Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 01:52   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mm; er bestaat toch ook een diploma "gekleed zwemmen"? Ik meen zelfs, als onderdeel van Reddend Zwemmen.

Eisen aanpassen aan tuniek.
Oud 1 maart 2007, 05:32   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zei die ene mummie nu niet dat die vrouwen misschien wel een hoofddoek droegen omdat ze KALE PLEKKEN OP HUN HOOFD konden hebben?

Wat me ook wel opviel is dat ze bij Morgen Beter ook al netjes de religieuze regels volgen: geen enkel man te zien rond de tafel. Zal niet gemogen hebben van die mummies zeker? Een "vrouwenklapke"??? we gaan erop vooruit hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 maart 2007 om 05:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 08:54   #23
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Mm; er bestaat toch ook een diploma "gekleed zwemmen"? Ik meen zelfs, als onderdeel van Reddend Zwemmen.

Eisen aanpassen aan tuniek.
Dit is inderdaad een onderdeel bij het behalen van het 'hoger reddersbrevet'. Hierbij wordt natuurlijk wel gecontroleerd dat deze kleding proper is. Deze wordt gewoon het zwembad mee binnengenomen en aangetrokken voor deze specifieke proeven, de rest gebeurd in normale zwemkledij. Deze proeven zijn noodzakelijk omdat de redder ook in staat moet zijn om iemand te redden met zijn kleding aan.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:07   #24
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Als ik als fervent natuurgelover mijn katsjoe bottekes niet mag uitdoen, mag ik daarmee dan ook gaan zwemmen?
Oud 1 maart 2007, 10:18   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De excuses van de knuffelaars zijn hier weer grandioos:

- ze mogen met hun pijama in het zwembad want er zijn ook veel vuile autochtonen die komen zwemmen!
De bedoeling is om alles zo hygienisch mogelijk te houden. Daarom hebben vele zwembaden ook een sas waarin je eerst volledig wordt afgespoeld en de voeten ontsmet alvorens in het bad te KUNNEN.
Pijamas e.d. toelaten omd�*t er ook wel eens een paar niet-gewassenen tussenzitten is gewoon de omgedraaide wereld.

Leren redden met kleding aan mag ook:
Zoals Araneus hierboven reeds schreef is dat een oefening waar men dan specifiek voor gewassen kleding zorgt.
Ook bij het Lagere Schoolzwemmen zijn er lessen waar de kinderen met kleding aan moeten kunnen zwemmen: dit vind ik een zeer goed initiatief om hen te leren hoe het voelt als ze per ongeluk in het water vallen.
Ook hier worden uiteraard gewassen kledingstukken aangetrokken.

Een alternatief voor de pijamazwemsters kan misschien zijn dt ze in plaats van even door het ontsmettingssas te moeten lopen alvorens binnen te kunnen, ze ineens een paar rondjes meedraaien in een wasmachine?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 maart 2007, 11:00   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
*tijdens het vrouwenuurtje ... en toch een mannelijke redder ? wat is dat dan gewoon maar om de bevolking te kloten of wat ?
kunnen voor die vrouwelijke moslimas dan de principes wel opzij ? of hoe zit dat ? en waarom kunnen die principes dan niet opzij voor de andere bezoekers van het zwembad ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:15   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zei die ene mummie nu niet dat die vrouwen misschien wel een hoofddoek droegen omdat ze KALE PLEKKEN OP HUN HOOFD konden hebben?

Wat me ook wel opviel is dat ze bij Morgen Beter ook al netjes de religieuze regels volgen: geen enkel man te zien rond de tafel. Zal niet gemogen hebben van die mummies zeker? Een "vrouwenklapke"??? we gaan erop vooruit hoor!
En ze dragen een burka om hun snor weg te steken?
Morgen beter?.....morgen (nog) slechter zeker
Oud 1 maart 2007, 11:35   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan natuurlijk.
Maar een badmuts is speciaal voor het doel gemaakt en verbergt net zo goed kale plekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:41   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk.
Maar een badmuts is speciaal voor het doel gemaakt en verbergt net zo goed kale plekken.
Mijn vader heeft geen haar meer en moet bijgevolg ook geen badmuts meer opzetten als hij gaat zwemmen....waar zit hier de logica
Oud 1 maart 2007, 13:23   #30
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Bij ons in het zwembad is een badmuts verplicht. Maar ik vraag mij soms af of al die teddybeertjes die daar rondlopen eigenlijk geen duikerspak
moeten dragen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:09   #31
araneus
Gouverneur

