![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
I see ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is dat iemand die gelooft juist 'minder' spiritueel is : elke godsdienst legt ergens taboe's op. Als schrijver/poëet heb ik geen enkele spirituele grens binnen het menselijk beschaafde. Meer zeg ik niet. I'm just a face in the crowd ...... |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Atheïsten daarentegen veroordeel ik wel, temeer dat deze zich vooral in links-liberale kringen situeren. Het lijkt wel of deze mensen samen met de godsdienst de pijlers van onze Europese beschaving willen onderuit halen. Het geloof in het eeuwige is aangeboren in de mens, het absolute ontkennen van het eeuwige is al even onnozel als het absolute geloof in God. Voor de goede orde, voor mij is God een onzeker iets, ik geloof niet echt in God, maar ik geloof wel in de godsdienst. Goethe zei ooit : "Niet dat maakt vrij, dat we niets boven ons erkennen willen, maar dat we iets vereren dat boven ons is". Volgens mij had hij gelijk. |
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dank zij Einstein en Newton staan we wel op de maan en weldra op Mars. Behoud Freud en Nietsche als cultureel slaapmutske en hul in de armen van uw geliefde.... maar onderschat het belang van de atheïstische ruimdenkendheid van de wetenschappers niet. Zonder hen zat u nu nog met een kaars in een grot ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Eichmann,
U veroordeeld mensen die niet in god geloven. Uw goed recht hoor,ik zie ook niet iedereen graag... Maar misschien moeten we ook wat tolleranter worden voor elkaar willen we de wereldvrede wat bewaren. We zijn allemaal mensen met eigen ideeën die nu eenmaal gedwongen zijn om met elkaar te leven. U kunt natuurlijk ook al die links-liberalen tegen een muur zetten en afschieten,maar ik weet niet of dat zoiets een goede reclame is voor je geloof. Volgens mij maken moslims op dit moment ook die grote fout...ze vermoorden mensen in de naam van Allah,maar of dat nu echt de wil van Allah is.... Maar het mag toch worden gezegt:Het woord "religie " is doordrenkt van onschuldig bloed,en er zal nog veel bloed moeten vloeien voor de massa het besef heeft dat moorden niets met normen en waarden te maken heeft,maar dat het juist de meest verwerpelijke daad is wat je als mens kan aanrichten.
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn rationeel beroep (ik sta dagelijks met mijn botten in de modder van mijn bouwprojecten) houdt mij immers niet tegen om poëtische literatuur te lezen en te schrijven. Omgekeerd vrees ik echter dat uw NAZI-fantasmen u weerhouden om nog een beetje technisch, pragmatisch en menselijk te denken. U bent ontaard, Eichman. Zoveel is intussen duidelijk. Uiteraard is het uw recht. Ik heb er weliswaar niet de minste boodschap aan. Grüss Gott ! |
|
![]() |