Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 16:04   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dank u om mijn vaststelling te illustreren met dit citaat van een moslimhater.

Ik geloof veeleer dat de haat van die persoon op de foto (die de koran zeer goed begrepen heeft) naar onze vrije samenleving gericht is. Het verzet tegen het islamofascisme (een verwerpelijke ideologie) doen sommigen vreemd genoeg af als haat tegen mensen.

Radical Islam & Europe's Left: Part 1
the bizarre union of radical leftists, who are essentially atheist in outlook, with the theocratic demagogues of Islamism

http://www.news.faithfreedom.org/ind...ticle&sid=1122

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims. Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 16:12.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:12   #22
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik geloof veeleer dat de haat naar onze vrije samenleving gericht is. Het verzet tegen het islamofascisme (een verwerpelijke ideologie) doen sommigen vreemd genoeg af als haat tegen mensen.
Dat is helemaal niet verwonderlijk.
Wat te denken van "oplossingen" die erin bestaan om de zgn. "slachtoffers" van dat "islamofascisme" te deporteren?

Neem nu:" wie een hoofddoek draagt, tekent daarmee haar terugkeercontract".

Dat "verzet" waar u het over hebt, wordt in veel gevallen terecht ontmaskerd als pure vreemdelingenhaat. Of dacht u dat Dewinter een oprecht pleitbezorger is van vrouwenemancipatie?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:15   #23
smiley

Standaard

Citaat:
Wat te denken van "oplossingen" die erin bestaan om de zgn. "slachtoffers" van dat "islamofascisme" te deporteren?

Dat "verzet" waar u het over hebt, wordt in veel gevallen terecht ontmaskerd als pure vreemdelingenhaat. Of dacht u dat Dewinter een oprecht pleitbezorger is van vrouwenemancipatie?

Denkt u dat 'de islam' een oprechte pleitbezorger is van de vrouwenemancipatie ? Islamofascisten zoals hierboven op de foto mogen volgens u in geen geval uit het land gezet worden. Dit zijn volgens jou immers perfect geintegreerde Britten want zij spreken vloeiend Engels. Een toonbeeld van 'integratie'.
Oud 3 maart 2007, 16:16   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb in principe geen probleem met een hoofddoek. Alleen, niet op school , niet op de pasfoto en niet in openbare functies.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2007 om 16:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:17   #25
system
Banneling

Standaard

[

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2007 om 16:17.
Oud 3 maart 2007, 16:18   #26
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denkt u dat 'de islam' een oprechte pleitbezorger is van de vrouwenemancipatie ?
Beweer ik niet.

Citaat:
Islamofascisten zoals hierboven op de foto mogen volgens u in geen geval uit het land gezet worden. Dit zijn volgens jou immers perfect geintegreerde Britten want zij spreken vloeiend Engels. Een toonbeeld van 'integratie'.
En dit evenmin.

Legt u mij woorden in de mond omdat u geen argumenten heeft tegen wat ik wél heb beweerd?
Oud 3 maart 2007, 16:20   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb in principe geen probleem met een hoofddoek. Alleen, niet op school , niet op de pasfoto en niet in openbare functies.
Daar heb ik het niet eens over.

Dewinter heeft het over het DRAGEN van een hoofdoek in het algemeen. En over TERUGSTUREN.
Oud 3 maart 2007, 16:25   #28
smiley

Standaard

Citaat:

Dewinter heeft het over het DRAGEN van een hoofdoek in het algemeen. En over TERUGSTUREN.
Een hoofddoek is nu niet echt een teken van integratie in onze vrije westerse samenleving en een uiting van respect naar onze samenleving toe. Waarom er 'integratie' en andere problemen zijn met een bepaalde groep van mensen is vanwege de opkomst van het islamofascisme in onze samenleving waar personen zoals een Marij Uijt den bogaard gewag van maken maar door het linkse politiek correcte dictatoriale bewind het zwijgen worden opgelegd.

