Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2004, 14:37   #21
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Volgens een reportage in ter zake lossen wij dat probleem op met jojo's aan te stellen. Jojo's zijn allochtoonse jongeren die geschillen ( als die er dan al moesten zijn ) tussen leeraren en jongeren oplossen.
In het sportcomplex van mijn boerengat bestaan er al 20 jaar "jojo's" (ik kende en ken die naam niet hoor!) Voor ons zijn dat gewone allochtone klootzakken die, bij conflicten als taak hebben ONS erop te wijzen hoe wij met HUN klootzakjes dienen om te gaan; Namelijk met RESPECT voor HUN identiteit!!! De onze telde toen al niet mee. Protest daartegen heeft mij (al 20 jaar) in de racisten-hoek geduwt, wij mochten er zelfs niet over spreken. (Mijn diploma was gelijkgesteld met dat van regent, maar wegens "racistische" houding heb ik het nooit verder geschopt als arbeider; niet dat ik daarvoor "beschaamd" ben hoor, tussen al deze linkse intellectuelen in de aard van thePiano's, Metsers en andere betweters die NOOIT zullen toegeven dat het marokaans krapuul (en alleen het krapuul bedoel ik hé!!!) dringend moet teruggestuurd of zwaar gesanctioneert worden!
krapuul, auto of allo , moet gesanctioneerd worden als die een misdaad begaat. Daar spreekt geen enkele linkse betweter je tegen.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:41   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik heb een tijd lang spijt gehad dat ik het onderwijs niet ben ingestapt.

Maar dat gevoel mindert nogal de laatste tijd.
had je dan een zwarte gordel karate of zo
Mijn vrouwtje heeft er toch geen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:54   #23
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit
ik had GééN verzekering als leraar......

maar ik ben wél géén leraar meer !

op een zekere dag besliste mijn toenmalige baas, politieker X, dat ik best aan de slag kon in een ander provinciaal instituut waar er een tekort aan leerkrachten was, ik ging hiermee akkoord aangezien de gunstige ligging van deze school (gelegen in stad Gent) mijn woon-werk verkeer enorm verbeterde.....
groot was echter de verbazing toen ik aankwam op de bewuste school en een klasje van een twintigtal jongeren (laatstejaars) van rond de 17/18 jaar die én schoolmoe én arrogant én agressief waren... toegewezen kreeg.

Gezien ik ervan uitga dat er nog bepaalde normen in onze maatschappij dienen nageleefd te worden, ging ik dus eisen dat de leraar bepaalde wat er gebeurde in de klas en niet de leerlingen ! Dit was echter niet naar de goesting van de "turkse" klasgenootjes die daar de lakens uitdeelden wat resulteerde in fysiek geweld (ik werd in bedwang gehouden met een mes op de keel) waarmee men me duidelijk maakte wie er "de baas" was...in deze school.

Onmiddellijk ben ik naar de directeur gestapt en heb hem gezegd dat hij zijn les zelf kon gaan geven !

k'heb het onderwijs verlaten en werk nu al jaren in de privé, en k'heb er nog geen dag spijt van gehad !

in de privé worden je banden van je wagen niet kapotgestoken door arrogante ettertjes en krijg je géén knipmes voor je gezicht gezwierd !
Leraar zijn voor een schamel loon en je leven riskeren...... goed zot ja ! mij niet gezien !
een gedachte. door zo weg te lopen zal het zeker niet opgelost worden. Of sta je dat toe zolang het jou niet meer treft?

mijn vrouw stond méér dan 30 jaar in het onderwijs, waarvan de laatste 10 in een concentratieschool en die maakte dat nooit mee....
Haar banden werden éénmaal platgestoken, en degene die erover blufte dat hij het gedaan had was een vbj-er...
Mijn banden werden wél platgestoken op de avond dat er een puur vlaams kajottersfeestje in 't parochiecentrum was...
Ze heeft wel eens een 30cm-lange engelse sleutel uit de boekentas van een vlaamse leerling moeten halen, nadat er een telefoontje van de moeder nar de school was geweest, omdat die schrik had dat haar schatje er een andere vlaming de schedel mee zou inslaan....
Ze is nooit bedreigd geweest door een allochtoon.
Oud 16 januari 2004, 14:54   #24
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

mad_drone:
krapuul, auto of allo , moet gesanctioneerd worden ... Daar spreekt geen enkele linkse betweter je tegen.
ydde:
Bij d'auto's niet daar heb je gelijk in! Bij d'alloch's; Die verschuilen zich in de allochtone massa en hun misgedrag wordt onmiddelijk geminimaliseert wegens "kansarmheid". Voor 20 jaar zo, nog altijd zo, maar wat baten kaars en bril als enz...
Oud 16 januari 2004, 15:23   #25
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik ben de gelukkige vader van 3 kinderen :
-oudste dochter staat in het concentratie-onderwijs vind de problemen
in "haar" scholen aanzienlijk maar beheersbaar.

- jongste dochter staat niet inhet onderwijs, begeleidt autisten in zgn
begeleid zelfstandig wonen - kent hier soms grote agressieproblemen
moest o.a om 22h naar de kliniek wegens mensenbeet. Nam initiatief om
begeleiders speciale kursus om agressievelingen in een greep te krijgen
te doen volgen. (

-jongste zoon : staat in het bijzonder onderwijs hoofdzakelijk bij autisten
sommige van zijn leerlingen komen na gedane "studie" bij de jongste dochter terecht. Vandaar dat men in zijn school eveneens gebruik maakte
van de mogelijkheid om "neutralisatietechnieken" onder de knie te krijgen.

Dit als inleiding -
op deze draad kwamen welgeteld 2 mensen aan het woord uit de praktijk
met diametraal tegengestelde meningen. Hoe zou dat komen ?
Gedeeltelijk denk ik dat er mensen zijn - die overigens goede resultaten
kunnen boeken- die vanuit een autoritaire attitude les geven en/of
vooringenomen zijn tegen "mensen met een kleurtje" of iedereen die
wat afwijkt. Toen ik op de middelbare school zat waren er geen "allochtonen" & toch waren er leerkrachten die het onderwijs verlieten en waren er klachten over agressie op school.

Overigens de wild om zich heen schietende leerlingen vrij recent in Duitsland en de V.S. waren ook geen "allochtonen" & toch was dit
totaal onaanvaardbaar waanzinnig gedrag.. Zoals de direkteur van de
nederlandse school terecht opmerkte : tegen waanzin is er geen verweer.
De school in kwestie hing vol camera's en veiligheid was er echt een
punt.

Dat dit "incident" een zware indruk heeft gemaakt op iedereen is misschien
het enige positieve dat ook een preventief effect kan hebben voor de toekomst.

Het is misschien het overwegen waard dat men een systeem van leerlingenplaatsen in het bedrijfsleven met 1 dag onderwijs wat meer zou promoten - dit zou de agressie wegens leermoeheid zeker verminderen
en het bedrijfsleven in zijn zoektocht naar gekwalificeerde arbeidskrachten
misschien ook ten goede komen.
Oud 16 januari 2004, 15:25   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
de agressie in en ook buiten de scholen nam de laatste jaren allen maar toe en loopt de spuigaten uit. Vooral het technisch onderwijs lijdt daar enorm onder... vooral deze scholen worden druk bezocht door migrantenkinderen, met alle gevolgen van dien !

Maar dit mag zo weinig mogelijk in de media komen natuurlijk... het imago van de school mag er niet onder lijden !
ancapa,
De laatste jaren?
In beroeps en technisch was dat altijd al zo
Oud 16 januari 2004, 15:51   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

JoJo’s lijken mij een doekje voor het bloeden.
Waarom worden geen volwaardige leerkrachten van allochtone origine aangeworven in die scholen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 15:57   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

een gedachte. door zo weg te lopen zal het zeker niet opgelost worden. Of sta je dat toe zolang het jou niet meer treft?

