Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2007, 12:07   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hoe kwam die nota uiteindelijk aan het licht?
Die hingen gewoon uit in verschillende lokalen binnen het bedrijf.
Zo zie je maar hoe hypocriet het CGKR is.
Een ''klein'' bedrijf aanpakken doen ze wel maar een multinational als Bayer was blijkbaar een maatje te groot.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 12:09   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Verleden jaar was daar een plaats van veiligheidsadviseur vacant.
Dat werd medegedeeld in verschillende media met vermelding van de nodige vereisten om voor die job in aanmerking te komen.
Maar intern circuleerde een nota waarin vermeld werd dat men minstens 35 jaar moest zijn, wat dus discriminatie is op basis van leeftijd.
Nu ken ik toevallig iermand die dit aankaarte bij het CGKR en hij kreeg als antwoord dat ze niet wensten op te treden omdat het om een interne nota ging.

Uiteindelijk is het ook een beetje normaal dat ze voor zo'n post een leeftijdseis plaatsen, een veiligheidsadviseur voor dergelijk bedrijf, is minstens een niveau 1 of misschien nen 2 om als hulpke te dienen voor nen 2, in beide gevallen spreken we hier over een verantwoordelijke functie, op niveau van een ingenieur, Men had uiteindelijk ook kunnen zeggen 15 jaar ervaring vereist, en dat komt op 't zelfde neer. hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 12:20   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Uiteindelijk is het ook een beetje normaal dat ze voor zo'n post een leeftijdseis plaatsen, een veiligheidsadviseur voor dergelijk bedrijf, is minstens een niveau 1 of misschien nen 2 om als hulpke te dienen voor nen 2, in beide gevallen spreken we hier over een verantwoordelijke functie, op niveau van een ingenieur.

Ik ga volledig akkoord met U maar het ik wil hier maar alleen de hypocrisie van het CGKR aankaarten.
Discriminatie op basis van afkomst en dicriminatie op basis van leeftijd zijn allebei bij wet verboden.
Oud 26 maart 2007, 12:21   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Schitterend nieuws! Drie hoeraatjes voor de arbeidsrechtbank van Gent!
intussen kan die 2500 euro per dossier krijgen... niet slecht betaald om er zelfs niet te werken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 12:23   #25
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
intussen kan die 2500 euro per dossier krijgen... niet slecht betaald om er zelfs niet te werken.
En jij denkt dat het bedrijf nog eens dezelfde fout zou maken?Als die man echt geld wou had hij wel onmiddellijk een schadevergoeding ingediend.
Oud 26 maart 2007, 12:36   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga volledig akkoord met U maar het ik wil hier maar alleen de hypocrisie van het CGKR aankaarten.
</p>
Doet dat misschien de ernst van DEZE feiten af ofzo...?
Oud 26 maart 2007, 12:49   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
</p>
Doet dat misschien de ernst van DEZE feiten af ofzo...?
Alle twee bij wet verboden, alleen vond het hypocriete CGKR het nodig klacht in te dienen tegen het ene bedrijf en tegen het andere dan weer niet.
Oud 26 maart 2007, 13:08   #28
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Dat was de vraag niet.
De vraag was of die hypocrisie deze zaak minder erg maakt.
Oud 26 maart 2007, 13:25   #29
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uiteraard. Voortaan wordt elk antwoord aan een 'vreemdeling' op een apothekersschaaltje afgewogen, of eenvoudiger : ze krijgen er geen.
Met dergelijke heksenjachten bereikt men enkel het omgekeerde resultaat.

Inderdaad.

Citaat:
Toch een positief punt : de publicteit voor Eurolock is mooi meegenomen. Die naam is nu een bekende merknaam geworden. Zou Eurolock beseffen hoeveel publiciteitskosten het CGKR haar eigenlijk uitgespaard heeft? Onbetaalbaar !
Moest ik zaakvoerder van Eurolock zijn, dan zou ik het CGKR een krat champagne opsturen.
Maar natuurlijk was dit een reklamestunt...gratis verleend door het CGKR...ik kan mij voorstellen dat er veel mensen zijn die nu veel meer vertrouwen krijgen in Eurolock...een pientere firma.

Als bewijs voor deze stelling ga ik er van uit dat als ze zich echt van die kerel hadden willen ontdoen ze hem gewoon de job hadden moeten aanbieden....
Oud 26 maart 2007, 13:34   #30
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Die hingen gewoon uit in verschillende lokalen binnen het bedrijf.
Zo zie je maar hoe hypocriet het CGKR is.
Een ''klein'' bedrijf aanpakken doen ze wel maar een multinational als Bayer was blijkbaar een maatje te groot.
Heb ik het goed dat de hele vacature uithing in de lokalen, niet enkel een nota die zei: die en die job zijn voor 35+?

De reden waarom ik dat vraag is dat het Centrum waarschijnlijk deze actie wel doorzette omdat de bewijslast zo enorm doorweegt. De sollicitant kreeg van het bedrijf op papier antwoord.

