Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst in Europa de grote burgeroorlog los?
Tussen 2005 en 2010 8 22,86%
Tussen 2010 en 2015 6 17,14%
Tussen 2015 en 2020 5 14,29%
Na 2020 2 5,71%
Nooit 14 40,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2004, 07:33   #21
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Volgens mij wordt het meer en meer duidelijk dat de grote uitbarsting niet meer te vermijden is. De vraag is enkel nog wanneer breekt de grote revolutie en burgeroorlog los, "Wanneer ontploft de bom"?
paranoia slaat weer toe
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 07:37   #22
k9

Standaard

[quote="Vlaamse Leeuw"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer

We zouden van een burgeroorlog kunnen spreken in Europa, indien in elk land alle allochtonen een opstand zouden beginnen tegen de autochtonen. Dit lijkt me wat ver gezocht.
Inderdaad "de allochtonen zijn zo divers dat je even bang moet zijn van een invasie van de rest van de wereld.

Citaat:
Waarom zouden we dit winnen? Evengoed kunnen we dit verliezen.
Niet echt het gaat hier over enkele miljoenen europeanen op een totale 300+miljoen bevolking. Enkele miljoenen die ongetraind, onbewapend,ongeleid,... zijn dat tegen de enkele miljoenen soldaten en politie in europa. Geen kans zou ik zeggen.
Oud 16 januari 2004, 13:13   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Het is niet omdat er een leraar wordt doodgeschoten door een jongeman van allochtone afkomst, dat er een burgeroorlog in Europa gaat komen.
Het gaat niet over deze feit in het bijzonder, maar over de algemene spanningen tussen de moslim-allochtonen en de rest van de Europese bevolking.

Regelmatig is er een uit de hand gelopen feit, zoals deze moord op een leraar, waardoor de autochtoonse bevolking weer een beetje meer geïrriteerd wordt door de moslims. En geloof me vrij, de irritatie is nu reeds enorm hoog.

Je hebt ook feiten waarbij een moslim wordt gedood, zoals bijvoorbeeld de overvaller op een mac donalds die door aanrukkende politiemensen fataal is geraakt. Of nog, de moord op die moslim-leraar in Antwerpen door een psychiatrisch patiënt. In deze gevallen komen er gewoon telkens ruchtbare verontwaardigingen door de allochtonen, en in meer en meer gevallen ook rellen.

Dit gebeurt zo ook in Frankrijk, Nederland, Duitsland, noem maar op...

Ik kan mij echt wel inbeelden dat er op een dag in een van onze Europese landen de figuurlijke druppel valt, waardoor rellen niet alleen uitbreiden, maar ook fataal aflopen. Met een ketting-reactie bij de andere moslim-gemeenschappen in Europa.

Zware gevechten tussen allochtoonse relschoppers en de ordediensten, moordpartijen en terroristische aanslagen, en uiteraard vergelding van de eigen bevolking alsook politie-eenheden (leger?) die moeten ingrijpen.
Een burgeroorlog is gewoon een naam. Het scenario is in ieder geval heel plausibel.
Oud 16 januari 2004, 13:20   #24
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Zware gevechten tussen allochtoonse relschoppers en de ordediensten, moordpartijen en terroristische aanslagen, en uiteraard vergelding van de eigen bevolking alsook politie-eenheden (leger?) die moeten ingrijpen.
Een burgeroorlog is gewoon een naam. Het scenario is in ieder geval heel plausibel.
Net echt je vergeet steeds dat er niet 1 groep allochtonen/vreemdelingen is. Je hebt een heel diverse groep van allerlei verschillende kleinere groepjes die dikwijls onderling nog minder uit kunnen staan dan de autochtone bevolking.
Oud 16 januari 2004, 13:23   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt gelijk, maar wanneer het om moslims gaat, dan heeft de dood van een van hen door een autochtoon vaak een effect van eenheidsgevoel.

Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor het ergste. En ik denk dat we hier geen 10 jaar meer op moeten wachten.
Oud 16 januari 2004, 13:27   #26
k9

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, maar wanneer het om moslims gaat, dan heeft de dood van een van hen door een autochtoon vaak een effect van eenheidsgevoel.
Niet echt het zijn nog steeds de bevolkingsgroepen, arabieren bijvoorbeeld. Turken (of van turkse afkomst) zal je daar amper bijvinden en al de rest van de alochtonen al helemaal niet.

