Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2007, 06:34   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat heeft niets met de duivel te maken, het is integendeel véél en véél simpeler: het gaat hier om een vijandige volksstam, die in ons midden leeft.Een vijandige volksstam, die vroeger op een ander kontinent leefde, en waar wij, de westerse volkeren, sinds duizenden jaren in direkte concurrentie mee zijn.En nu wonen er daar een heel pak hier van, in ons midden, met alle (slechte) gevolgen vandien...

Gij vind "Lord of the Rings" wel heel wat zeker?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 31 maart 2007 om 06:34.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 09:24   #22
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat heeft niets met de duivel te maken, het is integendeel véél en véél simpeler: het gaat hier om een vijandige volksstam, die in ons midden leeft.Een vijandige volksstam, die vroeger op een ander kontinent leefde, en waar wij, de westerse volkeren, sinds duizenden jaren in direkte concurrentie mee zijn.En nu wonen er daar een heel pak hier van, in ons midden, met alle (slechte) gevolgen vandien...
Jouw bijdrage doet me denken aan de eerste wereldkaarten die tijdens de periode van de grote ontdekkingsreizen werden getekend. Daarop krioelde het op de nieuw ontdekte continenten van rare wezens en monsterlijke gedrochten, zoals mensen met 3 hoofden, of met het onderlijf van een vogel.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 18:36   #23
Winterhamer
Banneling

Standaard

Marokkanen ? die horen toch in Marokko ?
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 21:03   #24
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Er zijn sommige elementen die waar zijn en er zijn andere waar ik totaal niet mee akkoord ga! Natuurlijk word er weeral eens een onderzoek gedaan over de "slechte" marokkanen....Maar wanneer komen de andere eens in beeld, dat vraag ik me dus echt af.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 02:25   #25
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Er zijn sommige elementen die waar zijn en er zijn andere waar ik totaal niet mee akkoord ga! Natuurlijk word er weeral eens een onderzoek gedaan over de "slechte" marokkanen....Maar wanneer komen de andere eens in beeld, dat vraag ik me dus echt af.
Wanneer ze naar Marokko vertrekken
Oud 6 april 2007, 05:55   #26
Ratzo
Partijlid

Standaard

Als de ontsporing van Marokkaanse jongens (in grote tegenstelling tot hun onder de knoet gehouden zussen) te wijten is aan het ontbreken van gezag en toezicht in het Marokkaanse gezin, hoe is dat dan te verhelpen? Is het dan niet veel te laat om daar nog wat aan te doen? Hoeveel kansen zijn er om een kind op te voeden?
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 09:48   #27
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Marokkanen ? die horen toch in Marokko ?
Uiteraard.
Maar de "Marokkanen" hier; die hier al 30-40 jaar zijn, zij die hier geboren zijn ook, zijn gewoon Belgen, geen Marokkanen.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 09:53   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Uiteraard.
Maar de "Marokkanen" hier; die hier al 30-40 jaar zijn, zij die hier geboren zijn ook, zijn gewoon Belgen, geen Marokkanen.
Vraag het hen zelf eens misschien?

In het beste geval noemen ze zich "hier geboren" Antwerpse Marokkanen....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 17:48   #29
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De schrijfster van het artikel meent dat het deze 4 "mythes" zijn die elk zinvol debat over de problemen die er zijn blokkeren. Tot op zekere hoogte heeft ze gelijk, maar zelf maakt ze zich schuldig aan iets wat datzelfde debat minstens even sterk bemoeilijkt, namelijk de neiging tot veralgemenen.
je moet in een discuttie als deze veralgemenen. Anders moet je het, als je over bvb verkrachtingseidemie hebt, elke zaak apart bespreken.
Dat gaat toch niet?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:21   #30
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Uiteraard.
Dus als ik al 30 jaar in China woon dan ben ik ineens een Chinees das knap zeg

ze zitten hier trouwens pas zins de jaren 70 met een marokkaans paspoort.

Beweren dat hun Belgen zijn is een belediging voor echte Belgen, het slaat gewoon nergens op, als ik naar China ga en daar ga beweren dat ik een Chinees ben ook niet veel sympathie moet verwachten van de Chinezen.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 6 april 2007 om 19:24.
Oud 6 april 2007, 21:17   #31
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Wanneer ze naar Marokko vertrekken
hahahah....maar weet goed dat dat NIet zal gebeuren, sorry

Laatst gewijzigd door /Sarah/ : 6 april 2007 om 21:17.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 21:46   #32
lunaticorama
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
hahahah....maar weet goed dat dat NIet zal gebeuren, sorry
Hahaha... dan krijgen we toch ooit het einde van België binnen een generatie of zo. Heel Europa eigenlijk.
Ik vind het vreselijk wat de media u heeft aangedaan.
lunaticorama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 22:20   #33
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

het zijn moslims!!!!

Die kunnen niet integreren in het westen zoals een Braziliaan, chileen, Australiër, chinees,................

2de, 3de,...generatie, nederlands praten of niet, een job of niet,...hun religie & cultuur zal altijd primeren voor de rest.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:56   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lunaticorama Bekijk bericht
Hahaha... dan krijgen we toch ooit het einde van België binnen een generatie of zo. Heel Europa eigenlijk.
Ik vind het vreselijk wat de media u heeft aangedaan.
Demografisch gezien alleen al is het tegen 2050 inderdaad gedaan met het Europa van de oude Europeanen.
Het islamitische Europa kan zich dan tot woestijn gaan ontwikkelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 13:01   #35
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De eerste reactie op deze thread is tekenend voor de karikaturiserende trend die in politics.be stevig wortel geschoten heeft. Ik moet nog altijd het eerste bewijs zien van het bestaan van een groep mensen (hier gerefereerd als "poco's") die doelbewust misstanden in de maatschappij zou vergoeilijken of negeren, ter onvoorwaardelijke verdediging van allochtonen. Moest er al zo'n groep bestaan dan begrijp ik hun motivering niet. Dit terzijde....
Als je graag een bewijs hebt dat de media doorgaans alle kansen aangrijpen om de achterlijke Vlaming te demoniseren en geen aandacht te besteden aan ergerlijke toestanden met allochtonen hoef je niet ver te zoeken.
Ik had graag die zwarte schepen op mijn trouwfeest verwelkomd. Anderen hebben dat liever niet. Men kan dat achterlijk vinden. Moesten Turken liever een Turkse schepen hebben, zou men dat ook achterlijk vinden? Waarom werd dat wereldnieuws op BBC en frontpaginanieuws in vreemde kranten?
De herhaaldelijke groepsverkrachting van een 13-jarige 'die toch geen moslima is' kreeg zogoed als geen aandacht.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 17:49   #36
Winterhamer
Banneling

Standaard

als marokkanen niet willen vertrekken kan dat altijd nog onder dwang
Oud 10 april 2007, 13:55   #37
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Fleur Jurgens, ’Het Marokkanendrama’

Kent iemand dit boek?!
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:12   #38
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Fleur Jurgens, ’Het Marokkanendrama’

Kent iemand dit boek?!
Er stond vandaag iets van in de krant ja. Zij komt tot de conclusie dat de hogere criminaliteitscijfers en 'wetteloosheid' van veel vooral Marokkaanse jongeren het gevolg zijn van de lakse attitude van de ouders ("thuis worden ze behandeld als kleine prinsjes en op straat zijn het macho's met een zeer korte lont"), en het gebrek aan de wil om deftig te leren op school etc. Niet wegens de hoge armoedecijfers en discriminatie.

Ikzelf denk dat een mengeling van al die factoren aan de basis ligt van het "Marokkanenprobleem".
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:19   #39
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Als de ontsporing van Marokkaanse jongens (in grote tegenstelling tot hun onder de knoet gehouden zussen) te wijten is aan het ontbreken van gezag en toezicht in het Marokkaanse gezin, hoe is dat dan te verhelpen? Is het dan niet veel te laat om daar nog wat aan te doen? Hoeveel kansen zijn er om een kind op te voeden?
Het wordt een hele kunst om tussen de vracht troep die hier gedumpt wordt nog hier en daar een inhoudelijke bijdrage te vinden. De jouwe bevat alvast een paar interessante vragen.

1) Is het niet te laat?
Ja dat weet je dus niet, maar de vraag heeft weinig zin want we hebben geen keuze. We zullen wel met oplossingen moeten komen. Defaitistisch gaan zeggen laat maar, het is toch al te laat, daar zie ik het nut niet van in. Het is inderdaad zo dat je een kind of jongere maar 1 keer kunt opvoeden. Sommigen spreken daarom nu al van een "verloren generatie", maar dat is denk ik veel te dramatisch gesteld. Er zijn ook heel wat jongeren die het goed doen, die studeren, die werk vinden enz.

2) Hoe is het te verhelpen?
Ik moet het antwoord schuldig blijven, maar heb er wel een paar ideeën over. Eerst en vooral denk ik dat we bij dit probleem niet moeten denken in de richting van een mirakeloplossing die op pakweg een paar jaar tijd de hele situatie zal doen keren. Dit is een sociologisch probleem, en oplossingen in die sector zijn dikwijls complex en hebben pas effect op de middellange termijn. Ik denk dus eerder aan een pakket van concrete maatregelen dat het probleem vooreerst moet stabiliseren, en daarna moet doen afnemen.

Ik blijf ervan overtuigd dat de kern van het probleem met die jongens een schrijnend gebrek aan zelfrespect is. Ze voelen zich niemand en ze willen zo graag meer controle over hun eigen leven. Sommigen grijpen dan naar geweld (verbaal, fysiek) om dat gebrek aan controle, aan macht, te compenseren. Daarom denk ik dat een puur op repressie gebaseerde aanpak gedoemd is te mislukken. Wat die jongeren vooral nodig hebben is dat men hen serieus neemt, en voor vol aanziet. Wel denk ik dat in sommige gevallen, waar de situatie al totaal is kromgegroeid en bepaalde jongeren zich de baas van de buurt achten, een initiële repressie nodig is om de zaak te normaliseren. Want in dat soort omstandigheden kan je zelfs geen dialoog beginnen.
Oud 13 april 2007, 17:29   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schrijfster van het artikel meent dat het deze 4 "mythes" zijn die elk zinvol debat over de problemen die er zijn blokkeren. Tot op zekere hoogte heeft ze gelijk, maar zelf maakt ze zich schuldig aan iets wat datzelfde debat minstens even sterk bemoeilijkt, namelijk de neiging tot veralgemenen.
Altijd hetzelfde nepargument: zodra je ook maar iets aanhaalt dat negatief is over moslims is men aan het "veralgemenen". Maar een zinnig tegenargument tov vaststellingen die zo duidelijk zijn als 1+1=2, neen, dat krijg je niet. Want er zijn toch zoveel goede moslims nietwaar! De rest moeten we maar normaal vinden en zonder morren accepteren...
Men moet schieten op de boodschapper en niet op diegenen waarover het gaat!
Laten we maar verder gewoon een koe een koe noemen, en een Marokkaan een Marokkaan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be