Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 13:35   #21
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat extremisten niet aan de macht komen.
Wat een levensvisie.
Oud 19 maart 2007, 13:37   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Wat een levensvisie.
Dank je.
Oud 19 maart 2007, 13:39   #23
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dank je.
Series, er zijn toch belangrijker dingen in het leven dan 'extremisme' te bestrijden. Trouwens in mijn ogen is het Vlaams Belang zeker niet extreem.
Oud 19 maart 2007, 13:40   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Series, er zijn toch belangrijker dingen in het leven dan 'extremisme' te bestrijden. Trouwens in mijn ogen is het Vlaams Belang zeker niet extreem.
In jouw ogen, maar ieder vult die definitie naar zichzelf in.Ik zou nu kunnen aantonen waarom ik dat vind, maar dan weet je dat we in een welles-nietes debat terechtkomen en die zaken zijn hier al herhaaldelijk besproken.
Oud 19 maart 2007, 13:44   #25
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
In jouw ogen, maar ieder vult die definitie naar zichzelf in.Ik zou nu kunnen aantonen waarom ik dat vind, maar dan weet je dat we in een welles-nietes debat terechtkomen en die zaken zijn hier al herhaaldelijk besproken.
Je moet onderhand toch al kunnen toegeven dat het aanpakken en bestrijden van de 'problemen' belangrijker is dan het aanpakken en bestrijden van partijen en meningen.
Oud 19 maart 2007, 13:44   #26
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het VB wordt al jaar en dag langs alle kanten uitgemaakt en uitgescholden voor al wat vuil is; Niet in het minst door Dewever zelf die het VB electoraat op TV een mesthoop noemde en mvr Morel een HOER.
Deze uitspraken zijn afkeurenswaardig. Maar jij doet precies hetzelfde met Dewever en Bourgeois. Even afkeurenswaardig.
Citaat:
Mestkevers, wilden, bruine pest ,NAZI'S etc
Je houdt zelfs de indruk van objectiviteit niet meer op. "Mestkevers" komt van De Gucht, "wilden" van Leterme, "bruine pest" en "nazi's" zijn termen die door zowat alle anti-VB'ers worden gebruikt. "Postjespakkers", "volksverraders", "verkochten" en tutti quanti komen aardig in de buurt.
Citaat:
Blijkbaar is er geen cordon meer om het VB omwille van haar separatisme of haar anti-migratiestandpunten.
Neen , nu is er volgens beroepsbedrieger Dewever een cordon omwille van een ludieke campagne die een spreekwoord uitbeeldt.
Heeft hij dit echt als reden aangehaald? Of is dit weeral één van je je fantasietjes?
Citaat:
Dat doet me nog denken aan het congres waar Bourgois uitriep =" de tsejven willen ons kapot". En ...." nooit een kartel met de tsjeven".
Wat men bij de N-VA de ene dag verketterd daar staat men de volgende dag glimlachend mee op de foto. Wat men de ene dag plechtig belooft( nooit met de spa, nooit in een regering als B-H-V...)...
Ach jongen, je plaatje is al lang versleten. Weet je wat jouw probleem is? Je partijpolitieke kortzichtigheid. Over de VLD, SPA, en andere anti-Vlaamse partijen post je hier bijna niets. Alleen de N-VA trachten kapot te maken is van tel. Verleden donderdag was ik aanwezig in Gent op de Staten-Generaal van verzet tegen "la Belgique".
VB'ers, N-VA'ers, onafhankelijke nationalisten én studenten broederlijk en zusterlijk verenigd. Groot succes. "Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande..." klonk nooit zo actueel. Durf jij het nog te zingen?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:45   #27
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet onderhand toch al kunnen toegeven dat het aanpakken en bestrijden van de 'problemen' belangrijker is dan het aanpakken en bestrijden van partijen en meningen.
Hangt ervan af of in mijn ogen die partij ook geen probleem is.
Oud 19 maart 2007, 13:55   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zou de partij eigenlijk nog wel bestaan nu, als de problemen zeg maar pakweg 15 jaar geleden aangepakt zouden geweest zijn ? ... neenee kay-gell demoniseren en niksdoen is voor andere partijen politiek veel interessanter, het bindt je kiezers aan je en de anderen krijgen toch geen macht, en je focust niet op de problemen waar coalitiepolitici wel zelf verantwoordelijk voor zijn

het vb is een godsgeschenk voor de klassieke partijen ... hoe lang gaat t nog duren eer de coalitiekiezer dat doorheeft ?

jammer maar helaas ... die "het enige alternatief" is de nagel op de kop ... zij zijn de enige oppositie ... al de rest is politiek inwisselbaar ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:55   #29
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deze uitspraken zijn afkeurenswaardig. Maar jij doet precies hetzelfde met Dewever en Bourgeois. Even afkeurenswaardig.
Je houdt zelfs de indruk van objectiviteit niet meer op. "Mestkevers" komt van De Gucht, "wilden" van Leterme, "bruine pest" en "nazi's" zijn termen die door zowat alle anti-VB'ers worden gebruikt. "Postjespakkers", "volksverraders", "verkochten" en tutti quanti komen aardig in de buurt.
Heeft hij dit echt als reden aangehaald? Of is dit weeral één van je je fantasietjes?
Ach jongen, je plaatje is al lang versleten. Weet je wat jouw probleem is? Je partijpolitieke kortzichtigheid. Over de VLD, SPA, en andere anti-Vlaamse partijen post je hier bijna niets. Alleen de N-VA trachten kapot te maken is van tel. Verleden donderdag was ik aanwezig in Gent op de Staten-Generaal van verzet tegen "la Belgique".
VB'ers, N-VA'ers, onafhankelijke nationalisten én studenten broederlijk en zusterlijk verenigd. Groot succes. "Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande..." klonk nooit zo actueel. Durf jij het nog te zingen?
En jij robert? Voor welke partij kies je eigenlijk?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:55   #30
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een partij doet aan politiek en verkondigt daarbij een mening. Als mensen die mening verkeerd interpreteren en (bewust) misbruiken (zoals vele moslims dat met de koran doen) dan is het niet de schuld van de partij in kwestie. (zoals de koran an sich ook niet verkeerd is)

Ik stem bijvoorbeeld niet op de SP.a omdat die de criminelen een hand boven het hoofd houdt en stem ik wél Vlaams Belang omdat die criminaliteit de kop wil indrukken.

