Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 10:40   #21
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ten opzichte van november 2006 heeft de SP het helemaal niet zo goed gedaan...

Maar ja, weedgebruik...
ten opzichte van 2006? Toen waren er geen provinciale statenverkiezingen hè ... geen appels met peren vergelijken ... der zijn altijd mensen die zeggen dat iets niet goed is en die leven in 't verleden.

SP heeft gewonnen, laat dat duidelijk zijn. Duidelijk signaal van de bevolking. En uhm, 't WIETgebruik, neit WEED. Ik heb trouwens niet gerookt ofzo vandaag, kben op 't werk ... vrijdagavond steek ik pas eentje op ...
Oud 8 maart 2007, 10:56   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
ten opzichte van 2006? Toen waren er geen provinciale statenverkiezingen hè ... geen appels met peren vergelijken ... der zijn altijd mensen die zeggen dat iets niet goed is en die leven in 't verleden.

SP heeft gewonnen, laat dat duidelijk zijn. Duidelijk signaal van de bevolking. En uhm, 't WIETgebruik, neit WEED. Ik heb trouwens niet gerookt ofzo vandaag, kben op 't werk ... vrijdagavond steek ik pas eentje op ...
Werkt U niet dood, hé Krizis...

Die vergelijking werd gisteren nochtans op Ned1 gemaakt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 11:41   #23
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat was een vraag waar hij het antwoord wel op wist maar onderdeel vormde van het ''presentatiespel''.

Bracke stelt gedetailleerde en ter zake doende vragen. Dit in tegenstelling tot andere vlaamse journalisten of reporters die ik weleens heb gezien.
(Of zoals RTBF over Vlaanderen bericht )
Je hebt gelijk, ik heb het tijdens de herhaling na middernacht op Canvas gezien.
Eerst had Siegfried Bracke het met Van Rompuy en Laporte over die uitzending op de RTBF, en dan zei hij "en dan nu van onbekend binnenland naar bekend buitenland", en dan ging hij live met Witteman praten.

De man heeft inderdaad sympathieën voor Groot-Nederland, vroeger vond ik hem wat betuttelend maar ik begin hem meer en meer te appreciëren.

Hertog, spreek jij eigenlijk ook Frans( op school gehad?) want ik zie jou spreken over de RTBF-berichtgeving?
Oud 8 maart 2007, 11:53   #24
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja dat weet ik , maar hij spreekt van "gastland" daarmee.

Brandaan woont ook in Nederland maar is wel een Vlaming (wel zo omschreef hij zich toch eens in een post, want hij heeft een ingewikkelde historie) en Dimitri is nu ook niet zijn "patrie".
Haha; ik ben te Rotterdam opgegroeid en woonde voordat ik in 1980 naar Sittard kwam, 11 jaar in Woerden nabij Utrecht.
Oud 8 maart 2007, 12:30   #25
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, ik heb het tijdens de herhaling na middernacht op Canvas gezien.
Eerst had Siegfried Bracke het met Van Rompuy en Laporte over die uitzending op de RTBF, en dan zei hij "en dan nu van onbekend binnenland naar bekend buitenland", en dan ging hij live met Witteman praten.
Van dacht van je het eind van de uitzending (o.a. na de Mel Gibson film); 'Het ging vanavond over het einde van staten, beschavingen en culturen''. Ha.

Citaat:
De man heeft inderdaad sympathieën voor Groot-Nederland, vroeger vond ik hem wat betuttelend maar ik begin hem meer en meer te appreciëren.
Ja.

Citaat:
Hertog, spreek jij eigenlijk ook Frans( op school gehad?) want ik zie jou spreken over de RTBF-berichtgeving?
Ja, ik heb het op school gehad maar ik spreek het lang niet meer zo goed. Eigenlijk ben ik het kwijt. Als ik een tijdje in Frankrijk verblijf kan ik me weer aardig redden na een paar dagen maar niet vloeiend. Ik versta het nog wel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:36   #26
evilbu

Standaard

Citaat:
Van dacht van je het eind van de uitzending (o.a. na de Mel Gibson film); 'Het ging vanavond over het einde van staten, beschavingen en culturen''. Ha.
Ik geloof dat hij eigenlijk zei "het einde van staten, regeringen en culturen" of zoiets, waarmee hij mooi inspeelde op al de gespreksonderwerpen.

Citaat:
Ja, ik heb het op school gehad maar ik spreek het lang niet meer zo goed. Eigenlijk ben ik het kwijt. Als ik een tijdje in Frankrijk verblijf kan ik me weer aardig redden na een paar dagen maar niet vloeiend. Ik versta het nog wel.
Genoeg dus om een Franstalige tekst te begrijpen als dat hier gepost wordt? (uit de Franstalige pers?)
Oud 8 maart 2007, 13:00   #27
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat weet ik , maar hij spreekt van "gastland" daarmee.

Brandaan woont ook in Nederland maar is wel een Vlaming (wel zo omschreef hij zich toch eens in een post, want hij heeft een ingewikkelde historie) en Dimitri is nu ook niet zijn "patrie".

Pfff, zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.

Ik heb iig geen oproepingskaart/stempas gekregen, maar volgens mij had ik daar wel recht op als Eu-burger die al langer dan 5 jaar in Nederland woont. Ze zullen wel in verwarring zijn geraakt toen ik mijn Nederlandse paspoort inleverde en me als Belg overal heb ingeschreven.

Nu heb ik toch nog nooit voor de Provinciale Staten gestemd, dus veel maakt het niet uit, maar ik zal er voor de volgende verkiezingen eens achteraan gaan.
Oud 8 maart 2007, 13:53   #28
Dimitri

Standaard

Citaat:
Die Duitsers geven je nog meer rechten?
Voor welke provincie zou je ook moeten stemmen?

(Ik heb gehoord dat wij bij de federale verkiezingen vanuit het buitenland mogen kiezen )
Eigenlijk vreemd dat je als Nederlander in het buitenland wel invloed hebt op de Tweede Kamer, maar niet op de Eerste Kamer. Misschien zou een adviesraad voor Nederlanders in het buitenland geen slecht idee zijn. De leden daarvan zou dan, samen met de gemeenteraden van Bonaire, Sint Eustatius en Saba mee kunnen stemmen bij de Eerste Kamerverkiezingen en wellicht zelfs voor een eigen Eerste Kamerzetel kunnen zorgen. In andere landen is dat niet ongewoon: voor de Italiaanse senaat zijn er zelfs per werelddeel zetels te verdelen en bestaan er aparte buitenlandpartijen!

Citaat:
Kan je uit deze uitslagen eigenlijk verschillen binnen Nederland nog afleiden (noord en zuid, enz..)
En natuurlijk : zijn er regio's die "op Vlaanderen gelijken"?
Er zijn zeker grote verschillen. In de Randstad haalt de VVD veel stemmen, net als GroenLinks, D66 en de PvdDieren bovengemiddeld scoren. De SP scoort juist sterk in het zuiden, het CDA in de plattelandsprovincies, de PvdA in het westen en noordoosten. Een overzichtje per provincie (% - zetels - naam partij):

Groningen (43 zetels):
26,2 - 12 - PvdA
19,4 - 9 - CDA
15,9 - 8 - SP
11,7 - 5 - VVD
10,3 - 4 - ChristenUnie
7,6 - 3 - GroenLinks
3,6 - 1 - PvhNoorden
2,6 - 1 - D66
2,2 - 1 - PvdDieren
---
0,5 - 0 - Nieuwe Communistische Partij Nederland

Fryslân (43 zetels):
25,8 - 12 - CDA
25,5 - 12 - PvdA
10,8 - 5 - VVD
10,7 - 5 - FNP
9,6 - 4 - SP
8,2 - 3 - ChristenUnie
---
1,7 - 0 - PvdDieren
1,4 - 0 - Gemeentebelangen Friesland
1,3 - 0 - D66
0,5 - 0 - DeFriezen
0,4 - 0 - PvhNoorden
0,2 - 0 - Nederlandse Klokkenluiders Partij

