Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 18:43   #21
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuttifrutti
Waarom geen "gratis" openbaar vervoer voor alle studenten? Toch veel nuttiger dan al die ambtenaren, die toch al een auto hebben.
De trein is al kwasi gratis voor studenten. 4 euro is een go-passrit. Enig idee hoeveel de echte kostprijs van een ritje Oostende-Leuven ofzo is?
Oud 23 januari 2004, 18:45   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

En als ge nu eens dichter bij uw werk ging wonen?
Als gij dat betaalt. Ik woon nu trouwens op slechts 22 km...
22km en vijf uur met het openbaar vervoer? (ok, 44km) Of kan uw lijf niet door de tramdeur?
Oud 23 januari 2004, 18:48   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RomeoAvioli
Lieve prikplant,

Citaat:
[
Kom met de fiets, en verdien het EU-equivalent van 6 BEF in EURO. 6 x 22 x 2 / 40.3399 EURO per dag.
Fiets- en andere attributen nodig voor de verplaatsing volledig aftrekbaar van je netto belastbaar inkomen.
En natuurlijk: mens sana in corpore sano. Dan is het laatste alvast in orde.
Te gevaarlijk via de weg ? Koop een mountainbike en ga door het veld.

Vereist op je werk: douche en kleedkamer met kastje.
Heb ik enkele keren gedaan. Gezien ik in shiften werk en dus ook regelmatig 's nachts moet op- of afrijden, is dat echter niet al te leuk, zeker niet in de winter. Doe er nog het heuvelachtige landschap bij en de Haachtse steenweg, en de rit is al snel een lijdensweg.

Noem mij verwend, maar als ik mag kiezen tussen 45 minuutjes op- en af met airco en cd-speler, en 3 uur op-en af (douchen inbegrepen) in de kou of de regen en langs drukke steenwegen (niet alles kan door het veld), dan heb ik snel gekozen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 18:51   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

22km en vijf uur met het openbaar vervoer? (ok, 44km) Of kan uw lijf niet door de tramdeur?
Van Oud-Heverlee (1 bus/trein per uur) naar Leuven, van Leuven naar Brussel Noord, van Brussel Noord naar Vilvoorde, van Vilvoorde naar het industrieterrein langs de luchthaven. En tis dat al die treinen en bussen zo goed op mekaar aansluiten.

En dan zijn we nog niet over mijn avond- of nachtshiften aan het klappen.

Godzijdank bestaat de auto...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 23 januari 2004, 19:10   #25
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
De superburgers van dit land krijgen er nog een gratis treinabonnement op de koop toe bij vanaf 01/03/04.
Superburgers?!

Doe eens iets aan uw ambtenarenobsessie.
Zeg mij eens wat die 'superburgers' (ik weeg mijn woorden) tekort komen.

Ik zal u per kerende berichten wat daar voor de privé-werknemers en zelfstandigen tegenover staat !

Begin maar ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 19:19   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Van Oud-Heverlee (1 bus/trein per uur) naar Leuven, van Leuven naar Brussel Noord, van Brussel Noord naar Vilvoorde, van Vilvoorde naar het industrieterrein langs de luchthaven. En tis dat al die treinen en bussen zo goed op mekaar aansluiten.

Den bus tot aan 't sas op de mechelse steenweg, en dan via den Haachtse naar Vilvoorde?

Mijn ouders wonen by the way in oud heverlee.
Oud 23 januari 2004, 19:20   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteraard, godzijdank bestaat de auto. Ik denk ook niet dat er mensen daar problemen mee zullen hebben.
Oud 23 januari 2004, 20:10   #28
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

Superburgers?!

Doe eens iets aan uw ambtenarenobsessie.

Ik zal u per kerende berichten wat daar voor de privé-werknemers en zelfstandigen tegenover staat !

Begin maar ....
wa dacht ge van een deftig loon?
Oud 23 januari 2004, 20:16   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Den bus tot aan 't sas op de mechelse steenweg, en dan via den Haachtse naar Vilvoorde?

Mijn ouders wonen by the way in oud heverlee.
Ik zal die route eens moeten bekijken, maar ik betwijfel of ik zo minder dan 3 uur op en af bezig ben. Alvast bedankt voor de tip.