Onrust in Antwerpen over falende integratie (2)
Radicale islam gijzelt cordon sanitair in Antwerpen

http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html

Het ‘zuivere’ geloof zorgt er voor dat westerse intellectuelen die de fundamentele grondrechten willen verdedigen en zich keren tegen de uitwassen van het radicale islamisme vandaag zelf bedreigd worden op basis van het principe van de vrijheid van godsdienst. De hernieuwde godsdienstwaanzin gaat zo ver dat sommige critici zich niet langer durven te uiten, zoals Paul Cliteur, de vroegere columnist van het televisieprogramma Het Buitenhof. In een interview met mij stelde hij dat de discussie over de multiculturele samenleving en de islam in het publieke domein zulke heftige reacties op riep dat hij dat enigszins beangstigend vond.

Hij zei daarover het volgende. ‘Op een gegeven ogenblik voelde ik me echt onprettig. Het leek wel een haatcampagne. In mijn geval kwam die kritiek trouwens niet vanuit de moslimwereld maar vanuit de politiek correcte autochtone gemeenschap. Medecolumnisten begonnen heel nare vergelijkingen te maken met Hitler en zo. Als je in die beeldvorming wordt neergezet dan weten we dat er mensen als Volkert van der Graaf (de moordenaar van Pim Fortuyn, nvdv) rondlopen die in staat zijn om toe te slaan. Op een bepaald ogenblik stelde ik mezelf de vraag of het dit allemaal wel waard was. Of zwijgen dan nog de enige optie is? Ik heb natuurlijk niet over alles gezwegen, maar onderwerpen als de islam en de multiculturele samenleving mijd ik nu liever. Dat heb ik ook publiekelijk aangekondigd.’

Dirk Verhofstadt
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=7811

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 16:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:33   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een feite om u een breuk te lachen: de moslimhaters van dit forum die altijd maar weer de Koran fundamentalistischer interpreteren dan de moslims.
Lach maar rustig verder. Misschien kan je de openingspost nog eens lezen? Daar ging het over MOSLIMS die blinden met geleidehonden WEIGEREN.

Hoezo moslimhaters zijn fundamentalistischer dan de moslims zelf?
Waarover gaat dan die zever?

Het enige wat we zoeken is de reden die ze ervoor opgeven: Mo vond honden onrein, en zwarte honden daarin zit de duivel bovendien.

In een topic over hondenrassen of iets dergelijks op Maroc.nl was het plaatsen van een foto van een prachtige Groenendaler zelfs reden tot een ban! Wie wat waar fundamentalistisch?

Ook weer neit gehoord van die politiecommissaris die ging wandelen met zijn keffertje en die door een "net gereinigde" marokkaan zwaar werd toegetakeld omdat het keffertje iets te dicht bij de marokkaan in de buurt kwam? Overgelezen weeral zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:59   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lach maar rustig verder. Misschien kan je de openingspost nog eens lezen? Daar ging het over MOSLIMS die blinden met geleidehonden WEIGEREN.

Hoezo moslimhaters zijn fundamentalistischer dan de moslims zelf?
Waarover gaat dan die zever?

Het enige wat we zoeken is de reden die ze ervoor opgeven: Mo vond honden onrein, en zwarte honden daarin zit de duivel bovendien.

In een topic over hondenrassen of iets dergelijks op Maroc.nl was het plaatsen van een foto van een prachtige Groenendaler zelfs reden tot een ban! Wie wat waar fundamentalistisch?

Ook weer neit gehoord van die politiecommissaris die ging wandelen met zijn keffertje en die door een "net gereinigde" marokkaan zwaar werd toegetakeld omdat het keffertje iets te dicht bij de marokkaan in de buurt kwam? Overgelezen weeral zeker?
En daartegenover staat dan de reactie van de moslim Uh-uh, hier een beetje hoger...
Oud 3 maart 2007, 17:16   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Had je dan iets anders verwacht van Dewinter?
Oud 3 maart 2007, 17:22   #32
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daartegenover staat dan de reactie van de moslim Uh-uh, hier een beetje hoger...
Uh-Huh = moslim? Niet echt lijkt me, want hij/zij verwerpt een heel deel van het sprookjesboek.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:26   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Uh-Huh = moslim? Niet echt lijkt me, want hij/zij verwerpt een heel deel van het sprookjesboek.
Kijk, dat bedoel ik nu. Jullie zijn veel meer geobsedeerd door dat sprookjesboek dan de moslims hier aanwezig.
Oud 3 maart 2007, 17:29   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geloof veeleer dat de haat van die persoon op de foto (die de koran zeer goed begrepen heeft) naar onze vrije samenleving gericht is. Het verzet tegen het islamofascisme (een verwerpelijke ideologie) doen sommigen vreemd genoeg af als haat tegen mensen.

