Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de E dag/dagen veralgemeend worden
Ja 7 70,00%
Nee,kost te veel aan de werkgever 2 20,00%
Geen idee 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 13:34   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

vraag eens aan je baas hoeveel van je loon van de staat komt ?

en het rusthuis zelf, het gebouw met welke centen werd dat gekocht of gehuurd ?

je zal rap aan 800 euro zijn vrees ik als je alles bijeen rekend wat de belastingbetaler moet ophoesten om jouw non profit baan te betalen

je werkt in wat men noemt de non profit sector
vertaald wil dat zeggen een sector die,als we het louter over cijfers hebben geen profijt opbrengt en die dus alleen maar centen kost.

(op menselijk vlak brengt de sector natuurlijk wel iets op hoewel ik veel projecten veel te veel stockageprojecten vindt )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 13:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:44   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

je zal rap aan 800 euro zijn vrees ik als je alles bijeen rekend wat de belastingbetaler moet ophoesten om jouw non profit baan te betalen

vertaald wil dat zeggen een sector die geen profijt opbrengt en die dus alleen maar centen kost. (menselijk brengt de sector natuurlijk wel iets op hoewel ik veel projecten veel te veel stockageprojecten vindt )
Stel dat je gelijk hebt,dan lever ik de staat een dienst door het onderhoud van mensen die jaren zelf hebben afgedragen voor die staat

Jij krijgt en levert er niets voor terug,en das de schande eraan!!!

Das het verschil
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:45   #23

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Stel dat je gelijk hebt,dan lever ik de staat een dienst door het onderhoud van mensen die jaren zelf hebben afgedragen voor die staat

Das het verschil
tja en toch ben ik niet beschaamd.

dat zou wel zo zijn moest ik me ook laten wijsmaken dat een menswaardig bestaan, en een minimum aan middelen om daarover te kunnen beschikken

een gunst is en geen recht

de schaamte is één van de allergrootste vijanden vd armen

beschaamde armen zullen altijd arm blijven

met beschaamde armen kan het vierde wereld syndicaat geen zak aanvangen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 13:50.
Oud 3 maart 2007, 13:52   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Extra vakantiedagen voor oudere werknemers zijn niet beperkt tot de verzorgingssector, maar bestaan ook in de socio-culturele sector. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Integendeel. De lonen in deze sectoren zijn trouwens over het algemeen relatief laag. En het loon is dan ook meestal niet de drijfveer voor de mensen die in deze sectoren werken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:53   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idee dat enkel werkenden een bijdrage leveren aan de maatschappij is ronduit belachelijk. Meer zelfs, vele werkenden zijn alles behalve een aanwinst voor de maatschappij...

Laatst gewijzigd door Edina : 3 maart 2007 om 13:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:57   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het idee dat enkel werkenden een bijdrage leveren aan de maatschappij is ronduit belachelijk. Meer zelfs, vele werkenden zijn alles behalve een aanwinst voor de maatschappij...
Ff ernstig blijven hé,heel Uw leven doppen,en dat dan nog ok vinden blijft ronduit schandalig(en die E/dagen zou ik voor iedereen willen hé)
Oud 3 maart 2007, 14:10   #27
Ambiorix

Standaard

Citaat:

vertaald wil dat zeggen een sector die,als we het louter over cijfers hebben geen profijt opbrengt en die dus alleen maar centen kost.

(op menselijk vlak brengt de sector natuurlijk wel iets op hoewel ik veel projecten veel te veel stockageprojecten vindt )
fout ze, non profit wil zeggen niet winstgevend. Het is niet omdat uw output niet in cijfers uitgedrukt kan worden dat er geen winst kan zijn, of het is niet omdat uw output in cijfers uitgedrukt kan worden dat er winst móet zijn (cfr de NMBS, de Post, etc)
Snapt ge? menselijk kapitaal is evengoed kapitaal, menselijke output even goed output.

Over publieke/private jobs:
Bon, ik pleit dus al langer voor veel meer publieke sectoren, publieke dienstverlening, en publieke werkgelegenheid. Voorwaarde is natuurlijk dat de Staat dit optimaal reguleert. Het resultaat kan (!) zijn een socialer beleid waarbij meer mensen een job krijgen waar minder stress mee gemoeid gaat, waar de kansen hoger liggen, waar het welzijn hoger ligt, enz.
Dit is enkel mogelijk als de staat haar begroting juist afstelt en de juiste prioriteiten voorop stelt.
Het tegengestelde is privatiseren. Dit heeft als gevolg afvloeiingen, sociale onrust, concurrentie door de drijfveer namelijk winst, enz. Een deel meerwaarde gaat niet naar de arbeiders/bedienden maar naar "het doel", en dat is winst. Nadeel is ook dat omdat de winst voorop staat de dienstverlening zelf achteruit gaat: kijk naar de treinen in Engeland die ook geprivatiseerd zijn: nergens anders is deze dienstverlening zo verloederd en onveilig.Investeren moet immers de moeite waard zijn, weeral omdat de winst en niet de mensen voorop staan.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 19:55   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Diegenen die hier, anno 2007, zitten te leuteren over non-profit, die zijn wel helemaal niet mee met hun tijd.