Tel daarbij dat vele moslims ingeburgerd zijn en mee zullen doen met europa,... Nee het zal een hele kleine groep zijn die zoiets doet.

Citaat:
Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor het ergste. En ik denk dat we hier geen 10 jaar meer op moeten wachten.
Ik denk van wel als het ooit al gebeurd wat ik ten zeerste betwijfel.
Oud 16 januari 2004, 13:47   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Eergisteren gezien op de Nederlandse TV naar aanleiding van de gebeurtenissen in Den Haag.

De auteur Hans Krikke volgt al een hele tijd allochtone jongeren en is tot de verbazingwekkende conclusie gekomen dat niet minder dan 25% van de allochtonen met zeer zware levensproblemen kampt.

De spanningen tussen de cultuur thuis en deze van de Nederlandse buitenwereld zijn zo groot dat vele allochtonen kampen met depressiviteit.

Bij de jongeren leiden deze spanningen dus gemakkelijk tot de uitbarstingen van geweld en de continuë golven van criminaliteit waar we hier door overspoeld worden.

De multiculturele samenleving kweekt moordenaars, zeker als die allochtone jongeren uit een achtergrond komen waar een moordenaar de meest invloedrijke persoonlijkheid uit hun cultuur is. Dit in tegenstelling tot de (ex-)christenen wier meest invloedrijke persoonlijkheid - net als Pim Fortuyn - vermoord werd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 13:49   #28
Hanne
Banneling

Standaard

Ik raad iedereen aan het boek van Abou Jah Jah eens te lezen ( ….ken je vijand ).
De rode draad door heel zijn betoog is het arabisch-nationalisme : hij wil als het ware een aparte moslimstaat (zonder geografische grenzen, volgens het al-umma-principe) in Europa vestigen). Hierdoor hoeven islamitische migranten niet te integreren, en zeker niet te assimileren, en zouden ze volledig volgens de islamitische religieuse en politieke ideologie NAAST de Europese autochtonen moeten kunnen leven. Hij schrijft er ook bij dat geweld niet zal geschuwd worden als de arabisch-islimatische al-umma niet krijgt waar ze recht op heeft, en als er tegenwerking uit autochtone hoek komt op hun ‘legitieme eisen’. We zijn verwittigd.
Voor de rest hoeven we geen schrik te hebben : die Arabisch-europese umma zal zich politiek vertalen in een sociaal-democratie.
Merkwaardig en zeer grappig is de stelling van Jah Jah dat de “democratie” een uitvinding van de islam is.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:18   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Ik raad iedereen aan het boek van Abou Jah Jah eens te lezen ( ….ken je vijand ).
De rode draad door heel zijn betoog is het arabisch-nationalisme : hij wil als het ware een aparte moslimstaat (zonder geografische grenzen, volgens het al-umma-principe) in Europa vestigen). Hierdoor hoeven islamitische migranten niet te integreren, en zeker niet te assimileren, en zouden ze volledig volgens de islamitische religieuse en politieke ideologie NAAST de Europese autochtonen moeten kunnen leven. Hij schrijft er ook bij dat geweld niet zal geschuwd worden als de arabisch-islimatische al-umma niet krijgt waar ze recht op heeft, en als er tegenwerking uit autochtone hoek komt op hun ‘legitieme eisen’. We zijn verwittigd.
Voor de rest hoeven we geen schrik te hebben : die Arabisch-europese umma zal zich politiek vertalen in een sociaal-democratie.
Merkwaardig en zeer grappig is de stelling van Jah Jah dat de “democratie” een uitvinding van de islam is.
Hanne,
Jij herinnert je het kiesresultaat van Abou Yahyah niet, vermoed ik
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:19   #30
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Hanne,
Ach ja 0.1% was zo'n schitterend resultaat.
Oud 16 januari 2004, 14:28   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Hanne,
hij kan het altijd op een niet-democratische manier uiten. Dat hebben de handelaars op de Meir en Turnhoutsebaan ook al een dikwijls mogen meemaken
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:37   #32
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

abou jah jah is een gevaarlijk kereltje,een gewone leek wiens bankrekening men blokkeert en wie constant door de staatsveiligheid in het oog wordt gehouden zou nooit zolang vrij rondlopen en de media halen ,zijn ideeen verkondigen enz enz.........abou jah jah krijgt veel te veel steun uit hoeken waar men dus blijkbaar niet tegen opgewassen is
Suetonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 15:00   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die instelling van Jahjah stond al van in het begin vermeld in hun "VISIE".
Ik had het gevoel dat ik de enigste (of een van de weinigen) was die de onderliggende dreiging in die visie van in het begin doorhad.