De keuze is snel gemaakt hoor. > De boodschap: aanpassen of verhuizen of de boodschap: kom maar binnen en doe maar op...
Oud 19 maart 2007, 13:56   #31
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
"Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande..." klonk nooit zo actueel. Durf jij het nog te zingen?
Als Vlaams Belanger zeker en vast om eerder genoemde redenen.
Oud 19 maart 2007, 13:56   #32
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zou de partij eigenlijk nog wel bestaan nu, als de problemen zeg maar pakweg 15 jaar geleden aangepakt zouden geweest zijn ? ... neenee kay-gell demoniseren en niksdoen is voor andere partijen politiek veel interessanter, het bindt je kiezers aan je en de anderen krijgen toch geen macht, en je focust niet op de problemen waar coalitiepolitici wel zelf verantwoordelijk voor zijn

het vb is een godsgeschenk voor de klassieke partijen ... hoe lang gaat t nog duren eer de coalitiekiezer dat doorheeft ?

jammer maar helaas ... die "het enige alternatief" is de nagel op de kop ... zij zijn de enige oppositie ... al de rest is politiek inwisselbaar ...
Dat ze zeggen dat ze het enige alternatief zijn maakt voor mij nog niet dat ze een meer aanvaardbaar alternatief zijn.
Oud 19 maart 2007, 13:57   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een partij doet aan politiek en verkondigt daarbij een mening. Als mensen die mening verkeerd interpreteren en (bewust) misbruiken (zoals vele moslims dat met de koran doen) dan is het niet de schuld van de partij in kwestie. (zoals de koran an sich ook niet verkeerd is)

Ik stem bijvoorbeeld niet op de SP.a omdat die de criminelen een hand boven het hoofd houdt en stem ik wél Vlaams Belang omdat die criminaliteit de kop wil indrukken.

De keuze is snel gemaakt hoor. > De boodschap: aanpassen of verhuizen of de boodschap: kom maar binnen en doe maar op...
Dat is jouw keuze en jouw recht.
Oud 19 maart 2007, 13:57   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dat extremisten niet aan de macht komen.
afgebleekte pedofielen daarentegen?
Oud 19 maart 2007, 13:58   #35
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
afgebleekte pedofielen daarentegen?
Wauw, wat zijn we volwassen. Ik respecteer uw collega's die zich tenminste niet tot zulke kinderlijke uitspraken moeten verlagen.
Maar doet u vooral door, toont enkel maar op welk niveau u discussiëren kan.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 maart 2007 om 14:00.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:00   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze zeggen dat ze het enige alternatief zijn maakt voor mij nog niet dat ze een meer aanvaardbaar alternatief zijn.
nee, dat kan best zijn...
maar wie begroef de democratie in dit land dan eigenlijk ?

dit land heeft een machtswissel nodig, al was het maar om het begrip democratie terug ingang te doen vinden, en als ze het niet goed doen, dan stemmen we ze de volgende keer terug weg.

en gaan ze onlijmbare brokken maken ? nee, want de grondwet garandeert ons dat ze dat niet kunnen, en die kunnen ze niet wijzigen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 maart 2007 om 14:01.
Oud 19 maart 2007, 14:00   #37
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee, dat kan best zijn...
maar wie begroef de democratie in dit land dan eigenlijk ?

dit land heeft een machtswissel nodig, al was het maar om het begrip democratie terug ingang te doen vinden, en als ze het niet goed doen, dan stemmen we ze de volgende keer terug weg.

en gaan ze onlijmbare brokken maken ? nee, want de grondwet garandeert ons dat ze dat niet kunnen, en die kunnen ze niet wijzigen.
Ik zal nooit een machtswissel steunen waar het VB aan deelneemt.
Oud 19 maart 2007, 14:01   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal nooit een machtswissel steunen waar het VB aan deelneemt.

ik vraag me dikwijls af waarom (de zelfverklaarde) democraten zo weinig vertrouwen hebben in het concept democratie
Oud 19 maart 2007, 14:03   #39
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Wauw, wat zijn we volwassen. Ik respecteer uw collega's die zich tenminste niet tot zulke kinderlijke uitspraken moeten verlagen.
Maar doet u vooral door, toont enkel maar op welk niveau u discussiëren kan.
Sorry, maar iemand die zich hier een aureool van gematigde wil aanmeten en een avatar van een afgebleekte pedofiel gebruikt moet nu eenmaal niet denken dat we hem serieus gaan nemen.
Oud 19 maart 2007, 14:04   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik vraag me dikwijls af waarom (de zelfverklaarde) democraten zo weinig vertrouwen hebben in het concept democratie
Kijk,ik zeg ook niet dat alles 100% loopt zoals ik het wil,maar als ik moet kiezen tussen de partijen dan is er één waar ik nooit opstemmen zal.En ik begrijp dat je het cordon ondemocratisch vind,maar ik niet. Ik heb hier al meermaals uit de doeken gedaan waarom en heb daar nu eigenlijk geen zin in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be