Standaard

Zoals ik hierboven al stelde kan ik me voorstellen dat een zwembad grote moeite heeft om vrouwelijke redsters te vinden. Ten eerste zijn er veel meer mannelijke redders dan vrouwelijke, ten tweede, zelfs van mannelijke redders zijn moeilijk te vinden voor de zwembaden.
Het feit dat er mannelijke redders aanwezig zijn tijdens het vrouwenuurtje lijkt me vooral hieraan te wijten.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:32   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Zoals ik hierboven al stelde kan ik me voorstellen dat een zwembad grote moeite heeft om vrouwelijke redsters te vinden. Ten eerste zijn er veel meer mannelijke redders dan vrouwelijke, ten tweede, zelfs van mannelijke redders zijn moeilijk te vinden voor de zwembaden.
Het feit dat er mannelijke redders aanwezig zijn tijdens het vrouwenuurtje lijkt me vooral hieraan te wijten.

waar ik op doelde is :

waarom hebben moslimas die er per se op staan dat er geen mannen aanwezig zijn geen probleem met een mannelijke badmeester ?! dit is toch totaal hypocriet ?! of staat er ergens in de koran "geen contact met mannen behalve badmeesters" ?

als je dus een uitzondering kan maken voor die badmeester ... waarom dan niet voor de overige mannelijke bezoekers ?!

ik blijf erbij hoor : die apartheidsuurtjes zijn een schande.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:36   #33
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Als dat geen uitlokking is...

Niet teveel terug beginnen zeveren over 't geloof, he.

Ik heb nog geen enkel nonneke in pinguin-stijl het zwembad zien ingaan.

Toen ik de eerste keer geweigerd werd met m'n boxershort-zwembroek, ging ik gewoon naar huis om m'n "normale" zwembroek te halen.
Geen rel, geen discussie, redder is baas.
Oud 1 maart 2007, 16:37   #34
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Als dat geen uitlokking is...

Niet teveel terug beginnen zeveren over 't geloof, he.

Ik heb nog geen enkel nonneke in pinguin-stijl het zwembad zien ingaan.

Toen ik de eerste keer geweigerd werd met m'n boxershort-zwembroek, ging ik gewoon naar huis om m'n "normale" zwembroek te halen.
Geen rel, geen discussie, redder is baas.

Allez, dan hebt ge toch dé oplossing gevonden! Word Moslim en ga naar believen in pyjama zwemmen!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:43   #35
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Allez, dan hebt ge toch dé oplossing gevonden! Word Moslim en ga naar believen in pyjama zwemmen!
Correctie: Moslima

En da's een beetje teveel van 't goeie.
Als man moslim worden tot daar aan toe.
Maar eerst een geslachtsoperatie en dan moslima worden om met nen pyjama te mogen zwemmen?
Neen dank U.

Dan nog liever in mijn nakie, hehe.
Oud 1 maart 2007, 16:46   #36
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Was dat voorval in de Eurohal? met annex sporthal?
Oud 1 maart 2007, 16:53   #37
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Verwonderlijk dat die 2 die daar ingepakt zitten als een mummie niet van de andere verwachten dat ze daar ook zo zitten. 2007 en we gaan terug naar de zevende eeuw. Deze houding, profileringsdrang, draagt perfect bij aan het algemeen gevoel van afkeer aan al wat met islam te maken heeft.
Sinds een paar jaar lopen er nu ook ingepakte mummies en zwarte shadors rond op het strand van Sint-Anneke. Op een erg provocerende manier gaan ze dan rondwandelen tussen de vrouwen die er in bikini liggen te zonnen en gaan dan in deze anti-westerse en provocerende outfit wandelen met de voeten in het water (het enige dat ontbloot is).