Dit werd echter door de meesten als "paranoïa" beschouwd.

Ik ben dus blij dat hij het in zijn boek op een meer duidelijke manier verwoord heeft.... oef!

" Eenheid: aanmoedigen van economische en politieke integratie in de Arabische wereld. Dit zou moeten leiden tot [size=6]vestiging [/size]van een federale Arabische staat op alle Arabische bodem. Deze staat is het uiteindelijke doel van de nationale strijd van het Arabische volk. Arabische eenheid is ook de politieke oplossing voor het legitieme streven van etnische en taalkundige minderheden, die recht hebben op hun eigen zelfbestuurde regio's binnen de Arabische federatie.

De Arabische natie behoort tot de islamitische gemeenschap, de Ummah. De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 22:19   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"
Islamitische wereldoverheersing bedoeld u...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 09:40   #35
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Als er een opstand komt liefst zo vroeg mogelijk. Want nu zijn ze maar met weinig.

Maar tot een burgeroorlog zal het waarschijnlijk niet komen. Frankrijk en Belgïe zijn hun integratiebeleid aan het verscherpen en de eerste stappen aan het zetten om doelgericht repressief tegen de Islamistische ideologie op te treden. Noord-Europa en Zuid-Europa zullen wel volgen. Het hoofddoek is het begin.

Als er maar vroeg genoeg een integratiebeleid komt van buigen of breken zal er nooit een grote opstand komen.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 10:25   #36
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"
De arabische staat zal in de toekomst niks meer zijn. Over enkele decenia beginnen de oliebronnen op te drogen en dan hebben ze niks meer gevolg exit arabische staten en een verval naar 3e wereldlanden .

De spil zal eerder landen zoals indonesie zijn.
Oud 21 januari 2004, 10:32   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Als er een opstand komt liefst zo vroeg mogelijk. Want nu zijn ze maar met weinig.

Maar tot een burgeroorlog zal het waarschijnlijk niet komen. Frankrijk en Belgïe zijn hun integratiebeleid aan het verscherpen en de eerste stappen aan het zetten om doelgericht repressief tegen de Islamistische ideologie op te treden. Noord-Europa en Zuid-Europa zullen wel volgen. Het hoofddoek is het begin.

Als er maar vroeg genoeg een integratiebeleid komt van buigen of breken zal er nooit een grote opstand komen.
"Burgeroorlog" is inderdaad een groot woord. Maar wat we weinig of niet lezen en zien in de media, is dat de grote Franse steden te kampen hebben met zware rellen, bijna dagelijks, zeker wekelijks, waarbij allochtone jongerenbendes slaags raken met de ordediensten en waarbij tientallen auto's in brand worden getoken.
Dit is nu reeds jaren aan de gang, en zelfs de Franse minister van Binnenlandse Zaken (Nicolas Sarkozy) die een vij sterk beleid voert tegen de criminaliteit geeft toe dat het probleem van de rellen in de 'cités' heel moeilijk op te lossen zijn.
Oud 21 januari 2004, 10:39   #38
k9

Standaard

Citaat:

"Burgeroorlog" is inderdaad een groot woord. Maar wat we weinig of niet lezen en zien in de media, is dat de grote Franse steden te kampen hebben met zware rellen, bijna dagelijks, zeker wekelijks, waarbij allochtone jongerenbendes slaags raken met de ordediensten en waarbij tientallen auto's in brand worden getoken.
Dagelijks is compleet overdreven wekelijks ook. Toon eens de laatste 2 rellen die daar zouden gebeurt zijn .

Citaat:
Dit is nu reeds jaren aan de gang, en zelfs de Franse minister van Binnenlandse Zaken (Nicolas Sarkozy) die een vij sterk beleid voert tegen de criminaliteit geeft toe dat het probleem van de rellen in de 'cités' heel moeilijk op te lossen zijn.
Inderdaad er zijn daar serieuzen problemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be