Laatst gewijzigd door discuz : 26 maart 2007 om 13:40.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 13:47   #31
Blackwidow
Schepen

Standaard raar

Ik snap die dwangsom niet. Als het bedrijf nog eens in de fout gaat, moet Eurolock 2.500€ betalen aan Caliskan bij elke vastgestelde inbreuk?

wtf? En dan de desbetreffende persoon ook naar het CGKR en dan weer een zaak? Dat heb ik nog nooit gehoord dat iemand vanaf nu altijd uitbetaald kan worden bij een andere inbreuk, tis gelijk winnen met Subito....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 13:53   #32
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik snap die dwangsom niet. Als het bedrijf nog eens in de fout gaat, moet Eurolock 2.500€ betalen aan Caliskan bij elke vastgestelde inbreuk?

wtf? En dan de desbetreffende persoon ook naar het CGKR en dan weer een zaak? Dat heb ik nog nooit gehoord dat iemand vanaf nu altijd uitbetaald kan worden bij een andere inbreuk, tis gelijk winnen met Subito....
En jij denkt dat het bedrijf nog eens hetzelfde zal doen?Die dwangsom kan er ook enkel komen na een nieuwe rechtzaak die de feiten bewijst.Allemaal niet zo simpel dus...
Oud 26 maart 2007, 18:09   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien zal het bedrijf niet al te snel nog een overtreding begaan.

De Turkse sollicitant heeft ondertussen werk gevonden (bij een niet-racistische werkgever neem ik aan).

Bij Eurolock worden de mensen nu ontslagen, wegens te weinig werk!

Juicht allen hoezee joechei!

Ook hun contract met de stad Gent wordt afgeschaft! Hoezee joechei! Weer vier man op straat!

Joepijee... dat zijn natuurlijk "witten" hé, daar moet je dus niet over wakker liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2007 om 18:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 18:14   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht

Net op het nieuws, het geld zal naar een goed doel gaan.
Oud 26 maart 2007, 18:15   #35
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zo te zien zal het bedrijf niet al te snel nog een overtreding begaan.

De Turkse sollicitant heeft ondertussen werk gevonden (bij een niet-racistische werkgever neem ik aan).

Bij Eurolock worden de mensen nu ontslagen, wegens te weinig werk!

Juicht allen hoezee joechei!

Ook hun contract met de stad Gent wordt afgeschaft! Hoezee joechei! Weer vier man op straat!

Joepijee... dat zijn natuurlijk "witten" hé, daar moet je dus niet over wakker liggen.

Tja dat heeft het personeel te danken aan het wanbeleid en ze hebben één iemand moeten ontslaan. Rara wie dat zal geweest zijn
Oud 26 maart 2007, 18:22   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij denkt dat het bedrijf nog eens hetzelfde zal doen?Die dwangsom kan er ook enkel komen na een nieuwe rechtzaak die de feiten bewijst.Allemaal niet zo simpel dus...
Wel een beetje raar dat een bedrijf dat schadevergoeding moet betalen aan een VORIGE gediscrimineerde als het een VOLGENDE fout zou maken? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dus bouwbedrijf dat fout maakt betaalt bij volgende fout nog eens schadevergoeding aan VORIGE klant? Leuke regeling is me dat!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 18:26   #37
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel een beetje raar dat een bedrijf dat schadevergoeding moet betalen aan een VORIGE gediscrimineerde als het een VOLGENDE fout zou maken? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dus bouwbedrijf dat fout maakt betaalt bij volgende fout nog eens schadevergoeding aan VORIGE klant? Leuke regeling is me dat!

Een fout bij aflevering is iets anders als discriminatie, als het opnieuw veroordeeld wordt zal het ook aan die persoon een schadevergoeding moeten betalen als die dat eist.
Als jij dat raar vindt moet jij maar rechter worden, overigens gaat de som naar het goede doel.
En dat kunnen we toch alleen maar toejuichen, toch?
Oud 26 maart 2007, 18:27   #38
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is er raar aan? De beschuldigde wordt verzekerd dat het nooit meer kan voorkomen. Ik vind daar helemaal niks abnormaal aan! Een terechte en zeer slimme uitspraak. Maar ja deze uitspraak bewijst enkel maar hoe crimineel jij je gedraagt dus zal je hem wel weer verwerpelijk vinden. Doe maar gerust verder uw crimineel gedrag ge bewijst velen mensen er een dienst mee
Oud 26 maart 2007, 18:29   #39
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een fout bij aflevering is iets anders als discriminatie, als het opnieuw veroordeeld wordt zal het ook aan die persoon een schadevergoeding moeten betalen als die dat eist.
Als jij dat raar vindt moet jij maar rechter worden, overigens gaat de som naar het goede doel.
Het goede doel, wat is dat eigelijk?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 18:31   #40
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij al inbeelden wat ze bedoelen met het 'goede doel' : voetbalticketjes voor ontspoorde 'jongeren' of daguitstapjes voor 'racistische jongeren' (van het genre dat joodse schoolkinderen poogt te stenigen).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be