![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (Die tirolermeiden hebben volgens mij ook wel iets onzedelijks! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Let op de witte sokken! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit van rap en r&b gehouden, maar om Eichmann te pesten ga ik straks een uur lang naar die clips op MTV zien!
![]()
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nooit echt bezig geweest met muziek, als jongeling had ik ook nooit op een voldoende positieve manier met haar kennis gemaakt. Het beste naar mijn zin is nog altijd het gewone volkslied. Wat is er immers gezelliger dan met uw kameraden in een of ander volks cafeetje een lied aan te heffen? Als meer verheven en hoogwaardiger muziek is er natuurlijk de klassieke muziek, met haar technische grondslag. Niet dat ik ooit van m'n leven in staat zou zijn geweest een Puccini van een Verdi te onderscheiden. Ik denk dat het onze morele verantwoordelijkheid moet zijn om onze jeugd te beschermen van dat soort wantoestanden als "mtv" of "tmf". Dat wil niet zeggen dat zij geheel en al elke kennismaking met andere (minderwaardige) muziekculturen dient ontzegd te worden. Er moet wel op dit minderwaardige karakter gewezen worden, en de overvloed zoals wij die vandaag kennen moet omgevormd worden tot een zeldzaamheid. |
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In ieder geval: De meeste volksmuziek uit de lage landen is echt wel supereenvoudige muziek, gebaseerd op nagenoeg altijd hetzelfde akkoordenschema's met 3 grondtonen, en altijd bijna dezelfde ritme structuur. Carnavalsmuziek is ook volksmuziek. Volsmuziek is gewoon de 'pop' van vroeger. Ik denk dus niet dat je rap 'minderwaardig' aan volksmuziek kunt noemen. Dit geldt eigenlijk voor zwarte muziek in het algemeen, zowat elke moderne muziekstijl heeft zwarte roots. En het is niet allemaal simpele muziek, de uitvinding van Jazz is bijvoorbeeld zowat de grootste en meest vernieuwe revolutie geweest in muziek. Daaronboven hoeft jazz qua complexiteit niet onder te doen voor klassieke muziek, ergens is het zelfs complexer. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat u liever naar volksliederen luistert is uw goed recht. Maar om daarom alle andere vormen van (hedendaagse) muziek te catalogeren als 'minderwaardig', dat gaat toch wat te ver en is zelfs ronduit belachelijk. We moeten eens afspreken op Marktrock. 8) |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt genoeg. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch Europese muziek was vroeger enkel de klassieke meesters, dus wel melodieus, maar beperkt ritmisch. De eerste pioniers van de moderne muziek waren de negers die in Amerika werder neergeplant! Elvis heeft toen de ritmes van die negermuziek gecopieerd naar zijn eigen stijl. Zelfs de Beatles werden sterk beïnvloed door de vernieuwingen die de zwarte 'soul' teweeg bracht! Voor u zou dus op tien om te zien Mozart en Bach gedraaid moetn worden... ![]() Citaat:
Een cantus is volgens uw voorbeeld het summum van muziekbeleving! (Met een glas in de hand meebrulmlen zei u toch). Als u echter Puccini niet van Verdi kan onderscheiden zegt dat inderdaad veel over uw muziekale kennis! ![]() Citaat:
Zelfs Elvis was een pervert, zoals sommigen hem afschilderden. Ik vrees dat u in uw jeugd al te oud was om je in de jeugdcultuur te kunnen terugvinden! Brulde u toen ook al operettes mee met een glas in uw hand? ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel ik vindt house en vooral dance muziek ook nogal minderwaardig aan het betere gitaarwerk. Maar ge gaat mij nooit horen eisen om mtv en tmf te verbieden! de verscheidenheid in genres is net wat muziek zo goed maakt!
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In essentie is muziek dus een uiting van onze volksziel. In het volkse lied zal dus de volksgenoot zichzelf en het innigste wezen van zijn ras erkennen en beide voelen samenvloeien. De zwarte muziek werkt cultuurvernietigend op onze westerse geest! |
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als rapfan ken ik zelfs een aardige portie klassieke muziek. ![]() Tijdens mijn studententijd heb ik oko regelmatig gitaar gespeeld. Ik vind geen enkele vorm van muziek minderwaardig, zelfs de liedjes die ik niet kan aanhoren. Het is een creatieve kronkel dat uit een brain vloeit en wordt door verschillende mensen verschillend aanhoort. Dat kan echter niet voor het blok blijkbaar! Alles wat verschilt is uitgesloten (dat lijkt nog communistischer dan Steve!) |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Nog bijna zo'n absurd besluit, maar nu van Tobback:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu ben ik persoonllijk ook geen fan van rap en zeker niet van R&B maar het getuigt wel van een ongelooflijke onverdraagzaamheid om dan maar te gaan pleiten voor de afschaffing van die muziek.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eichmann:
Ik hou wel eens van die oud-nederlandse folkmuziek van La¨¨is en dergelijke... maar euh... voor zover ik weet gaan de meeste liekes over de grote liefde of het verlies daarvan, niet over openbaring brengen hoe wij voelen en denken, oordelen en willen, op onze manier en op geen andere, omdat ze ons kenbaar maken zooals de natuur, en een met die natuur overeenstemmende traditie ons hebben gemaakt. En dergelijke zever.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, liekes als 'en onzen bok is dood, hij had mor iene kloot en g'et er twieë van doen om tsjoeketsjoek te doen' zijn leuke meezingers en mogen er ook zijn, op café, maar meerwaardig is toch veel gezegd he