![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar wij armen hebben eigenlijk maar één optie
er is geen tijd om te studeren geen tijd om te werken er staan dingen op het spel als die verloren gaan welke zin heeft een diploma dan nog ? welke zin heeft een eigen huis dan nog ? waarom zouden wij onze kinderen grootbrengen opdat ze in armoe kunnen wegteren. zolang ze ons ons deel van de aarde niet teruggegeven hebben zullen wij hun slaven blijven, daar we op een deel van die aarde aangewezen zijn. lang hebben ze ons zelfs nog tamelijk vredig in de gouw laten leven mits we een veel te hoge pacht betaalden en we konden het ons nog permitteren om ons niks van hun grote oorlogen in de landen die ons omringen aan te trekken en ons enkel te bekommeren om onze eigen kleine dagdagelijkse beslommeringen. Maar nu sturen onze slavendrijvers hun orks ( deurwaarders, politie ea anarchistisch gespuis ) op ons af - want ze hebben goedkopere en nog gewilliger slaven gevonden - en wij zitten hen in de weg. Wie werkelijk nadenkt weet dat wij geen andere optie hebben dan vechten ( georganiseerde politieke strijd en vanzelfsprekend geen fysiek geweld, bedoel ik hiermee) - dat het niks zin heeft om alleen je eigen kleine leventje te proberen redden tegen de oprukkende zwarte pest uit mordor als wij niet vechten en bang elk in ons eigen hobbithol wachten is onze ondergang ( als armsten eerst ) zeker - als we vechten dan is er echter een kans noem ons dus achteraf geen helden mochten wij zegevieren ![]() wij moesten immers vechten en jullie zouden het in onze plaats ook gemoeten hebben ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() in alle geval neemt het aantal mensen die geen kant meer op kunnen nu heel snel toe
uitkering alleenstaande - ong 800 euro (plus meer voorwaarden voor uitkering ) - wie terugvalt op leefloon moet het rooien met 600 euro minimumhuur - 400 ( en stijgend ) nutsvoorzieningen - 150 verder wordt het eten duurder dus voor veel mensen wordt het of wonen of eten of medicijnen of verwarming het gaat over tienduizenden maar daar maken ze geen rapportjes over in verkiezingsstrijd meer en meer armen zullen in een zo n hopeloze situatie terecht komen dat ze wel moeten inzien dat ze alleen maar tegen dat systeem kunnen vechten dat hun enige hoop nog in de ondergang ervan gelegen is ja - de paarse regering heeft jullie tienduizenden vijanden opgeleverd vrees ik maar het is nog altijd niet helemaal te laat maar het zou dan wel het eerste systeem zijn dat de cyclisch weerkerende revolutie proactief kan ondervangen door te veranderen en bijtijds terug te keren tot de roots. want de rechtstaat die zich nu tegen de zwakkeren keert was immers initieel opgericht ter bescherming van die zwakkeren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je dat dan een aantal jaar kan volhouden dan kan je misschien al wat beginnen sparen en eventueel via cursussen en opleidingen een beter betaalde job vinden die je meer ligt. Wat stel jij trouwens zelf voor om armen te helpen. En kom aub niet af met meer leefloon enzo, want dit is absoluut geen oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() zoals ik al zei - als het jouw beurt is ( er zijn ook meer en meer werkende armen ) dan pas zal je van wat ik zeg iets begrijpen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() nee ben net zo vrij als een vogeltje
![]() Maar ze zijn wel tienduizenden daklozen zo aan t kweken en ik vrees toch dat dat op één of andere manier toch ook jullie probleem gaat worden er zijn mensen die bvb ook werken en maar 900 euro p maand hebben - die kunnen hun huur evengoed niet meer betalen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ga er wel volledig mee akkoord dat huurprijzen naar beneden moeten, maar dit doet niets af van het feit dat je niet kan blijven rekenen op een leefloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() brecht ik heb nu geen goesting om het nog es uit te leggen jong