Zeker al tien jaar spreekt men van social profit.
En die term spreekt voor zich, vind ik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 19:59   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diegenen die hier, anno 2007, zitten te leuteren over non-profit, die zijn wel helemaal niet mee met hun tijd.

Zeker al tien jaar spreekt men van social profit.
En die term spreekt voor zich, vind ik.
Maar het loonzakje mss. niet hé,en dat telt wel hoor!!!!!
De naam zal mij een worst weze ,!!
Want plots met een nieuwe naam is het beter
Oud 3 maart 2007, 20:11   #30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
fout ze, non profit wil zeggen niet winstgevend. Het is niet omdat uw output niet in cijfers uitgedrukt kan worden dat er geen winst kan zijn, of het is niet omdat uw output in cijfers uitgedrukt kan worden dat er winst móet zijn (cfr de NMBS, de Post, etc)
Snapt ge? menselijk kapitaal is evengoed kapitaal, menselijke output even goed output.

Over publieke/private jobs:
Bon, ik pleit dus al langer voor veel meer publieke sectoren, publieke dienstverlening, en publieke werkgelegenheid. Voorwaarde is natuurlijk dat de Staat dit optimaal reguleert. Het resultaat kan (!) zijn een socialer beleid waarbij meer mensen een job krijgen waar minder stress mee gemoeid gaat, waar de kansen hoger liggen, waar het welzijn hoger ligt, enz.
Dit is enkel mogelijk als de staat haar begroting juist afstelt en de juiste prioriteiten voorop stelt.
Het tegengestelde is privatiseren. Dit heeft als gevolg afvloeiingen, sociale onrust, concurrentie door de drijfveer namelijk winst, enz. Een deel meerwaarde gaat niet naar de arbeiders/bedienden maar naar "het doel", en dat is winst. Nadeel is ook dat omdat de winst voorop staat de dienstverlening zelf achteruit gaat: kijk naar de treinen in Engeland die ook geprivatiseerd zijn: nergens anders is deze dienstverlening zo verloederd en onveilig.Investeren moet immers de moeite waard zijn, weeral omdat de winst en niet de mensen voorop staan.
mij ging het er gewoon over dat iemand uit de social profit een dopper niks te verwijten heeft over wat ie aan de staat kost. niemand heeft dat verder bovendien. maar zeker niet iemand die de staat nog meer kost dan een dopper.

ik ken trouwens doppers die voor hun zieke moeder zorgen, heel de dag en desnoods snachts ook- hoe zit het met de social profit daarvan ?

het probleem is dat de social profitsector dat soort van spontane niet geinstitutionaliseerde social profit ook kapot maakt - een groot gedeelte van de social profitsector creert door in samenwerking met het kapitalisme eerst het natuurlijk sociaal weefsel kapot te maken haar eigen noodzakelijkheid.

het is een onderdeel van de globalisatie

als we niet oppassen worden onze kinderen straks nog door een lopende band gezoogd en opgevoed door een computerprogramma en wordt iedere moeder die niet werkt om dat zelf te kunnen doen als profiteur aanzien en alleen moeders die aan die band staan niet.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 20:18.
Oud 3 maart 2007, 20:22   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mij ging het er gewoon over dat iemand uit de social profit een dopper niks te verwijten heeft over wat ie aan de staat kost. niemand heeft dat verder bovendien. maar zeker niet iemand die de staat nog meer kost dan een dopper.

ik ken trouwens doppers die voor hun zieke moeder zorgen, heel de dag en desnoods snachts ook- hoe zit het met de social profit daarvan ?

het probleem is dat de social profitsector dat soort van spontane niet geinstitutionaliseerde social profit ook kapot maakt - een groot gedeelte van de social profitsector creert door in samenwerking met het kapitalisme eerst het natuurlijk sociaal weefsel kapot te maken haar eigen noodzakelijkheid.

als we niet oppassen worden onze kinderen straks nog door een lopende band gezoogd en opgevoed door een computerprogramma en wordt iedere moeder die niet werkt om dat zelf te kunnen doen als profiteur aanzien en alleen moeders die aan die band staan niet.
ff vertalen,het VWS zou willen dat hard werkende mensen als ik minder verdienen als luie mensen als hun,die gans hun leven gedopt hebben,Wel wat vind je daar van
Oud 3 maart 2007, 20:23   #32

