Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 22:11   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Laten we niet vergeten dat het een oppositie partij is.
Dat praat zulke uitspraken goed?
Oud 28 februari 2007, 22:12   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat praat zulke uitspraken goed?
Welke uitspraken?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 22:21   #23
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke uitspraken?
Over de mensenrechten, over Verschraeve die een voorbeeld is, over allochtonen die zich niet moeiten moeien, het bevallen in een viswinkel,...
Oud 28 februari 2007, 22:26   #24
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Over de mensenrechten, over Verschraeve die een voorbeeld is, over allochtonen die zich niet moeiten moeien, het bevallen in een viswinkel,...
En nu iets concreet als je wil en geen uit verband gerukte feiten?
Oud 28 februari 2007, 22:37   #25
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nu iets concreet als je wil en geen uit verband gerukte feiten?
Leuk dat je het tenminste over feiten hebt.
Er is niets uit het verband gerukt, het is niet omdat jij dat vindt dat dat ook zo is.
Oud 28 februari 2007, 22:52   #26
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk dat je het tenminste over feiten hebt.
Er is niets uit het verband gerukt, het is niet omdat jij dat vindt dat dat ook zo is.
Tja, om daar al niet over aangesproken te worden door de anti's...leuk dat je het opmerkte
Enfin, nu nog links of volledige quotes van de zogenaamde feiten zouden op zijn plaats zijn.
I'm waiting...
Oud 28 februari 2007, 22:57   #27
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik denk dat men het VB niet vertrouwt door haar verleden.
Ze is gegroeid rond de beweging van collaborateurs en het Vlaams nazisme.
Men wantrouwt omdat men te goed de geschiedenis kent (verwoestende gevolgen van het fascisme) en dit (al dan niet onterecht) projecteert op het VB.

Laatst gewijzigd door Judokus : 28 februari 2007 om 22:57.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:18   #28
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, om daar al niet over aangesproken te worden door de anti's...leuk dat je het opmerkte
Enfin, nu nog links of volledige quotes van de zogenaamde feiten zouden op zijn plaats zijn.
I'm waiting...
Check mijn handtekening, de rest vind je ook terug in de forumsessie met De Man, de uitspraak van Dewinter vindt je onder andere hier en hier.
Bij de eerste link vind je dat ook over Verschaeve, Verschaeve dat is dezelfde die dit zei in de tweede wereldoorlog: Deze oorlog is heilig, omdat hij gestreden wordt voor iets heiligs: het leven en al wat het voor schoonheid inhoudt.
Oud 28 februari 2007, 23:31   #29
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Check mijn handtekening, de rest vind je ook terug in de forumsessie met De Man, de uitspraak van Dewinter vindt je onder andere hier en hier.
Bij de eerste link vind je dat ook over Verschaeve, Verschaeve dat is dezelfde die dit zei in de tweede wereldoorlog: Deze oorlog is heilig, omdat hij gestreden wordt voor iets heiligs: het leven en al wat het voor schoonheid inhoudt.
Met hetgeen dat in je handtekening staat ga ik volledig mee akkoord.
Immigranten hebben geen kritiek te leveren op ons samenlevingsmodel, net zoals wij geen kritiek te leveren hebben op andere samenlevingsmodellen.

Over mensenrechten...tja...sorry, maar dat acht ik onbestaande.

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse."
Is gezegd geweest tijdens een bepaald debat...zou graag eens het volledige debat lezen alvorens ik mij daarover uitspreek.

Je link nummer 2...blablabla...etienne vermeersch...blablabla.
Oud 28 februari 2007, 23:39   #30
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met hetgeen dat in je handtekening staat ga ik volledig mee akkoord.
Immigranten hebben geen kritiek te leveren op ons samenlevingsmodel, net zoals wij geen kritiek te leveren hebben op andere samenlevingsmodellen.
Zijn uitspraak gaat over stemrecht, allochtonen betalen ook belastingen en hebben dus ook recht om vertegenwoordigd te worden en zich te 'moeien'.
Citaat:

Over mensenrechten...tja...sorry, maar dat acht ik onbestaande.
Wat acht je onbestaande?

Citaat:
"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse."
Is gezegd geweest tijdens een bepaald debat...zou graag eens het volledige debat lezen alvorens ik mij daarover uitspreek.
Ik dacht dat het in een partijboekje verschenen is.

Citaat:
Je link nummer 2...blablabla...etienne vermeersch...blablabla.
Neemt niet weg, dat het gezegd/geschreven geweest is.