hier deed ik dat al eens http://forum.politics.be/showthread.php?t=78424
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Edit: Moet dat me nu overtuigen? Het enigste wat ik zie is wat geleuter over een lapje grond die je eist. Voor mij is het duidelijk. Jij wil alleen de voordelen van de sociale zekerheid inzien, maar er zelf geen steentje aan bijdragen. Je heeft aan dat je niet meer zelfstandig mag ondernemen, maar als de vraag komt waarom dit komt, dan geef je geen antwoord. Laatst gewijzigd door Brecht Laitem : 20 maart 2007 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() ok brecht
het krot waar ik nu uitgesmeten wordt kon ik vijf jaar geleden kopen voor 1.200 000 frank. Het is nu zes maanden of wat geleden ( terwijl het in nog slechtere staat is intussen ) verkocht voor 86 000 euro. De nieuwe eigenaar is een renovatiebedrijf, zal heel wat kosten hebben want hooguit enkel de ruwbouw is nog goed. En zal dus om nog winst te kunnen maken moeten gaan verkopen voor tegen de 125 000 euro. Het gaat om een kleine arbeiderswoning die net groot genoeg is voor een klein gezin stel dat men ze na renovatie zou verhuren dan geeft dit respectievelijk een huurprijs van tegen de 600 euro p maand twee huizen verder staat exact dezelfde woning maar gerenoveerd en deze is twee jaar geleden al verhuurd voor 475 euro. Dus 600 binnen twee jaar is zo gek nog niet aan dat tempo. Zelfs iemand die in een kringloopwinkel werkt ofzo en een klein gezin moet onderhouden zal dit niet meer kunnen betalen en zal met vrouw en kinderen in een caravan of weet ik wat moeten gaan wonen de huurmarkt is ontwricht maw en maakt dat gaan werken voor veel mensen echt geen zin meer heeft als ze dat huurprobleem oplossen dan zullen al die mensen vanzelf weer met veel plezier gaan werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() mijn eigen case is hooguit anecdotisch relevant. in die zin van als ik mij geen huisvesting meer kan permiteren als dopper dan kunnen tienduizenden anderen dat nu ook niet meer
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() en het probleem wordt nogmaals algemener
als de huurprijzen zoals nu om de zeven jaar blijven verdubbelen dan betekent dit dat mijn gerenoveerd huis binnen nog es negen jaar 1200 euro huur gaat kosten. Wat dus wil zeggen dat iemand die nachten en ploegen doet zich dat kruipkot zelfs niet meer kan permitteren. mss kan je dan 24 h op 24 gaan werken dan heb je ook geen huis meer nodig ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() We zullen nog verplicht worden om in de huiden van de rijken te gaan kruipen, zoals de Kozakken in de winter in de huiden van de paarden kropen in Siberië om te overleven, en zoals onze voorouders, de oude Belgen in dierenhuiden kropen.
Dat ze dan niet komen klagen, de ontvelde rijkjes... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2007 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() "Werreke gelek alleman" da is het enigste wat gij kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat er zoveel bedrijven, waaronder dit waar ik werk, smeken om mensen die voor hen willen werken...Dan valt het moeilijk te begrijpen dat je de kansen die de mij. mogelijk maakt niet wil nemen. Medevoelen is dan ook niet gepast tov diegene die wel de moed en zin hebben om elke dag opnieuw aan slag te gaan. Elk zijn zin maar je kan miserie ook zoeken.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() ik ga hier voor één keer eens niet meer op werkezelsrepliek reageren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2007 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Omdat je eigenlijk wel weet dat we gelijk hebben. Ik heb er geen probleem mee om een stuk van men loon af te geven aan mensen die het nodig hebben. Maar te weten dat men geld gaat naar mensen die liever profiteren van de sociale zekerheid en/of gewoon te lui zijn. Daar moet ik gewoon van kotsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Tja...
|
![]() |
![]() |