Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2004, 12:13   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Pax Christi. (nee ik ben geen katholiek )
Oud 20 januari 2004, 12:46   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Pax Christi.
In het conflict tussen Israel en de Palestijnen is de houding van Pax Christi puur eenzijdig anti-Israel.

Ze heeft het wel over een spiraal van geweld, en ook over het proberen om andere instanties dan Hamas en Fatah te helpen promoten.

Maar hun oplossingen zijn steeds eenzijdig "het stoppen van de bezetting, het stoppen van de veiligheidsmuur om terroristen tegen te houden, het serieus drukken van Europa op Israel, indien nodig met stopzetting van associatie-akkoorden, en uiteraard het boycotten van Israelische producten.
Hun uitleg over de feiten en gevolgen op het terrein ook : Israel spendeert veel geld aan militaire departementen, Israel bouwt de muur met het doel er apartheid te creëren, Israel vernield de huizen, Israel wilt meer nederzettingen plaatsen. De Palestijnen lijden eronder, hun boeren zien hun oogst vernield, hun dorpen worden omsingeld, etc...

Ik heb nergens gelezen dat de Palestijnen moeten onder druk gezet worden door Europa, ook indien nodig door het stopzeten van steun, dat ze moeten ophouden met het plegen van bloedige aanslagen tegen onschuldige kinderen, dat ze het geld anders moeten gebruiken dan voor het produceren van bomgordels en opleidingsscholen voor het hersenspoelen van zeer jonge potentiële zelfmoordterroristen.

Ik heb ook nergens gelezen dat de feiten op het terrein ertoe leiden dat de Israelische kinderen die de aanslagen overleefd hebben voor het leven zijn verminkt, dat de Israelische burgers met angst nog een bus instappen of in een pizzeria gaan eten, etc...

Stellingen als : "Met een ongeziene brutaliteit ontwortelt het Israëlische leger Palestijnse boomgaarden en vernietigt het winkels en huizen. " zijn schering en inslag in de teksten, persberichten en andere publicaties van Pax Christi. Maar om eens iets te lezen als "Met ongeziene ijver proberen ook vandaag nog de Palestijnse organisaties inclusief Arafat's Fatah dagelijks om slachtpartijen uit te voeren tegen Israelische vrouwen en kinderen", daar moet je wat voor verzinnen, het staat er nergens tussen.

Dat soort houdingen geven geen vredesboodschap of vredeswens door. Pax Christi is een organisatie die alles in het werk stelt om het lijden van de Palestijnen en de acties van Israel zo groot mogelijk in beeld en woord te zetten en natuurlijk enkel de negatieve stukken, maar de Palestijnse moordpartijen en het lijden van de Israeli's zo min mogelijk te melden.
Hun acossiatie met het actie-platform Palestina is hier een prangend bewijs van.

De motieven zijn dus elders te zoeken.

Citaat:
(nee ik ben geen katholiek )
Is allemaal niet relevant.
Oud 21 januari 2004, 09:25   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De officiële berichten lees ik eigenlijk niet zoveel( ) maar ik weet wel wat er zoal in de wandelgangen wel eens verteld wordt. En ze zijn niet echt mals voor de bussen- en burgersopblazers. K zal eens navragen waarom er geen officiële standpunten zijn mbt de aanslagen zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be