Bon, ik wil hier nog wel leuk over verder discussiëren daar niet van. Maar ik heb het hier al ontzettend veel keer over gehad. En het leidt de draad een beetje af.
Maar ik zal zeker je antwoord nog lezen
Oud 28 februari 2007, 23:40   #31
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom denk je dat er zoveel mensen anti-belang zijn?
Dat "haten" in je titel is wel sterk uitgedrukt, duvelke. Je nuanceert het in je openingspost, maar toch. Ik associeer het woord haten toch met iets emotioneel, iets passioneel zelfs. Haat en liefde gaan vaak samen, "Odi et amo" schreef Catullus. Je ex-lief kan je haten, of je ouders, maar politieke tegenstanders? Daar heb je hoogstens een hekel aan, of die verafschuw je misschien, maar daarom haat je hen nog niet.

Maar goed, waarom heb ik een hekel aan het VB?
Omdat al hun ideeën volledig in tegenspraak zijn met de mijne, omdat hun mensvisie het omgekeerde is van mijn mensvisie, omdat ze rechts zijn en ik links ben, omdat ze conservatief zijn en ik progressief, omdat ze autoritair zijn en ik libertair, omdat ze xenofoob zijn en ik internationalist. Indien ik niet mijn uiterste best zou doen om hun ideologie te bestrijden met alle politieke middelen (en zonder legale truukjes), dan zou ik een masochist zijn. Ik ben niet van plan om mij als een kieken zonder kop naar de slachtbank te laten leiden. Een maatschappij waar het VB-denken de hegemonie zou hebben, zou een harde, repressieve, onvrije en angstige maatschappij zijn.
Oud 28 februari 2007, 23:47   #32
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn uitspraak gaat over stemrecht, allochtonen betalen ook belastingen en hebben dus ook recht om vertegenwoordigd te worden en zich te 'moeien'.

Wat acht je onbestaande?

Bon, ik wil hier nog wel leuk over verder discussiëren daar niet van. Maar ik heb het hier al ontzettend veel keer over gehad. En het leidt de draad een beetje af.

Nee sorry, geen stemrecht voor immigranten.

Mensenrechten? Wat is dat? Deze worden constant geschonden...het staat mooi op papier...that's it.

Dus één of andere pipo haalt een quote aan van FDW uit een waarschijnlijk lang debat en gaat het zo misbruiken zonder de uitleg erbij te zetten?
Oud 28 februari 2007, 23:52   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee sorry, geen stemrecht voor immigranten.

Mensenrechten? Wat is dat? Deze worden constant geschonden...het staat mooi op papier...that's it.

Dus één of andere pipo haalt een quote aan van FDW uit een waarschijnlijk lang debat en gaat het zo misbruiken zonder de uitleg erbij te zetten?
Ok,zo denk jij erover.
Oud 1 maart 2007, 00:02   #34
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Als je ziet dat koning kerk en staat tegen het blok zijn is het geen wonder dat er zoveel misgeinformeerde mensen zijn.

Eigenlijk is het ongelofelijk dat na 25 jaar hetze en leugens in alle radio en TV zenders, kranten en weekbladen tot in het TVboekje toe, het blok de grootste partij geworden is in Vlaanderen.

Hou vol zou ik zeggen, het geld is op, het einde van België is nabij.

Als men maar niet uit het oog verliert dat Vlaamse onafhankelijkheid het enige programmapunt is dat belangrijk is. Ik heb soms de indruk dat dat niet zo is wat nefast is voor Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:08   #35
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als je ziet dat koning kerk en staat tegen het blok zijn is het geen wonder dat er zoveel misgeinformeerde mensen zijn.

Eigenlijk is het ongelofelijk dat na 25 jaar hetze en leugens in alle radio en TV zenders, kranten en weekbladen tot in het TVboekje toe, het blok de grootste partij geworden is in Vlaanderen.

Hou vol zou ik zeggen, het geld is op, het einde van België is nabij.

Als men maar niet uit het oog verliert dat Vlaamse onafhankelijkheid het enige programmapunt is dat belangrijk is. Ik heb soms de indruk dat dat niet zo is wat nefast is voor Vlaanderen.
Zou de komst van internet hier voor iets tussen zitten? En hun zeer duidelijke webstek?
Oud 1 maart 2007, 00:14   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat acht je onbestaande?

Mensen die onze nationaliteit niet hebben en/of niet willen aanvaarden die hebben voor mij geen recht om zich hier te moeien en mogen dus sowieso niet gaan kiezen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:34   #37
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou de komst van internet hier voor iets tussen zitten? En hun zeer duidelijke webstek?
Dat ze de grootste partij zijn geworden bedoel je?

Neen, dat denk ik niet. Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het oudere publiek van het blok computers heeft, er zijn er wel, maar die mensen hun politieke geaardheid was al gevormd voor er computers waren. Buiten NASA dan of zo.

Misschien gedeeltelijk bij het jongere nieuwe publiek.

