Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2007, 18:40   #21
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Graag gedaan Edina. Koop Menzo en dan lees je alles. Als heel de tekst op het forum verschijnt dan is er wel iemand die zich afvraagt: "Wat moeten we met zo een lang verhaal, zou je niet beter het voornaamste weergeven". Ik denk wel dat voorgaande tekst dit doet.
Het is goed dat je je eigen conclusies trekt, maar die VB-commentaar belet je dat niet. Zoals je kan zien beperkt de duiding van het VB zich meestal ook tot het beter leesbaar maken van de tekst.

Echt vrije keuze van FT was het zeker niet vermits hij zegt : "Het werd me teveel". Er zal natuurlijk steeds en op alles kritiek zijn, maar als FT het heeft over "analyse van verschuivingen binnen een bepaald panel' dan lijkt me dat toch een voorzichtige en zeer verdedigbare benadering. Het gaat dus niet over absolute juistheid van cijfers.
Dat is voor u natuurlijk maar een detail, nietwaar Luc ? Die duiding trekt de zaken uit hun verband, doet veronderstellen dat Thevissen de kaart trekt van het Blok (wat niet waar is), kortom: is een vorm van misleidende indoctrinatie.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 18:48   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt vrije keuze van FT was het zeker niet vermits hij zegt : "Het werd me teveel". Er zal natuurlijk steeds en op alles kritiek zijn, maar als FT het heeft over "analyse van verschuivingen binnen een bepaald panel' dan lijkt me dat toch een voorzichtige en zeer verdedigbare benadering. Het gaat dus niet over absolute juistheid van cijfers.
Dat is heel relatief hé. Hij zegt zelf "op de duur zijn wij gezwicht en is De Stemmenkampioen ook afleidingen beginnen maken in termen van ‘politiek marktaandeel’". Weeral een eigen keuze dus, want het is niet omdat anderen zo'n zaken vragen, dat je er ook aan moet toegeven. Dat hebben ze wel gedaan met de gekende en terechte kritiek tot gevolg. Kritiek die hij niet kon verdragen blijkbaar. Maar van bedreigingen of broodroof is er echt geen sprake.

(en de suggestieve en tendentieuze commentaren van het VB zijn trouwens wel wat meer dan "duiding met als doel de tekst beter leesbaar te maken"...)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:04   #23
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is heel relatief hé. Inderdaad, alle peilingen zij erg relatief Hij zegt zelf "op de duur zijn wij gezwicht en is De Stemmenkampioen ook afleidingen beginnen maken in termen van ‘politiek marktaandeel’". Weeral een eigen keuze dus, want het is niet omdat anderen zo'n zaken vragen, dat je er ook aan moet toegeven. Dat hebben ze wel gedaan met de gekende en terechte kritiek ???tot gevolg. Kritiek die hij niet kon verdragen blijkbaar een beetje tendentieus niewaar? . Maar van bedreigingen of broodroof is er echt geen sprake. Ben je dat wel zeker? Iemand die soms hetzelfde zegt als die onverlaten van het VB die wordt zeer dikwijls wèl bedreigd en gebroodroofd. Ik ken in mijn onmiddellijke omgeving de meest ergerlijke voorbeelden. In welke mate dat geldt voor FTweet ik niet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:10   #24
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Niets nieuws onder zon, dat is met alle partijen zo. Niets in het minst bij het Blok, daar is de democratie nog veel verder zoek. Thevissen weet dat bijzonder goed, ik zie hem nog niet zo direct de kaart van het Blok trekkken. Uw (door mij) ingekleurde duiding bovenaan het artikel maakt de teneur van de topic zeer misleidend en demagogisch. Zeer pervers Luc, misbruik maken van de domheid van vele forumbezoekers...
...zei de slimste poco van het forum...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:22   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Inderdaad, alle peilingen zij erg relatief
Klopt, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat het relatief was dat het niet om een vrije keuze zou gaan gewoon omdat hij verklaart "het werd me teveel".

