![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Hij eiste een verkiezbare plaats... terwijl hij nog 2 parlementaire mandaten heeft tot in 2009. De slokop....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bart De Wever! (2de plaats Antwerpen en voor zijn verraad waarschijnlijk beloont met een mooie ministerpost) Yves Leterme (zelfs minister-president ... 1ste plaats Senaat wsl) Filip De Winter (Lijstduwer Antwerpen) Marie-Rose Morel (Vlak voor Flupper) Vera Dua (1ste plaats Senaat) Patrick Janssens (Lijstduwer Antwerpen) ... 'T is duidelijk dat mijn collega's hun eigen partijen niet goed kennen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dogbert : 14 april 2007 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dedecker moest toch voor iets goed zijn in de politiek.
![]()
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Sp.a-senator Jacinta De Roeck deed dus goede zaken voor haar partij toen ze een handtekening zette om de LDD als partij bij de verkiezingen toe te laten.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Zeer graag gedaan hoor. De overige handtekeningen kwamen van VB'ers trouwens. Tja slimheid in die kringen ...
![]() |
#27 |
|
![]() Misschien was de vb top wel slim door hem handtekeningen te geven maar zijn de vb'ers hier op het forum alles behalve slim...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
't Valt me op dat op dit forum vooral op elkaar gereageerd wordt.
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor sommigen betekent democratie nog iets. Ik zou aan eender welke partij die handtekeningen geven en elke rechtgeaarde democraat zou dat moeten doen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 april 2007 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ik ook, weest gerust. Alleen dan moet je ook de consequenties aanvaarden en dat doen sommige VB'ers hier op dit forum niet.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Wat dacht je van het onderwerp?
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Je weet best het verschil met op elkaars "persoon" reageren.
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit soort analyses "maakt" meer een trend dan dat het een trend "beschrijft."
Peilingen maken resultaten omdat ze het gedrag van de kiezers beïnvloeden. Zo ook bij deze "peiling." Er wordt onmiddellijk gesteld dat LDD de kiesdrempel niet haalt (er zijn nochtans nog geen verkiezingen geweest.) Er wordt aangenomen dat het resultaat van de "peiling" overeen zal stemmen met dat van de verkiezingen. Het doel? Dat weet ik niet, dat hangt af van de opdrachtgever. Ik weet enkel dat na dit soort "analyse" VB, VLD en CD&V-NVA kiezers niet meer geneigd zullen zijn op op LDD te stemmen. Volgens mij ondermijnt dit soort analyses meer de democratie dan dat het de democratie uitdiept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Nu moet ik wel zeggen dat in andere landen, frankrijk maar vooral de states overompeld worden door peilingen. In Amerika worden de verkiezingen bijna zelfs 'beslist' door peilingen 'exit polls'...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 15 april 2007 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat kan inderdaad zo zijn, maar dat maakt het voor mij niet minder beschamend voor de democratie. Dat een peiling de verkiezingen "beslist" maakt van de peiling een ontzettend machtsinstrument, klaar om gebruikt te worden door de opdrachtgever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde hebben we meegemaakt bij de N-Va, alleen waren er toen 2 partijen die volgens de peilingen de drempel niet gingen halen (AGALEV en N-Va). Opgelet mensen durven stemmen voor de underdog en dan maakt LDD wel een kans.
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk eerder dat er meer mensen zijn die hun stem niet willen "weggooien" en dan maar op één van de grote partijen stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er ondertussen ook al een Judoka op de lijst staat.
![]() |