Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 13:26   #21
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

[quote="jan hyoens

Efkens off topic... Zit jij toevallig ook in de paarden JH? (uw opvallende bladwijzer bedoel ik )

Hilde Dillen is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:03   #22
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Na al zijn uitspraken vraagt het Blok hem om lijsttrekker te worden...
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:33   #23
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Blok toont haar ware gelaat door de nazi-kardinaal te steunen.
Inderdaad: antihomo, autoritair-flamingantisch, antijoods (nestbevuiling) en antilinks. Als d�*t geen nazipartij is.
Toch niet omwille van zeijn sympathie voor Verschaeve?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:35   #24
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Sleurt u dat er nu gewoon tussen of heeft ie daar écht iets over gezegd?
Cyriel Verschaeve en G. Gezelle-aanbieder, gekoppeld aan antidemocratische ideeën.
Welke?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:37   #25
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

op basis van het onderschrijven van dit:
Allez, dat algemeen stemrecht. Waar slaat dat nu op? Ik vind het raar dat een snotneus van 18 jaar evenveel te zeggen heeft als een vader van zeven kinderen. De ene heeft geen enkele verantwoordelijkheid, terwijl de tweede de burgers van morgen aflevert. Ik vind dat raar.
Bruno* is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:07   #26
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

dubbel
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:08   #27
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Allez, dat algemeen stemrecht. Waar slaat dat nu op? Ik vind het raar dat een snotneus van 18 jaar evenveel te zeggen heeft als een vader van zeven kinderen. De ene heeft geen enkele verantwoordelijkheid, terwijl de tweede de burgers van morgen aflevert. Ik vind dat raar.
De man die België in 1830 wel een liberale democratie noemde (niettegenstaande het feit dat niet 1% van de bevolking stemrecht had), gaat anderen verwijten ondemocratische principes te bezitten?

Joos heeft een andere invulling van de democratie dan u en ik, dat maakt hem echter nog niet anti-democratisch.
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:33   #28
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote=Hilde Dillen]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "jan hyoens

Efkens off topic... Zit jij toevallig ook in de paarden JH? (uw opvallende bladwijzer bedoel ik :wink: )

[img
http://www.reitkauf.de/kuczka/images/galopp.gif[/img]
nope, behalve op mijn bord met bearnaisesaus. mijn bladwijzer is de banier van de Rohirimm, het ruitersvolk uit Rohan (In de ban van de ring)
jan hyoens is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:38   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
De man die België in 1830 wel een liberale democratie noemde (niettegenstaande het feit dat niet 1% van de bevolking stemrecht had), gaat anderen verwijten ondemocratische principes te bezitten?

Joos heeft een andere invulling van de democratie dan u en ik, dat maakt hem echter nog niet anti-democratisch.

Waar ziet U Hans in deze topic?
Patriot! is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:42   #30
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar ziet U Hans in deze topic?
Nergens. Als ik me niet vergis deed Tacitus ook genoeg uitspraken in die zin. Of hij nu nuchter was of niet toen hij het schreef vind ik niet bepaald een excuus...
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 16:36   #31
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
WALGELIJK.
Een zeer conservatieve boodschap en af en toe weinig genuanceerd, dat is correct. Maar heeft die man niet het recht zijn mening te uiten zonder dat hij als "walgelijk" of "nazi" wordt gebrandmerkt?
Of is dat teveel hoffelijkheid?
Walgelijk is dat het Blok ook deze -voor een priester markante stellingnames- wil recupereren om "hun grote gelijk" aan te tonen, en er zelf beter van te worden. Zonder de mening van de kardinaal te vragen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 26 januari 2004, 17:14   #32
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Toch wordt, vooral door de linkse partijen, een verkrachten van het gelijkheidsbeginsel al lang toegepast! Mensen die veel verdienen moeten procentsgewijze meer belasting betalen als een weinigverdiener. Het is wel niet helemaal hetzelfde als wat kardinaal Joos zegt maar het gelijkt er drommels goed op!
Oud 26 januari 2004, 17:16   #33
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:

Een zeer conservatieve boodschap en af en toe weinig genuanceerd, dat is correct. Maar heeft die man niet het recht zijn mening te uiten zonder dat hij als "walgelijk" of "nazi" wordt gebrandmerkt?
Of is dat teveel hoffelijkheid?
Walgelijk is dat het Blok ook deze -voor een priester markante stellingnames- wil recupereren om "hun grote gelijk" aan te tonen, en er zelf beter van te worden. Zonder de mening van de kardinaal te vragen.
Inderdaad, ze nemen elke gelegenheid te baat om hun tegenstanders een laag-bij-de-grondse hak te zetten! Deze werkwijze wordt door fatsoenlijke mensen NIET gebruikt!
Oud 26 januari 2004, 20:28   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeno! is offline  
Oud 26 januari 2004, 21:15   #35
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hebt ge dat alleen gevonden ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 26 januari 2004, 21:22   #36
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nochthans is er een tendens in onze maatschappij om bepaalde groepen een stem te geven opdat de politici dan ook met hen gaan rekening houden. Ik denk hier bijvoorbeeld aan dat "vreemdelingenstemrecht". Waarom dan niet aan elke inwoner of burger in dit land een stem geven. Ook een twaalfjarige leeft hier in dit land, ook een baby van 1 jaar leeft hier, en de politici bepalen ook zijn toekomst. Als 90 jarigen mogen stemmen, kunnen ze wegens omstandigheden een volmacht geven. Geef ouders een volmacht om voor hun kinderen te stemmen. wedden dat het politieke landschap er inderdaad anders gaat uitzien. Ouders hebben immers een verantwoordelijkheid en band die verderreikt dan hun eigen persoon, zijn aldus veel realistischer, meer betrokken bij de maatschappij dan een 18-20 jarige die naar zijn cursus gaat, in de alma eet en in het weekend naar mama gaat.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 27 januari 2004, 00:25   #37
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Nochthans is er een tendens in onze maatschappij om bepaalde groepen een stem te geven opdat de politici dan ook met hen gaan rekening houden. Ik denk hier bijvoorbeeld aan dat "vreemdelingenstemrecht". Waarom dan niet aan elke inwoner of burger in dit land een stem geven. Ook een twaalfjarige leeft hier in dit land, ook een baby van 1 jaar leeft hier, en de politici bepalen ook zijn toekomst. Als 90 jarigen mogen stemmen, kunnen ze wegens omstandigheden een volmacht geven. Geef ouders een volmacht om voor hun kinderen te stemmen. wedden dat het politieke landschap er inderdaad anders gaat uitzien. Ouders hebben immers een verantwoordelijkheid en band die verderreikt dan hun eigen persoon, zijn aldus veel realistischer, meer betrokken bij de maatschappij dan een 18-20 jarige die naar zijn cursus gaat, in de alma eet en in het weekend naar mama gaat.
Wat als die 18-jarige zijn best doet om de politiek constant te volgen, geëngageerd is in de lokale politiek en alle gemeentelijke organen zoals de jeugdraad, actief is in een jeugdbeweging met veel verantwoordelijkheid....

Is zijn stem dan minder waard dan die van één of andere heikneuter met vijf kinderen die op Freya stemt voor haar mooie benenpartij?
zorroaster is offline  
Oud 27 januari 2004, 20:01   #38
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

@zorroaster:

ten eerste heb ik het over een heel grote groep van mensen die ook in deze maatschappij leven, maar geen stem hebben: de groep van 0 tot 17 j.

ten tweede: je voorbeeld van de 18 j, is uiteindelijk slechts..... een voorbeeld. De situatie die je schetst zal altijd bestaan in een democratie, en bestaat NU ook al. Mijn voorstel gaat dit zeker niet in de hand helpen.
Alvader is offline  
Oud 29 januari 2004, 19:30   #39
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Blok toont haar ware gelaat door de nazi-kardinaal te steunen.
Inderdaad: antihomo, autoritair-flamingantisch, antijoods (nestbevuiling) en antilinks. Als d�*t geen nazipartij is.

Ik ben ook antilinks. Voor mij zijn zij de kinderen van Satan . Ben ik dan Nazi Tacitus????
Woutertje is offline  
Oud 30 januari 2004, 22:20   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
spiegeltje aan de wand...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be