![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister-President
|
Mooi dat Leterme zo eerlijk is, alhoewel je het een paar weken geleden al tss de lijnen kon lezen als de Wever aankondigde dat de NVA afdeling van de CD&V niet verder ging gaan in de splitsing.
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist.
Zou de N-Va ook zo eerlijk zijn om haar conclusies te trekken en tijdig de nodige stappen ondernemen? -Ofwel ook voor de verkiezingen officiëel hun anti-monarchistisch standpunt herroepen -Ofwel wegens onverenigbaarheid van standpunten uit het kartel stappen -Ofwel dreigen het kartel op te blazen als Leterme niet bijdraait (grapje)
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 maart 2007 om 13:25. |
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Moeten de Vlamingen achteraf toch al niet meer komen zeveren dat ze het niet hebben geweten. Wie CD&V of NV-A stemt stemt dus vooral voor de volgende punten: vóór goed bestuur (wat ze daar ook moegen mee bedoelen) vóór een unitaire staat (zoals blijkt) vóór het middenveld (vakbonden) vóór een multicultureel paradijs ...en de rest kan je gerust in hun programma lezen voorzover je tussen de gemeenplaatsen iets interessants vindt.... Ik sta niet achter hun partij...maar ze zijn deze keer toch al op een paar punten duidelijk.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 maart 2007 om 14:28. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Gouverneur
|
Leterme wil zich acceptabel maken als premier bij de Walen. Hij steekt daarom al op voorhand zijn broek af voor Di Rupo. In feite doet hij hetzelfde als Verhofstadt al acht jaar doet. De mening van een groot deel van de vlaamse bevolking zal hem daarbij worst wezen. Het is tenslotte een ACW-er en het zijn nog altijd de vakbonden die in dit land de dienst uitmaken en zij denken unitair want hun macht steunt vooral op die van de franstaligen.
|
|
#27 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Juist. Ja,de Vlamingen. De Vlaamse tsjeven. Volgende regeringen moeten broeksriem veertig jaar lang aanhalen Luc Coene, jarenlang de buddy van premier Verhofstadt, moest gisteren een nieuw tijdperk inluiden. BRUSSEL. De regering die na de verkiezingen van juni aantreedt, zal meteen de broeksriem moeten aanhalen. Zij mag 3 miljard euro van de belastingen die ze int (1 procent van het bbp) niet uitgeven; ze moet die opzij zetten om de latere kosten van de vergrijzing op te vangen. De daarop volgende regering moet dat nog eens overdoen en alle volgende regeringen tot 2050 moeten een vergelijkbaar, zéér strikt begrotingsbeleid voeren. Dat moest Luc Coene, de voorzitter van de afdeling Financieringsbehoeften van de heropgerichte Hoge Raad van Financiën, gisteren meedelen. Hij zei bovendien dat de volgende regering ook voor 0,2 procent van het bbp extra structurele besparingen moet realiseren om de eenmalige inkomsten die de huidige regering boekte, om te zetten in structurele maatregelen. De komende veertig jaar zal het woordje besparingen dus weer voorop staan in alles wat de overheden doen en zeggen. Paars heeft ons patrimonium verkocht. Paars heeft voortdurend structurele tekorten gekend. Paars zit in het rood. En dat na een periode van 8 jaar hoogconjunctuur waar men reserves had kunnen aanleggen! Laatst gewijzigd door PieterP : 16 maart 2007 om 14:49. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de volgzame lemmings dus later niet afkomen met: 'wier haben es nicht gewusst', want voor wie het WIL zien zijn de kaarten die Leterme vandaag trekt duidelijk. 'Vlaamse' kaarten zou ik het niet precies durven noemen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 maart 2007 om 15:20. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was het soms ooit anders in Belgique? Over de 12 miljard euro per jaar verspild Vlaams geld waarmee de Waalse putten worden gevuld, bedrag dat elk jaar nog zienderogen oploopt, hoor ik Leterme echter zijn bek niet opendoen. ALS er dus nog een regering op poten geraakt mogen we ons al heel gauw verwachten aan de ene staking na de andere. Aan herhaaldelijke marsen op Brussel. Aan grote en kleine branden waarbij de waterkanonnen worden ingezet. Wie weet valt het land wel uit elkaar zoals het ontstond. Ik zal er alvast niet om rouwen. Een dictatuur in wording zoals Belgique verdient niet beter dan in chaos en anarchie uiteen te vallen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 maart 2007 om 15:06. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Nee. Ik wil de lapidaire evidentie dat de Belgische construktie én Wallonië én Vlaanderen vermoordt op het verantwoordelijkheidsconto van "alle" Vlamingen schrijven. Ook de kiezers van het VB (waar ik toe behoor), de sossen en de blauwen. 31 jaar geleden heb ik een opstel geschreven voor school over de Vlaamse onafhankelijkheid en toen reeds ('t zal wel eerder geluk dan wetenschap zijn geweest vermoed ik) besloot ik met het volgende. "Vlaanderen zal pas onafhankelijk zijn na hun eigen financiële en morele failliet waardoor het establishment, gestoeld op financiële macht, het behoud van de ondemocratische Belgische strukturen gewoonweg als contraproduktief zal beschouwen".
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Gelukkig is elke diktatuur zelfvernietigend...maar ten koste van wie en wat...
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De N-VA zou beter NU weigeren om de CD&V aan de macht te helpen. Maar neen, er komt zelfs niet één reactie van de N-VA op Leterme die de ene na de andere belgicistische kaart trekt. Het wordt nochtans hoe dan ook een tripartite waarbij de N-VA enkel zal mogen dienen om de CD&V aan de teugels te helpen. Eens de CD&V het leiderschap binnen heeft mag de N-VA nog enkel slikken of stikken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 maart 2007 om 15:22. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen Laatst gewijzigd door CHW : 16 maart 2007 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik denk dat je gelijk hebt. Het wordt ofwel een rooms/rode regering waarbij NVA haar kritiek inslikt of het wordt een tripartite zonder NVA, in schijn geleid door Leterme, of door Vandelanotte, maar in ieder geval zal de rode familie aan alle touwtjes trekken en komt er van de vlaamse standpunten weinig terecht.
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge gaat die platte oportunisten toch niet van enige heldenmoed verdenken, ... Die weten dat zelf maar al te goed dat ze gerold gaan worden maar zolang ze hun reet in de pluche kunnen laten vallen is het al lang goed. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gaan we discrimineren?
|
|
|
|
#40 |
|
Parlementslid
|
Dewever blijft zich onder zijn kont laten stampen door Leterme, en hij blijft er nog onbewogen bij ook. Een schoon postje in 't verschiet?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
|