Wie weet ken ik uw ouders wel. 8) Gij hebt toch geen famillie die Dries heet? Of Gert?
Oud 23 januari 2004, 20:22   #30
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
Citaat:

Begin maar ....
wa dacht ge van een deftig loon?
O ja ? Ken jij dan het loon van je gelijke in de privé ?

Ook al eens gevraagd hoeveel uren per week hij/zij ervoor dient te presteren en welke kosten hij/zij ervoor moet maken ?

Maar laat ons concreet zijn :

a. welke job doe je ? Van welk uur tot welk uur ?
b. welke risico's draag je ?
c. wat gebeurt er als je een fout maakt ?
d. wat gebeurt er als je 3 maanden werkonbekwaam bent ?
e. hoeveel uur werk je in het WE ?

Laat dit een begin van de discussie zijn.
Oud 24 januari 2004, 05:30   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nu is het niet de beste vergelijking.Maar ,mijn gegevens hoef ik voor niemand weg te stoppen.

Citaat:
Prototype manager/troubleshooter([size=2]veredeld technieker[/size]) 22u-6u, behalve vrijdag 20u-4u 40 uur in de week, waarvan elke week een uur te recupereren.Worden opgespaard tot 3 brugdagen en 3 vrij te kiezen dagen.

Citaat:
In de voeding is het altijd een risico voor de volksgezondheid([size=2]equivalent van 13 miljoen koppen koffie per dag[/size]).Ook is koffie een heel vies goedje als het aankomt op sneetjes en erger, die gaan altijd ontsteken.
In bepaalde gesloten afdelingen is er altijd het risico op CO.(onder/naast de branders)

Citaat:
Een foutje kan een machine van 10 miljoen euro naar de maan helpen.Of de volksgezondheid in gevaar brengen([size=2]indien de keuringsdienst een heel lange tijd niet oplet[/size])-op zijn minst is er 425 kg vers gebrande koffie om zeep als je een foutje maakt.

Citaat:
d. wat gebeurt er als je 3 maanden werkonbekwaam bent
Hangt ervan hoe dat het gebeurt is. Maar na een maand zit ik op een uitkering die 60% bedraagt van mijn nominaal loon, verspeel ik 6 dagen recup.En de nachtpremie kan je van dag 1 al vergeten.En een werkgever is niet dom, als het een wederkerend probleem kan zijn, dan ligt de C4 waarschijnlijk te wachten tot je weer eens een week gewerkt hebt.(vraag dat maar aan Babeth)

Citaat:
Nu werk ik al tot 4 uur zaterdag ochtend.Maar indien er een ploegenwissel is, is het 25 uur per weekend.([size=2]zaterdag 4u-16u30 en 16u30-5u zondag 5u 17u30 en 17u30 6u[/size])
Oud 24 januari 2004, 10:32   #32
RomeoAvioli
Vreemdeling

Standaard

Cher René-cadet,

Citaat:
d. wat gebeurt er als je 3 maanden werkonbekwaam bent ?

Laat dit een begin van de discussie zijn.
Heb je zelf een verkeerde keuze gemaakt ? Wat was de reden waarom je niet kon toetreden tot deze beroepscategorie ? Of ben je een masochist die veel uren wil werken, veel risico's wil dragen, zwaar afgestraft wil worden voor je zeldzame fout die zelfs niet eens jouw fout was etc. ?
Via SELOR kan je je altijd nog kandidaat stellen.
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:57   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Selor... Babeth heeft haar examens met goed gevolg afgelegd,een kleine 2 jaar geleden.
Reactie , vergeet het maar, met 35 ben je blijkbaar te oud.
Ook zijn de aanbiedingen totaal niet relevant voor Babeths vakgebied.
Oud 24 januari 2004, 14:08   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RomeoAvioli
Of ben je een masochist die veel uren wil werken, veel risico's wil dragen, zwaar afgestraft wil worden voor je zeldzame fout die zelfs niet eens jouw fout was etc. ?
Via SELOR kan je je altijd nog kandidaat stellen.
Een geluk dat er risiconemende masochisten zijn of NIEMAND werkte

Je denkt toch niet dat het geld voor de ambtenaren aan de bomen groeit ?

Zelf geloven ze dat wel !
Oud 24 januari 2004, 14:14   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

RomeoAvioli,

Selor... Babeth heeft haar examens met goed gevolg afgelegd,een kleine 2 jaar geleden.
Reactie , vergeet het maar, met 35 ben je blijkbaar te oud.
Ook zijn de aanbiedingen totaal niet relevant voor Babeths vakgebied.

