![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Kan je de harde en rauwe werkelijkheid over de selectiviteit van de professionele anti-racisten dan niet aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ach laat ook maar.
![]()
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() onlinetje, kleuterke, op men negeerlijstje se.
![]()
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou hiij zich ongemakkellijk voelen? Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2007 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kén het verhaal van Mw Beer sinds lang, lang voor ze het openbaar vertelde en ik kende ook getuigen die het konden bevestigen. Haar nog eens horen grijpt me aan. ![]() Régine Beer, Dank je voor de moed die je al die jaren opbracht, Duizendvijfhonderd maal dank!! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2007 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En voor de echte linkiewinkies is er nog Abu Graibh om verder te gaan. Daarnaast zijn er verschillende tegenstrijdigheden in de getuigenissen van mevrouw Beer. Er is al eens een topic over geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik er alle respect voor dat mevrouw Beer haar verhaal doet en ik hou haar niet tegen. Dat ze nu op haar 86 ste op pensioen wil gaan, is een beslissing die ze zelf neemt. Haar aanvallen op extreem rechts heden ten dage zijn echter niets meer dan het oneerbiedig politiek uitbuiten van miljoenen doden. Vooral het feit dat er nog andere politieke strekkingen zijn die tot genocides geleid hebben, maken dat misbruik van juist deze genocide zo schrijnend. Dat is ook de reden waarom ik persoonlijk meer respect heb voor de vergeten slachtoffers van de linkse genocides en ik persoonlijk "The Killing Fields" meer zou promoten dan "Schindler's List". Die eerste film is blijkbaar al vergeten, terwijl men over de tweede blijft zagen. Dus: alle respect voor mevrouw Beer, maar niet voor de politieke vleugel die haar en andere slachtoffers uitbuiten voor hun eigen belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Spot the contradiction:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik zeg enkel dat ik graag heb dat mensen als mevrouw Beer hun verhaal blijven doen. Dan merk je meteen dat ze dingen vertelt die eigenlijk niet echt mogelijk zijn.
Ik neem het haar niet kwalijk. De menselijke geest werkt vreemd en ik kan aannemen dat je hele dagen ondervoed bent en zwaar moet werken, dat je aan illusies gaat leiden. Maar linksen als jij snappen natuurlijk niet dat ze deze mensen opvoeren als een circusattractie. Meer stellen ze voor jou niet voor. Régine Beer is voor jou een instrument in jouw politieke machtsspelletje, dat ik liever niet meespeel. Ik heb een hekel aan de Holocaustindustrie, die vele doden uitbuit. Het is niet eerlijk ten opzichte van de duizenden mensen die nu nog in Noord-Koreaanse goelags hetzelfde lot ondergaan. Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 maart 2007 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Boadicea, je weet niet waarover je praat. Regine Beer is vroeger ook bij mij op school haar verhaal komen doen en ze verdient inderdaad alle respect omdat ze daar haar levenswerk van heeft gemaakt. Haar getuigenis leert veel meer dan om het even welk boek of reportage je kan bijbrengen over de holocaust. En dat mag niet vergeten worden. Want in tegenstelling tot al de andere zaken die je er probeert bij te sleuren in deze thread is wat zij vertelt wel HIER in Europa gebeurt. En dat maakt het juist zo interessant. Dat jij dit bestempelt als uitbuiting getuigt in elk geval van een absoluut gebrek aan respect. Niet dat ik van jou iets anders had verwacht hoor...
Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Deze houding getuigt in mijn ogen van evenveel verdraagzaamheid en evenveel pseudowetenschap als van het Derde Rijk zelf! Van mij mogen mensen vertellen wat hen overkomen is. Er zijn nog mensen met zulke tatoeages op de arm. Régine Beer was zeker niet de enige en er zijn vele, anonieme overlevenden van de concentratiekampen, die liever zwijgen dan in de kijker te lopen. Dat is ook hun volste recht. Ik vind het verkeerd dat enkele mensen en vooral 1 bepaalde groep het laken naar zich toe trekt. Men wil het hier doen uitschijnen dat enkel Joden uitgeroeid werden door het systeem. Men wil het op racisme steken en verketterd de zogenaamde andersdenkenden tegenwoordig als racisten. Ik zie de cirkel rond geraken. Het Derde Rijk vervolgde ook mensen die niet in het rijtje liepen en dat waren niet alleen Joden. Jouw soort mensen zijn minstens even ontolerant en even gevaarlijk als nazi's. Jullie kennen compleet geen scupules en buiten de ellende van een ander uit als het jullie uitkomt. Mensen: de holocaust was gruwelijk, maar doe het AUB niet af als het enige kwaad dat er ooit op deze planeet gebeurd is. Het is een natuurlijke reflex van elk systeem, zeker als het totalitair begint te worden, om andersdenkenden en dus mogelijk vijanden, uit te schakelen. Geen enkele ideoloog is beter dan Hitler of Stalin of Napoleon of ga zo verder. We hebben allemaal de natuurlijke reflex tot afkeer. Lijkt het me niet gezonder om dat toe te geven? Kunnen we niet beter nagaan hoe we met het kwaad in onszelf moeten omgaan, dan zondebokken uit het verleden te zoeken? Trouwens: Edina, waarom is het plots belangrijk dat het in Europa gebeurde? Je bent toch zo multicul en zo wereldruimdenkend dat die mensen die wegkwijnen in andere werelddelen jou toch zeker moeten aangaan? Jaag je liever op gruwel uit het verleden, om niets aan de problemen in het heden te moeten doen? Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 maart 2007 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Deze thread werd geopend als een eerbetoon aan Regine Beer. Dat jij er vanalles bijsleurt dat in deze niet terzake doet, bewijst heel duidelijk dat je geen respect hebt voor haar. Zij buitte de holocaust op geen enkele manier uit. Zij getuigde alleen maar. En wees er maar zeker van dat ze niet alleen over de joden vertelde die vervolgd werden. Dat je dat desondanks toch suggereert, bewijst alleen maar dat je niet weet over wat je praat.
Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Je gaat trouwens uit de weg waar ik op aan stuur. Ik stel me bij deze nog steeds af waarom die ene gruwel zoveel belangrijker is dan de andere? en wat jij aanhaalt over: het was hier in Europa, dat bewijst dat jij blijkbaar ook niet verder kijkt dan je neus lang is. Waarom zijn het trouwens enkel Joden die men hier altijd in de schijnwerper zet, terwijl iedereen weet dat zij niet de enige waren die geviseerd werden door het nazisme? Ik maak je er op attent dat het een normale reflex is van elk systeem om zelfbeschermende wetten af te kondigen en kom me nu niet zeggen dat het in dit land niet zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Omdat het aantoont dat zo'n gruwelen geen ver-man-mijn-bed show hoeven te zijn zoals velen jammer genoeg denken. Niemand beweert dat er nergens anders gruwelijke dingen gebeuren of gebeurd zijn. Dat maak alleen jij ervan. En die beschuldigingen zijn zoals het merendeel van je schrijfsels ronduit degoutant.
Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Qua laster kan de bovenstaande onzin wel tellen. Je weet echt niet waarover je praat! Dat ze wel eens de vinger op de zere wonde legde door op duidelijke parallellen te wijzen, was blijkbaar een bittere pil om te slikken.
Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Als je Regine Beer ooit had horen getuigen, dan had je geweten dat zij niet enkel over de joden sprak. Los daarvan is het belachelijk dat je suggereert dat de joden niet geviseerd werden. Het begint zelfs een beetje op negationisme te lijken als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() zoals?