![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() On Fri, 16 Mar 2007 17:48:30 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Leugenaar. Hebben ze jouw ruiten nog steeds niet ingegooid?! Een nieuw stopwoordje, nog merkwaardiger dan de vorige. Waarschijnlijk staat die nu onder de Ctrl-R op Sjoerd's toetsenbordje. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#22 |
|
![]() Fri, 16 Mar 2007 16:10:10 +0100: kletskous <water@putje>: in
nl.politiek: >Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. >Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. >Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. Vind ik eigenlijk ook wel. De belastingen zijn ook jaren geleden al geïndivudualiseerd. Vroeger kon een vrouw met een man met een goeie baan gene bijbaantje nemen, want dan viel haar heel inkomen in een hoge schijf. Dat is nog niet eens zoveel jaar geleden. >Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. >We hebben voor onze AOW jaren betaald. >Maar als je samen woont of getrouwd bent, >word er één AOW betaling gehalveerd. >Is pure diefstal. >Moet dus verboden worden. > >Ouderen kom in actie. Er zijn ook paren waarvan het grootste deel van hun leven slecht één partner premie heeft betaald. En als je de echtpaar AOW verhoogt, moet de individuele omlaag, uiteraard, want het totaal moet gelijk blijven. -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com |
![]() |
#23 |
|
![]() "Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Fri, 16 Mar 2007 16:10:10 +0100: kletskous <water@putje>: in > nl.politiek: > > >Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. > >Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. > >Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. > > Vind ik eigenlijk ook wel. De belastingen zijn ook jaren geleden al > geïndivudualiseerd. Vroeger kon een vrouw met een man met een goeie > baan gene bijbaantje nemen, want dan viel haar heel inkomen in een > hoge schijf. Dat is nog niet eens zoveel jaar geleden. > > >Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. > >We hebben voor onze AOW jaren betaald. > >Maar als je samen woont of getrouwd bent, > >word er één AOW betaling gehalveerd. > >Is pure diefstal. > >Moet dus verboden worden. > > > >Ouderen kom in actie. > > Er zijn ook paren waarvan het grootste deel van hun leven slecht één > partner premie heeft betaald. > > En als je de echtpaar AOW verhoogt, moet de individuele omlaag, > uiteraard, want het totaal moet gelijk blijven. Wat een onzin. Je lijkt wel een politicus. |
![]() |
#24 |
|
![]() On 16 mrt, 18:10, Ruud Harmsen <[email protected]>
wrote: > Fri, 16 Mar 2007 16:10:10 +0100: kletskous <water@putje>: in > nl.politiek: > > >Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. > >Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. > >Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. > > Vind ik eigenlijk ook wel. De belastingen zijn ook jaren geleden al > geïndivudualiseerd. Vroeger kon een vrouw met een man met een goeie > baan gene bijbaantje nemen, want dan viel haar heel inkomen in een > hoge schijf. Dat is nog niet eens zoveel jaar geleden. > > >Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. > >We hebben voor onze AOW jaren betaald. > >Maar als je samen woont of getrouwd bent, > >word er één AOW betaling gehalveerd. > >Is pure diefstal. > >Moet dus verboden worden. > > >Ouderen kom in actie. > > Er zijn ook paren waarvan het grootste deel van hun leven slecht één > partner premie heeft betaald. Onzin. Dat is geen criterium om AOW te krijgen. Om een volledige AOW- uitkering moet je voor je 65e 50 jaar in Nederland hebben gewoond. Ieder jaar dat je niet in Nederland hebt gewoond scheelt je 2%. Overigens kan je dat wel aanvullen met een vrijwillige bijdrage. Maar of je al dan niet premie hebt betaald, dat speelt geen rol. Dat is namelijk het wezenlijke aan een volksverzekering. > > En als je de echtpaar AOW verhoogt, moet de individuele omlaag, > uiteraard, want het totaal moet gelijk blijven. > -- > Ruud Harmsen -http://rudhar.com |
![]() |
#25 |
|
![]() "kletskous" <water@putje> schreef in bericht news:[email protected]... > > > Sjoerd Bakker wrote: >> Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >> Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >> verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. >> >> >> 16 Maart 2007 >> Bron: NOS.nl >> >> Rechter verbiedt huisbezoeken SVB >> >> De Sociale Verzekeringsbank SVB mag niet langer onaangekondigd >> huisbezoeken afleggen bij AOW'ers. De SVB legt zulke bezoeken >> steekproefsgewijs af om na te gaan of mensen met een uitkering voor >> een alleenstaande niet samenwonen. > > Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. > Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. > Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. > > > Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. > We hebben voor onze AOW jaren betaald. > Maar als je samen woont of getrouwd bent, > word er één AOW betaling gehalveerd. > Is pure diefstal. > Moet dus verboden worden. > > Ouderen kom in actie. De AOW heb je zelf niet betaald, je pensioen heb je zelf betaald. De AOW is een uitkering die de huidige werknemers moeten opbrengen. Uw premies destijds zijn opgegegaan aan de ouderen van toen. Niet dat ik voor de huis(be)zoek(ing)en ben |
![]() |
#26 |
|
![]() "San Nicolás" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > On 16 mrt, 16:18, jsmn <[email protected]> wrote >> >> diefstal van wie? ik vind dat de aow'ers die frauderen mijn >> portemonnee bestelen. hun uitkering wordt namelijk betaald van mijn >> premies. >> > Juist ja, dat is waar de verloedering begint, liegen, bedriegen en > stelen loont. > En als er tegen opgetreden wordt, dan beschermt de rechter de > hufterigheid Nee, de rechter vind dat huis(be)zoek(ing)en zonder dat er een verdachte situatie is, dus niet toelaatbaar. Als er dus reden is om fraude te vermoeden, dan is het dus wel toegestaan. Maar gewoon aanbellen bij iedereen en hun huis doorzoeken, zonder dat er een verdachte situatie is, is dus nu niet meer toegestaan, en terecht. |
![]() |
#27 |
|
![]() "Havel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maria Technosux" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... >> On 16 mrt, 14:48, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >> > Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >> > Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >> > verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. >> > >> >> Tja, nu "wij"* met een normale uitkering nog. >> >> Ik heb altijd al gevonden dat het een strategische fout was om >> huisbezoeken van de SVB en van de Soos als apparte rechtzaken in te >> dienen. Ik wou dat ik kon zeggen: "Deze rechtzaak zal positieve >> gevolgen hebben voor Soos klanten", maar ik ben bang dat >> uitkeringsgerechtigden dreigen nu het offerschaap worden van deze >> kwestie. >> >> Tex. >> >> * OK, ik ben nu dan wel "student", maar iedereen hier op de >> nieuwsgroep weet dat dit gewoon een grote grap was om uit de bijstand >> te komen op kosten van de IBG, dus ik voel me nog steeds solidair met >> de steuntrekkers. > > Jouw gezwets is een grove belediging voor mensen die wél noodgedwongen > uitkeringsgerechtigd zijn. Het CWI en het UWV zijn een grove belediging voor iedereen die uitkeringsgerechtigd is. |
![]() |
#28 |
|
![]() > Figuren als Bakker, die permanent leven van de bijstand, en dus per > definitie frauderen, Leg die definitie eens uit dan? |
![]() |
#29 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news ![]() > On 16 Mar 2007 08:53:09 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > <[email protected]> wrote: > >>On 16 mrt, 16:49, "Maria Technosux" <[email protected]> wrote: >>> On 16 mrt, 14:48, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >>> >>> > Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >>> > Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >>> > verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. >>> >>> Tja, nu "wij"* met een normale uitkering nog. >> >>Waarom? Dat frequentie bezoek van 'heren' aan Sjurdjen begint in de >>gaten te lopen. > > Leugenachtige homo! Zijn je ruiten nog niet ingegooid?! Ze komen zelfs Zwolle niet eens uit. Sjurdjen vergt alle tijd van ze. |
![]() |
#30 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "kletskous" <water@putje> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> >> Sjoerd Bakker wrote: >>> Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >>> Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >>> verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. >>> >>> >>> 16 Maart 2007 >>> Bron: NOS.nl >>> >>> Rechter verbiedt huisbezoeken SVB >>> >>> De Sociale Verzekeringsbank SVB mag niet langer onaangekondigd >>> huisbezoeken afleggen bij AOW'ers. De SVB legt zulke bezoeken >>> steekproefsgewijs af om na te gaan of mensen met een uitkering voor >>> een alleenstaande niet