Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 20:34   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Realiteit zeg je? Absurditeit zal je bedoelen?
Als u 3 generaties in een land verblijft en er speciale voorzieningen moeten komen...dan is het verre van normaal te noemen.
Het is vooral absurd dat jij niet begrijpt dat er culturele verschillen zijn en dat die er ook altijd zullen blijven. Zo'n verschillen bestaan er trouwens ook tussen autochtonen en ook die moeten aandacht krijgen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 20:37   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is vooral absurd dat jij niet begrijpt dat er culturele verschillen zijn en dat die er ook altijd zullen blijven. Zo'n verschillen bestaan er trouwens ook tussen autochtonen en ook die moeten aandacht krijgen.
Dat weet je als je naar een ander land vertrekt...en daar moet je je aan aanpassen!
Dat is het absurde aan jou poco mentaliteit.
Wij moeten ons niet aanpassen...het is de migrant welke zich moet aanpassen aan de regerende cultuur...en als dit niet gaat moest hij blijven waar hij is.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 20:37   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Bij ons in de RVT waar ik werk(ongeveer 420 bejaarden) werken meer mensen van Marokkaanse afkomst dan Vlamingen,dus aan welke noden dienen RVT's dan nog te voldoen om bejaarden van allochtone afkomst te huisvesten(allal vlees mss.)
Oud 16 maart 2007, 20:41   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bij ons in de RVT waar ik werk(ongeveer 420 bejaarden) werken meer mensen van Marokkaanse afkomst dan Vlamingen,
En hoeveel allochtone bejaarden zitten daar?

Interessant trouwens dat er zoveel Marokkanen werken. Ik hoop dat Circe en co dat lezen en in hun oren knopen.

Citaat:
dus aan welke noden dienen RVT's dan nog te voldoen om bejaarden van allochtone afkomst te huisvesten(allal vlees mss.)
De mogelijkheid om halalmaaltijden te krijgen zou inderdaad zo'n nood kunnen zijn. Maar vooral ook het samenleven met de autochtone bejaarden (langs beide kanten dus).

Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 20:51.
Oud 16 maart 2007, 20:44   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog dit: is het zo verwonderlijk dat allochtonen die hier wonen hun ouders naar hier laten komen als die ouder zijn en misschien geen familie meer hebben in hun thuisland om voor hen te zorgen?

Informeer jullie ook eens eerst over "dumpingpraktijken" in ouderlingentehuizen, want die zijn schering en inslag bij onze autochtonen hoor. Ga eens een kijkje nemen hoeveel autochtone bejaarden er zitten die zelden of nooit bezoek krijgen. En kijk eens rond in je omgeving hoe weinig bejaarden er door familie worden opgevangen. Bij allochtonen gebeurt dit nog veel meer!!!
En financieel zou dat haalbaar blijven dat velen hun gepensioneerde ouders overbrengen? Zijn er nu al geen wachtlijsten in rusthuizen? Als de kinderen 100% financieel kunnen opdraaien voor de ouders zou het misschien nog kunnen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 20:48   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel allochtone bejaarden zitten daar?

Interessant trouwens dat er zoveel Marokkanen werken. Ik hoop dat Circe en co dat leest en in hun oren knoopt.
Er zitten nu geen allochtone mensen in de RVT,maar dit heeft echt wel te maken met cultuur,het gezin staat nog echt centraal in de Moslimcultuur,dus ook het zorgen voor de ouderen gebeurd is familie kring
Moesten wij deze waarden (die het VB trouwens ook na streeft)ook hebben waren er geen RVT's nodig,denk daar maar eens over na!!!!
Oud 16 maart 2007, 20:51   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten nu geen allochtone mensen in de RVT,maar dit heeft echt wel te maken met cultuur,het gezin staat nog echt centraal in de Moslimcultuur,dus ook het zorgen voor de ouderen gebeurd is familie kring
Precies wat ik eerder al zei dus... Maar dat zal Circe en co niet graag erkenen hoor.

Vertel eens over de dumpingpraktijken van onze autochtonen, duveltje382. Hoeveel autochtone bejaarden zitten er niet waar de familie amper nog naar omkijkt?
Oud 16 maart 2007, 20:55   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik eerder al zei dus... Maar dat zal Circe en co niet graag erkenen hoor.

Vertel eens over de dumpingpraktijken van onze autochtonen, duveltje382. Hoeveel autochtone bejaarden zitten er niet waar de familie amper nog naar omkijkt?
Idd. ik kan niet anders dan U 100% gelijk geven....
Enkel zijn het linkse vrije denken de grootste veroorzakers van deze ellende!!!!
VB= normen en waarden!!!!
Oud 16 maart 2007, 20:55   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ooit al eens bij stilgestaan dat het voor bejaarde allochtonen ook schrijnend kan zijn om in een rusthuis de laatste levensjaren te moeten slijten, en met bijna niemand te kunnen communiceren? Dat het voor die mensen misschien goed zou zijn als ze hun familie in het land van herkomst nu en dan nog eens te zien zouden krijgen voor ze sterven? Maar nee, dat is allemaal van geen tel. Het zijn ONZE bejaarden die tellen, we moeten er voor zorgen dat ONZE bejaarden vooral niets te kort komen en vooral niet op één kamer moeten liggen met HUN bejaarden. Ik krijg braakneigingen van dit soort ranzigheid.
Er ooit al eens bij stilgestaan dat het hun keuze was om hier te komen wonen en de taal niet te leren ?
Ik wil graag geloven dat ge liever als tolk voor die mevrouw wilt werken dan in de bouw.
Het drijft wel de opvangkosten onnodig de hoogste in. Kosten die door iemand zullen gedragen worden. Door de loonlast voor die arbeider in de bouw te verhogen bijvoorbeeld, of te besparen op de verzorging van ONZE bejaarden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 21:02   #30
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel zijn het linkse vrije denken de grootste veroorzakers van deze ellende!!!!
Zever, dat heeft niks met links te maken, maar alles met onze individualistische maatschappij waar egoïsme welig tiert. Ook bij VB'ers. Getuige daarvan deze topic.
Oud 16 maart 2007, 21:12   #31
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Over 40 jaar is het vergrijzingsprobleem kwasi opgelost. De grootse groep baby boomers zijn dan dood. (44-54 nu).
Oud 16 maart 2007, 21:12   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever, dat heeft niks met links te maken, maar alles met onze individualistische maatschappij waar egoïsme welig tiert. Ook bij VB'ers. Getuige daarvan deze topic.
Ga jij mij nu zeggen dat het gezin niet centraal staat bij het VB,maar links heeft met al de taboe's te willen doorbreken de samenleving kapot gemaakt,zie homohuwelijken enz......
Oud 16 maart 2007, 21:12   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luister hier.
Als ik morgen naar een rvt in Turkije, Spanje, Roemenie, Chili, of Peru ga, moet ik zorgen dat IK daar geld voor heb en dat IK de taal en cultuur van daar ken en aanvaard.
Het is dus niet meer dan normaal dat mensen die naar hier komen en hier in een rvt komen zitten, de taal en cultuur van hier kennen en aanvaarden.

Of moeten wij soms berbers gaan leren tegen onze oude dag, omdat we anders met niemand van het rvt-personeel kunnen praten.

sorry, maar er zijn grenzen.