Volgens mij is dat simpelweg omdat hoe men het ook verdraaid of keert, wij zijn Vlamingen en de meeste van ons zijn politiek gezien centrum, centrumrechts of rechts. En al diegenen die denken dat ze Belg zijn, de dag dat de Walen de Belgische staat opblazen want geen geld meer, die dag draaien die allemaal hunne kazak, om het in het Antwerps te zeggen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:13   #38
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Als je vrienden franstaligen zijn of je een vriend hebt waarbij één van zijn ouders geboren is in een ander land of je en vriend hebt met een zwarte madam enz zijn allemaal zaken die kunnen meespelen.
Hangt wat af van de milieu's waarin je die vraag stelt. Of zo van die mensen met een Vlaamse voornaam maar een vreemde buitenlandse italiaanse achternaam. Meestal zijn die tegen.
Bij studenten heb je nog een beetje de doctrine van de klaslokalen die meer aanwezig is. Algemeen gezien is men ofwel voor ofwel tegen, tussen in bestaat niet echt. Ideaal voor alle borderliners dus.
Een discussie over vreemdelingen, communaitaire dingen of de islam kan ook al verkeerd overkomen bij sommige.
Dat Brusselaars en Walen tegen VB zijn kan ik begrijpen, dat is niet representatief.
Dan kan je even goed zeggen waarom zijn zoveel Vlamingen tegen de PS en vijandig tegenover Di Rupo ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:56   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Maar goed, waarom heb ik een hekel aan het VB?
Omdat al hun ideeën volledig in tegenspraak zijn met de mijne, omdat hun mensvisie het omgekeerde is van mijn mensvisie, omdat ze rechts zijn en ik links ben, omdat ze conservatief zijn en ik progressief, omdat ze autoritair zijn en ik libertair, omdat ze xenofoob zijn en ik internationalist. Indien ik niet mijn uiterste best zou doen om hun ideologie te bestrijden met alle politieke middelen (en zonder legale truukjes), dan zou ik een masochist zijn. Ik ben niet van plan om mij als een kieken zonder kop naar de slachtbank te laten leiden. Een maatschappij waar het VB-denken de hegemonie zou hebben, zou een harde, repressieve, onvrije en angstige maatschappij zijn.

In wat voor wereld leven we nu volgens u? Ik ervaar die wereld als steeds harder, repressiever, onvrijer en angstiger. En niet 1 van die zaken kan ik aan het VB wijten, maar ik kan ze wel allemaal aan de 'democraten' toeschrijven.

Als ik een inschatting maak over hoe de wereld er hier gaat uitzien binnen 20 jaar als er niet drastisch wordt ingegrepen dan zitten we middenin de wereld waar u zo'n schrik van blijkt te hebben.

Bent u er dan compleet blind voor dat we ondertussen in een land leven waar de overheid en rechtbanken bepalen welke meningen wel en niet kunnen, in een land waar een burger steeds minder individuele vrijheden heeft, in een land waarin er op politieke overtuiging duchtig gediscrimineerd mag worden?

Uw mening is compleet acceptabel voor het huidige regime, vandaar dat u waarschijnlijk niet beseft hoezeer we al afgegleden zijn in de richting waar u zo'n angst voor blijkt te hebben, alleen vergist u zich m.i. in wie daarvoor verantwoordelijk is.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:53   #40
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

De redenen waarom ik het VB niet kan uitstaan:

* ze vegen hun voeten aan de Universele Rechten Van De Mens
* ze verdelen de mensheid onder in superieur en inferieur
* de agressieve toon van communiceren
* de aanwezigheid van een aantal mensen binnen de partij met een op z'n minst verdacht verleden
* het gebrek aan constructieve voorstellen
* de instelling 'we zijn tegen om tegen te zijn'
* omdat ze zich verkopen als de partij voor de kleine man maar een programma hebben dat enkel de begoede autochtoon van Vlaamse afkomst ten goede komt
* omdat ze van het woord 'Vlaming' een scheldwoord hebben gemaakt
* omdat ze van Antwerpen -in de ogen van de wereld- een Büchenwald aan de Schelde hebben gemaakt
* wegens hun holle en simplistiche slogans en beeldvorming
* omdat er op hun lijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen 20% mensen stonden met een zekere intelligentie en 80% 'honden met hoeden'
* omdat zij -en zij alleen- er de oorzaak van zijn dat de Vlaming een 'oveiligheidsgevoel' heeft gekregen
* omdat ze de tegenstellingen in de maatschappij bewust versterken door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten
* vanwege wolven in schaapsvacht zoals PDW en Gerolf
* omwille van hun veelvuldige contacten met en bewondering voor een hele rits Europese facisten zoals Le Pen en consoorten
* wegens hun vermogen om zich ALTIJD in de slachtofferrol te wurmen
*...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be