![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Waarom wordt het dan niet toegepast? Hoe dikwijls hoort ge niet: Daders waren gekend, hadden reeds een zwaar strafblad. Opgepakt en weer op vrije voeten. Moordenaar komt vrij en vermoordt wwer iemand. Een wet maken die de verantwoordelijke die een crimineel vrijlaat even zwaar wordt gestraft als de crimineel zelf wanneer hij terug een misdaad pleegt, er zouden er een pak minder vrijkomen. Ik herinner me nog een moordenaar die verschillende vrouwen had vemoord, na zijn vervroegde vrijlating heeft hij er nog vermoord. de verantwoordalijke is even schuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rechters die hun werk niet doen moeten beoordeeld worden: probleem is dan weer de sacrosainte scheiding der machten, waar ze spelletjes rond spelen. Knotsgekke adviseurs moeten ontslagen worden: zelfde verhaal: onafhankelijkheid van de rechterlijke macht. Ons rechtssysteem hapert aan alle kanten: het dient grondig te worden gemoderniseerd, de begeleiding, de opvang, de reclassering en de beoordeling van criminelen loopt twintig jaar achter tegen beschaafde landen. Maar terug naar de Middeleeuwen is ook geen oplossing. Lees het boekje van Landuyt eens. En hou asjeblief op met te doen alsof de mensen die het goed willen aanpakken naïef of dom zijn. Domheid vervangen door debiliteit is geen oplossing. Ons rechtssysteem dient grondig hervormd: volledig en totaal accoord. Maar niet door het Maffieuze "vendetta" systeem in te voeren, of het Frankisch recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
En mag ik nu ook je zondagse kledij zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik begrijp niet goed wat men heeft tegen het vrijlaten van criminelen, ze kunnen ze maar zolang binnenhouden, vroeg of laat is de straf gedaan en komen ze buiten met een propere lei. Juist?
|
![]() |
![]() |