![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Die helaas niet aankomt, want het aanbod van "overlopers" waar ze zo krampachtig blij mee zijn is zo'n mager beestje dat je je niet van de indruk kunt ontdoen dat het vooral frustratie over die mislukking is bij Blokkers als Peace die hen drijft om hier de N-VA aan te vallen. Immers, van een partij die zich afscheurde van de VU en als een kleine marginale partij verder ging leven, had ik niet verwacht dat ze nu opeens het lof ging zingen van de grootschalig frontvorming... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En het behoud van Brussel-Halle-Vilvoorde is van nationaal belang... Waarom antwoord ik eigenlijk nog op dit soort dingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zorroaster schreef :
“De regering Verhofstadt-II heeft in haar korte bestaan al tweemaal stevig haar minachting voor het Arbitragehof, de meest respectabele en neutrale wetsinstelling in onze staat, laten merken. Eerst met de fiscale amnestie, die keihard werd afgebroken maar er toch moest en zou worden doorgetrokken. Dan werd het besluit van het Arbitragehof dat de kieskring BHV gesplitst moest worden, alvorens er met provinciale kieskringen verkiezingen zouden kunnen worden georganiseerd, weerom netjes genegeerd.” Prompt kwam Tacitus met het antwoord: “Zo hoort het ook. De regering laat duidelijk blijken dat het nationaal belang hoger staat dan separatistische eisen (los van de bediscussieerbare kiesdrempel).” ------------------------------- Rare uitspraak voor Tacitus, die als vivanter BROV zogenaamd hoog in zijn vaandel draagt. Wanneer een Vivanter reeds goedpraat dat zuivere democratie wordt verkracht op dergelijke wijze, wat wil hij dan de zuivere democratie uitbreiden met directe democratie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar mensen zoals Peace mogen dan wel elke gelegenheid aangrijpen om de NVA aan te vallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() McDaddy schreef:
”Ik heb dat hiet al meer en meer gepost. En ik wordt er steeds meer zekerder van dat N-VA en SP.a dikke vrienden zijn.” ![]() ![]() ![]() ![]() McDaddy, Waren al die postings nodig, zodat je zelf die leugens zou beginnen geloven? Zo liegen dat ge het zelf gelooft. Liegen en blijven liegen, is een smerige taktiek om mensen te manipuleren. Trouwens in het politiek debat op VTM met de 6 partijen nog niet zo lang geleden, was Geert Bourgeois de enige die op de tenen van Stevaert durfde trappen en hem kwaad maakte. Uit armoede begon Stevaert zelfs te schelden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bourgeois een mol is een belachelijk en paranoïde standpunt. Die man doet al jaren zijn best voor zijn vlaanderen. ge zou den kerel ni beter kunne kwetse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conclaaf van de federale regering is weinigzeggend en heeft de kans gemist om Vlaanderen meer mogelijkheden te bieden.
Het Vlaams Blok is van oordeel dat het resultaat van het conclaaf dat de federale regering-Verhofstadt globaal genomen bijzonder weinigzeggend is. Doortastende maatregelen zijn er niet genomen. Men vuurt opnieuw enkel een pak voorstellen af die in heel wat gevallen nog weinig concreet zijn. Het Vlaams Blok heeft vooral de indruk dat men de grondige verdeeldheid binnen de meerderheid heeft willen verdoezelen, en men integendeel de strategische keuzes die moeten gemaakt worden, wil uitstellen tot na de verkiezingen. Die verdeeldheid binnen de meerderheid hoeft overigens niet te verbazen. De Vlaamse en Waalse economie zijn zo verschillend dat ook een fundamentele andere aanpak noodzakelijk is in het Noorden en het Zuiden van het land. Een uniforme aanpak voor heel het land is niet langer mogelijk. Daarom betreurt het Vlaams Blok ten gronde dat men hieruit de juiste conclusies niet durft te trekken en de kans laat liggen om Vlaanderen de noodzakelijke hefbomen te geven om een volledig en op Vlaanderen afgestemd sociaal-economisch beleid te voeren. Dat was nochtans wat Vlaams minister-president Somers had gevraagd. Hij wordt, voor de zoveelste keer, met een kluitje in het riet gestuurd. Het doorschuiven van belangrijke beslissingen tot na de volgende verkiezingen doet trouwens de vraag rijzen of we op 13 juni ook niet naar de stembus gaan voor federale verkiezingen. Frank Vanhecke Voorzitter Vlaams Blok
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel volk nemen ze eigenlijk mee om dien drempel mee te nemen al stappende op weg naar het arbitragehof ?
Zou dat gemakkelijk dragen zo'ne kiesdrempel ? Hopelijk weegt dat niet zo zwaar als ne verkeersdrempel. Om maar iets te noemen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() dus 2 partijen met 4 procent en tien procent ongeldig maakt 18 procent van de stemmen
dan nog eens 17 procent van het Blok maakt 35% van de kiesgerechtiden of om en beide 1.5OO.OOO kiesgerechtigden gediscrimineerd. ![]() ![]()
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar voor de rest ben ik trouwens van mening dat die kiesdrempel door de reet mag geduwd worden van die hem goedgekeurd hebben.
Bij agalev is hij er al door geduwd en het deed niet goed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |