 'Fatwas of Muslim Women' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn. De in dat boek voorkomende citaten zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, zo meldt het O.M.
De boeken waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn in Nederland niet strafbaar. De inhoud staat in 'direct verband met de uiting van een geloofsovertuiging' en dat valt onder vrijheid van godsdienst zo stelt het Openbaar Ministerie.
In een toelichting laat het Openbaar Ministerie vandaag weten dat de tekst van het boek zoals die zijn weergegeven en uitgelegd in de media en door sommige politici zonneklaar de grenzen van het onnodig grievende en kwetsende overschrijden. "Indien men echter de achtergrond van de teksten in beschouwing neemt, leidt dit tot de conclusie dat de verwoording zich niet begeeft buiten de grenzen van acceptabele proporties, zoals die zijn gemarkeerd."
"Het zijn zwarte dagen voor de aanpak van terreurbestrijding", zo meent Geert Wilders, het enige lid van de Groep Wilders in de Tweede Kamer. Hij wijst daarbij op zowel de vrijspraak van Samir A. als op de uitspraak van de rechter om de Al-Haramein-stichting in Nederland niet te verbieden en op het feit dat een 'lankmoedig en naïef' OM de Amsterdamse El Tawheedmoskee niet gaat vervolgen voor het verkopen van in zijn ogen strafbare boeken. Wilders: "Ik vind dat de rechter zich erover moet uitspreken. De El Tawheed-moskee moet dicht, de imam het vliegtuig in en het O.M. moet op cursus".
Bron: Gay Krant
Dit is toch al te gortig?
Dus alles wat in direct verband met de uiting van een geloofsovertuiging staat, valt onder de vrijheid van godsdienst?
Is dit in Belgie ook zo?
En als ik nu eens satanist ben?
Mag ik dan ook oproepen tot barbaarse rituelen, ed.?
Oud 7 maart 2007, 13:22   #22
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is opmerkelijk hoe snel alles tot je doorsijpelt.

Het hangt dus enkel af van wat de VADER vindt?
Circe, zo gaat het blijkbaar bij de meeste moslims, so? Heb jij daar last van, ik niet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 13:26   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Circe, zo gaat het blijkbaar bij de meeste moslims, so? Heb jij daar last van, ik niet.
daarom dat ik stelde dat het wel héél snel allemaal zachtjesaan doorsijpelt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 19:48   #24
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Laya
Citaat:
En omdat jij daar geen last van hebt mag het ?

Ik heb geen last van het feit dat iemand zijn kinderen mishandelt, maar daarom mag het nog niet, ik zal me daartegen altijd uitspreken... jij ook ?
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt

Laatst gewijzigd door dutch : 7 maart 2007 om 19:48.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 20:26   #25
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Dit is toch al te gortig?
Dus alles wat in direct verband met de uiting van een geloofsovertuiging staat, valt onder de vrijheid van godsdienst?
Is dit in Belgie ook zo?
En als ik nu eens satanist ben?
Mag ik dan ook oproepen tot barbaarse rituelen, ed.?
Satanisme zegt u? Wat is volgens u satanisme? Enne, nee, niet alle satanisten doen mee aan barbaarse rituelen, net zoals niet elke moslim nen homo van't dak kiepert
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 20:28   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag nooit de kracht van een traditie onderschatten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:08   #27
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Satanisme zegt u? Wat is volgens u satanisme? Enne, nee, niet alle satanisten doen mee aan barbaarse rituelen, net zoals niet elke moslim nen homo van't dak kiepert
Daar heb je inderdaad een punt.
Ik wou gewoon aantonen (geen goed voorbeeld genomen, dus) dat je niet alles kan vergoeilijken onder het mom van "vrijheid van geloofsbeleving", en dergelijke.
Welk geloof dan ook.

Acties zoals een jihad, kruistochten, ... en andere onmenselijke toestanden.

Laatst gewijzigd door Needles : 8 maart 2007 om 12:10.
Needles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:24   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Laya

En omdat jij daar geen last van hebt mag het ?

