![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "Sorry, maar als Louis Michel een 10 krijgt dan heb ik 100/10" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Een federaal onderwijsbeleid had zonder problemen de "Vlaamse" wens kunnen vervullen die inhoudt dat elke Waal Nederlands spreekt. Men had immers de verplichte kennis van de tweede landstaal in de eindtermen kunnen plaatsen.
Men heeft deze kans niet aangegrepen.
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() ivm Louis Michel:
als die nog geen Nederlands zou kunnen praten, dan kan niemand het. Hij is verdorie opgegroeid in Vlaanderen, namelijk in Hoegaarden. Hij is daar als ik mij goed herinner zelfs naar school gegaan, op latere leeftijd is hij naar Wallonië verhuist (is dan ook maar op 5 minuten van Hoegaarden centrum). Ik vind persoonlijk toch wel dat er in vergelijking met enkele jaren terug toch een verbetering is. Zelf werk ik ook in Brussel, wel ze mogen Frans praten tegen mij, maar ze krijgen een Nederlands antwoord terug. Als ze dat dan niet verstaan, tja ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer veel Vlamingen kunnen perfect tot voldoende Frans praten in vgl met de francophonen en een aantal jaren geleden, voor het Engels hier meer aan bod kwam, was dat nog veel frappanter. Je was gewoon een "boertje" als je geen Frans kende...
De vraag stellen bewijst dat je er niets van afweet... Kijk deze avond eens op la Une, 8h20, naar het debat. De arrogantie van sommige franstaligen gaat weer zover "niet te begrijpen waarom de vlamingen in Gent, onder elkaar, deze avond geen Frans gaan spreken"...Wanneer zij hun bek open zetten is het vanzelfsprekend in het Frans, met vertaling erbij. Met uitzondering van een paar die zich al wat verstaanbaar kunnen maken... Deze mannen, die nochtans studies hebben gedaan, de meesten, begrijpen zelf nog altijd niet hoe arrogant ze zijn... Laten stikken, voor mijn part. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bedoelt: de Walen hebben de kans niet aangegrepen om in hun geregionaliseerd onderwijs verplichte kennis van het Nederlands in hun eindtermen te zetten, meen ik. Of dacht U dat het "vervullen van Vlaamse wensen" de natte droom was van elke niet-geregionaliseerde Waalse politicus?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 maart 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loretje Onkeldinges had echter OOK een vlaamse papa en een tunesische mama en dat is blijkbaar een hopeloze combinatie om nog twee woorden verstaanbaar nederlands te kunnen uitspreken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Lager Onderwijs: Eindtermen Frans Basisonderwijs - Buitengewoon basisonderwijs (Ga naar de uitgangspunten) Vanaf 1 september 2004 is het Frans verplicht tweedetaalonderwijs. In Brussel en de taalgrensgemeenten verandert er niets. In Vlaanderen en de randgemeenten wordt het leergebied Frans verplicht. In Vlaanderen vanaf het vijfde leerjaar en in de randgemeenten vanaf het derde leerjaar. Voor leerkrachten en leerlingen houdt dit weinig verandering in, want in de meeste basisscholen werden de lessen Frans reeds vrijwillig georganiseerd. Ook aan de eindtermen verandert er niets door deze nieuwe maatregel. http://www.ond.vlaanderen.be/dvo/bas...rmen/frans.htm
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant van de taalgrens waren het witte raven die het Nederlands onder de knie hadden, uitzonderingen niet te na gesproken. Een Vlaming die geen frans kon was een boertje, een Waal die geen nederlands kon, dat was vanzelfsprekend, en was het gewoon in zijn eigen taal bediend te worden De faciliteitengemeenten... nog zo een schande, maar nu off topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij moeten de Waalse politiekers geen Nederlands leren/kennen,als onze Vlaamse politieker in de nabije toekomt allemaal nog maar Nederlands kennen hé.....
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb gehoord dat hij germanist en daardoor ook Engels en Duits naast Nederlands mag geven (en dat zelfs ook al gedaan heeft?) Eigenlijk zou dat dan prima zijn : de drie officiële landstalen en Engels voor de internationale zaken. Ik weet het, toen Verhofstadt "terug" was deze zomer (men sprak over de zomer waarin hij verdwenen was en Leterme de show gestolen had) zei hij over die uitspraak van Leterme :"Er zijn toch wel Franstaligen die Nederlands spreken zoals Reynders en Louis Michel." En daarmee is het probleem in de Rand opgelost. ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijd van "pour les flamands, la même chose..." is voorbij. Vlaamse soldaten als kanonnenvlees onder de "leiding" van ééntalige franssprekende officieren, voorbij. Een hoge prelaat, naam ontsnapt me, die jaren geleden zich veroorloofde te beweren dat het Nederlands niet eens een geschikte taal was voor hogere studies , voorbij. Met wat zoeken kan het lijstje nog mooi aangevuld worden... En nog een detail: ik heb meer dan dertig jaar onderwijs... als leraar Frans achter de rug. Wat me ruimschoots de gelegenheid heeft gegeven om één en ander vast te stellen en te vergelijken zowel hier als over de taalgrens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de houding van de franstaligen in al de tientallen jaren die voorbij zijn, hebben wij onze goede wil (of we het wilden of niet) genoeg bewezen. Nu is het hun beurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest is van bedroevend niveau ! Vooral bij de sossen : Hontelinks, Di Rupo, zelfs Demotte die in het Nederlands is grootgebracht in de streek van Geraardsbergen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik vraag me af of ze dan uiteindelijk verplicht Nederlands op zijn minst als derde taal moeten volgen en wat dat inhoudt.
![]()
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Val de Waalse ministers toch niet lastig met hen te konfronteren met de taal van de meerderheid van hun onderdanen.
Val de Walen toch niet lastig met hen te konfronteren met hun beperkte aanleg om vreemde talen te leren (dat heeft toch helemaal niks te maken met hun IQ zeker !!) Idem dito voor de mensen die hoog geboren en edel getogen zijn in of naast de serres van Laeken ... (.. IQ) Als er de laatste tijd wat beter Nederlands gesproken wordt, dan hebben ze minder tijd gehad om goed te besturen ... dat is dus geen goede evolutie; eigenlijk is de beste oplossing om te kiezen voor zelfstandigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |