![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik krijg zowaar de indruk dat Patrick overmatig bezig is met wat Verstrepen doet. Als ik die beginselen zie, dan denk ik: bon, een aantal dingen zijn zeker een discussie waard en misschien kan het eens geen kwaad om sommige 'heilige huisjes' eens van nabij te bekijken.
Maar dat incident over dat Engels op zijn webstek nu gaan veralgemenen naar al zijn punten is me wat overdreven. Ik ga me daarvoor niet aansluiten bij die groep maar het is 1977 niet meer hé. De Koude Oorlog heeft de geschiedenis dan wel een paar tientallen jaren stil gelegd maar in het tempo dat het nu gaat kan het eens geen kwaad om eens rondom ons te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar: je doet maar. Ik ken de partij van de voorbije 15 jaar van zeer dichtbij (ik ben lid geworden op mijn 18, vooraleer ik weer het vriendelijk verwijt van carrièrist krijg) en ik moet vaststellen dat die discussie rond de 'zuiverheid' van het nationalisme vooral uitgaat van de groep die nog altijd met een trauma rondloopt uit hun VU-tijd. We kunnen niet blijven vasthangen aan die tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 2 april 2007 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Lig er toch niet van wakker, frisse wind en gedachten moeten kunnen.
Deze dingen moeten mogelijk zijn in een partij als het VB, het is nog altijd de partijtop en de achterban die mee beslist over de ingeslagen wegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=75990 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In heftigere tijden zouden de Kameraden je voor minder tegen de muur zetten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik hoop er helemaal niet, ik vind het zelfs verbazend dat het neoliberalisme zo gemakkelijk toegang heeft gevonden in neofascistische middens. Het zegt alvast veel over de inherente combinatiemogelijkheden tussen fascisme en liberalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het gebruik van vreemde woorden uit een maatschappij of cultuur die politiek en economisch dominant is , is van alle tijden. Bovendien is in Vlaanderen het gebruik vh standaard Nederlands nog onvoldoende doorgebroken. Dat verdient meer aandacht dan de Engelse woordcontaminatie . Be cool, man.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Hoe doorzichtig.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de volgende verkiezingen zijn op 10 juni. wat is uw korte termijnstrategie om de kiezer 'profiel Dedecker' aan boord te krijgen/houden ? het VB is een grote partij, en heeft al die kiezers nodig, dus is er plaats voor een man al Verstrepen. Net zoals er plaats is voor een vrouw als Alexandra Colen. (en ja persoonlijk heb ik meer respect voor de rechtlijnigheid van de tweede dan voor het opportunisme van de eerste) maar het VB kan de stemmen van beiden gebruiken voor een onafhankelijk Vlaanderen ! (en dat zie ik bij beiden toch ook vooraan in hun standpunten staan) houzee ! (in godsvrede) Anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
solidarisme is mooi voor mensen die niks geleerd hebben uit de communistische experimenten en geen economische kaas hebben gegeten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Pff, ik ben ook één van die mensen die niet zou overeenkomen met een Patrik of een Max qua visie.
Voor abortus ben ik niet onvoorwaardelijk te vinden, in euthanasie ben ik dan weer volledig vrijgevochten en zou ik nog verder willen gaan dan de huidige wetgeving. Op economisch vlak voel ik me een neoliberaal met minieme correcties in het systeem. Hoe meer ontvet de staat is, hoe beter. Probleem is dat ik niet volledig geloof in de persoon Dedecker. Daarnaast is het ook niet strategisch om voor hem te stemmen. De factor 'cordon sanitaire' en 'vrije meningsuiting' is voor mij minstens even belangrijk als een partijprogramma. Daarom twijfel ik niet langer. Ik vrees dat de extremere basis van het Vlaams Belang gewoon te weinig ontwikkelt. Respect daarvoor, maar de toekomst kun je toch moeilijk wijzigen. Het is meedoen en evolueren of voor eeuwig aan de zijlijn staan schreeuwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Wij niet, over u heb ik mijn twijfels.
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
aan solidarisme is mijns inziens niets verkeerd. Alleen stel ik vast dat het meest radicale deel van het Vlaams Belang, de die-hards uit de begindagen, nog vooral vasthouden aan het solidaristische principe. Het principe zelf is niet extreem. |
|
![]() |
![]() |