Ik heb geen last van het feit dat iemand zijn kinderen mishandelt, maar daarom mag het nog niet, ik zal me daartegen altijd uitspreken... jij ook ?
Het gaat hier niet over mishandeling. Dat ik me altijd uitspreek tegen onrechtvaardigheid heb je hier al kunnen merken, of dat nu pro of anti islam is maakt me niets uit.
Het is gewoon zo dat de vader blijkbaar meer inspraak heeft in het opvoeden van de kinderen in de islam, is dat per definitie slecht?
Er zijn hier veel mannen die de opvoeding helemaal aan de vrouw overlaten omdat ze zelden thuis zijn, die vrouwen klagen dan ook weer... en zo blijven we maar doorgaan.
Oud 8 maart 2007, 12:36   #29
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Ik wel!
Want dat is dan een van de peilers van die godsdienst.
Waar vrouwen duidelijk tweederangsburgers zijn, of eigenlijk meer een voortplantingsmachine of een ding waar de moslim man zijn lusten kan op bot vieren.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 22:01   #30
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon zo dat de vader blijkbaar meer inspraak heeft in het opvoeden van de kinderen in de islam, is dat per definitie slecht?
Ja, dat is per definitie slecht ! Jij bent al goed op weg om een perfecte dhimmi te worden... Trouwens, het gaat niet om "meer inspraak" hebben van de moslimvader, het gaat om alleen inspraak hebben, grote nuance !
Wat normaal is, is dat beide ouders inspraak hebben in het opvoeden van de kinderen, waar dan ook ter wereld !

Volgens de islam mogen gescheiden moeders (dwz verstoten moeders) hun kinderen bij zich houden zolang ze hen zogen...daarna zien ze hen niet eens meer terug in veel gevallen ! En jij vindt dit per definitie niet slecht !
Oud 10 maart 2007, 08:05   #31
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, dat is per definitie slecht ! Jij bent al goed op weg om een perfecte dhimmi te worden... Trouwens, het gaat niet om "meer inspraak" hebben van de moslimvader, het gaat om alleen inspraak hebben, grote nuance !
Wat normaal is, is dat beide ouders inspraak hebben in het opvoeden van de kinderen, waar dan ook ter wereld !

Volgens de islam mogen gescheiden moeders (dwz verstoten moeders) hun kinderen bij zich houden zolang ze hen zogen...daarna zien ze hen niet eens meer terug in veel gevallen ! En jij vindt dit per definitie niet slecht !
Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd! Er is in bijna elk gezin één ouder die wat meer van de opvoeding op zich neemt dan de andere, als beiden daarmee akkoord zijn, what's the problem?!
Het beeld dat je daar schetst bij scheiding is niet in elk geval zo! Mijn man zijn neefje is bij de mama gebleven terwijl zijn broer hier een nieuw gezin heeft gesticht. Het gaat niet in elk islamitisch gezin hetzelfde Dutch!
Oud 10 maart 2007, 17:57   #32
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Laya, wat jij niet doorhebt is dat het neefje van jouw man bij z'n mama bleef omdat die in een moslimland woont. Moest de moeder van dat jongetje nu bvb. in België wonen en de vader terug zijn gegaan naar Syrië, reken maar dat hij zijn kind dan had meegenomen.

Enfin, uw probleem zal het nooit worden, aangezien jullie geen kinderen willen samen, of had ik dat verkeerd begrepen ?
Ik hoop alleen voor u dat uw schoonmoeder niet teveel invloed heeft, of dat uw moslimsjoe al kinderen heeft, want anders kunt ge er vergif op innemen dat hij ooit wel kinderen zal willen en dan nog wel moslimkinderen... zijn moeder zal zagen en klagen totdat het zo is. Mind my words.
Allez, couragie onder de sagie, ge zijt nu eenmaal van diegene die eerst moeten voelen, willen ze leren, voor mij niet (meer) gelaten.
Oud 11 maart 2007, 08:19   #33
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Laya, wat jij niet doorhebt is dat het neefje van jouw man bij z'n mama bleef omdat die in een moslimland woont. Moest de moeder van dat jongetje nu bvb. in België wonen en de vader terug zijn gegaan naar Syrië, reken maar dat hij zijn kind dan had meegenomen.