Citaat:
terechte kritiek ???
Ja, terechte kritiek. Zoals ik al verschillende keren heb gezegd: door de vrijwillige deelname aan De Stemmenkampioen en het feit dat niet internet-gebruikers uitgesloten waren van deelname, ging het niet over een representatieve steekproef. Het mag dan initieel niet de bedoeling geweest zijn om er procenten op te plakken... door dat ze dat wel zijn gaan doen, stelden ze zichzelf bloot aan die kritiek.

Citaat:
een beetje tendentieus niewaar?
Ik zie niet in waarom. Hij heeft het blijkbaar erg moeilijk met die kritiek, waarschijnlijk omdat hij die niet kan weerleggen. Van bedreigingen of broodroof is geen sprake.

Citaat:
Ben je dat wel zeker? Iemand die soms hetzelfde zegt als die onverlaten van het VB die wordt zeer dikwijls wèl bedreigd en gebroodroofd. Ik ken in mijn onmiddellijke omgeving de meest ergerlijke voorbeelden. In welke mate dat geldt voor FTweet ik niet.
Dat wordt vaak beweerd ja, maar is dat in praktijk wel echt zo? Wat Thevissen betreft alvast niet, want hij spreekt in het interview zelf over "bijna broodroof".

Met 0110 heeft nota bene het VB zelf opgeroepen tot een boycot van de deelnemende artiesten. Hetzelfde gebeurt met de ziekenfondsen. En staan die allemaal te roepen dat ze worden gebroodroofd misschien?
Oud 11 maart 2007, 19:28   #26
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is voor u natuurlijk maar een detail, nietwaar Luc ? Die duiding trekt de zaken uit hun verband, doet veronderstellen dat Thevissen de kaart trekt van het Blok (wat niet waar is), kortom: is een vorm van misleidende indoctrinatie.
De vraag is of hij gelijk heeft of niet!
Oud 11 maart 2007, 19:45   #27
luc broes

Standaard

[quote=Edina;2511846]
Ik zie niet in waarom. Hij heeft het blijkbaar erg moeilijk met die kritiek, waarschijnlijk omdat hij die niet kan weerleggen. Van bedreigingen of broodroof is geen sprake.

Dat wordt vaak beweerd ja, maar is dat in praktijk wel echt zo? Ben je nu zo wereldvreemd om die vraag te stellen. Zopas werden een hele reeks VB-ers uit de vakbond gegooid. Nog belachelijker: VB mag niet meepraten over verkeersveiligheid. Ik ben lid van de fietsersbond , maar diezelfde bond ziet ons liever niet op bijeenkomsten. VB-ers opde fiets dat is waarschijnlijk tegen de mensenrechten, dat moest verboden zijn;Wat Thevissen betreft alvast niet, want hij spreekt in het interview zelf over "bijna broodroof". Is dat niet een soort bedreiging.

Met 0110 heeft nota bene het VB zelf opgeroepen tot een boycot ik denk niet dat er sprake is van boykot, wel een oproep aan de artisten om zich te onthouden (of zoiets in die aard). 0110 richt concerten in tegen het VB dan mag het VB toch oproepen om niet deel tenemen! van de deelnemende artiesten. Hetzelfde gebeurt met de ziekenfondsen bedoel je hier de syndikaten die VB-ers buitengooide?. En staan die allemaal te roepen dat ze worden gebroodroofd misschien? Moeten die staan juichen omdat ze buitengegooid werden? [/quote]

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 maart 2007 om 19:48.
Oud 11 maart 2007, 20:02   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je nu zo wereldvreemd om die vraag te stellen. Zopas werden een hele reeks VB-ers uit de vakbond gegooid. Nog belachelijker: VB mag niet meepraten over verkeersveiligheid. Ik ben lid van de fietsersbond , maar diezelfde bond ziet ons liever niet op bijeenkomsten. VB-ers opde fiets dat is waarschijnlijk tegen de mensenrechten, dat moest verboden zijn;
Sorry Luc, maar dat heeft allemaal weinig met broodroof te maken. En zoals je weet heeft het Europees Hof pas geoordeeld dat vakbonden leden mogen uitsluiten om ideologische redenen.

