Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 15:22   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In Nederland wil men 26.000 asielzoekers uitwijzen.
Nederland kan niet doorgaan met het opvangen van economische vluchtelingen van over heel de wereld, waarvan 60% werkloos blijft. Zelfs Wouter Bos (de Stevaert van Nederland) zegt dat het onhoudbaar is voor het sociaal systeem.
Als alle actieven uit de ontwikkelingslanden naar hier komen, blijft daar een verpauperde massa achter terwijl mensenhandelaars rijk worden.
De enige oplossing is massale doelgerichte ontwikkelingshulp in eigen streek.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:24   #22
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Nederland kan niet doorgaan met het opvangen van economische vluchtelingen van over heel de wereld, waarvan 60% werkloos blijft. Zelfs Wouter Bosch (de Stevaert van Nederland) zegt dat het onhoudbaar is voor het sociaal systeem.
Als alle actieven uit de ontwikkelingslanden naar hier komen, blijft daar een verpauperde massa achter terwijl mensenhandelaars rijk worden.
De enige oplossing is massale doelgerichte ontwikkelingshulp in eigen streek.
Bos. Wouter Bos. En met enige nuance ga ik akkoord met zijn betoog over het feit dat we meer ontwikkelingshulp moeten geven en niet zomaar iedereen moeten toelaten, wat we toch al niet deden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:28   #23
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Zieligaards! zoals ik reeds eerder schreef zijn er hier die pas geloven dat een stront stinkt als een of andere malloot met een diploma dit wetenschappelijk bevestigd heeft!
gewoon een beetje gezond verstand! Wat zijn de voordelen om de grenzen open te zetten; er zijn gewoon geen voordelen!!!

1.Vlaanderen is één van de dichtsbevolkste regio's in de wereld met alle gevolgen van dien; vervuiling, stress, hoge huur en woonprijzen,...
2.We zitten met zo'n half miljoen erklozen en deze regering maakt er nog alle dagen bij; wat moeten we dan met ongeschoolde gelukzoekers die niet van plan zijn om hier te werken!
3. Door het laks veiligheidsbeleid is het hier de hemel op aarde voor alle criminelen; nu al spreken ze meer dan 50 talen in onze gevangenissen en ze zitten al vol!
4. de meeste van de gelukzoekers zijn moslims maw mensen die geen enkele affiniteit hebben met onze democratische rechtstaat in tegendeel die nog in een middeleeuwse denkwereld vertoeven!

en zo kan ik nog tientallen argumenten geven die iemand met een beetje gezond verstand wel ziet! Maar wat baten kaars en bril, als den ezel niet zienen wil!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:35   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
(...)
en zo kan ik nog tientallen argumenten geven die iemand met een beetje gezond verstand wel ziet! Maar wat baten kaars en bril, als den ezel niet zienen wil!
Uil. De Uil niet zienen wil!
Voor de rest: mijn mening staat hierboven al. Ik heb geen zin om ze tot in den treure toe te herhalen om de versie die u ervan maakt telkens weer te moeten lezen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 26 januari 2004, 15:37   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
(...)
Uil. De Uil niet zienen wil!
Voor de rest: mijn mening staat hierboven al. Ik heb geen zin om ze tot in den treure toe te herhalen om de versie die u ervan maakt telkens weer te moeten lezen.
Ik heb de uil, symbool zijnde van wijsheid, hier opzettelijk niet gebruikt! Ezel vind ik in deze context beter! 8)
Oud 26 januari 2004, 15:50   #26
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zieligaards! zoals ik reeds eerder schreef zijn er hier die pas geloven dat een stront stinkt als een of andere malloot met een diploma dit wetenschappelijk bevestigd heeft!
gewoon een beetje gezond verstand! Wat zijn de voordelen om de grenzen open te zetten; er zijn gewoon geen voordelen!!!

1.Vlaanderen is één van de dichtsbevolkste regio's in de wereld met alle gevolgen van dien; vervuiling, stress, hoge huur en woonprijzen,...
2.We zitten met zo'n half miljoen erklozen en deze regering maakt er nog alle dagen bij; wat moeten we dan met ongeschoolde gelukzoekers die niet van plan zijn om hier te werken!
3. Door het laks veiligheidsbeleid is het hier de hemel op aarde voor alle criminelen; nu al spreken ze meer dan 50 talen in onze gevangenissen en ze zitten al vol!
4. de meeste van de gelukzoekers zijn moslims maw mensen die geen enkele affiniteit hebben met onze democratische rechtstaat in tegendeel die nog in een middeleeuwse denkwereld vertoeven!

Uw definiering van gezond verstand luidt dus, het volgen van redeneringen die naar eigen mening correct blijken te zijn . Of wat versta ik hier niet van ?
Verder vind ik dat het beleid streng genoeg is, en dat valt te merken aan de enorme daling in asiel-aanvragen ... en daarover verscheen onlangs wél een artikel : 'Aantal asielzoekers gedaald met 12 procent' de standaard 6/1/2004 Dus geen gezever dat het VB de oplossing zou kunnen bieden hieromtrend.
Oud 26 januari 2004, 16:02   #27
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
asiel aanvragen doe je meestal met een reden( zoals politiek vluchteling enal). als die reden in orde is dan word je geregulariseerd. wat is et probleem dan? Ken je je menserechten trouwens niet? of sta je daar niet achter?
De reden hebben in meer dan 90% van de gevallen wel niets met politiek te maken, doch met het zoeken naar melk en honing.
Geloof nooit dat er in een of andere mensenrechtennota staat dat belgie het ocmw van gans de wereld moet spelen. En indien wel, dan sta ik daar niet achter.
De wedervraag is wel "Staat gij achter het blijvend onderdak verlenen van al de melk en honingzoekers ?"

ik sta achter het onderdak verlenen van mensen die naar hier komen omdat ze van oordeel zijn dat als ze hier werken/leven, zij of hun kinders een grotere kans hebben op menswaardig te zijn. Ik sta niet achter de mensen die denken door zonder iets te willen doen, nooit, kunnen leven van SZ, maar dan maak ik geen onderscheid tussen allochtonen of autochtonen. Als het eerste niet lukt omdat er in totaal niet genoeg rijkdom is in de wereld, dan sta ik achter het zoeken van een menswaardige oplossing voor IEDEREEN.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:20   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
1** ik sta achter het onderdak verlenen van mensen die naar hier komen omdat ze van oordeel zijn dat als ze hier werken/leven, zij of hun kinders een grotere kans hebben op menswaardig te zijn.
2** Ik sta niet achter de mensen die denken door zonder iets te willen doen, nooit, kunnen leven van SZ, maar dan maak ik geen onderscheid tussen allochtonen of autochtonen.
3** Als het eerste niet lukt omdat er in totaal niet genoeg rijkdom is in de wereld, dan sta ik achter het zoeken van een menswaardige oplossing voor IEDEREEN.
1** mad drone, dat is heel edelmoedig van je. Maar je moet wel bedenken dat er bv 1.300.000.000 Chinezen zijn en 1.000.000.000 Indieërs. Dat onderdak zal heeeel groot moeten zijn.
2** weer zeer edelmoedig, maar 60% van allochtonen in Nederland leven van een ondersteuning.
3** Die zoekt die vindt. Je kunt bv 3/4 van je salaris afstaan aan ontwikkelingslanden, en dan heb je nog meer dan hen.