Enfin, uw probleem zal het nooit worden, aangezien jullie geen kinderen willen samen, of had ik dat verkeerd begrepen ?
Ik hoop alleen voor u dat uw schoonmoeder niet teveel invloed heeft, of dat uw moslimsjoe al kinderen heeft, want anders kunt ge er vergif op innemen dat hij ooit wel kinderen zal willen en dan nog wel moslimkinderen... zijn moeder zal zagen en klagen totdat het zo is. Mind my words.
Allez, couragie onder de sagie, ge zijt nu eenmaal van diegene die eerst moeten voelen, willen ze leren, voor mij niet (meer) gelaten.
Die heeft hier een nieuw gezin gesticht met een moslima, ze hebben een kind, waarom is het voor dit kind goed om hier opgevoed te worden en voor zijn oudste niet?? Ga het zo ver niet eens zoeken!
Nogal cru hoe je het daar zegt: 'samen geen kinderen willen' ik wil er geen meer gezien mijn leeftijd en werk, hij heeft geen kids en legt zich daarbij neer. So? Hij komt uit een groot gezin, die zijn voor kleinkinderen aan't zorgen voor mijn schoonmoeder en schoonmoeders zagen nu eenmaal. Stop eens met de loop van mijn huwelijk proberen te 'voorspellen'. Als het zo is dan is dat mijn eigen stomme fout en ik de enige die daarvoor verantwoordelijk is. Want 'ik had het kunnen weten'.

Maar Dutch, wat ik niet begrijp... als jouw man ook zo'n moslim monster is zoals jij ze allemaal omschrijft waarom ben jij dan nog bij de jouwe?
Oud 11 maart 2007, 09:26   #34
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Laya
Citaat:
Maar Dutch, wat ik niet begrijp... als jouw man ook zo'n moslim monster is zoals jij ze allemaal omschrijft waarom ben jij dan nog bij de jouwe?
Misschien indirect wel om dezelfde reden als dat jij je moslimsjoe hebt "uitverkozen"...hij is misschien wel kei-goed...in bed !?!
Oud 11 maart 2007, 13:09   #35
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laya

Misschien indirect wel om dezelfde reden als dat jij je moslimsjoe hebt "uitverkozen"...hij is misschien wel kei-goed...in bed !?!
Ik ga klacht indienen bij ik-weet-nog-niet-welke instantie wegens het degraderen van de man tot seksobject.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:16   #36
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Laya

Hoor ik daar enige vorm van jaloezie?
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:20   #37
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Laya

Had wel gedacht dat je me hier geen zinnig antwoord zou kunnen op geven. Als ik me niet vergis heb je ergens op je forum gezegd dat hij een goede man en vader is maar een slachtoffer van zijn religie? Dus jouw moslim-echtgenoot is een goede man en vader maar alle andere zijn smeerlappen en hebben slechte intenties?

Waaruit maak jij op dat ik de mijne heb gekozen om zijn bedprestaties?

Laatst gewijzigd door Laya : 13 maart 2007 om 10:27.
Oud 13 maart 2007, 12:49   #38
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Was als grapje bedoeld hé Laya ?!?
Alhoewel, soms is dat wel echt zo hoor, lees het hier :

