Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2004, 20:59   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo

Ik hoor maar weinig berichten dat het daar nu beter is. Democratischer is het duidelijk nog steeds niet, aleen gebeurt de repressie nu door amerikaanse militairen.
Och, zielepoot.

Afijn, nu weten we tenminste met wie we te maken hebben. Not really relevant.
Oud 20 januari 2004, 21:13   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
[size=6]Protest, verzet...Internationaal tegen de oorlog van het kapitaal!!![/size]

K heb al zin!

Maar jongen toch... zin in wat ???
protesteren tegen het kapitaal waar jij zo goed bij vaart ....
TEGEN je auto...TEGEN je computer....TEGEN de bankautomaat waar je je geld afhaald...Tegen de benzine/diesel van die smerige multinationals...
Tegen...tegen...[size=2]tegen...tegen...[/size][size=1]tegen...tegen...[/size]
Denk eens eerst goed na... mischien heb je het zo slecht nog niet...
Je plukt er elke dag de vruchten van...

Of niet soms.........................................denk maar eens na
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 22:45   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Als uw doel is om een betere situatie te creeren voor de Irakezen, maakt de motivatie van de Amerikanen enkel iets uit als hun bewind slechter is als dat van Saddam.
Ik hoor maar weinig berichten dat het daar nu beter is. Democratischer is het duidelijk nog steeds niet, aleen gebeurt de repressie nu door amerikaanse militairen.
Ik hoor alle dagen de oppositie roepen om zo snel mogelijke verkiezingen. Die vrijheid had men in Irak vroeger niet.
Oud 21 januari 2004, 12:15   #24
chiquillo
Partijlid

chiquillo's schermafbeelding

Standaard

Er waren wel "verkiezingen" in Irak. Sadam werd toen met iets van een 99% verkozen. Vervalste verkiezingen. Wie zegt dat het nu beter zal gaan? De amerikaanen kunnen nog niet eens eerlijke verkiezingen houden in hun eigen land. Of zijn jullie die hele rif raf daar in Florida al vergeten (zie: staatsgreep Bush)?
Oud 21 januari 2004, 12:23   #25
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
In Brussel begint de betoging om 14u aan Brussel-Noord
Tiens en de hand in hand betogingen op 21 maart dan?
Allee ge hebt weer een ander stokpaardje om te betogen! En met hoeveel zult ge nu zijn coolov, met 100.000, een miljoen,.... enfin gewoon de politiecijfers x100! Ze zullen er wakker van liggen in Irak!
Toch bedankt voor de gratis reclame 3 maanden voor de verkiezingen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 12:27   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:
[size=6]Protest, verzet...Internationaal tegen de oorlog van het kapitaal!!![/size]

K heb al zin!

TEGEN je auto...TEGEN je computer....TEGEN de bankautomaat waar je je geld afhaald...Tegen de benzine/diesel van die smerige multinationals...

Manta, ik ben zeker geen anti globalist wel iemand die gelooft in een andere globalisatie, eentje die wél rekening houdt met mensen & ecologie. Niet één die wordt geleid door multi-nationals of enkel economische belangen. Uiteraard dragen deze bij tot de vooruitgang globaal gezien, maar geef toe dat ze niet staan te springen om rekening te houden met andere belangen die soms de winsten ietsjes beperken. Ben ik voor Sadam? Zoals Antoontje kwam beweren...Uiteraard, niet dit is een betoging georganiseerd door de vredesbeweging niet tegen de Vs maar VOOR de vrede. Ik aggeer tegen het buitenlands beleid van Bush dat de Vn buitenspel heeft gezet & de wereldbevolking een leugen op de mouw heeft gespeld ipv de werkelijke reden van deze oorlog te vermelden...dat weet een kind, zelfs de Bush administration heeft dit al toegegeven, nl olie & nix anders.

Enfin, nuancering kan soms geen kwaad hoor!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 12:33   #27
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta

Manta, ik ben zeker geen anti globalist wel iemand die gelooft in een andere globalisatie, eentje die wél rekening houdt met mensen & ecologie. Niet één die wordt geleid door multi-nationals of enkel economische belangen. Uiteraard dragen deze bij tot de vooruitgang globaal gezien, maar geef toe dat ze niet staan te springen om rekening te houden met andere belangen die soms de winsten ietsjes beperken. Ben ik voor Sadam? Zoals Antoontje kwam beweren...Uiteraard, niet dit is een betoging georganiseerd door de vredesbeweging niet tegen de Vs maar VOOR de vrede. Ik aggeer tegen het buitenlands beleid van Bush dat de Vn buitenspel heeft gezet & de wereldbevolking een leugen op de mouw heeft gespeld ipv de werkelijke reden van deze oorlog te vermelden...dat weet een kind, zelfs de Bush administration heeft dit al toegegeven, nl olie & nix anders.

Ik heb de "vredesbeweging" nog niet horen protesteren tegen de oorlog in congo, de overtredingen van de mensenrechten in China en Cuba,de ontwikkeling van atoomwapens in Iran, Noord-korea,... Lenin moende de westerse linkse intellectuelen al "nuttige idioten", hij heeft nog altijd gelijk!
Oud 21 januari 2004, 13:01   #28
chiquillo
Partijlid

chiquillo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
En trouwens zijn overtuiging was wat in de lijn van "ik ben irakees en ik ben er trots op"
En dan? De overtuiging van Hitler was 'ich bin eine gute deutcher" en daar was ook hij trots op.
een pot nat dus, dank u
Oud 21 januari 2004, 13:30   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Ik heb de "vredesbeweging" nog niet horen protesteren tegen de oorlog in congo, de overtredingen van de mensenrechten in China en Cuba,de ontwikkeling van atoomwapens in Iran, Noord-korea,...
Dan moet je dringend eens meer lezen of opzoeken wat "de vredesbeweging" te zeggen heeft & waar ze voor staan. En als je dan verder durft te kijken dan lees je wel degelijk commentaar over China, Cuba, Iran, Noord-Korea... Of ben je werkelijk zo...euhm...simpel om te geloven dat de algehele "vredesbeweging" iets is dat georganiseerd of georkestreerd wordt door "linkse krachten"?
Ik doe daar niet aan mee aan dat zwart/wit of links/rechts denken....zoals ik al aanhaalde nuancering, brengt ons al een stap dichterbij elkaar. Een "vredesbeweging" is ook iets waarbij mensen op straat komen om wat heb bindt & niet wat hen scheidt.
Oud 21 januari 2004, 14:09   #30
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb de "vredesbeweging" nog niet horen protesteren tegen de oorlog in congo, de overtredingen van de mensenrechten in China en Cuba,de ontwikkeling van atoomwapens in Iran, Noord-korea,...
Dan moet je dringend eens meer lezen of opzoeken wat "de vredesbeweging" te zeggen heeft & waar ze voor staan. En als je dan verder durft te kijken dan lees je wel degelijk commentaar over China, Cuba, Iran, Noord-Korea... Of ben je werkelijk zo...euhm...simpel om te geloven dat de algehele "vredesbeweging" iets is dat georganiseerd of georkestreerd wordt door "linkse krachten"?
Ik doe daar niet aan mee aan dat zwart/wit of links/rechts denken....zoals ik al aanhaalde nuancering, brengt ons al een stap dichterbij elkaar. Een "vredesbeweging" is ook iets waarbij mensen op straat komen om wat heb bindt & niet wat hen scheidt.
Jaja, daarom dat de sovjets zo gul de "vredesbewegingen" subsidieerden!
En wat een verschil tussen een beetje commentaar in de zin van "foei, jongens dit mogen jullie toch niet doen hoor" en het anti-amerikanisme en steun aan terroristen die tekenend is voor de "vredesbeweging"!
Of gaan jullie de moslims en extreem-links verbieden van mee te betogen in Brussel?
Oud 21 januari 2004, 14:27   #31
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jaja, daarom dat de sovjets zo gul de "vredesbewegingen" subsidieerden!
Wat heb je toch met sovjets? NeWsFlasH Die bestaan niet meer!
Citaat:
En wat een verschil tussen een beetje commentaar in de zin van "foei, jongens dit mogen jullie toch niet doen hoor" en het anti-amerikanisme en steun aan terroristen die tekenend is voor de "vredesbeweging"!
Steun aan terroristen? Ben je een beetje aan het ijlen Jan???

[/quote]Of gaan jullie de moslims en extreem-links verbieden van mee te betogen in Brussel?[/quote]

Links/rechts... kan me niet schelen. Maar als het niet in een links of rechts vakje past dan geraak je precies gedesorienteerd.

