Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2004, 10:29   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
S.

Ik een grappenmaker? Ik ben nog nooit zo ernst geweest.

Ik beweer dat Bourgeois een mol is.

Voor de SP-A is het een ramp indien een groot Vlaams Nationalistische partij de grootste partij van Vlaanderen zou worden.
De broederstrijd die Bourgouis ontketend heeft speelt volledig in de kaart van de SP-A en is zeer nadelig voor het Vlaams Nationalisme.

Daarom blijf ik bij mijn bewering dat de NV-A baas een mol van de SP-A is.

Bert Anciaux was ook een zogenaamd Vlaams Nationalist. Hij heeft zich uiteindelijk ook ontpopt als een vazal van de SP-A en verkoopt nu de Vlaamse belangen aan Wallonië.

het zijn gewoon beiden verraders aan de Vlaamse zaak.

Bourgouis richt de NV-A gegarandeert ten gronde. Hetgeen ik nu schrijf beginnen namelijk steeds meer NV-A kiezers in te zien.
Misschien moeten we de mening van insiders als zorroaster en Fribre eens vragen?
Mijn bescheiden mening: Meer en meer N-VA'ers beginnen in te zien dat de uitgestoken hand van het Vlaams Blok eerder een vuist in het gezicht van de N-VA is.
Die helaas niet aankomt, want het aanbod van "overlopers" waar ze zo krampachtig blij mee zijn is zo'n mager beestje dat je je niet van de indruk kunt ontdoen dat het vooral frustratie over die mislukking is bij Blokkers als Peace die hen drijft om hier de N-VA aan te vallen.

Immers, van een partij die zich afscheurde van de VU en als een kleine marginale partij verder ging leven, had ik niet verwacht dat ze nu opeens het lof ging zingen van de grootschalig frontvorming...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 10:30   #22
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Zo hoort het ook. De regering laat duidelijk blijken dat het nationaal belang hoger staat dan separatistische eisen (los van de bediscussieerbare kiesdrempel).
Juist, het Arbitragehof stelt separatistische eisen...

En het behoud van Brussel-Halle-Vilvoorde is van nationaal belang...

Waarom antwoord ik eigenlijk nog op dit soort dingen?
Oud 19 januari 2004, 12:17   #23
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Zorroaster schreef :
“De regering Verhofstadt-II heeft in haar korte bestaan al tweemaal stevig haar minachting voor het Arbitragehof, de meest respectabele en neutrale wetsinstelling in onze staat, laten merken.

Eerst met de fiscale amnestie, die keihard werd afgebroken maar er toch moest en zou worden doorgetrokken.
Dan werd het besluit van het Arbitragehof dat de kieskring BHV gesplitst moest worden, alvorens er met provinciale kieskringen verkiezingen zouden kunnen worden georganiseerd, weerom netjes genegeerd.”

Prompt kwam Tacitus met het antwoord:
“Zo hoort het ook. De regering laat duidelijk blijken dat het nationaal belang hoger staat dan separatistische eisen (los van de bediscussieerbare kiesdrempel).”

-------------------------------

Rare uitspraak voor Tacitus, die als vivanter BROV zogenaamd hoog in zijn vaandel draagt. Wanneer een Vivanter reeds goedpraat dat zuivere democratie wordt verkracht op dergelijke wijze, wat wil hij dan de zuivere democratie uitbreiden met directe democratie!
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 12:25   #24
McDaddy
Partijlid

McDaddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
S.

Waar baseert u deze uitspraak op? Duimpje?
Neen, sociologisch onderzoek.

En Bourgeois een 'vazal van de SP.a'? U bent echt wel een grappenmaker hé?
Ik heb dat hiet al meer en meer gepost. En ik wordt er steeds meer zekerder van dat N-VA en SP.a dikke vrienden zijn.
McDaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 12:26   #25
McDaddy
Partijlid

McDaddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Blokkertje Peace

Is weer aan het stampen nar N-VA, de enige echte
Vlaams-nationale partij.

Het Blok heeft in 25 jaar nog NIETS, maar dan ook NIETS
voor Vlaanderen gepresteerd.

Alleen, Vreemdelingen HAAT en Islam HAAT zijn de
hoofdthema's van het BLOK.

Door hun racisme, heeft het BLOK onnoemelijke schade
aangericht aan de Vlaamse beweging en aan haar symbolen.
Zet de B-kant van die plaat eens op, want als dat het enige is waarmee ge u kunt verdedigen, dan zijt ge maar ne zwakkeling en is het ook te begrijpen dat iedereen overloopt naar VB. Wie wilt er nu met u samenwerken.
McDaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 12:34   #26
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Blokkertje Peace

Is weer aan het stampen nar N-VA, de enige echte
Vlaams-nationale partij.

Het Blok heeft in 25 jaar nog NIETS, maar dan ook NIETS
voor Vlaanderen gepresteerd.

Alleen, Vreemdelingen HAAT en Islam HAAT zijn de
hoofdthema's van het BLOK.

Door hun racisme, heeft het BLOK onnoemelijke schade
aangericht aan de Vlaamse beweging en aan haar symbolen.
Zet de B-kant van die plaat eens op, want als dat het enige is waarmee ge u kunt verdedigen, dan zijt ge maar ne zwakkeling en is het ook te begrijpen dat iedereen overloopt naar VB. Wie wilt er nu met u samenwerken.
Ocharme toch ...

Maar mensen zoals Peace mogen dan wel elke gelegenheid aangrijpen om de NVA aan te vallen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 13:08   #27
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

McDaddy schreef:
”Ik heb dat hiet al meer en meer gepost. En ik wordt er steeds meer zekerder van dat N-VA en SP.a dikke vrienden zijn.”

McDaddy,
Waren al die postings nodig, zodat je zelf die leugens zou beginnen geloven?
Zo liegen dat ge het zelf gelooft.

Liegen en blijven liegen, is een smerige taktiek om mensen te manipuleren.

Trouwens in het politiek debat op VTM met de 6 partijen nog niet zo lang geleden, was Geert Bourgeois de enige die op de tenen van Stevaert durfde trappen en hem kwaad maakte. Uit armoede begon Stevaert zelfs te schelden!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 13:48   #28
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
McDaddy schreef:
”Ik heb dat hiet al meer en meer gepost. En ik wordt er steeds meer zekerder van dat N-VA en SP.a dikke vrienden zijn.”

McDaddy,

Trouwens in het politiek debat op VTM met de 6 partijen nog niet zo lang geleden, was Geert Bourgeois de enige die op de tenen van Stevaert durfde trappen en hem kwaad maakte. Uit armoede begon Stevaert zelfs te schelden!
de mensen die nu nog op de N-VA stemmen zijn degenen die voor vlaanderen willen stemmen maar NIET voor het VB, Als de N-Va verdwijnt of opgeslokt worden , heb ik al vele N-va'ers horen zeggen " dat ze dan echt niet meer weten op wa da ze dan nog zouden moeten stemmen, maar zeker ni op het VB" (de N-Va'ers die geen prob hebben met het VB stemmen er al lang op, omda de grootste partij is)
Bourgeois een mol is een belachelijk en paranoïde standpunt. Die man doet al jaren zijn best voor zijn vlaanderen. ge zou den kerel ni beter kunne kwetse.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 14:16   #29
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
McDaddy schreef:

McDaddy,

de mensen die nu nog op de N-VA stemmen zijn degenen die voor vlaanderen willen stemmen maar NIET voor het VB, Als de N-Va verdwijnt of opgeslokt worden , heb ik al vele N-va'ers horen zeggen " dat ze dan echt niet meer weten op wa da ze dan nog zouden moeten stemmen, maar zeker ni op het VB" (de N-Va'ers die geen prob hebben met het VB stemmen er al lang op, omda de grootste partij is)
Bourgeois een mol is een belachelijk en paranoïde standpunt. Die man doet al jaren zijn best voor zijn vlaanderen. ge zou den kerel ni beter kunne kwetse.
Juist, duidelijker zou ik het zelf niet kunnen formuleren.
Oud 20 januari 2004, 16:18   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Conclaaf van de federale regering is weinigzeggend en heeft de kans gemist om Vlaanderen meer mogelijkheden te bieden.

Het Vlaams Blok is van oordeel dat het resultaat van het conclaaf dat de federale regering-Verhofstadt globaal genomen bijzonder weinigzeggend is. Doortastende maatregelen zijn er niet genomen. Men vuurt opnieuw enkel een pak voorstellen af die in heel wat gevallen nog weinig concreet zijn. Het Vlaams Blok heeft vooral de indruk dat men de grondige verdeeldheid binnen de meerderheid heeft willen verdoezelen, en men integendeel de strategische keuzes die moeten gemaakt worden, wil uitstellen tot na de verkiezingen.

Die verdeeldheid binnen de meerderheid hoeft overigens niet te verbazen. De Vlaamse en Waalse economie zijn zo verschillend dat ook een fundamentele andere aanpak noodzakelijk is in het Noorden en het Zuiden van het land. Een uniforme aanpak voor heel het land is niet langer mogelijk. Daarom betreurt het Vlaams Blok ten gronde dat men hieruit de juiste conclusies niet durft te trekken en de kans laat liggen om Vlaanderen de noodzakelijke hefbomen te geven om een volledig en op Vlaanderen afgestemd sociaal-economisch beleid te voeren. Dat was nochtans wat Vlaams minister-president Somers had gevraagd. Hij wordt, voor de zoveelste keer, met een kluitje in het riet gestuurd.