Fijn dat je lid bent van de Fietsersbond! Dat ben ik ook. En volgens mij zijn VB'ers perfect welkom op hun bijeenkomsten zolang ze die niet recupereren voor politieke doeleinden. Volledig terecht overigens. En geldend voor alle partijen.

Citaat:
Is dat niet een soort bedreiging.
Nee, het is een uitspraak van hemzelf waarmee hij aangeeft dat er van broodroof geen sprake is en enkel suggereert dat die er wel eens had kunnen zijn.

Citaat:
ik denk niet dat er sprake is van boykot, wel een oproep aan de artisten om zich te onthouden (of zoiets in die aard) 0110 richt concerten in tegen het VB dan mag het VB toch oproepen om niet deel tenemen!
Ook van een boycot:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
Als Laura Lynn en Will Tura doorgaan met hun plan om deel te nemen aan de concerten die tegen ons gericht zijn, koop ik hun platen niet meer en ga ik niet meer naar hun concerten. En als onze kiezers dat ook niet meer doen, dan zal ik ze geen ongelijk geven, integendeel.
Citaat:
bedoel je hier de syndikaten die Vb-ers buitengooide?
Nee, ik heb het over de oproep van het VB (en dan vooral van Marie-Rose Morel) om over te stappen naar het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.

Citaat:
Moeten die staan juichen omdat ze buitengegooid werden?
Niemand moet daarvoor juichen, maar er moet ook niet gezaagd worden over broodroof, want dat is het niet.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 maart 2007 om 20:04.
Oud 11 maart 2007, 20:02   #29
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
De vraag is of hij gelijk heeft of niet!
Correcte informatie zonder partijdige duiding is wat de burger wenst, geen VLD-leugens maar ook geen VB-misleiding. Ik weet perfect wat Thevissen bedoelde (ook in Doorbraak stond een vraaggesprek met de prof.), citaten knippen en interpreteren is een andere zaak.
Oud 11 maart 2007, 21:01   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Sorry Luc, maar dat heeft allemaal weinig met broodroof te maken. En zoals je weet heeft het Europees Hof pas geoordeeld dat vakbonden leden mogen uitsluiten om ideologische redenen.als die syndikaten geen overheidstaken vervullen. Dat is bij ons wel het geval;

Fijn dat je lid bent van de Fietsersbond! Dat ben ik ook. En volgens mij maar niet volgens de leiding zijn VB'ers perfect welkom op hun bijeenkomsten zolang ze die niet recupereren voor politieke doeleinden. Volledig terecht overigens. En geldend voor alle partijen.Groen! doet dat openlijk en dat lijkt geen probleem.

Nee, het is een uitspraak van hemzelf waarmee hij aangeeft dat er van broodroof geen sprake is en enkel suggereert dat die er wel eens had kunnen zijn.volgens mij duidt dat op een bedreiging

ik heb het over de oproep van het VB (en dan vooral van Marie-Rose Morel) om over te stappen naar het Vlaams Neutraal Ziekenfonds. Dat is toch de logika zelf; Ze gooien ons uit hun syndikaat, wij stappen dan uit hun ziekenbond;

Niemand moet daarvoor juichen, maar er moet ook niet gezaagd worden over broodroof, want dat is het niet. Ik ken meerdere gevallen van regelrechte broodroof.
Oud 11 maart 2007, 23:00   #31
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik heb altijd meegedaan maar nooit iets gewonnen.
Kon je iets winnen? Nooit iets van gemerkt!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 11 maart 2007 om 23:00.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 23:21   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
als die syndikaten geen overheidstaken vervullen. Dat is bij ons wel het geval;
Maakt niets uit aangezien de vakbonden geen monopolie hebben op die overheidstaken.

Citaat:
maar niet volgens de leiding
Tja, dat is natuurlijk hun recht (het is tenslotte een vzw) en heeft overigens niets met broodroof te maken. En ik betwijfel nog steeds of dat klopt zolang je de politiek er niet bij betrekt.