Enfin, inhoudelijke discussies met jou kunnen dus blijkbaar niet, nu ja, ieder zijn ding. En dan verschieten dat mensen het Blok een scheldpartij noemen....
Oud 21 januari 2004, 14:29   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dan? De overtuiging van Hitler was 'ich bin eine gute deutcher" en daar was ook hij trots op.
een pot nat dus, dank u
Qua persoonlijkheid en gevaar voor de wereld zijn saddam en hitler inderdaad vergelijkbaar.

Vandaar dat het goed is saddam jarenlang te hebben geboycot en gemonitored en uiteindelijk weggesmeten van de macht. Met dank aan Bush en de Amerikanen.
Oud 21 januari 2004, 14:50   #33
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

een pot nat dus, dank u
Qua persoonlijkheid en gevaar voor de wereld zijn saddam en hitler inderdaad vergelijkbaar.

Vandaar dat het goed is saddam jarenlang te hebben geboycot en gemonitored en uiteindelijk weggesmeten van de macht. Met dank aan Bush en de Amerikanen.
Met zo'n simplistische redeneringen kan je alles bewijzen...
Oud 21 januari 2004, 14:52   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zocht niets te bewijzen. Wie beweert dat de wereld (niet in het minst Irak zelf) er niet beter uitziet zonder saddam, is gewoon van slechte wil.

Het is niet nodig af te komen met 'andere motieven', 'eigen interesse', etc... Ik heb het over het feit zelf dat die smeerlap eraf is.
Oud 21 januari 2004, 15:16   #35
jan hyoens

Standaard

[quote="Jorge"]
Citaat:

Jaja, daarom dat de sovjets zo gul de "vredesbewegingen" subsidieerden![

Wat heb je toch met sovjets? NeWsFlasH Die bestaan niet meer!
zo gemakkelijk ben jer van mij niet af! Ik schreef wel degelijk "subsidieerden" in verleden tijd (godzijdank)! Of ga je nu beweren dat de "vredesbewegingen" geen geld krgen van de KGB?

Citaat:

Steun aan terroristen? Ben je een beetje aan het ijlen Jan???
Ik hoop dat ik me na 20 maart deze topic nog zal herinneren zodat ik je de slogans (hamas, hamas, joden aan de gas enz) waarmee moslims op straat komen eens onder je neus te smeren! Of zijn die gasten van hamas misschien "vrijheidstijders" in jouw ogen?

Citaat:
Of gaan jullie de moslims en extreem-links verbieden van mee te betogen in Brussel?

Links/rechts... kan me niet schelen. Maar als het niet in een links of rechts vakje past dan geraak je precies gedesorienteerd.
Ja, zoals dat groepje van Vlamingen tegen globalisatie" die tijdens de eurotop in Brussel door verdraagzaam links uit de betoging werd verjaagd?

Citaat:
Enfin, inhoudelijke discussies met jou kunnen dus blijkbaar niet, nu ja, ieder zijn ding. En dan verschieten dat mensen het Blok een scheldpartij noemen....
waar scheld ik hier? Je maakt je er wel gemakkelijk vanaf! Of dat had je toch gedacht!
Oud 21 januari 2004, 16:10   #36
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zocht niets te bewijzen. Wie beweert dat de wereld (niet in het minst Irak zelf) er niet beter uitziet zonder saddam, is gewoon van slechte wil.

Het is niet nodig af te komen met 'andere motieven', 'eigen interesse', etc... Ik heb het over het feit zelf dat die smeerlap eraf is.
En dat ontkent niemand...maar als je blind wil blijven voor de echte reden van deze oorlog & de grove leugen waarvoor hij zogezegd is aangevat + het onder druk zetten van bondgenoten, sterker nog het op de helling zetten van een heel bondgenootschap (de Vn)...tja, wie is er dan van slechte wil.
Oud 21 januari 2004, 16:25   #37
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo gemakkelijk ben jer van mij niet af! Ik schreef wel degelijk "subsidieerden" in verleden tijd (godzijdank)! Of ga je nu beweren dat de "vredesbewegingen" geen geld krgen van de KGB?
Ik leef vandaag niet in het verleden & de KGB interesseert me gene fuck! Ik ben geen communist of extremist.