Standaard

Citaat:
ff vertalen,het VWS zou willen dat hard werkende mensen als ik minder verdienen als luie mensen als hun,die gans hun leven gedopt hebben,Wel wat vind je daar van
dat je dat zo verstaat omdat je het niet begrijpt

niet omdat ik het zo bedoel of gezegd heb

je zal het opniiew moeten vertalen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 20:47.
Oud 3 maart 2007, 20:27   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat je dat zo verstaat omdat je het niet begrijpt

niet omdat ik het zo bedoel
*knip*

Gelieve niet te schelden.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 4 maart 2007 om 14:26.
Oud 4 maart 2007, 01:37   #34
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben werkzaam in de zorg,en wij hebben het voordeel dat wij als oudere werknemers de befaamde E dag/dagen naar gelang van de leeftijd krijgen

Ik ben vandaag dus thuis omdat ik 1 E dag heb per maand dat ik betaald verlof krijg(moets ik 50 zijn kreeg ik er 2,en55 zijn er 3 per maand)

Wat vinden jullie hiervan,en zou dit niet overal moeten kunen?
ik wil alle dagen E dag hebben, voor de rest van mijn leven
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 01:40   #35
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand werkloos laten zijn kost geld

hem laten werken nog meer
en opsluiten in het gevang NOG meer.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 05:19   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
een antwoord dat getuigt van veel inzicht en verstand...Ik neem aan dat gij veel verantwoordelijkheden hebt op uw werkplaats, duvelke? Een leidende positie?
Nee,toch niet
Maar ik ben wel een hevige aanhanger van het werken op zich,ik haat het als mensen op hun luie krent zitten de ganse dag....
Oud 4 maart 2007, 07:56   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik werk in de social profit, en ik vind wel dat ik sommige doppers mag verwijten dat ze profiteurs zijn. Die doppers namelijk die onvoldoende werkwillig zijn en zich wentelen in hun werkloosheid. Zij maken het sisteem kapot; mochten zij beter opgespoord en geschorst worden, dan zouden echte werklozen een fatsoenlijk dopgeld kunnen krijgen (tot ze weer gauw genoeg terug aan het werk zijn). En hoeveel ik aan de staat kost, dat maakt geen zier uit. De staat vraagt mij om mijn werk te doen tegen mijn loon, en ik doe dat. (ik doe dat voorlopig nog met hart en ziel)

Dat jij stelt dat een en ander uit de social profit een onderdeel is van de globalisatie, dat is een nieuwe stelling waar ik nog niet van gehoord heb.
Als mijn oude buurvrouw middageten laat brengen door de ocmw, in plaats van het te laten koken door haar dochters, dan is dat een deel van de globalisatie. Dedju, ik ga ne nieuwe Van Dale moeten kopen en terug naar school gaan.

Doppers die dag en nacht voor hun zieke moeder zorgen, dragen een en ander bij aan social profit. Maar als ze daarbij onvoldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, dan zijn het oplichters van het sisteem. Evengoed als dat iemand zijn huis in brand steekt, om te trekken van de brandverzekering, omdat hij die centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen. Evengoed als dat iemand bij jou komt stelen, omdat hij centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen.
En omdat dat allemaal zo moeilijk te kontroleren is, is het waarschijnlijk op alle vlakken beter om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd.

En je laatste puntje: onze kinderen door een lopende band gezoogd en opgevoed: zolang we maar niet vervallen in KI (kunstmatige inseminatie) zoals bij de paarden en de koeien op onze boerderijen, zal het in de praktijk nog wel meevallen zeker?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:37   #38

Standaard

Citaat:
ik haat het als mensen op hun luie krent zitten de ganse dag....
wees niet zo lui dan en doe iets aan die haat
Oud 4 maart 2007, 12:41   #39

Standaard

@ duveltje

je haat het dat ik niet werk

dan zijn er twee manieren om dat probleem op te lossen he

ik kan gaan werken ( maar daar heb jij en zul jij nooit macht over hebben )

of je kan iets aan die haat doen

bij de ene oplossing ligt de macht bij jezelf bij de andere leg je de macht bij mij

geloof me - ik ga me echt niet gaan laten uitbuiten hoor - ik krepeer nog liever

en zo zijn er veel armen die nooit zullen gaan werken in het systeem zoals het nu is en daar kunnen geen 10 000 000 duveltjes iets aan veranderen (tenzij ze zich zouden richten op het systeem om dat te veranderen ipv ons )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 12:44.
Oud 4 maart 2007, 12:52   #40
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Een directeur van een ziekenhuis zou niet meer mogen verdienen dan een dopper ? Laat ons de "ideale maatschappij" gefazeerd invoeren :
eerst iemand betalen volgens zijn inspanningen
en pas later bij stijgende productiviteit de mensen uitbetalen volgens behoefte
& dus zeker de zaken niet omdraaien. Voor mij mag de gehele economie uit enkel en alleen "social profit" bestaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be