Ik bedoel maar dat je hier veel zegt maar blijkbaar geen rekening houdt met de realiteit. En ik betwijfel of je ZELF BEREID bent 3** op te volgen. Of ben je alleen van mening dat MEN zou moeten....
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:26   #29
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Citaat:

Uw definiering van gezond verstand luidt dus, het volgen van redeneringen die naar eigen mening correct blijken te zijn . Of wat versta ik hier niet van ?
Verder vind ik dat het beleid streng genoeg is, en dat valt te merken aan de enorme daling in asiel-aanvragen ... en daarover verscheen onlangs wél een artikel : 'Aantal asielzoekers gedaald met 12 procent' de standaard 6/1/2004 Dus geen gezever dat het VB de oplossing zou kunnen bieden hieromtrend.
Wow, een daling van 12%. Dan zijn alle problemen wel opgelost hé. Je zal mij niet horen zeggen dat't het blok de juiste antwoorden op deze problemen heeft, maar stellen dat het huidige systeem werkt lijkt me nogal naïef.

En aangezien u dan toch het huidige toelatingsbeleid steunt. Bent u dan ook voor een onmiddelijke uitzetting van 'uitgeprocedeerden'?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:30   #30
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In Nederland wil men 26.000 asielzoekers uitwijzen.
In België daarentegen regulariseert men veel meer asielzoekers dan er uitgewezen worden.
De aanwezige illegalen in ons land hebben ook niet echt veel te vrezen.
Hoelang kunnen wij ons die houding nog permitteren voordat de sociale en economische misstanden onhoudbaar uit de hand lopen.

Is het Vlaams Blok de partij die voor het oplossen van die problemen moet zorgen?

Citaat:
Hevig verzet tegen uitzettingen op komst
Van onze verslaggeefster

GRONINGEN - Er zal veel verzet komen wanneer uitgeprocedeerde asielzoekers uit hun huizen worden gehaald of uit de noodopvang van gemeenten worden gezet. Dat voorspellen vluchtelingenorganisaties en actiegroepen. ' Zo'n onrust als nu heb ik niet eerder waargenomen', zegt directeur John van Tilborg van de kerkelijke vluchtelingenorganisatie Inlia.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken maakte vrijdag bekend dat 26 duizend asielzoekers moeten terugkeren naar hun land van herkomst. Sindsdien wordt Inlia continu gebeld. Asielzoekers kondigen aan dat ze weigeren te vertrekken. Actiecomités zeggen dat ze er alles aan zullen doen om asielzoekers hier te houden. ' Iedereen zegt: hier gaan we vóór liggen.'

Ook bij Vluchtelingen Organisaties Nederland (VON) hangen voortdurend mensen aan de lijn die in actie willen komen. Het zijn radeloze asielzoekers, leden van ruim vierhonderd vluchtelingenorganisaties of bezorgde autochtonen. 'Mensen begrijpen niet wat er in dit land gebeurt. Ze zeggen: dit pikken we niet meer', aldus directeur Fatma Özgümüs.

Het actiecomité 'Van harte pardon', dat afgelopen najaar in Groningen, Friesland en Drenthe is begonnen met steun aan uitgeprocedeerde asielzoekers, onderzoekt of een menselijk schild kan voorkomen dat mensen uit hun huizen worden gezet. Het comité is nu actief in heel Nederland.

Ik vraag het me ook af!
Oud 26 januari 2004, 16:36   #31
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

't is weeral van dat
gescherm met (afgeronde) percenten, verwarring van allerlei termen en natuurlijk het eeuwige stront-geslinger tussen zgn rechtsen en linksen maar ondertussen wordt er niks bijgedragen aan de originele posting...

alle paniekschreeuwers, ff opletten: illegalen kosten de Belgische Staat/ Dietsland/ Vlaenderen / Absurdistan [size=6]NIETS[/size].
Jaja, u heeft dat goed gelezen: nul euro, frank of dollar

De naam zelf zegt het al: 't zijn mensen zonder geldige papieren of vluchtelingen wiens kandidatuur verwopen werd en dus het grondgebied van de landen der Schengenakkoorden dienen te verlaten maar die desondanks toch in België blijven.

