![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Seriemoordenaars geeft men beter een spuitje. Minder gevaarlijke criminelen sluit men op om ze her op te voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over de doodstraf heb ik een wat afwijkende mening. Ik ben er in principe sterk tegen, voor meer dan één reden, maar wel met één reserve : Wat te doen met zeer zware gevallen zoals psychopatische seriemoordenaars? Vrijlaten kan je die niet, want dan beginnen ze terug. Maar wat dan? Ik vraag me af wat voor die mensen de meest humane oplossing is : levenslange opsluiting of de dood? Waarom ze niet zelf laten kiezen? Ik zou er denk ik mee kunnen leven dat men in die extreem zware gevallen, en alleen wanneer er nooit sprake kan zijn van vrijlating, de gevangene de mogelijkheid zou geven om voor euthanasie te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Een ticketje voor de Rode Duivels, lijkt me niet echt opvoedkundig. Citaat:
Deze mensen zijn eigenlijk terminaal ziek, maar doen andere, onschuldige slachtoffers in hun plaats sterven. Mijn lijkt het moreler, dat in overleg met de betrokken partijen, gekozen kan worden om dat soort mensen op humane wijze te doen inslapen. Dan zijn ze geen overbelasting meer voor de maatschappij en moeten de nabestaanden van de slachtoffers niet meer mee opdraaien voor de handenvol geld die deze mensen de gemeenschap kosten en die tot niets leiden. Ik ben dus voorstander van de doodstraf, maar niet voor een gewone kruimeldief, als je begrijpt wat ik bedoel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tja verkiezingen zijn ook duur, moeten we die dan maar afschaffen en een dictatuurtje installeren ? tuurlijk niet, een goede oplossing moet geld mogen kosten : kostprijs mag geen argument zijn. En als je kostprijs al als argument zou nemen : Duur ? tuurlijk niet, immers je kan die zichzelf laten terugverdienen d.m.v. goedkope dwangarbeid bijvoorbeeld dozen vouwen of de witte tornado's helpen en kuisen of zo ... combinatie van vrijheidsberoving en werkstraffen.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een gevaarlijke psychopaat die gek is in de cel laten voor de komende 50 jaar tot zijn natuurlijke dood bijvoorbeeld geeft die jongen 50 jaar de tijd om te proberen ontsnappen en herbeginnen. DAT is een risico en wel een goed argument moest je voor doodstraf willen pleiten.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Dat is omdat men ze vervolgd voor diefstal met als verzwarend feit geweld, moord in dit geval. Daar zijn ze alle drie schuldig aan. Als men ze vervolgd voor moord gaat de derde vrijuit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De derde bracht als verzachting aan dat hij dacht dat het een gewone diefstal zou zijn zonder geweld te plegen maar daar hield de rechtbank geen rekening mee en presenteerde alle drie de zware rekening van roofmoord. Je hebt weliswaar niet fysiek mee gedaan aan de moord maar toch ben je even schuldig aan roofmoord als de twee andere beklaagden was de redenering van de rechter. Laatst gewijzigd door daiwa : 1 april 2007 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wettelijk gezien is er geen enkel probleem hem ook te vervolgen voor roofmoord en mag het feit dat hij juist onder de leeftijd van 18 jaar valt geen beletsel zijn dat te doen voor een zwaarwichtig feit als roomoord vind ik. Laatst gewijzigd door daiwa : 1 april 2007 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ja, maar toch, hij was/is minderjarig. En tenslotte heeft hij de moord niet gepleegd en waarschijnlijk ook niet gepland. Ik denk dat de rechter die hem niet uit handen wil geven zo denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Marius O. was trouwens zo 'ontdaan' over de moord, dat hij de MP3-speler stal, NADAT Joe was neergestoken en op grond lag dood te bloeden. Ocharme dat ventje, dus...
![]() |