Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 januari 2004, 11:09   #21
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Alleen een ontaarde geest kan houden van een ondermuziekvorm als rap. Op wat lijkt dat nu, zo een on-Europese en onderontwikkelde negermuziek?
Naar wat luister jij dan Eichmann?
dejohan is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:12   #22
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Alleen een ontaarde geest kan houden van een ondermuziekvorm als rap. Op wat lijkt dat nu, zo een on-Europese en onderontwikkelde negermuziek?
Hiernaar:

(Die tirolermeiden hebben volgens mij ook wel iets onzedelijks! )
Het Skill Effect is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:16   #23
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
http://www.ihffilm.com/ihf/cdscomauddis.html
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:21   #24
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:

Hiernaar:

(Die tirolermeiden hebben volgens mij ook wel iets onzedelijks! )

Let op de witte sokken!
Oud 15 januari 2004, 11:31   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook iets tegen disco?
Oud 15 januari 2004, 11:33   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit van rap en r&b gehouden, maar om Eichmann te pesten ga ik straks een uur lang naar die clips op MTV zien!
Oud 15 januari 2004, 11:34   #27
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wanneer ik 'rap' hoor, word ik doordrongen van een diepe afkeer voor de culturele degeneratie en amerikanisering van onze Europese beschaving.

Ik ben nooit echt bezig geweest met muziek, als jongeling had ik ook nooit op een voldoende positieve manier met haar kennis gemaakt. Het beste naar mijn zin is nog altijd het gewone volkslied. Wat is er immers gezelliger dan met uw kameraden in een of ander volks cafeetje een lied aan te heffen? Als meer verheven en hoogwaardiger muziek is er natuurlijk de klassieke muziek, met haar technische grondslag. Niet dat ik ooit van m'n leven in staat zou zijn geweest een Puccini van een Verdi te onderscheiden.

Ik denk dat het onze morele verantwoordelijkheid moet zijn om onze jeugd te beschermen van dat soort wantoestanden als "mtv" of "tmf". Dat wil niet zeggen dat zij geheel en al elke kennismaking met andere (minderwaardige) muziekculturen dient ontzegd te worden. Er moet wel op dit minderwaardige karakter gewezen worden, en de overvloed zoals wij die vandaag kennen moet omgevormd worden tot een zeldzaamheid.
PAJOT is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:54   #28
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:

Wanneer ik 'rap' hoor, word ik doordrongen van een diepe afkeer voor de culturele degeneratie en amerikanisering van onze Europese beschaving.

Ik ben nooit echt bezig geweest met muziek, als jongeling had ik ook nooit op een voldoende positieve manier met haar kennis gemaakt. Het beste naar mijn zin is nog altijd het gewone volkslied. Wat is er immers gezelliger dan met uw kameraden in een of ander volks cafeetje een lied aan te heffen? Als meer verheven en hoogwaardiger muziek is er natuurlijk de klassieke muziek, met haar technische grondslag. Niet dat ik ooit van m'n leven in staat zou zijn geweest een Puccini van een Verdi te onderscheiden.

Ik denk dat het onze morele verantwoordelijkheid moet zijn om onze jeugd te beschermen van dat soort wantoestanden als "mtv" of "tmf". Dat wil niet zeggen dat zij geheel en al elke kennismaking met andere (minderwaardige) muziekculturen dient ontzegd te worden. Er moet wel op dit minderwaardige karakter gewezen worden, en de overvloed zoals wij die vandaag kennen moet omgevormd worden tot een zeldzaamheid.
Met alle respect, maar ik vind jou echt wel een rare mens hoor. Als ik u hoor is het net of ik een 19e eeuws boek lees.