mijn vrouw stond méér dan 30 jaar in het onderwijs, waarvan de laatste 10 in een concentratieschool en die maakte dat nooit mee....
Haar banden werden éénmaal platgestoken, en degene die erover blufte dat hij het gedaan had was een vbj-er...
Mijn banden werden wél platgestoken op de avond dat er een puur vlaams kajottersfeestje in 't parochiecentrum was...
Ze heeft wel eens een 30cm-lange engelse sleutel uit de boekentas van een vlaamse leerling moeten halen, nadat er een telefoontje van de moeder nar de school was geweest, omdat die schrik had dat haar schatje er een andere vlaming de schedel mee zou inslaan....
Waarmee u bewijst dat veralgemenen steeds fout is.
Omdat er in die school met allochtone jongeren geen problemen zijn wilt dat niet zeggen dat ze er niet zijn.
Het beleid in die school is misschien streng genoeg waardoor de moeilijke gevallen andere oorden opzoeken. De school in Nederland was er zo eentje met probleemkinderen die in het normaal onderwijs niet terecht konden.
Zo althans heb ik dat begrepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 15:59   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

had je dan een zwarte gordel karate of zo
Mijn vrouwtje heeft er toch geen...
een geluk voor u
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 16:01   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit
ik had GééN verzekering als leraar......

maar ik ben wél géén leraar meer !

op een zekere dag besliste mijn toenmalige baas, politieker X, dat ik best aan de slag kon in een ander provinciaal instituut waar er een tekort aan leerkrachten was, ik ging hiermee akkoord aangezien de gunstige ligging van deze school (gelegen in stad Gent) mijn woon-werk verkeer enorm verbeterde.....
groot was echter de verbazing toen ik aankwam op de bewuste school en een klasje van een twintigtal jongeren (laatstejaars) van rond de 17/18 jaar die én schoolmoe én arrogant én agressief waren... toegewezen kreeg.

Onmiddellijk ben ik naar de directeur gestapt en heb hem gezegd dat hij zijn les zelf kon gaan geven !

in de privé worden je banden van je wagen niet kapotgestoken door arrogante ettertjes en krijg je géén knipmes voor je gezicht gezwierd !
Leraar zijn voor een schamel loon en je leven riskeren...... goed zot ja ! mij niet gezien !
neen volgende keer onze vrienden via GSM's bellen en ook daar de boel kort en klein komen slaan zoals zij doen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 januari 2004, 16:06   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
de agressie in en ook buiten de scholen nam de laatste jaren allen maar toe en loopt de spuigaten uit. Vooral het technisch onderwijs lijdt daar enorm onder... vooral deze scholen worden druk bezocht door migrantenkinderen, met alle gevolgen van dien !

Maar dit mag zo weinig mogelijk in de media komen natuurlijk... het imago van de school mag er niet onder lijden !
ancapa,
De laatste jaren?
In beroeps en technisch was dat altijd al zo
toch nog niet in de zeventiger jaren toen ik nog naar school ging 1975 !!
Oud 16 januari 2004, 16:15   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja ja filosoof maar uw vrouw geeft misschien les met een sjaaltje aan of zo een palestijns tafellaken
Oud 16 januari 2004, 16:51   #33
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Zoals de direkteur van de nederlandse school terecht opmerkte : tegen waanzin is er geen verweer.
[size=6]De school in kwestie hing vol camera's en veiligheid was er echt een punt[/size].

Dat dit "incident" een zware indruk heeft gemaakt op iedereen is misschien het enige positieve dat ook een preventief effect kan hebben voor de toekomst.
Je moet je nu eens zelf bezig horen. Wat een krankzinnige nonsens.

Mensen, mensen in wat voor een waanzinnige wereld leven wij vandaag toch!!!

En er zijn veel halvegare zoals deze poster onder ons die dit allemaal maar normaal en acceptabel vinden.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 16:53   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Zoals de direkteur van de nederlandse school terecht opmerkte : tegen waanzin is er geen verweer.
[size=6]De school in kwestie hing vol camera's en veiligheid was er echt een punt[/size].

Dat dit "incident" een zware indruk heeft gemaakt op iedereen is misschien het enige positieve dat ook een preventief effect kan hebben voor de toekomst.