Radical Islam & Europe's Left: Part 1
the bizarre union of radical leftists, who are essentially atheist in outlook, with the theocratic demagogues of Islamism

http://www.news.faithfreedom.org/ind...ticle&sid=1122

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims. Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

Dus, als ik u goed begrijp is de islam onverenigbaar met de Westerse democratie. En zouden de islamitische meisjes geen hoofddoek moeten dragen omdat het niet 'hoffelijk' is tegenover de Westerse maatschappij.

Ik stel de vraag maar. Leg dat dan nog eens duidelijker uit.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2007 om 17:31.
Oud 3 maart 2007, 17:29   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat bedoel ik nu. Jullie zijn veel meer geobsedeerd door dat sprookjesboek dan de moslims hier aanwezig.
ga dat dan even aan die taxichauffeurs zeggen misschien?

Ik dacht dat het Denemarken of zo'n ander Scandinavisch land was, maar men de regel reeds andersom toepast.

Wie géen moslimtaxichauffeur wenst te hebben zegt daar gewoon bij de reservering dat er ook een hond meemoet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 maart 2007 om 17:30.
Oud 3 maart 2007, 17:31   #36
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik denk niet dat iemand die hier eigenlijk gebanned is omdat hij de forum regels niet respecteerde mij moet bekritizeren hoe, waar en wanneer ik post op dit forum. Ik vind het trouwens vrij onbeschoft om mij zomaar te betrekken in een discussie zonder dat ik er iets mee te maken had.

Vorige keer toen je me kwam bedelen voor een post heb ik je trouwens reeds geantwoord dat ik hier niet altijd actief kan zijn omdat ik moet werken.

Dit terzijde, als expert in mijn post gedrag zou je moeten weten dat mijn mening altijd zo geweest is dat als iemand wegens religieuze of ideologische redenen niet in staat is om een job naar behoren uit te oefenen, die ook geen recht heeft op die job. Ik sluit me dan ook volledig aan met de posts van Esperanza en Brandaan.
Visjnu weet het dus ook... eric aka tomccp, eens je dat weet reageer je toch niet meer op die jongen? Hij blijft al een paar dagen uit mijn privé, flink zo van dat ventje, way to go!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:32   #37
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, eerder 'geobsedeerd' door de mensen welke het sprookjesboek voor waarheid aannemen.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 3 maart 2007 om 17:32.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:33   #38
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Owww jurgen heeft de pretentie te oordelen of iemand zichzelf een moslim(a) mag noemen of niet, chique!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:35   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Owww jurgen heeft de pretentie te oordelen of iemand zichzelf een moslim(a) mag noemen of niet, chique!
Die eer komt Drosophilia toe hoor! ZIJ weet wie moslim is en wie niet!

Oud 3 maart 2007, 17:35   #40
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ga dat dan even aan die taxichauffeurs zeggen misschien?

Ik dacht dat het Denemarken of zo'n ander Scandinavisch land was, maar men de regel reeds andersom toepast.

Wie géen moslimtaxichauffeur wenst te hebben zegt daar gewoon bij de reservering dat er ook een hond meemoet!
Die taxichauffeurs bezondigen zich aan grove discriminatie en moeten daarvoor veroordeeld worden. Laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar daar hebben al die taxichauffeurs die moslim zijn en wél een hond meenemen niks mee te maken. De meeste moslims zijn immers geen fundamentalisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be