[size=6]Die personen kunnen geen aanspraak maken op dop, invaliditeitsteun of leefgeld. [/size]

Wat doen ze dan wel om rond te komen?
Tippelen in A'pen aan € 50 de beurt, afwassen en poetsen bij welgestelde mensen aan een prijs ver onder die van een "normale" poetsvrouw in het zwart, uitgebuit worden in de fruitpluk en bouw wegens toch allerzwakste partij enz, enz

maja, laat deze weinige feiten u niet tegenhouden om nog wat meer bandbreedte te verspillen met uw 3e rang-propaganda en zelf-verzonnen partijtjes
Oud 26 januari 2004, 16:47   #32
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
1** ik sta achter het onderdak verlenen van mensen die naar hier komen omdat ze van oordeel zijn dat als ze hier werken/leven, zij of hun kinders een grotere kans hebben op menswaardig te zijn.
2** Ik sta niet achter de mensen die denken door zonder iets te willen doen, nooit, kunnen leven van SZ, maar dan maak ik geen onderscheid tussen allochtonen of autochtonen.
3** Als het eerste niet lukt omdat er in totaal niet genoeg rijkdom is in de wereld, dan sta ik achter het zoeken van een menswaardige oplossing voor IEDEREEN.
1** mad drone, dat is heel edelmoedig van je. Maar je moet wel bedenken dat er bv 1.300.000.000 Chinezen zijn en 1.000.000.000 Indieërs. Dat onderdak zal heeeel groot moeten zijn.
2** weer zeer edelmoedig, maar 60% van allochtonen in Nederland leven van een ondersteuning.
3** Die zoekt die vindt. Je kunt bv 3/4 van je salaris afstaan aan ontwikkelingslanden, en dan heb je nog meer dan hen.
Ik bedoel maar dat je hier veel zegt maar blijkbaar geen rekening houdt met de realiteit. En ik betwijfel of je ZELF BEREID bent 3** op te volgen. Of ben je alleen van mening dat MEN zou moeten....

Hoeft zelfs niet. Men kan evengoed het asielbeleid veel strenger maken om zodoende gelukzoekers en luiaards te weren. Als we dan vervolgens de massa's poen die we daarmee uitsparen doorstorten aan ontwikkelingsorganisaties, doen wij als belgenlandje (10mio inw.) ons deel toch. Daarbovenop komt uiteraard nog eens het sowieso vrijgemaakte geld voor onwikkelingshulp. Meer dan genoeg lijkt me.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:49   #33
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wow, een daling van 12%. Dan zijn alle problemen wel opgelost hé. Je zal mij niet horen zeggen dat't het blok de juiste antwoorden op deze problemen heeft, maar stellen dat het huidige systeem werkt lijkt me nogal naïef.

En aangezien u dan toch het huidige toelatingsbeleid steunt. Bent u dan ook voor een onmiddelijke uitzetting van 'uitgeprocedeerden'?
ksteun het beleid niet, wilde enkel duidelijk maken dat het VB niet nodig is om de 'asielproblematiek' aan te pakken.

Verder zie ik zelf niet echt in wat het probleem van de asielzoekers is. Er zullen altijd mensen op de vlucht zijn om bepaalde redenen. Men moet eerder van een wetmatigheid spreken dan van een probleem. De politiek moet leren om te gaan met dat gegeven en het niet tegen proberen te werken. [/quote]
Oud 26 januari 2004, 16:50   #34
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Hoeft zelfs niet. Men kan evengoed het asielbeleid veel strenger maken om zodoende gelukzoekers en luiaards te weren. Als we dan vervolgens de massa's poen die we daarmee uitsparen doorstorten aan ontwikkelingsorganisaties, doen wij als belgenlandje (10mio inw.) ons deel toch. Daarbovenop komt uiteraard nog eens het sowieso vrijgemaakte geld voor onwikkelingshulp. Meer dan genoeg lijkt me.
Hoeveel gaat het kosten om uw grenzen te sluiten? Uw ogen kunt ge kosteloos sluiten, dat weet ik.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 26 januari 2004, 16:50   #35
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
't is weeral van dat
gescherm met (afgeronde) percenten, verwarring van allerlei termen en natuurlijk het eeuwige stront-geslinger tussen zgn rechtsen en linksen maar ondertussen wordt er niks bijgedragen aan de originele posting...

alle paniekschreeuwers, ff opletten: illegalen kosten de Belgische Staat/ Dietsland/ Vlaenderen / Absurdistan [size=6]NIETS[/size].

De naam zelf zegt het al: 't zijn mensen zonder geldige papieren of vluchtelingen wiens kandidatuur verwopen werd en dus het grondgebied van de landen der Schengenakkoorden dienen te verlaten maar die desondanks toch in België blijven.

[size=6]Die personen kunnen geen aanspraak maken op dop, invaliditeitsteun of leefgeld. [/size]

Tippelen in A'pen aan € 50 de beurt, afwassen en poetsen bij welgestelde mensen aan een prijs ver onder die van een "normale" poetsvrouw in het zwart, uitgebuit worden in de fruitpluk en bouw wegens toch allerzwakste partij enz, enz

maja, laat deze weinige feiten u niet tegenhouden om nog wat meer bandbreedte te verspillen met uw 3e rang-propaganda en zelf-verzonnen partijtjes
Ik wil U niet uit uw multiculturele wensdroom halen, maar wie is het slachtoffer van dat zwartwerk? Juist de gewone man, zoals U en ik. En uiteindelijk kost dit ons onrechtstreeks geld aan ontdoken belastingen.
Belastingen die wij dan weer moeten opleggen om inspecteurs in dienst te nemen om die illegalen op te sporen...

Maar zover was er blijkbaar niet nagedacht...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:52   #36
Véronique
Schepen

Véronique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het grote probleem is dat de meesten gewoon in het zwart werken en dat is ook een groot probleem voor ons
Véronique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 16:55   #37
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
't is weeral van dat

Ik wil U niet uit uw multiculturele wensdroom halen, maar wie is het slachtoffer van dat zwartwerk? Juist de gewone man, zoals U en ik. En uiteindelijk kost dit ons onrechtstreeks geld aan ontdoken belastingen.
Belastingen die wij dan weer moeten opleggen om inspecteurs in dienst te nemen om die illegalen op te sporen...

Maar zover was er blijkbaar niet nagedacht...
reken daarbij nog de uren werk voor de politiediensten, de kosten voor de asielcentra, de subsidies aan de 10-tallen vzw's die deze illegalen steunen,.....
Oud 26 januari 2004, 17:04   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat doe je als zij ziek zijn ?
Wie betaalt voor de schade die ze aanrichten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 17:28   #39
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
asiel aanvragen doe je meestal met een reden( zoals politiek vluchteling enal). als die reden in orde is dan word je geregulariseerd. wat is et probleem dan? Ken je je menserechten trouwens niet? of sta je daar niet achter?
De reden hebben in meer dan 90% van de gevallen wel niets met politiek te maken, doch met het zoeken naar melk en honing.
Geloof nooit dat er in een of andere mensenrechtennota staat dat belgie het ocmw van gans de wereld moet spelen. En indien wel, dan sta ik daar niet achter.
De wedervraag is wel "Staat gij achter het blijvend onderdak verlenen van al de melk en honingzoekers ?"
Als dit vluchtelingen waren, waren het economische vluchtelingen:

dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 17:54   #40
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Parcival,

Citaat:
Citaat:
Peace schreef:
In België daarentegen regulariseert men veel meer asielzoekers dan er uitgewezen worden.
De aanwezige illegalen in ons land hebben ook niet echt veel te vrezen

Zoek eens de cijfers op en maak uw huiswerk alvorens gratuite
verklaringen te doen.
Gooi uw cijfers dan maar eens op tafel.

Wel de cijfers van de mensen die effectief werden uitgezet. Niet de cijfers van de mensen die enkel een papiertje in hun handen geduwt hebben gekregen dat ze het land moeten verlaten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be