Citaat:
volgens mij duidt dat op een bedreiging
Als er een echte bedreiging zou zijn, dan zou hij dat wel zeggen. Daar hoeft hij zelfs helemaal geen namen voor te noemen. Dat hij enkel over "bijna broodroof" spreekt, zegt voor mij voldoende.

Citaat:
Dat is toch de logika zelf; Ze gooien ons uit hun syndikaat, wij stappen dan uit hun ziekenbond;
Maakt mij niet uit hoor. Maar wees dan niet verontwaardigd als er gelijkaardige dingen in omgekeerde richting gebeuren. Het is trouwens heel opvallend hoe er specifiek wordt opgeroepen om naar het Vlaams Neutraal Ziekenfonds over te stappen, terwijl er meerdere onafhankelijke ziekenfondsen zijn. Zou dat VNZ dan toch niet zo onafhankleijk zijn?

Citaat:
Ik ken meerdere gevallen van regelrechte broodroof.
Zoals ik al zei: dat wordt regelmatig gezegd, maar daarom is het nog niet zo. Je hebt nog geen enkel concreet voorbeeld kunnen geven.
Oud 12 maart 2007, 13:20   #33
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De enige objectieve peiling? Hoe bedoelt u?
Andere peilingen in dit land worden in veel te kleine groepen gehouden, en dan nog meestal door de media die onderhorig zijn aan het staatsapparaat.

Citaat:
En als een onafhankelijk peilingsbureau nu lukraak 5000 Belgen ondervraagt. Is de peiling dan niet objectief?
Dat zou inderdaad even objectief zijn. Alleen vinden zulk een grote peilingen door peilingsbureaus nooit plaats.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 13:27   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Vlaams Neutraal Ziekenfonds over te stappen, terwijl er meerdere onafhankelijke ziekenfondsen zijn. Zou dat VNZ dan toch niet zo onafhankleijk zijn? Het VNZ is vlaamsnationaal

Broodroof.
Zoals ik al zei: dat wordt regelmatig gezegd, maar daarom is het nog niet zo. Je hebt nog geen enkel concreet voorbeeld kunnen geven.
Zou een concreet voorbeeld helpen? zo ja, hier is het dan:

Een vriend van me was sportmonitor bij het leger, nu met pensioen, maar mag en kan hier en daar nog wat bijverdienen.
Hij was kandidaat voor het VB. Werd onmiddellijk geschorst bij Bloso.
Hij deed ook vrijwilligerswerk voor gehandicaptensport, tot en met de Olympiade voor gehandicapten. Hij deed het met hart en ziel, jarenlang tot voldoening van iedereen. Ook onmiddellijk geschorst. Kreeg zelfs zijn achterstallige onkosten niet meer vergoed. Kun je de haat begrijpen?
Een man die liefdadigheidswerk deed mag niet meer wat het is godverdomme nen Bokker.
Dat deden nazi's mogelijk ook met de joden.
Oud 12 maart 2007, 14:47   #35
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou een concreet voorbeeld helpen? zo ja, hier is het dan:

Een vriend van me was sportmonitor bij het leger, nu met pensioen, maar mag en kan hier en daar nog wat bijverdienen.
Hij was kandidaat voor het VB. Werd onmiddellijk geschorst bij Bloso.
Hij deed ook vrijwilligerswerk voor gehandicaptensport, tot en met de Olympiade voor gehandicapten. Hij deed het met hart en ziel, jarenlang tot voldoening van iedereen. Ook onmiddellijk geschorst. Kreeg zelfs zijn achterstallige onkosten niet meer vergoed. Kun je de haat begrijpen?
Een man die liefdadigheidswerk deed mag niet meer wat het is godverdomme nen Bokker.
Dat deden nazi's mogelijk ook met de joden.
Begrijpelijk. Soms moet voor domheid (laat het ons daar bij houden) betaald worden. Wie de ideologie van nazi' s genegen is moet terecht weggehouden worden uit neutrale organisaties. Vóór ze hun gif kunnen doorgeven aan sociaal zwakkeren. Vooral jij zou dat moeten weten.
Oud 12 maart 2007, 17:57   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Begrijpelijk. Soms moet voor domheid (laat het ons daar bij houden) betaald worden. Wie de ideologie van nazi' s genegen is moet terecht weggehouden worden uit neutrale organisaties. Vóór ze hun gif kunnen doorgeven aan sociaal zwakkeren. Vooral jij zou dat moeten weten.
Gij zijt een pak erger dan een nazi.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 00:33   #37
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Andere peilingen in dit land worden in veel te kleine groepen gehouden, en dan nog meestal door de media die onderhorig zijn aan het staatsapparaat.