En er zijn veel halvegare zoals deze poster onder ons die dit allemaal maar normaal en acceptabel vinden.

ja maar zo'n metaaldetector is een schending van de mensenrechten en dan worden er mensen gestigmatiseerd
Oud 16 januari 2004, 16:56   #35
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

ja maar zo'n metaaldetector is een schending van de mensenrechten en dan worden er mensen gestigmatiseerd
Laat die Nieuwe Orde er maar snel komen. Nog liever een nieuwe Hitler aan de macht dan die waanzin die we nu allemaal moeten slikken.
Oud 16 januari 2004, 17:13   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat is de enige weg terug Darwin ! een evolutietheorie
Oud 16 januari 2004, 17:37   #37
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is de enige weg terug Darwin ! een evolutietheorie
Liever nog eventjes terug door de donkere jaren '30 en '40 en dan weer vooruit, dan helemaal terug naar de Middeleeuwen.
Oud 16 januari 2004, 19:01   #38
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Citaat:

neen volgende keer onze vrienden via GSM's bellen en ook daar de boel kort en klein komen slaan zoals zij doen

mmm zeker een oplossing hoor. doet me denken aan die neerwaartse spiraal in Palestina.

zoals zij? hier heeft er nieamdn de boel kort en klein geslaan. Behalve dat probleemgeval met zijn pistool en die kerels die een auto of 2 hebben toegetakeld. Hoef je niet met gans de NSV-ploeg naar toe te trekken. Kan je trouwens tientallen voorbeelden geven (ik getuige) van autochtonen die de boel kort en klein slaan. Maar dan moet ik namen geven en zo en dat gaan wie niet doen hé (privacy enal).
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 22:07   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Waarmee u bewijst dat veralgemenen steeds fout is.
Omdat er in die school met allochtone jongeren geen problemen zijn wilt dat niet zeggen dat ze er niet zijn.
Het beleid in die school is misschien streng genoeg waardoor de moeilijke gevallen andere oorden opzoeken. De school in Nederland was er zo eentje met probleemkinderen die in het normaal onderwijs niet terecht konden.
Zo althans heb ik dat begrepen.
Bobke,
Over die school in NL kan ik me niet uitspreken, maar de school waar mijn vrouw stond was niet streng (de school niet, mijn vrouw wél )
en moeilijke gevallen waren er ruim genoeg....(of denk je dat een jongen die een engelse sleutel meebrengt om een ruzie te beslechten, of een vbj-er die met alle symbolen op zijn auto naar school komt en banden doorsteekt géén "moeilijk geval" is? (en er waren véél zwaardere "gevallen" dan dat: dit zijn maar de "faits divers" ) De persoonlijke aanpak van de leraar heeft er ook veel mee te maken: een lerares van <1m60 op een speelplaats met 200 �* 300 haar onbekende (en dus feitelijk onstrafbare) ll. van dat caliber moet persoonlijkheid hebben...en een reputatie ook een reputatie van inzet, rechtvaardigheid en correctheid

PS toen ik 16 was, in een Lat Wis heb ik ook leraars gepest, en ik wist héél goed wie wel en wie niet.. en dat had weinig met schrik of belang vh vak te maken
Oud 16 januari 2004, 22:37   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

mmm zeker een oplossing hoor. doet me denken aan die neerwaartse spiraal in Palestina.

zoals zij? hier heeft er nieamdn de boel kort en klein geslaan. Behalve dat probleemgeval met zijn pistool en die kerels die een auto of 2 hebben toegetakeld. Hoef je niet met gans de NSV-ploeg naar toe te trekken. Kan je trouwens tientallen voorbeelden geven (ik getuige) van autochtonen die de boel kort en klein slaan. Maar dan moet ik namen geven en zo en dat gaan wie niet doen hé (privacy enal).
oh mijnheer heeft nog nooit gehoord van de relletjes als er een van uw vrienden wordt opgepakt... of als een van uw vriendjes een probleem heeft... en dan hele bendes worden opgetrommeld per gsm
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be