Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 13:45   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, die van het isolement of die van de vernieling.
Maar echte onafhankelijkheid bestaat er in de wereld niet meer.
Ik bedoelde eerder de keuze van maatschappij- en ontwikkelingsmodel.
Citaat:
Natuurlijk, dat WIJ dat nooit zullen aanvaarden, het westen is afhankelijk vande Afrikaanse grondstoffen en voedselwinning.
Voor de ontginning die nu reeds gebeurt zullen we dan een veel eerlijkere prijs moeten betalen en rechtvaardiger en ecologischer met de omgeving moeten omspringen, en als we meer willen, kunnen we dat niet eisen. Als er bijv. een inheems dorp moet sneuvelen voor een goudmijn, denk ik niet dat wij van die 'locals' kunnen afdwingen dat zij hun grond verkopen om hem te laten vervuilen.
Citaat:
Toch wel, want wij hebben de problemen daar veroorzaakt.
Nu moeten wij maar de moed en het left hebben om dat toe te geven en om de prijs te betalen die het ons zal kosten om de problemen op te lossen.
Denkt u echt dat er zoveel veranderd is, dat staten plots veel om humanitaire zaken geven?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 13:52   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik bedoelde eerder de keuze van maatschappij- en ontwikkelingsmodel.
Die keuze is reeds lang geleden voor hen gemaakt.
Citaat:
Voor de ontginning die nu reeds gebeurt zullen we dan een veel eerlijkere prijs moeten betalen en rechtvaardiger en ecologischer met de omgeving moeten omspringen, en als we meer willen, kunnen we dat niet eisen. Als er bijv. een inheems dorp moet sneuvelen voor een goudmijn, denk ik niet dat wij van die 'locals' kunnen afdwingen dat zij hun grond verkopen om hem te laten vervuilen.
Volledig mee akkoord
Citaat:
Denkt u echt dat er zoveel veranderd is, dat staten plots veel om humanitaire zaken geven?
Heeft minder te maken met staten, dan met de economische machthebbers.
Het zijn zij die deze landen uitbuiten en de westerse politici evenzeer omkopen en onderdruk zetten als de Afrikaanse machthebbers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 19:53   #23
Kandas
Vreemdeling

Standaard

Nadat ek gister 'n mooi antwoord geformuleer het, was ek skielik af van Internet. Ek probeer dus weer. Stephennr1, jy het gesê dat jy jou nie gaan inmeng, of iets in dier voege? My vraag was, het jy ook tydens apartheid so met jou arms gevou, op die stoep bly sit?
Dis maklik om te sê ek steur my nie, maar is dit die oplossing?
Kandas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 19:57   #24
Kandas
Vreemdeling

Standaard

O ja, vir 'n oomblik het ek vergeet, maar die ander punt wat ek aangeraak het was: Dit is wel so dat daar nog die geloof onder sommiges is dat die verkragting van 'n maagd wel Aids kan genees! Hoe absurd, maar dit maak tog duidelik wat die peil van beskawing onder diesulkes is! Dink maar self.
Kandas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:13   #25
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kandas Bekijk bericht
O ja, vir 'n oomblik het ek vergeet, maar die ander punt wat ek aangeraak het was: Dit is wel so dat daar nog die geloof onder sommiges is dat die verkragting van 'n maagd wel Aids kan genees! Hoe absurd, maar dit maak tog duidelik wat die peil van beskawing onder diesulkes is! Dink maar self.
inderdaad, als je dergelijke groepen eerst autonoom moet laten evolueren naar onze relatief VREDIGE en staatsstoestand (die je toch een vrij grote veilighied en sociale/medische bescherming en jobs/opleiding/rijkdom) biedt, moet je ze eerst eeuwen autonoom laten ...kreperen.

Zoals ik reeds zegde, een moeilijke keuze. En misschien wel niet de onze, maar ik heb toch reeds van ingewijden vernomen dat bijv. heel wat congolezen terug heimwee hebben naar de tijd dat de Belgen het er voor het zeggen hadden.( En dan bedoel ik uiteraard niet de smerige beginperiode.)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 maart 2007 om 20:13.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:21   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
inderdaad, als je dergelijke groepen eerst autonoom moet laten evolueren naar onze relatief VREDIGE en staatsstoestand (die je toch een vrij grote veilighied en sociale/medische bescherming en jobs/opleiding/rijkdom) biedt, moet je ze eerst eeuwen autonoom laten ...kreperen.

Zoals ik reeds zegde, een moeilijke keuze. En misschien wel niet de onze, maar ik heb toch reeds van ingewijden vernomen dat bijv. heel wat congolezen terug heimwee hebben naar de tijd dat de Belgen het er voor het zeggen hadden.( En dan bedoel ik uiteraard niet de smerige beginperiode.)
Zelfs de Congoolese oppositie en de Congoolse regering heeft de vraag gesteld aan Belgie, om hen terug te komen helpen en hen te leren hun land te besturen en economische terug te laten renderen.

Er zijn zelfs al samenwerkigsakkoorden met Belgische instellingen, zoals met he Havenbedrijf van Antwerpen en de NMBS, voor de heropbouw en uitbating van de zeehavens en spoorlijnen daar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be