Dat zou inderdaad even objectief zijn. Alleen vinden zulk een grote peilingen door peilingsbureaus nooit plaats.
Mijn beste Lomeanor, Edina heeft het al proberen uit te leggen, maar ik zal het nog eens herhalen. Dit is elementaire kennis voor elke bachelorstudent pol en soc:
een peiling van 500 mensen kan veel representatiever zijn voor de mening van de hele bevolking dan een peiling van 25000 mensen.
Wat telt is of de groep mensen die worden gepeild een juiste afspiegeling vormen van de bevolking, m.a.w. of ze representatief zijn.

Een internetpeiling op vrijwillige basis (zoals de Stemmenkampioen) is per definitie NIET representatief, en wel om twee redenen.
Ten eerste kunnen enkel mensen met een internetaansluiting deelnemen, wat direct een vertekening geeft.
Ten tweede zullen mensen die geïnteresseerd zijn in politiek meer geneigd zijn om vrijwillig deel te nemen dan mensen die niet zo politiek bewust zijn.

Daarom werd deze peiling door alle Vlaamse wetenschappers afgeschoten, omdat het een slechte peiling was. Sympathie voor de VLD heeft hier niets mee te maken, ik persoonlijk zou het totaal niet erg vinden als de VLD naar 14% zou zakken. Maar daar gaat het niet om, het gaat om wat wetenschappelijk correct is.
Oud 13 maart 2007, 01:12   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Mijn beste Lomeanor, Edina heeft het al proberen uit te leggen, maar ik zal het nog eens herhalen. Dit is elementaire kennis voor elke bachelorstudent pol en soc:
een peiling van 500 mensen kan veel representatiever zijn voor de mening van de hele bevolking dan een peiling van 25000 mensen.
Wat telt is of de groep mensen die worden gepeild een juiste afspiegeling vormen van de bevolking, m.a.w. of ze representatief zijn.

Een internetpeiling op vrijwillige basis (zoals de Stemmenkampioen) is per definitie NIET representatief, en wel om twee redenen.
Ten eerste kunnen enkel mensen met een internetaansluiting deelnemen, wat direct een vertekening geeft.
Ten tweede zullen mensen die geïnteresseerd zijn in politiek meer geneigd zijn om vrijwillig deel te nemen dan mensen die niet zo politiek bewust zijn.

Daarom werd deze peiling door alle Vlaamse wetenschappers afgeschoten, omdat het een slechte peiling was. Sympathie voor de VLD heeft hier niets mee te maken, ik persoonlijk zou het totaal niet erg vinden als de VLD naar 14% zou zakken. Maar daar gaat het niet om, het gaat om wat wetenschappelijk correct is.
Maar je gaat de VLD wel verdedigen in het feit dat ze een democratisch panel als De Stemmenkampioen hebben verboden. Leve de democratie en het verbod op universitaire studiegroepen. Leve de loge en het satansgezicht van de media.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 maart 2007, 01:17   #39
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar je gaat de VLD wel verdedigen in het feit dat ze een democratisch panel als De Stemmenkampioen hebben verboden. Leve de democratie en het verbod op universitaire studiegroepen. Leve de loge en het satansgezicht van de media.
Sinds wanneer heeft de VLD dat panel verboden? Kennelijk is de stap naar complotdenken snel gemaakt.
Oud 13 maart 2007, 01:27   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Sinds wanneer heeft de VLD dat panel verboden? Kennelijk is de stap naar complotdenken snel gemaakt.
Geloof je het niet? Is de CAP als in de loge of zo? Ja man.. raar hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be