samenwonen. >> >> Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. >> Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. >> Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. >> >> >> Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. >> We hebben voor onze AOW jaren betaald. >> Maar als je samen woont of getrouwd bent, >> word er één AOW betaling gehalveerd. >> Is pure diefstal. >> Moet dus verboden worden. >> >> Ouderen kom in actie. > > De AOW heb je zelf niet betaald, je pensioen heb je zelf betaald. > De AOW is een uitkering die de huidige werknemers moeten opbrengen. > Uw premies destijds zijn opgegegaan aan de ouderen van toen. > > Niet dat ik voor de huis(be)zoek(ing)en ben Vrijwel iedereen die werkt, gewerkt heeft of een uitkering heeft, heeft meebetaald resp. betaalt mee aan de AOW. De huidige premie is 17,9% die wordt geheven over het inkomen met een maximum tot en met de 2e belastingschijf.(De AOW premie en ook de AWBZ premie en de AKW premie zijn opgenomen in de 1e 2 belastingschijven). Er is een periode geweest dat de AOW premie apart werd berekend. Bij de discussie over het al dan niet meebetalen van ouderen aan de AOW gaat men voorbij aan het feit dat ouderen al sinds 2001 hieraan meebetalen. Voor 2001 had ieder een gelijke belastingvrije voet. Deze is per 2001 vervangen door de algemene heffingskorting. Alleen krijgen 65+ssers een veel lagere heffingskorting dan jongeren. Ouderen met een laag inkomen krijgen weliswaar een extra ouderenkorting en waar van toepassing een allenstaande ouderenkorting, maar al die kortingen bij elkaar opgeteld is minder dan de algemene heffingskorting voor 65-minners. Krelis |
![]() |
#31 |
|
![]() "joh" <[email protected]>:
> vieze hetzer Sjoerd likt tegenwoordig Wilders' anale opening. Daar wordt hij heel, opgewonden van. Reinaldina Reutemeteut |
![]() |
#32 |
|
![]() "Krelis" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "kletskous" <water@putje> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> >>> Sjoerd Bakker wrote: >>>> Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >>>> Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >>>> verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. >>>> >>>> >>>> 16 Maart 2007 >>>> Bron: NOS.nl >>>> >>>> Rechter verbiedt huisbezoeken SVB >>>> >>>> De Sociale Verzekeringsbank SVB mag niet langer onaangekondigd >>>> huisbezoeken afleggen bij AOW'ers. De SVB legt zulke bezoeken >>>> steekproefsgewijs af om na te gaan of mensen met een uitkering voor >>>> een alleenstaande niet samenwonen. >>> >>> Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. >>> Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. >>> Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. >>> >>> >>> Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. >>> We hebben voor onze AOW jaren betaald. >>> Maar als je samen woont of getrouwd bent, >>> word er één AOW betaling gehalveerd. >>> Is pure diefstal. >>> Moet dus verboden worden. >>> >>> Ouderen kom in actie. >> >> De AOW heb je zelf niet betaald, je pensioen heb je zelf betaald. >> De AOW is een uitkering die de huidige werknemers moeten opbrengen. >> Uw premies destijds zijn opgegegaan aan de ouderen van toen. >> >> Niet dat ik voor de huis(be)zoek(ing)en ben > Vrijwel iedereen die werkt, gewerkt heeft of een uitkering heeft, heeft > meebetaald resp. betaalt mee aan de AOW. Ja, ik zeg toch niet van niet? Via de BTW betaal je ook mee aan allerhande zaken, dus iedereen die maar wat koopt betaald als belasting. Maar het ging hier niet om dat, het ging hier om het idee dat men terwijl men werkte men spaarde voor het eigen AOW, en dat is niet zo. > De huidige premie is 17,9% die wordt geheven over het inkomen met een > maximum tot en met de 2e belastingschijf.(De AOW premie en ook de AWBZ > premie en de AKW premie zijn opgenomen in de 1e 2 belastingschijven). > Er is een periode geweest dat de AOW premie apart werd berekend. > > Bij de discussie over het al dan niet meebetalen van ouderen aan de AOW > gaat men voorbij aan het feit dat ouderen al sinds 2001 hieraan > meebetalen. > Voor 2001 had ieder een gelijke belastingvrije voet. > Deze is per 2001 vervangen door de algemene heffingskorting. Alleen > krijgen 65+ssers een veel lagere heffingskorting dan jongeren. Ouderen met > een laag inkomen krijgen weliswaar een extra ouderenkorting en waar van > toepassing een allenstaande ouderenkorting, maar al die kortingen bij > elkaar opgeteld is minder dan de algemene heffingskorting voor 65-minners. > > Krelis > > |
![]() |
#33 |
|