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...t=305&start=50

Citaat:
Laatst maakte ik tijdens een vliegtuigreis kennis met twee Belgische dames op weg naar Tunesië. Omdat we een tussenlanding maakten, in het vliegtuig een klein uur moesten wachten en er maar een tiental mensen op zaten, begon iedereen zowat met iedereen te praten.
Naast me zaten twee Belgische dames van zo'n 50 jaar. Ze waren echt wel sympathiek en zo kwamen we aan het hoofdstuk "wat gaan we daar in Tunesië doen"... Beide dames hadden, zo bleek, al hun papieren op zak om in Tunesië te gaan trouwen. Hun uitverkorenen hadden ze op een vorige reis ontmoet en ze waren dolverliefd geworden. Dat zoiets van beide kanten dient te komen leek hen logisch, maar ja, hun Tunesische "mannen" waren de liefste, patentste en zorgzaamste kerels ter wereld. Beiden hadden ze een moeilijk leven achter de rug en nu wenkte uiteindelijk het geluk... Ze konden niet wachten om herenigd te zijn met de liefde van hun leven. Ik begon een beetje nattigheid te voelen en vroeg naar de leeftijd van hun verloofdes. Bleken ze beiden zo rond de 30 te zijn ! Toen vroeg ik of hun verloofdes ook werkten en hen konden onderhouden, dat bleek een probleemvraag te zijn, hun verloofdes wilden wel werken, maar ze hadden geen chance, werk is in Tunesië moeilijk te vinden... Bovendien woonden de verloofdes dan nog in Kasserine, in een zeer onherbergzame en arme streek aan de Algerijnse grens. Ik trachtte hen nog te overtuigen van het feit dat hun stap tot trouwen wel wat prematuur leek, maar niets hielp, de liefde was te sterk! Eén van die dames had al een volwassen zoon, die niks mocht weten van de trouwplannen van z'n moeder...Toen bond ik maar in, wie niet horen wil moet voelen, dacht ik maar.
Toen we op onze bestemming geland waren en de douane uitkwamen, stonden daar de twee kerels te wachten op hun Belgische verloofdes. Twee gasten van naar mijn schatting amper 25... Omdat de nieuwsgierigheid het won van de wijsheid bij mij, bleef ik nog even dralen, kwestie van getuige te zijn bij de hereniging van de onwaarschijnlijke geliefden. Omdat ik vrij "licht" reisde (enkel handbagage) was ik als eerste door de douane. Zo kon ik het gesprek tussen de twee Tunesische trouwlustige kerels meemaken en geloof me, het was niet fraai !!! Ze hadden het over de "omvang" van hun dames en ze hoopten dat deze keer de goede zou zijn en ze nu eindelijk een visum voor België zouden kunnen bemachtigen...
Toen de twee naïeve dames zich met verrukte kreetjes op hun verloofdes stortten keek ik gegeneerd weg, hoe kan iemand zich nu zo belachelijk maken...kussen en strelen in het openbaar zijn hier not done en getuigen van een lage moraliteit, en bovendien waren deze paren zo overduidelijk niet gepast dat alle omstaanders begonnen te grinniken. Het was echt wel geen gezicht...

Hoe kan iemand bij z'n volle verstand (op je 50e behoor je dat toch al te zijn!) zo'n domme dingen doen ?!?

Toen ik later in de regio van Kasserine passeerde en daar de vele berbertenten en hutjes van de plaatselijke bevolking zag, beeldde ik me die twee dames in dergelijke omstandigheden in...
Tevens kreeg ik enig begrip voor de twee gigolo's die daaraan wilden ontsnappen...
Nota : in Tunesië wordt zoiets van de mannen algemeen gedoogd, het is zoals een job, met als missie "geld en papieren", de hele familie wordt er beter van. Ontwikkelingshulp ?
Zoiets bestaat dus wel degelijk...
Oud 13 maart 2007, 13:14   #39
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Was als grapje bedoeld hé Laya ?!?
Alhoewel, soms is dat wel echt zo hoor, lees het hier :

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...t=305&start=50

Zoiets bestaat dus wel degelijk...
Dutch, daar ben ik zeker van, uiteraard bestaat dat, jammer voor die dames, ik denk dat ze intussen wal al van hun roze wolk gedonderd zijn. Heb daar wel een beetje mijn bedenkingen bij, dat huwelijk kan toch niet aanvaard worden in België? Zo simpel kan dat niet zijn, wij hebben heel wat moeten doorstaan en worden nog 'opgevolgd'. Wat wij btw niet erg vinden trouwens.
Maar het omgekeerde bestaat ook en daar heb je het toch een beetje (understatement) moeilijk mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be