![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Electoraal voordeel? Ik dacht van niet. Een onderzoek heeft uitgewezen dat dze groep jongeren meer geneigd is Agalev of Vlaams Blok te stemmen. Dus wie zegt dat we dit doe uit electoraal voordeel, zit er naast! Trouwens dat stemrecht voor de 16 jarigen is een voorstel van jong VLD die op ons novembercongres van vorige week werd goedgekeurd door de VLD-leden. M'n kon voor of tegenstemmen. Ieder had dus de vrije keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Dat zal dan ook van andere partijen afhangen hé Kevin. Dat is een voorstel dat we gedaan hebben op ons congres, nu eens zien of andere partijen dit voorstel zullen willen volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Als zware politieke gewichten pro stemmen is het niet om Jong-VLD een plezier te doen, maar om electoraal er sterker uit te komen. Als het geen electoraal voordeel zou bieden, zoals u zegt, zou een partij die zich wil profileren als volkspartij en wil groeien, dit zeker niet goedstemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Wel een onderzoek heeft electoraal aangetoond dat het vooral in het voordeel zou spelen van Vlaams Blok & Agalev. Dus dat het uit eigen belang zou gebeuren, slaat nergens op. Jong VLD wil de jongeren een stem geven. We moeten proberen de jongeren hun interesse in politiek op te wekken. Ik vond het destijds toen ik nog geen 18 was wel spijtig dat ik nog niet kon stemmen, wat ik volg al van héél jongs af aan de politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opkomstplicht voor de hele bevolking afschaffen zoals dat in bijna ALLE democratische landen het geval is of het volksreferendum invoeren: ho maar! Maar dat zou dan ook iets zijn dat niet de machthebbers ten goede zou komen maar de burgers. Als ik de reacties van bepaalde 'jongeren' hier zie die deze leeftijd al een eind gepasseerd zijn dan kan ik alleen maar vaststellen dat ze niet eens doorhebben dat het het zoveelste lokmiddel is van de huidige machthebbers om kiezers te ronselen maar waar de 16-jarigen geen zier beter van zullen worden. Of gaan ze de 16-jarigen ook oud en wijs genoeg verklaren om op de kieslijsten te staan? Hen een zitje in het parlement geven?
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb aan de "jonge kandidaat" van die site (http://www.roeldeseyn.be) een vraag gesteld, hij zegt dat hij zeker gaat antwoorden. Nu nog de zes andere,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Ik hoor en lees hier dat zowel VLD als CD&V zich uitroept tot de jongere partij!
Ik zelf ben gemeenteraadslid te Meise en tijdens de verkiezingen schoof iedere partij (Agalev, Groep (Sp.a, Spirit en enkele VLD'ers), CD&V, VLD en het Vlaams Blok) een paar of een jongere kandidaat naar voren. Bij Agalev werd hij niet verkozen, bij CD&V werd er 1 verkozen maar die zijn mandaat moest afstaan aan een oude gediende, bij VLD werd er 1 verkozen maar die zegt zelf dat ze niets mag zeggen want haar oudere collega's gaan vaak niet akkoord, bij Groep is Roel Anciaux verkozen en bij het Vlaams Blok ik. Het is trouwens enkel bij Groep en het Vlaams Blok dat de jongere kandidaat een verkiesbare plaats kregen, beide de 2de plaats. Bij CD&V en VLD zijn deze moeten springen! En dan nog zeggen dat ze "de" jongere partij zijn! Trouwens bij de CD&V stonden 3 jongere kandidaten op de lijst waarvan 2 reeds hun lidkaart hebben teruggestuurd! Op de Vlaams-Bloklijst stonden van de 15 kandidaten 7 jongeren! Jörgen Noens voorzitter VBJ arr. Brussel-Halle-Vilvoorde |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() We hadden het hier over naionale politiek, beste heer Noens.
En bovendien; CD&V is, zowel procentueel als in absolute cijfers met het grootste aantal jongeren in de gemeenteraden. Het VB en de SP.A hebben er het minst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() En waar heb je dat gelezen? Een partij publicatie? Ik kan niet geloven dat VB het minste zou hebben! Ik zelf ken veel jonge VB'ers die een mandaat hebben!
Jörgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() heel goed voor het VB
![]() ![]() Thomas
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De gegevens komen van een onderzoek uitgevoerd door de Universiteit Gent (prof. dr. Reynaert e.a.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Zo zo en jij bent politiek neutraal zeker? Ik heb helemaal geen vertekend beeld! En geef nu eens die studie, waar kan ik die vinden?
Jörgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Kevin,
Ik zelf studeer inderdaad niet aan de RUG, maar aan de VUB. Pol en Soc. Maar ik ben er vrij zeker van dat er hier maar weinig zijn die meer als mij in Gent rondlopen. Ja jij als student misschien wel! Is die studie (zoals meestal) ergens op het net terug te vinden? En dan nog ik krijg les van vele anders denkende profs en wat die soms verkondigen zijn vaak het omgekeerde van de waarheid! Nogmaals staat die studie ergens opp het net? Jij studeert te Gent ... we zijn een discussiegroep begonnen in Gent (niet politiek of club gebonden). Interesse? Jörgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ken Reynaert eerder vanop sportief vlak. Ik heb een paar keer voor aas gespeelt voor zijn vrouw tijdens loopwedstrijden. Mijn conditie is wat verzwakt door een scheuring van mijn kruisbanden. Enfin, dat heeft nu niets met de discussie te maken.
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Dus nog steeds kan niemand me helpen om aan die studie te geraken. Veel zeggen, maar niets bewijzen! Trouwens het is haas en niet aas
![]() Jörgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() sorry, ik was mijn 'h' vergeten ...
![]()