![]() On 17 mrt, 12:46, "Krelis" <[email protected]> wrote:
> "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in berichtnews:[email protected] ... > > > > > > > "kletskous" <water@putje> schreef in bericht > >news:[email protected]... > > >> Sjoerd Bakker wrote: > >>> Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit > >>> Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk > >>> verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. > > >>> 16 Maart 2007 > >>> Bron: NOS.nl > > >>> Rechter verbiedt huisbezoeken SVB > > >>> De Sociale Verzekeringsbank SVB mag niet langer onaangekondigd > >>> huisbezoeken afleggen bij AOW'ers. De SVB legt zulke bezoeken > >>> steekproefsgewijs af om na te gaan of mensen met een uitkering voor > >>> een alleenstaande niet samenwonen. > > >> Is onjuist, het gaat niet om uitkeringen maar gewoon het AOW. > >> Als je samen woont, word er één AOW betaling gehalveerd. > >> Belachelijke regel die afgeschaft dient te worden. > > >> Ik heb gewerkt, en mijn vrouw ook. > >> We hebben voor onze AOW jaren betaald. > >> Maar als je samen woont of getrouwd bent, > >> word er één AOW betaling gehalveerd. > >> Is pure diefstal. > >> Moet dus verboden worden. > > >> Ouderen kom in actie. > > > De AOW heb je zelf niet betaald, je pensioen heb je zelf betaald. > > De AOW is een uitkering die de huidige werknemers moeten opbrengen. > > Uw premies destijds zijn opgegegaan aan de ouderen van toen. > > > Niet dat ik voor de huis(be)zoek(ing)en ben > > Vrijwel iedereen die werkt, gewerkt heeft of een uitkering heeft, heeft > meebetaald resp. betaalt mee aan de AOW. Aan de *huidige* AOW. > De huidige premie is 17,9% die wordt geheven over het inkomen met een > maximum tot en met de 2e belastingschijf.(De AOW premie en ook de AWBZ > premie en de AKW premie zijn opgenomen in de 1e 2 belastingschijven). > Er is een periode geweest dat de AOW premie apart werd berekend. Die wordt nog steeds apart berekend, kijk maar op je jaaropgaaf of salarisstrook. Over de eerste 2 schijven betaal je maar amper inkomstenbelasting. > > Bij de discussie over het al dan niet meebetalen van ouderen aan de AOW gaat > men voorbij aan het feit dat ouderen al sinds 2001 hieraan meebetalen. > Voor 2001 had ieder een gelijke belastingvrije voet. > Deze is per 2001 vervangen door de algemene heffingskorting. Alleen krijgen > 65+ssers een veel lagere heffingskorting dan jongeren. Ouderen met een laag > inkomen krijgen weliswaar een extra ouderenkorting en waar van toepassing > een allenstaande ouderenkorting, maar al die kortingen bij elkaar opgeteld > is minder dan de algemene heffingskorting voor 65-minners. > > Krelis- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven - > > - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven - |
![]() |
#34 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 13:27:59 +0100, Reinaldina Reutemeteut
<[email protected]> wrote: >"joh" <[email protected]>: > >> vieze hetzer > >Sjoerd likt tegenwoordig Wilders' anale opening. Daar wordt hij heel, >opgewonden van. > >Reinaldina Reutemeteut Ga jezelf toch verhangen, leugenachtige lesbo. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#35 |
|
![]() On Fri, 16 Mar 2007 14:48:34 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. Omdat ze gekort worden op hun uitkering blijven de oudjes apart wonen. Dat kost weer extra aan huursubsidie en ouderenzorg. Bovendien zijn er extra kosten voor de salarissen van controleurs. Een werknemer met werkplek en vervoer kost al gauw meer dan 100.000 euro per jaar. -- http://afluisterland.nl/ronald/ "De staat verdrukt, de wet is gelogen, de rijkaard leeft zelfzuchtig voort" |
![]() |
#36 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 16:42:41 +0100, Ronald van Voren <@basis.c0m>
wrote: >On Fri, 16 Mar 2007 14:48:34 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit >>Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk >>verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. > >Omdat ze gekort worden op hun uitkering blijven de oudjes apart wonen. >Dat kost weer extra aan huursubsidie en ouderenzorg. >Bovendien zijn er extra kosten voor de salarissen van controleurs. >Een werknemer met werkplek en vervoer kost al gauw meer dan 100.000 >euro per jaar. Ja, kun je eens zien hoe veel het de kapitalisten waard is om de bevolking te onderdrukken. Ik zag de vorige keer dat ik boodschappen deed in de supermarkt minstens vijf vakkenvullers rondlopen. Ze stikken in het personeel, en dan maar klagen dat ze geen mensen kunnen vinden. Vijf vakkenvullers! -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#37 |