Eneuh, wat heeft ambetantenaar met werken te maken? Ik zie die meestal kleine god spelen, en naar willekeur hun toegeëigende taken al dan niet vervullen.

Ik ben zeer blij met mijn gekozen lijn van beroep.Afwisseling, geen bureaukrampen,gebruik maken van mijn mechanisch/electrisch inzicht en mogelijkheden als mens.
Oud 24 januari 2004, 14:15   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel, oeps
Oud 27 januari 2004, 11:30   #37
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Het argument om de federale ambtenaren gratis te laten pendelen is de strijd tegen de files.

Zeer goed. Maar wie garandeert dat die ambtenaars dan ook effectief de trein gaan nemen, zeker nu er niet meer gerookt mag worden.

Ik ken persoonlijk zelfs een ambtenaar die reeds 22 jaar met de trein pendelde en nu vanaf 01/01 (ingang van het rookverbod op de trein) beslist heeft om met de wagen naar Brussel te rijden !

Als de regering echt structureel werk wil maken van de files met deze maatregel, dan doet ze er best aan de ambtenaren te VERPLICHTEN met de trein te pendelen. Da's niets teveel gevraagd in ruil voor hun arsenaal aan 'rechten' en voordelen.
Oud 27 januari 2004, 15:03   #38
Tegendradigaard

Standaard

Mijn vrouw is ambtenaar en die zou gratis met het openbaar vervoer naar het werk kunnen gaan. Aangezien wij echter geen goede verbindingen hebben moet mijn vrouw wel met de auto gaan.
Of ze zou al om 6u21 de bus moeten nemen om dan rond 7u10 in Antwerpen te geraken waar ze dan weer een bus kan nemen waar ze dan op haar beurt ongeveer 45 minuten op mag zitten om nipt maar dan ook heel nipt rond 8 uur op haar halte te geraken waarop ze in ijltempo kan proberen de 400 meter binnen de minuut af te leggen om op tijd te geraken.
Ze mag dan 1 uur vroeger opstaan rond 5u30 om de weg te voet naar de bus nog af te kunnen leggen ook.
Ze zou het huis uit moeten gaan om 6 uur 's morgens. En de afstand via de auto ? 24 km.

Met de fiets ? Sorry merendeels langs levensgevaarlijke staatsbanen waar het fietspad een smalle strook is alleen afgebakend met witte lijntjes, zonder bescherming tegen de bussen, vrachtwagens en auto's die rakelings voorbijscheren.

Ze is haar leven nog niet beu, en ik ben haar ook nog niet beu.

Zolang het openbaar vervoer in en rond Antwerpen gericht is op het alleen transporteren van mensen naar Antwerpen en terug en niet in een omtrekkende beweging rond Antwerpen zal het niets zijn voor veel mensen.

Voor de kenners van Antwerpen : een ringbus die vanaf het sporpaleis via de Bisschoppenhoflaan en dan heel de militaire baan via de achterkant (tunnel) van de luchthaven zou rijden tot aan Hoboken(via Wijnegem, Wommelgem, Borsbeek, Mortsel, Wilrijk, Hoboken).
De dag dat die bus er komt die dan veel moet rijden en aansluiting geven op de bussen van Turnhout, Herentals, Lier op de Militaire Baan, die dag kunnen wij het overwegen.

Das klagen maar ook de oplossing aandragen se.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 16:35   #39
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mijn vrouw is ambtenaar en die zou gratis met het openbaar vervoer naar het werk kunnen gaan. .....
.
Telewerken ?

PS : ik weet dat het geen populaire maatregel is (maar in de politiek mag dat geen rol spelen), maar men zou ambtrenaren moeten verplichten binnen een bereikbaarheidsstraal van 1 uur met het openbaar vervoer te wonen. In vele privébedrijven is dat zelfs zo. Idem het leger, brandweer, politiediensten, ...
Oud 27 januari 2004, 17:00   #40
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Citaat:

En als ge nu eens dichter bij uw werk ging wonen?
dan ebde maar 3 uurkes nodig als ge mee de velo gaat(heen en trug op u gemak). Stel je voor wat een conditie je uiteindelijk zou kweken
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be