Heb de uitzending gezien. Toen Annissa Tensamani aan één van die mummies vroeg of ze niet aanvoelde dat men zo andere mensen kan provoceren antwoordde de mummie domweg dat ze dit niet kan begrijpen, egocentrisch en egoïstisch als dit wicht is, zich totaal afwendend van onze samenleving waartegen zo'n mummie arrogant 'foert' zegt.
Temsamani haalde ook het voorbeeld aan van een grootmoeder die haar kleindochter ontraadde om een hoofddoek te dragen en die haar kleindochter verweet dat ze brandhout maakte van decennia vrouwenstrijd voor gelijke rechten. Meryem Almaci haalde aan dat ze tot haar 16 een hoofddoek droeg en niet mocht gaan zwemmen. Pas later (toen ze geen doek meer droeg) heeft ze leren zwemmen,..tussen oudere mensen.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:01   #38
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Correctie: Moslima

En da's een beetje teveel van 't goeie.
Als man moslim worden tot daar aan toe.
Maar eerst een geslachtsoperatie en dan moslima worden om met nen pyjama te mogen zwemmen?
Neen dank U.

Dan nog liever in mijn nakie, hehe.
Als ge dat probeert, wordt ge gegarandeerd buiten gesmeten. En aangezien ge - voor zover ik weet - geen moslim zijt, zult ge daar niet kunnen afkomen met culturele verrijking, discriminatie en racisme...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:10   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb de uitzending gezien. Toen Annissa Tensamani aan één van die mummies vroeg of ze niet aanvoelde dat men zo andere mensen kan provoceren antwoordde de mummie domweg dat ze dit niet kan begrijpen, egocentrisch en egoïstisch als dit wicht is, zich totaal afwendend van onze samenleving waartegen zo'n mummie arrogant 'foert' zegt.
Na de "koranverplichting" (die er geen is), de "wil van Allah", de bescherming tegen verkrachting, het behoeden van de mannelijke testosteron, het beschermen van zichzelf als "diamant", hebben ze nu Jan Klaassen uit de kast gehaald: Zich inpakken als mummie is een teken van "emancipatie" naar het schijnt;

Het tootn namelijk dat ze zelf mogen (allez zeg!) beslissen wat ze dragen. En nee "het viel hen niet op dat anderen soms wel en soms geen" hoofddoek dragen.

Mag ik er nu vanuitgaan dat als alternatief voor zo'n laken, wij, als geëmancipeerde vrouwen, een vergelijkende dracht mogen aanhalen? Waarom beginnen we niet met een indianenpluim?

Met als slogan: "Echte vrouwen verdienen een PLUIM".

Oud 1 maart 2007, 17:16   #40
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de "koranverplichting" (die er geen is), de "wil van Allah", de bescherming tegen verkrachting, het behoeden van de mannelijke testosteron, het beschermen van zichzelf als "diamant", hebben ze nu Jan Klaassen uit de kast gehaald: Zich inpakken als mummie is een teken van "emancipatie" naar het schijnt;

Het tootn namelijk dat ze zelf mogen (allez zeg!) beslissen wat ze dragen. En nee "het viel hen niet op dat anderen soms wel en soms geen" hoofddoek dragen.

Mag ik er nu vanuitgaan dat als alternatief voor zo'n laken, wij, als geëmancipeerde vrouwen, een vergelijkende dracht mogen aanhalen? Waarom beginnen we niet met een indianenpluim?

Met als slogan: "Echte vrouwen verdienen een PLUIM".
Toch vreemd hé? Die moslimmannetjes mogen in mini zwmbroek in elk zwemdok tijdens de gemengde zwemuren rondlopen, en bij voorkeur autochtone vrouwen en meisjes lastig vallen. Die moslimvrouwtjes doen dat naar eigen zeggen uit zichzelf niet, in bikini rondlopen en mannetjes opvrijen. Die dames zijn zedig omdat zij dat zelf willen zeggen zij, daar komt helemaal geen dwang aan te pas. Het is blijkbaar hun natuur a-seksueel te zijn als ge ze moogt geloven!

En wat dat inpakken betreft: in het Oude Egypte werden ze pas ingepakt als ze dood waren!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 1 maart 2007 om 17:24.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be