|
![]() Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote on Sat 17 Mar 2007
04:58:25p: > Ja, kun je eens zien hoe veel het de kapitalisten waard is om de > bevolking te onderdrukken. Ik zag de vorige keer dat ik > boodschappen deed in de supermarkt minstens vijf vakkenvullers > rondlopen. Ze stikken in het personeel, en dan maar klagen dat > ze geen mensen kunnen vinden. Vijf vakkenvullers! Zeg, ik kan me iets herinneren in de zin van dat je enige jaren geleden schreef dat je nog niet helemaal van het gezeur af was, omdat je je nog voor een reïntegratiekeuring moest melden. Hoe is dat gegaan? ![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() On 17 Mar 2007 16:41:24 GMT, FTHVD <mail=@=absolutely.void> wrote:
>Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote on Sat 17 Mar 2007 >04:58:25p: > >> Ja, kun je eens zien hoe veel het de kapitalisten waard is om de >> bevolking te onderdrukken. Ik zag de vorige keer dat ik >> boodschappen deed in de supermarkt minstens vijf vakkenvullers >> rondlopen. Ze stikken in het personeel, en dan maar klagen dat >> ze geen mensen kunnen vinden. Vijf vakkenvullers! > >Zeg, ik kan me iets herinneren in de zin van dat je enige jaren >geleden schreef dat je nog niet helemaal van het gezeur af was, >omdat je je nog voor een reïntegratiekeuring moest melden. Hoe is >dat gegaan? ![]() Wel goed eigenlijk. Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en sinds begin dit jaar mag ik activiteiten als dichter ondernemen. Ik moet de opbrengsten wel opgeven, maar mag onkosten aftrekken. En ik moet marktconforme prijzen berekenen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#39 |
|
![]() On 16 mrt, 14:48, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> Die kan Aboutaleb in zijn fascistische moslimreet steken. Oprotten uit > Nederland met je tandenborstelcontroles! En nu nog een dergelijk > verbod bij uitkeringsgerechtigden met een bijstandsuitkering. > > 16 Maart 2007 > Bron: NOS.nl > > Rechter verbiedt huisbezoeken SVB > > De Sociale Verzekeringsbank SVB mag niet langer onaangekondigd > huisbezoeken afleggen bij AOW'ers. De SVB legt zulke bezoeken > steekproefsgewijs af om na te gaan of mensen met een uitkering voor > een alleenstaande niet samenwonen. > > Maar van de rechtbank in Den Haag mag dat niet meer. Als er geen > verdenking van fraude is, is een onaangekondigd huisbezoek niet > geoorloofd, oordeelt de rechtbank in een kort geding. > > De ouderenbond ANBO had het geding aangespannen. De SVB had aangevoerd > dat mensen kunnen weigeren een controleur binnen te laten, maar > volgens de ANBO voelen ouderen zich vaak overvallen. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ Sjoerd je mot je pilletjes wel op tij d slikken hoor! |
![]() |
#40 |
|
![]() Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote on Sat 17 Mar 2007
07:26:35p: >>> Ja, kun je eens zien hoe veel het de kapitalisten waard is om >>> de bevolking te onderdrukken. Ik zag de vorige keer dat ik >>> boodschappen deed in de supermarkt minstens vijf vakkenvullers >>> rondlopen. Ze stikken in het personeel, en dan maar klagen dat >>> ze geen mensen kunnen vinden. Vijf vakkenvullers! >> >>Zeg, ik kan me iets herinneren in de zin van dat je enige jaren >>geleden schreef dat je nog niet helemaal van het gezeur af was, >>omdat je je nog voor een reïntegratiekeuring moest melden. Hoe >>is dat gegaan? ![]() > > Wel goed eigenlijk. Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en sinds > begin dit jaar mag ik activiteiten als dichter ondernemen. Ik > moet de opbrengsten wel opgeven, maar mag onkosten aftrekken. En > ik moet marktconforme prijzen berekenen. Als 'arbeidsongeschikt verklaard' betekent dat je nu een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangt na keuring door een verzekeringsarts (bij dat uwv of hoe dat tegenwoordig ook heet): gefeliciteerd. Als het betekent dat je je niet hebt laten ronselen voor zo'n traject en/of je een traject hebt doorlopen waarna er verder niets meer te plukken valt en ze je dus maar met rust laten, dan moet je (in de wwb) wellicht een beetje uitkijken met neveninkomsten. Enige tijd geleden hoorde ik van iemand die tientallen jaren geleden in wat films figureerde, en nu in angst leeft dat er nog incidenteel royalty's worden betaald waardoor de uitkering een paar weken wordt gestaakt waarna het hele aanvraagproces opnieuw moet worden doorlopen. (Weet niet precies hoe dat werkt.) |