Drenthe (41 zetels):
27,2 - 13 - PvdA
21,2 - 10 - CDA
16,8 - 8 - VVD
12,3 - 5 - SP (eerste deelname!)
7,6 - 3 - ChristenUnie
4,7 - 2 - GroenLinks
---
1,9 - 0 - D66
1,9 - 0 - PvdDieren
1,9 - 0 - Actief Drenthe
1,4 - 0 - Onafhankelijke Partij Drenthe
1,1 - 0 - Drentse Ouderen Partij
1,1 - 0 - PvhNoorden
0,7 - 0 - Drents Belang / Verenigde Senioren Partij
0,4 - 0 - SGP

Overijssel (47 zetels):
34,1 - 17 - CDA
17,9 - 9 - PvdA
13,6 - 7 - VVD
11,7 - 6 - SP
10,4 - 5 - ChristenUnie
4,3 - 2 - GroenLinks
3,5 - 1 - SGP
---
1,7 - 0 - PvdDieren
1,6 - 0 - D66
0,5 - 0 - Leefbaar Overijssel / Verenigde Senioren Partij
0,4 - 0 - NieuwRechts
0,4 - 0 - Fortuyn

Flevoland (39 zetels):
22,8 - 9 - VVD
18,9 - 8 - CDA
17,0 - 7 - PvdA
14,0 - 6 - SP
11,1 - 5 - ChristenUnie
5,5 - 2 - GroenLinks
3,5 - 1 - SGP
3,2 - 1 - PvdDieren
---
2,1 - 0 - D66
1,7 - 0 - ONS Flevoland / Verenigde Senioren Partij

Gelderland (53 zetels):
26,9 - 15 - CDA
17,1 - 10 - PvdA
16,6 - 9 - VVD
13,8 - 7 - SP
8,1 - 4 - ChristenUnie
5,8 - 3 - GroenLinks
4,9 - 3 - SGP
2,3 - 1 - D66
2,1 - 1 - PvdDieren
---
0,9 - 0 - Gelderland Lokaal
0,7 - 0 - Eén voor de Vrijheid
0,3 - 0 - Fortuyn
0,3 - 0 - Nederlandse Volksunie
0,1 - 0 - Groep Hop

Utrecht (47 zetels):
22,4 - 11 - CDA
20,1 - 10 - VVD
15,8 - 8 - PvdA
11,7 - 5 - SP
9,0 - 4 - GroenLinks
8,9 - 4 - ChristenUnie
4,0 - 2 - D66
3,2 - 1 - SGP
2,7 - 1 - PvdDieren
2,1 - 1 - Mooi Utrecht
---

Noord-Holland (55 zetels):
22,8 - 13 - VVD
19,3 - 11 - PvdA
17,8 - 10 - CDA
15,7 - 9 - SP
9,6 - 5 - GroenLinks
3,8 - 2 - D66
3,7 - 2 - PvdDieren
3,4 - 2 - ChristenUnie/SGP
3,2 - 1 - Onafhankelijk Noord-Holland / Verenigde Senioren Partij
---
0,8 - 0 - Noord-Holland Anders / De Groenen

Zuid-Holland (55 zetels):
21,5 - 13 - CDA
20,3 - 12 - VVD
17,0 - 10 - PvdA
13,5 - 8 - SP
6,9 - 4 - ChristenUnie
5,9 - 3 - GroenLinks
4,3 - 2 - SGP
3,1 - 1 - PvdDieren
3,0 - 1 - Leefbaar Zuid-Holland
2,6 - 1 - D66
---
0,7 - 0 - Lokaal Zuid-Holland
0,6 - 0 - Fortuyn
0,3 - 0 - Islam Democraten
0,2 - 0 - NieuwRechts
0,0 - 0 - Sociaal Liberale Partij

Zeeland (39 zetels):
24,7 - 10 - CDA
14,5 - 6 - VVD
14,2 - 6 - PvdA
12,4 - 5 - SP
11,7 - 5 - SGP
8,0 - 3 - ChristenUnie
6,9 - 2 - Partij voor Zeeland
4,9 - 2 - GroenLinks
---
1,3 - 0 - D66
1,3 - 0 - Zeeuws Belang