In ieder geval:
De meeste volksmuziek uit de lage landen is echt wel supereenvoudige muziek, gebaseerd op nagenoeg altijd hetzelfde akkoordenschema's met 3 grondtonen, en altijd bijna dezelfde ritme structuur. Carnavalsmuziek is ook volksmuziek. Volsmuziek is gewoon de 'pop' van vroeger.
Ik denk dus niet dat je rap 'minderwaardig' aan volksmuziek kunt noemen. Dit geldt eigenlijk voor zwarte muziek in het algemeen, zowat elke moderne muziekstijl heeft zwarte roots. En het is niet allemaal simpele muziek, de uitvinding van Jazz is bijvoorbeeld zowat de grootste en meest vernieuwe revolutie geweest in muziek. Daaronboven hoeft jazz qua complexiteit niet onder te doen voor klassieke muziek, ergens is het zelfs complexer.
dejohan is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:54   #29
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tjonge, jonge! Ik wist zelfs niet dat er nog mensen zoals u bestónden!
Dat u liever naar volksliederen luistert is uw goed recht. Maar om daarom alle andere vormen van (hedendaagse) muziek te catalogeren als 'minderwaardig', dat gaat toch wat te ver en is zelfs ronduit belachelijk.

We moeten eens afspreken op Marktrock. 8)
Zeno! is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:56   #30
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben nooit echt bezig geweest met muziek, als jongeling had ik ook nooit op een voldoende positieve manier met haar kennis gemaakt.

Dat zegt genoeg.
The Paulus Experience is offline  
Oud 15 januari 2004, 11:58   #31
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar inderdaad geen kaas gegeten van muziek of muziekgeschiedenis!
Typisch Europese muziek was vroeger enkel de klassieke meesters, dus wel melodieus, maar beperkt ritmisch.
De eerste pioniers van de moderne muziek waren de negers die in Amerika werder neergeplant!
Elvis heeft toen de ritmes van die negermuziek gecopieerd naar zijn eigen stijl.
Zelfs de Beatles werden sterk beïnvloed door de vernieuwingen die de zwarte 'soul' teweeg bracht!

Voor u zou dus op tien om te zien Mozart en Bach gedraaid moetn worden...

Citaat:
U bent inderdaad weinig met muziek bezig geweest.
Een cantus is volgens uw voorbeeld het summum van muziekbeleving! (Met een glas in de hand meebrulmlen zei u toch).

Als u echter Puccini niet van Verdi kan onderscheiden zegt dat inderdaad veel over uw muziekale kennis!

Citaat:
Dat zij men vroeger ook over de beatles en zeker de rolling stones!
Zelfs Elvis was een pervert, zoals sommigen hem afschilderden.

Ik vrees dat u in uw jeugd al te oud was om je in de jeugdcultuur te kunnen terugvinden!
Brulde u toen ook al operettes mee met een glas in uw hand?

Oud 15 januari 2004, 12:00   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Awel ik vindt house en vooral dance muziek ook nogal minderwaardig aan het betere gitaarwerk. Maar ge gaat mij nooit horen eisen om mtv en tmf te verbieden! de verscheidenheid in genres is net wat muziek zo goed maakt!
Oud 15 januari 2004, 12:04   #33
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
welke muziek is dan meerderwsaardig? En waar baseer je je dan op?
Ik citeer Wies Moens : Het volkse lied is bij ons verkondigt aan de wereld welke krachten ons Vlaamse wezen, onze Vlaamse persoonlijkheid bepalen. Het doet dit sinds hondertallen jaren en steeds voort. Wij staan er in getekend als volk, dat op een geheel eigen wijze de drang naar de verte en de zin voor de daad paart aan het verlangen naar stille beschouwing en diepste innerlijkheid. De spanningen in ons wezen doorzinderen onmisduidbaar ons lied : van 't heerlijke koraal der Oostlandtrekkers en de heftige deun van wie zich waagden in de Ijslandse wateren, tot onze ontroerende vooizen en refereyen rondom de mysteries van liefde en vriendschap, geboorte en dood, van de stormliederen der Geuzen en de activistische strijdgezangen tot de glanzende zielskantieken op tekst van Gezelle. In de liederen van ons volk orgelt de zee, aan wier geweld ons land ontworsteld werd. De wijdte van dat land en de luchten die er boven hangen, worden er in weerspiegeld. Het kloppen van hamers en 't zoeven van zeisens hoort men er in. Men verneemt er den klank van het ijzer, van staal op staal uit de harde gevechten die wij leveren moesten voor ons naakte bestaan en voor ons hoogste goed. Geklapper van vaandels is er in die liederen en gebeier van klokken. Maar ook de muziek van de kleine dingen, die behooren tot het leven van elken dag, ronkt en deunt er in. Zij zijn van ons, omdat zij de openbaring brengen hoe wij voelen en denken, oordelen en willen, op onze manier en op geen andere, omdat ze ons kenbaar maken zooals de natuur, en een met die natuur overeenstemmende traditie ons hebben gemaakt.

In essentie is muziek dus een uiting van onze volksziel. In het volkse lied zal dus de volksgenoot zichzelf en het innigste wezen van zijn ras erkennen en beide voelen samenvloeien. De zwarte muziek werkt cultuurvernietigend op onze westerse geest!
PAJOT is offline  
Oud 15 januari 2004, 12:05   #34
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Awel ik vindt house en vooral dance muziek ook nogal minderwaardig aan het betere gitaarwerk. Maar ge gaat mij nooit horen eisen om mtv en tmf te verbieden! de verscheidenheid in genres is net wat muziek zo goed maakt!
Inderdaad!

Als rapfan ken ik zelfs een aardige portie klassieke muziek.
Tijdens mijn studententijd heb ik oko regelmatig gitaar gespeeld.

Ik vind geen enkele vorm van muziek minderwaardig, zelfs de liedjes die ik niet kan aanhoren.

Het is een creatieve kronkel dat uit een brain vloeit en wordt door verschillende mensen verschillend aanhoort.

Dat kan echter niet voor het blok blijkbaar!
Alles wat verschilt is uitgesloten (dat lijkt nog communistischer dan Steve!)
Oud 15 januari 2004, 12:07   #35
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In essentie is muziek dus een uiting van onze volksziel. In het volkse lied zal dus de volksgenoot zichzelf en het innigste wezen van zijn ras erkennen en beide voelen samenvloeien. De zwarte muziek werkt cultuurvernietigend op onze westerse geest!
Als die muziek dan toch zo superieur is, waarom wil niemand er dan naar luisteren?
Oud 15 januari 2004, 12:08   #36
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Nog bijna zo'n absurd besluit, maar nu van Tobback:

Citaat:
Leuven komt terug op R&B-verbod

LEUVEN De Leuvense burgemeester Louis Tobback en hoofdcommissaris Michel De Becker vinden het niet nodig om R&B-fuiven in hun stad te verbieden. Na een vechtpartij op een dergelijke fuif vorige week, had Tobback gedreigd met een verbod. Na een grondige analyse van de evolutie van problemen in het uitgaansleven is beslist om niet zo drastisch op te treden. «Het gebeuren leek op het moment zelf erg, maar uit de analyse blijkt dat we de problemen vrij goed onder controle hebben», zegt De Becker. «Een verhoogde aanwezigheid van politiediensten in het stadscentrum tijdens de vrijdag- en zaterdagnacht zal volstaan.»
Oud 15 januari 2004, 12:13   #37
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Nu ben ik persoonllijk ook geen fan van rap en zeker niet van R&B maar het getuigt wel van een ongelooflijke onverdraagzaamheid om dan maar te gaan pleiten voor de afschaffing van die muziek.
alpina is offline  
Oud 15 januari 2004, 12:14   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Nu ben ik persoonllijk ook geen fan van rap en zeker niet van R&B maar het getuigt wel van een ongelooflijke onverdraagzaamheid om dan maar te gaan pleiten voor de afschaffing van die muziek.
Dat heb ik ook niet geschreven.
PAJOT is offline  
Oud 15 januari 2004, 12:18   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eichmann:

Ik hou wel eens van die oud-nederlandse folkmuziek van La¨¨is en dergelijke... maar euh... voor zover ik weet gaan de meeste liekes over de grote liefde of het verlies daarvan, niet over
openbaring brengen hoe wij voelen en denken, oordelen en willen, op onze manier en op geen andere, omdat ze ons kenbaar maken zooals de natuur, en een met die natuur overeenstemmende traditie ons hebben gemaakt.

En dergelijke zever.
Oud 15 januari 2004, 12:22   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, liekes als 'en onzen bok is dood, hij had mor iene kloot en g'et er twieë van doen om tsjoeketsjoek te doen' zijn leuke meezingers en mogen er ook zijn, op café, maar meerwaardig is toch veel gezegd he

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be