@ Edina,
Nu weet je ineens waarom ik jou steeds direct aanval.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 21:14   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Over 40 jaar is het vergrijzingsprobleem kwasi opgelost. De grootse groep baby boomers zijn dan dood. (44-54 nu).
En jij vergeet de baby boom bij onze allochtone medemensen nu hé
Oud 16 maart 2007, 21:17   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij vergeet de baby boom bij onze allochtone medemensen nu hé
Dat maakt het probleem enkel maar kleiner. Die boom is trouwens niet bestaande als je naar de totale bevolking kijkt.
Oud 16 maart 2007, 21:19   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Dat maakt het probleem enkel maar kleiner. Die boom is trouwens niet bestaande als je naar de totale bevolking kijkt.
Daarom dat binnen 40jaar 50% van de Antwerpse bevolking uit allochtonen zal bestaan,en nog eens 30 jaar later bestaat Antwerpen niet meer !!!!
Oud 16 maart 2007, 21:40   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij mij nu zeggen dat het gezin niet centraal staat bij het VB,maar links heeft met al de taboe's te willen doorbreken de samenleving kapot gemaakt,zie homohuwelijken enz......
Het heterogezin staat centraal bij het VB. Mama, papa en kindjes. De grootouders horen daar voor de gemiddelde VB'er niet bij hoor. En vertel eens, waarom zou een homogezin niet kunnen zorgen voor de grootouders? Waarom moet je dat er nota bene weer bij betrekken trouwens? Solidariteit is iets wat ter linker zijde meer aandacht krijgt dan ter rechterzijde trouwens...
Oud 16 maart 2007, 21:48   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Luister hier.
Als ik morgen naar een rvt in Turkije, Spanje, Roemenie, Chili, of Peru ga, moet ik zorgen dat IK daar geld voor heb en dat IK de taal en cultuur van daar ken en aanvaard.
Het is dus niet meer dan normaal dat mensen die naar hier komen en hier in een rvt komen zitten, de taal en cultuur van hier kennen en aanvaarden.
Het is zonder meer onjuist dat allochtonen die naar een rusthuis willen gaan daar per definitie geen geld voor hebben. Dat is iets waar Circe over beginnen doorbomen is, maar dat absoluut niet op feiten berust. Overigens zijn er net zo goed autochtonen die daar onvoldoende geld voor hebben. Daarom bestaan er zoiets als het OCMW.

Bovendien bestaat "de cultuur" van hier niet. Mijn cultuur verschilt waarschijnlijk even veel van die van sommige autochtonen als die van sommige allochtonen. Wat is dan de norm? En natuurlijk zouden zij onze taal moeten kennen, maar... wanneer dat niet het geval is dan mag dat geen vrijgeleide zijn om hen aan hun lot over te laten.

Citaat:
Of moeten wij soms berbers gaan leren tegen onze oude dag, omdat we anders met niemand van het rvt-personeel kunnen praten.
Nee, en niemand vraagt je dat.

Citaat:
@ Edina,
Nu weet je ineens waarom ik jou steeds direct aanval.
Toch niet. Die gebetenheid ontgaat mij nog steeds.
Oud 16 maart 2007, 21:48   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heterogezin staat centraal bij het VB. Mama, papa en kindjes. De grootouders horen daar voor de gemiddelde VB'er niet bij hoor. En vertel eens, waarom zou een homogezin niet kunnen zorgen voor de grootouders? Waarom moet je dat er nota bene weer bij betrekken trouwens? Solidariteit is iets wat ter linker zijde meer aandacht krijgt dan ter rechterzijde trouwens...
1)denk ik echt wel dat grootouders binnen het Vlaamse Vb gezin thuis horen2)ik wil enkel aantonen dat al die taboe's doorbreken enkel maar zorgt voor de egoistische maatschappij waar we nu in leven
Oud 16 maart 2007, 21:56   #40
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)denk ik echt wel dat grootouders binnen het Vlaamse Vb gezin thuis horen
Jij denkt dat, maar de realiteit is anders.

Citaat:
2)ik wil enkel aantonen dat al die taboe's doorbreken enkel maar zorgt voor de egoistische maatschappij waar we nu in leven
Onzin, duveltje382, die individualistische maatschappij heeft alles te maken met de consumptiemaatschappij en niets met "het doorbreken van taboe's".

Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 21:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be