Noord-Brabant (55 zetels):
31,3 - 18 - CDA
21,0 - 12 - SP
18,9 - 11 - VVD
14,1 - 8 - PvdA
4,1 - 2 - GroenLinks
2,7 - 1 - ChristenUnie/SGP
2,2 - 1 - PvdDieren
2,1 - 1 - D66
1,9 - 1 - Brabantse Partij
---
1,6 - 0 - Verenigde Senioren Partij
0,2 - 0 - Tilburgse Volkspartij

Limburg (47 zetels):
35,4 - 18 - CDA
18,6 - 9 - SP
15,9 - 8 - PvdA
14,4 - 7 - VVD
4,2 - 2 - GroenLinks
3,8 - 1 - Partij Nieuw Limburg
2,6 - 1 - PvdDieren
2,3 - 1 - D66
---
1,8 - 0 - ChristenUnie (restzetel nipt gemist)
1,1 - 0 - Limburgs Belang

In Noord-Brabant heeft het CDA al aangekondigd met de SP een nieuw college van Gedeputeerde Staten te willen vormen. Die twee hebben samen 30 van de 55 zetels.

Tot nu toe was in de meeste provincies een zgn. afspiegelingscollege gebruikelijk, d.w.z. een college van CDA, PvdA en VVD samen. De afgelopen vier jaar was er enkel in Drenthe (PvdA-VVD), Noord-Holland (VVD-CDA-GL-D66) en Zeeland (CDA-PvdA-VVD-SGP) een andere combinatie, terwijl in Fryslân met een CDA-PvdA-VVD de FNP als derde partij gepasseerd werd. De coalitie in Noord-Holland is een opmerkelijk pact tegen de PvdA in de nasleep van de ruzie over de benoeming van de Commissaris van de Koningin in 2002: de PvdA droeg de weinig geliefde ex-minister van Verkeer en Waterstaat Tineke Netelenbos voor, maar de Statenleden droegen tot woede van de PvdA de vrij onbekende GroenLinkser Borghouts voor.

Door de grote winst van de SP is de top-3 in Groningen, Noord-Brabant en Limburg nu anders en de vraag is dus of de SP in die provincies - en misschien ook in andere - gaat meebesturen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:27   #29
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Eigenlijk vreemd dat je als Nederlander in het buitenland wel invloed hebt op de Tweede Kamer, maar niet op de Eerste Kamer. Misschien zou een adviesraad voor Nederlanders in het buitenland geen slecht idee zijn. De leden daarvan zou dan, samen met de gemeenteraden van Bonaire, Sint Eustatius en Saba mee kunnen stemmen bij de Eerste Kamerverkiezingen en wellicht zelfs voor een eigen Eerste Kamerzetel kunnen zorgen. In andere landen is dat niet ongewoon: voor de Italiaanse senaat zijn er zelfs per werelddeel zetels te verdelen en bestaan er aparte buitenlandpartijen!
Ik heb een tijd geleden gehoord van een voorstel (van een nogal nationalistische partij) in Kroatië om alle mensen van "Kroatische etnie" te laten meestemmen. Ik weet niet of dat nu ook effectief gebeurd is.

Citaat:
Nederlandse Klokkenluiders Partij
Wat voor een partij is dit? In elk geval blijkbaar niet zo populair?

Citaat:
0,3 - 0 - Islam Democraten
En dit?

Wat ik zo fascinerend vind is dat de Friezen blijkbaar niet stemmen op eigen partijen? Is het voor Friezen eigenlijk aanvaardbaar om op iemand te stemmen die geen Fries begrijpt?
Of is Fries de voertaal in hun provincieraden en dergelijke?
Oud 8 maart 2007, 14:28   #30
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik heb iig geen oproepingskaart/stempas gekregen, maar volgens mij had ik daar wel recht op als Eu-burger die al langer dan 5 jaar in Nederland woont. Ze zullen wel in verwarring zijn geraakt toen ik mijn Nederlandse paspoort inleverde en me als Belg overal heb ingeschreven.
Alleen Nederlanders hebben actief en passief kiesrecht voor de Provinciale Staten, zie de Kiesraad.