Citaat:
Ik hoop dat ik me na 20 maart deze topic nog zal herinneren zodat ik je de slogans (hamas, hamas, joden aan de gas enz) waarmee moslims op straat komen eens onder je neus te smeren! Of zijn die gasten van hamas misschien "vrijheidstijders" in jouw ogen?
Nope, dat zijn extremisten waar ik een bloedhekel aan heb. Maar je kan ongure elementen nooit helemaal weren uit een betoging. Dit impliceert hoegenaamd niet dat de hele betoging hiermee extremisten zijn. Meestal is dit dan ook een marginaal randfenomeen. Vakbonden, Ngo's, politieke partijen, jeugdbewegingen,...zij vormen de massa van de betoging.

Citaat:
Ja, zoals dat groepje van Vlamingen tegen globalisatie" die tijdens de eurotop in Brussel door verdraagzaam links uit de betoging werd verjaagd?
Weet niet waar je het over hebt, maar uiteraard zijn er domme kloten bij links zowel als bij rechts...wat is je punt?

Citaat:
waar scheld ik hier? Je maakt je er wel gemakkelijk vanaf! Of dat had je toch gedacht!
Je hebt het enkel over jouw dada...links/rechts & xenofobie...dit heeft niets met een internationale betoging VOOR vrede te maken, me dunkt. Of misschien ben je wel VOOR oorlog?
Oud 21 januari 2004, 16:51   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik leef vandaag niet in het verleden & de KGB interesseert me gene fuck! Ik ben geen communist of extremist.

Citaat:
Nope, dat zijn extremisten waar ik een bloedhekel aan heb. Maar je kan ongure elementen nooit helemaal weren uit een betoging. Dit impliceert hoegenaamd niet dat de hele betoging hiermee extremisten zijn. Meestal is dit dan ook een marginaal randfenomeen. Vakbonden, Ngo's, politieke partijen, jeugdbewegingen,...zij vormen de massa van de betoging.

Citaat:
Weet niet waar je het over hebt, maar uiteraard zijn er domme kloten bij links zowel als bij rechts...wat is je punt?

Citaat:
Je hebt het enkel over jouw dada...links/rechts & xenofobie...dit heeft niets met een internationale betoging VOOR vrede te maken, me dunkt. Of misschien ben je wel VOOR oorlog?
Wel je zou beter eens wat lessen uit het verleden leren! De huidige vredesbeweging bestaat nog altijd uit dezelfde organisaties en mensen die toen de anti-rakettenbeweging uitmaakten (tegen het westen), bij de val van het communisme overstapten naar de anti-racismebeweging en nu de anti-amerikanismebeweging vormen! Maw met "vrede" heeft dit niets te maken! Ik heb liever een amerikaan in mijn tuin dan een moslim in mijn keuken!
Oud 21 januari 2004, 16:59   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dat ontkent niemand...maar als je blind wil blijven voor de echte reden van deze oorlog & de grove leugen waarvoor hij zogezegd is aangevat + het onder druk zetten van bondgenoten, sterker nog het op de helling zetten van een heel bondgenootschap (de Vn)...tja, wie is er dan van slechte wil.
Heb je het over de bondgenootschap die veel brulde en kloeg maar uiteindelijk geen poot had uitgestoken? Of wat anders.

Niks slechte wil. Punt is dat wij er allemaal beter gaan bij varen. Zeker onze kinderen.

Ga jij maar meelopen op het Noord-station, daar zul je wel wat moslim-allochtonen vinden die mee gaan roepen dat Amerika crimineel is en dat Bush de duivel zelf incarneert.

Maar of daar nog veel volk van zal wakker liggen? Ik heb er mijn twijfels over.
Oud 21 januari 2004, 20:31   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren wel "verkiezingen" in Irak. Sadam werd toen met iets van een 99% verkozen. Vervalste verkiezingen. Wie zegt dat het nu beter zal gaan? De amerikaanen kunnen nog niet eens eerlijke verkiezingen houden in hun eigen land. Of zijn jullie die hele rif raf daar in Florida al vergeten (zie: staatsgreep Bush)?
Uiteraard, de verkiezingen die Saddam uitschreef zijn naar alle waarschijnlijkheid eerlijker dan de Amerikaanse. Zeer geloofwaardig.

Het ging trouwens niet over verkiezingen, het ging om het recht op vrije meningsuiting. De Imam roept alle dagen op om de Amerikanen te verwijderen en kan dat vrij. De laatste keer dat iemand dat bij Saddam probeerde werd zijn heel dorp vergast.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be