![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() surodje wrote:
> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke inzichten van aan. > Ze worden meestal door belangengroepen gedaan. > Ik kijk liever naar de resultaten van dat > onderwijs, vooral in een land met 15% analfabetisme en een president die > weliswaar afgestudeerd is maar waarschijnlijk niet het niveau van een NL > mavootje haalt. Wat weet jij daar nu van, surodje? Je hebt LTS gedaan. Wil jij beweren dat je gekwalificeerd bent om lid te worden van een visitatiecommissie? Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is. Vraag maar aan de derderangs-geleerde: vi-si-ta-tie-com-mis-sie. > Wat telt is het feit dat de VS niets produceerd wat de > wereld wil. Produceert is met een t. En nee, haha, er is niets uit de USA wat jij zou willen. Heb je dit proza op een computer ingetikt, surodje? Wist je dat er een processor in die computer zit? Vast niet, hè? En waar komt die vandaan, denk je? > Ik herhaal het nog maar eens een keer: omdat ze rotzooi produceren. En > waarom maken ze rotzooi? Omdat de technologisch niet kunnen tippen aan > Europa en Azie. Dat is uitstekend geformuleerd. Haha! Dus jouw computer draait op een? Een Acorn ARM soms? Dat is de enige Europese processor die ik me kan herinneren. Zullen er vast nog wel een paar zijn. In embedded systems, meestal. Maar de wereld draait voor meer dan 95% op processoren van Intel en Motorola. Heel vreemd is dat. > Uiteindelijk bepaald de markt wie het beste is. Bepaalt is met een t, surodje. Het is uiteraard zonde van mijn tijd om met semi-analfabeten te praten. Mensen die op LTS niveau opereren en toch denken dat ze verstand van economie hebben. Ik moet dat ook eigenlijk niet meer doen. |
![]() |
#22 |
|
![]() paai wrote:
> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het > Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat > beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. > Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal Amerikaans zijn. Dus daarom maar over het tweede en derde plan gezeurd. Want dat is tenminste vertrouwd terrein. En ook veel breder, en dus democratischer. "Modaal gezien". Toch gek, de winnaar van een wedstrijd krijgt meer interviews dan de nummer 100. Heel vreemd is dat. Oneerlijk, eigenlijk, dat iedereen met de winnaar wil praten! Best ondemocratisch, ook. Wat denkt de winnaar wel! > En ten derde is het zo dat de maatstaven waarmee je bepaalt dat het > Agelsaksische onderwijs tot de top behoort, zelf zijn bepaald door > mensen die het Angelsaksische onderwijs genoten hebben. Niet onlogisch > dat die maatstaven aanleggen waarbij ze zich zelf lekker voelen. Er is iets mis met deze maatstaven, zo wil de geleerde suggereren. Maar wat? Dat zal wel zorgvuldig in het midden worden gelaten. Is het het feit dat in de wetenschap de voertaal Engels is? Dat dit native speakers bevoordeelt? |
![]() |
#23 |
|
![]() yew betcha wrote:
> surodje wrote: > >> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. > > Het is "sowieso", surodje. Yew staat hier niet bekend om zijn speelse houding tegenover het medium taal. > En jouw mening is totaal oninteressant > vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind > verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en > betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke > inzichten van aan. En jij beroept je op je democratische instelling? > Wat weet jij daar nu van, surodje? Je hebt LTS gedaan. Wil jij beweren > dat je gekwalificeerd bent om lid te worden van een visitatiecommissie? Jij wel? > Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is. Vraag maar aan de > derderangs-geleerde: vi-si-ta-tie-com-mis-sie. Het niveau is weer gezet. .. .... > Het is uiteraard zonde van mijn tijd om met semi-analfabeten te praten. > Mensen die op LTS niveau opereren en toch denken dat ze verstand van > economie hebben. > > Ik moet dat ook eigenlijk niet meer doen. Geef nou maar toe dat je ook verslaafd bent. |
![]() |
#24 |
|
![]() yew betcha wrote:
> paai wrote: > >> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het >> Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat >> beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. >> Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. > > Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal > Amerikaans zijn. 'Knarsentandend' is een interessante manier om het woord te schrijven, zeker voor iemand die zijn mond de hele dag vol heeft over de spelling van anderen. .. |
![]() |
#25 |
|
![]() ..> yew betcha wrote:
> > paai wrote: > > >> >> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het >> >> Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat >> >> beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. >> >> Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. > > > > Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal > > Amerikaans zijn. 'Knarsentandend' is een interessante manier om het woord te schrijven, zeker voor iemand die zijn mond de hele dag vol heeft van de spelling van anderen. .. |
![]() |
#26 |
|
![]() yew betcha schreef:
> surodje wrote: > > > Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. > > Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant > vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind > verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en > betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke > inzichten van aan. Tegen de laffe, insinuerende praatjes van de Spraakmakende Klasse valt niet anders op te stinken, dan met het jargon van het volk. Wie niet bij de gewone mensen hoort, maar verder ook nergens anders bij, die heeft het erg moeilijk. Zie de kuilings, de niekjes, de askamotuna's, enz. Laat ze hun 'goede bedoelingen' steken in dat gat, waar verder ook nooit licht kompt |
![]() |
#27 |
|
![]() [email protected] wrote:
> yew betcha schreef: >> surodje wrote: >> >>> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. >> Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant >> vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind >> verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en >> betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke >> inzichten van aan. > > Tegen de laffe, insinuerende praatjes van de Spraakmakende Klasse valt > niet anders op te stinken, dan met het jargon van het volk. Wie niet > bij de gewone mensen hoort, maar verder ook nergens anders bij, die > heeft het erg moeilijk. Zie de kuilings, de niekjes, de askamotuna's, > enz. Laat ze hun 'goede bedoelingen' steken in dat gat, waar verder > ook nooit licht kompt > Dat ligt ergens in Lancre, geloof ik... |