Nederlanders in het buitenland hebben geen actief maar wel passief kiesrecht! Je moet alleen wel eerst in de provincie gaan wonen waar je verkozen bent om je zetel te kunnen innemen.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 8 maart 2007 om 14:31.
Oud 8 maart 2007, 14:43   #31
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen Nederlanders hebben actief en passief kiesrecht voor de Provinciale Staten, zie de Kiesraad.

Nederlanders in het buitenland hebben geen actief maar wel passief kiesrecht! Je moet alleen wel eerst in de provincie gaan wonen waar je verkozen bent om je zetel te kunnen innemen.
Ik moet nog een beetje wennen aan mijn buitenlanderschap hier, Ik had er zelf al even naar gezocht en volgens de provincies zou ik wel hebben moeten kunnen stemmen: http://www3.provincies.nl/19/verkiez...rkiezings-abc/ Vreemd
Oud 8 maart 2007, 14:56   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een vraag waar hij het antwoord wel op wist maar onderdeel vormde van het ''presentatiespel''.

Bracke stelt gedetailleerde en ter zake doende vragen. Dit in tegenstelling tot andere vlaamse journalisten of reporters die ik weleens heb gezien.
(Of zoals RTBF over Vlaanderen bericht )
Ach het presentatiespel.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:07   #33
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wat voor een partij is dit? In elk geval blijkbaar niet zo populair?
Een partij van klokkenluiders denk ik. Klokkenluiders zijn ambtenaren of medewerkers van een bedrijf of instelling, die interne misstanden (meestal fraude) naar buiten brengen om te zorgen dat het misbruik stopt, de daders vervolgd worden en/of om te voorkomen dat ze in de doofpot gaan. Bekende klokkenluiders zijn Paul van Buitenen, medewerker bij de Europese Commissie die met zijn Europa Transparant 2 zetels haalde in het Europees Parlement, en Ad Bos die mee de bouwfraude aan de kaak stelde maar met zijn Ad Bos Collectief (ABC) zonder succes meedeed aan de Tweede Kamerverkiezingen.

Citaat:
En dit?
Klein onbeduidend moslimpartijtje, heeft geloof ik wel een zetel in de gemeenteraad van Den Haag.

Citaat:
Wat ik zo fascinerend vind is dat de Friezen blijkbaar niet stemmen op eigen partijen? Is het voor Friezen eigenlijk aanvaardbaar om op iemand te stemmen die geen Fries begrijpt?
Of is Fries de voertaal in hun provincieraden en dergelijke?
Of het aanvaardbaar is moet je aan de Friezen zelf vragen. In ieder geval zitten in alle partijen Friestaligen, maar ook Nederlandstaligen (nouja, in de FNP misschien niet). Ik heb het verkiezingsdebat bekeken van Omrop Fryslân en daar spraken - behalve de presentatoren/moderators - de lijsttrekkers van CDA, PvdA, FNP, ChristenUnie, Gemeentebelangen Friesland, DeFriezen en PvhNoorden Fries. De anderen hadden allemaal passieve kennis van het Fries, alleen de lijsttrekster van de Partij voor de Dieren bleek moeite te hebben om de vragen van de moderator te verstaan, die daarop een tweede en zelfs een derde keer de vraag herhaalde... in het Fries.

Iedereen moet ook wel Fries verstaan, want in de Provinciale Staten gaat het net als bij dit tv-debat: de ene helft spreekt Fries, de andere helft Nederlands. Als je geen Fries verstaat, kun je dus het debat niet volgen. Bovendien zijn inmiddels heel wat documenten in het Fries opgesteld: Gedeputeerde Staten heeft zichzelf een soort quotum opgelegd voor wat betreft ambtelijke stukken en ook veel vragen en amendementen worden in het Fries ingediend. Vertalingen naar het Fries of Nederlands worden alleen op uitdrukkelijk verzoek verstrekt, en dan nog tegen betaling (voor burgers gratis als ze belanghebbende zijn). Heel anders dus dan in België, waar alles verplicht tweetalig is. In Friesland heeft men gekozen voor taalvrijheid en taalrespect: iedereen gebruikt de taal van zijn of haar keuze en van iedereen wordt verwacht dat hij of zij ook de andere taal begrijpt. Bij mijn weten gaat dat prima.
Oud 8 maart 2007, 15:17   #34
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik moet nog een beetje wennen aan mijn buitenlanderschap hier, Ik had er zelf al even naar gezocht en volgens de provincies zou ik wel hebben moeten kunnen stemmen: http://www3.provincies.nl/19/verkiez...rkiezings-abc/ Vreemd
Dat klopt dan niet. Volgens de Kieswet:

Artikel B 2
De leden van provinciale staten worden gekozen door degenen die op de dag van de kandidaatstelling ingezetenen zijn van de provincie, mits zij Nederlander zijn en op de dag van de stemming de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt.

Artikel B 4
1. Onder ingezetenen van Nederland, van de provincie en van de gemeente verstaat deze wet hen die onderscheidenlijk in Nederland, in de provincie en in de gemeente werkelijke woonplaats hebben.
2. Zij die als ingezetene met een adres zijn ingeschreven in de basisadministratie persoonsgegevens van een gemeente, worden voor de toepassing van deze wet, behoudens bewijs van het tegendeel, geacht werkelijke woonplaats te hebben in die gemeente.
Oud 8 maart 2007, 18:08   #35
willem1940NLD

Standaard

Misslag.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 maart 2007 om 18:08.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 18:09   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Was er eigenlijk een reden waarom de PVV niet meedeed? Die deden het toch erg goed in de peilingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 18:17   #37
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Was er eigenlijk een reden waarom de PVV niet meedeed? Die deden het toch erg goed in de peilingen?
Wilders had zijn partij nog niet op orde.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 18:25   #38
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Te weinig tijd om in alle provincies een goed gescreende lijst in te dienen. Je moet bedenken dat voor de Tweede Kamerverkiezingen het nog de vraag was wie de LPF-stemmen zou binnenhalen: Wilders of Pastors. Wilders werd tot enkele weken voor de verkiezingen ook veel lager gepeild, op hooguit een paar zetels. Dus dienden zich niet zoveel mensen aan. Ná de verkiezingen waren er ongetwijfeld veel mensen die zich bij hem aansloten, maar het vergt natuurlijk tijd om te kijken of dat ook goede mensen zijn die niet bij de minste onenigheid opstappen. Het risico was gewoon te groot dat het LPF-scenario zich zou herhalen.

Nu had Wilders ervoor kunnen kiezen om bijv. alleen in Limburg mee te doen, waar hij sterk genoeg staat om een solide lijst in te leveren. Maar dan heb je geen Eerste Kamerzetel en daar gaat het natuurlijk om.
Oud 8 maart 2007, 18:31   #39
evilbu

Standaard

Citaat:
Te weinig tijd om in alle provincies een goed gescreende lijst in te dienen. Je moet bedenken dat voor de Tweede Kamerverkiezingen het nog de vraag was wie de LPF-stemmen zou binnenhalen: Wilders of Pastors. Wilders werd tot enkele weken voor de verkiezingen ook veel lager gepeild, op hooguit een paar zetels. Dus dienden zich niet zoveel mensen aan. Ná de verkiezingen waren er ongetwijfeld veel mensen die zich bij hem aansloten, maar het vergt natuurlijk tijd om te kijken of dat ook goede mensen zijn die niet bij de minste onenigheid opstappen. Het risico was gewoon te groot dat het LPF-scenario zich zou herhalen.

Nu had Wilders ervoor kunnen kiezen om bijv. alleen in Limburg mee te doen, waar hij sterk genoeg staat om een solide lijst in te leveren. Maar dan heb je geen Eerste Kamerzetel en daar gaat het natuurlijk om.
Wat vind jij er eigenlijk van dat Wilders in Vlaamse pers "extreem-rechts" genoemd wordt?
Oud 8 maart 2007, 18:33   #40
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilders had zijn partij nog niet op orde.
LPF ook niet, geloof ik.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be