Het doorschuiven van belangrijke beslissingen tot na de volgende verkiezingen doet trouwens de vraag rijzen of we op 13 juni ook niet naar de stembus gaan voor federale verkiezingen.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:20   #31
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
De Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) stapt naar het Arbitragehof met de kiesdrempel voor de Vlaamse verkiezingen. Dat heeft de partij zondag aangekondigd. De bevoegde kamercommissie zette vorige week het licht op groen voor een kiesdrempel van vijf procent. De N-VA noemt zo´n drempel onrechtvaardig en ondemocratisch. Ze is volgens haar bedoeld om kleine partijen uit het parlement te weren en de mond te snoeren. De partij wijst erop dat het Arbitragehof naar aanleiding van de jongste federale verkiezingen stelde dat een kiesdrempel kon, op voorwaarde dat het effect ervan niet te groot is. Dat was zo bij de federale verkiezingen, maar toen werden er maar 88 volksvertegenwoordigers verkozen. Bij de Vlaamse verkiezingen gaat het om 124 parlementsleden, waardoor het effect van een kiesdrempel van vijf procent groter is, aldus de N-VA. De partij berekende op basis van de verkiezingsuitslag van vorig jaar dat met een kiesdrempel in Antwerpen een partij 85 procent meer stemmen moet halen om een eerste zetel te behalen dan wanneer er geen drempel is. In Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant gaat het volgens de N-VA om respectievelijk 47, 32 en 28 procent. (DWM)

Bron: Het Laatse Nieuws (online)
Gelukkig voor N-VA bestaat het Arbitragehof, hebben ze toch iets om voor in het nieuws te komen.
En dat voor een Hof waar de grootste Belgicisten van Belgie zetelen. De kiesdrempel is inderdaad een verwerpelijk initaitaief geweest en kadert in de de machtpolitiek van paars maar zolang N-VA hierdoor gekloot wordt komt dat mij verdomd goed uit
Leuke redenering! Zolang de mensen belgicisten afrossen komt dat voor mij ook goed uit
Oud 20 januari 2004, 16:21   #32
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hoeveel volk nemen ze eigenlijk mee om dien drempel mee te nemen al stappende op weg naar het arbitragehof ?
Zou dat gemakkelijk dragen zo'ne kiesdrempel ? Hopelijk weegt dat niet zo zwaar als ne verkeersdrempel. Om maar iets te noemen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:26   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Hoeveel volk nemen ze eigenlijk mee om dien drempel mee te nemen al stappende op weg naar het arbitragehof ?
Zou dat gemakkelijk dragen zo'ne kiesdrempel ? Hopelijk weegt dat niet zo zwaar als ne verkeersdrempel. Om maar iets te noemen.
Volgens mij weegt da toch wel iets. Anders zouden ze der mee lopen, ni stappen. Want het kan allemaal ni rap genoeg gaan tegenwoordig. Al is het natuurlijk ook geen zicht als ge voor het arbitragehof staat met een zweetreet. In da Arbitragehof, wa kweken ze daar trouwens zoal?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:27   #34
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

dus 2 partijen met 4 procent en tien procent ongeldig maakt 18 procent van de stemmen

dan nog eens 17 procent van het Blok

maakt 35% van de kiesgerechtiden of om en beide 1.5OO.OOO kiesgerechtigden gediscrimineerd.

democratie
Oud 20 januari 2004, 16:28   #35
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Maar voor de rest ben ik trouwens van mening dat die kiesdrempel door de reet mag geduwd worden van die hem goedgekeurd hebben.

Bij agalev is hij er al door geduwd en het deed niet goed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 16:38   #36
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Conclaaf van de federale regering is weinigzeggend en heeft de kans gemist om Vlaanderen meer mogelijkheden te bieden.

Het Vlaams Blok is van oordeel dat het resultaat van het conclaaf dat de federale regering-Verhofstadt globaal genomen bijzonder weinigzeggend is. Doortastende maatregelen zijn er niet genomen. Men vuurt opnieuw enkel een pak voorstellen af die in heel wat gevallen nog weinig concreet zijn. Het Vlaams Blok heeft vooral de indruk dat men de grondige verdeeldheid binnen de meerderheid heeft willen verdoezelen, en men integendeel de strategische keuzes die moeten gemaakt worden, wil uitstellen tot na de verkiezingen.

Die verdeeldheid binnen de meerderheid hoeft overigens niet te verbazen. De Vlaamse en Waalse economie zijn zo verschillend dat ook een fundamentele andere aanpak noodzakelijk is in het Noorden en het Zuiden van het land. Een uniforme aanpak voor heel het land is niet langer mogelijk. Daarom betreurt het Vlaams Blok ten gronde dat men hieruit de juiste conclusies niet durft te trekken en de kans laat liggen om Vlaanderen de noodzakelijke hefbomen te geven om een volledig en op Vlaanderen afgestemd sociaal-economisch beleid te voeren. Dat was nochtans wat Vlaams minister-president Somers had gevraagd. Hij wordt, voor de zoveelste keer, met een kluitje in het riet gestuurd.

Het doorschuiven van belangrijke beslissingen tot na de volgende verkiezingen doet trouwens de vraag rijzen of we op 13 juni ook niet naar de stembus gaan voor federale verkiezingen.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok
Dit is echt al te belachelijk! Wat heeft dit in godsnaam met de discussie te maken? Ik ga een keer op de blauwe kaart drukken, U bent echt niet meer dan een copy-paste-propaganda-machine.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be