![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie mag blijven in België | |||
Een Russische moeder |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Een Columbiaans moeder |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Een Congolese moeder |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Een Servische vader |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Een alleenstaande Marokkaanse man |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga dan toch als 6de in de glazen kooi zitten : ben je meteen ook "illegaal". Ik heb met interesse mr De Wael zijn uiteenzetting in "Ter zake" gevolgd : volgens hem heeft "de Staat" zijn werk gedaan, maar is het de burgemeester-partijgenoot van Blankenberge die de zaak daarna nog 6 jaar heeft laten aanslepen. Wel : dan heeft de staat zijn werk dus niet gedaan - we hebben een "federale politie" en die had die kazakkendraaiers dan maar 6 jaar geleden moeten uitzetten : dat die kinderen in volle studies nu grote schade lijden door hun niet-tijdige uitzetting is inderdaad de schuld van de belgische staat of het over de Burgemeester van Blankenbege, de chef van de Federale Politie, de dienst Vreemdelingenzaken of de Minister gaat maakt in wezen niet uit - als je een beleid hebt moet je dat gewoon uitvoeren, tenzij er ergens iets hapert niet ethisch, niet rechtvaardig enz. is. De vragen die er bij de zgn. totale immigratiestop gesteld worden zijn terecht : overal ter wereld zijn er mogelijkheden om te "migreren", het is nog niet zo lang geleden dat onze publieke opinie in rep en roer stond om de Oost-Europeanen een recht op emigratie te verlenen en we waren allemaal verontwaardigd dat er tussen oost en Westduitsland een muur gebouwd werd en op vluchtelingen geschoten.. Dat mensen op de vlucht slaan voor godsdienstige o politiek vervolgingen nemen we aan en we verlenen deze dan ook "asiel", dat er mensen behoefte kunnen hebben aan gezinshereniiging en willen trouwen en samenwonen met diegenen die ze lief hebben of die ze wegens familiale druk moeten huwen is ook normaal. Dat mensen hun heil elders zoeken omdat ze in hun beroepsleven in hun "Heimat" geen toekomst hebben of gewoon omdat daar hongersnoden heersen, natuurrampen gebeuren enz.; vinden we niet normaal.. (Behalve waarschijnlijk de dag dat de aarde hier beeft, vulkanen uitbarsten of er zich overstromingen voordoen..) We willen hier geen profiteurs ! Maar als we dan ook meteen alle anderen uitsluiten schort er iets met ons "systeem". Mogelijk moet er op een andere, meer efficiënte wijze naar het "migratieprobleem" gekeken worden ; want inmiddels is het wel zo dat er grote delen van de wereld behoefte hebben aan vlijtige mensen die voor zich een toekomst willen opbouwen. Het is waarschijnlijk wel zo dat de "migranten" mlinder thuis zijn in onze grote en middelgrote steden, maar beter verlaten dorpen in oost-Europa zouden bevolken of randen van woestijngebieden, waar zinvol werk geleverd kan worden. De grote migratiegolven van europa uit gingen toch naar die wilde streken waar alles van de grond af opgebouwd moest worden ?
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een gekregen paard mag je niet in zijn muil kijken.
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt nog een tijd dat ook jij moet gaan vluchten uit Vlaanderen omdat je vervolgd word als niet gelovige Moslim,let maar op mijn woorden !!!
![]() |
#27 |
|
![]() Inderdaad, maar zelfs dat schijnt nog amper iemand te interesseren.
Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2007 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een links-vulgair, populistisch gedoe. Zo een beetje op de emoties van de mensen spelen om verblijfscriminaliteit goed te praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De circusopvoering om verblijfscriminaliteit goed te praten, pakt niet ...
Illegalen wegstemmen Nog tot morgen kan u illegalen wegstemmen uit een glazen huis. Wat vindt u van dit initiatief? Dit gaat te ver 64,75% Dit opent de ogen 35,25% |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat indchtig zou je asiel moeten verlenen aan alle niet-gelovige moslims (??) Wat is overigens het verschil tussen een gelovige & een niet-gelovige moslim ?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Slechte vraagstelling.Alle illegalen moeten weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het is geen mening dat je moet geven maar een prognose!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
(Al zou ik, door de positieve ervaringen die ik heb met russen & het oostblok, hem laten blijven ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zitten er ook Homo's,want je weet dat ik daar allergisch aan ben hé
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() de religieuze afstand tussen jou en andere niet gelovigen is dus niet al te groot : ik denk dat je goed kan samenleven met ongelovige joden, bhoeddisten, hindoes, moslims enz.. (met protestanten zou ik voorzichtiger zijn)...
![]() |
#40 |
|
![]() Ben ik het mee eens.
Dat regulariseringsspel moet nu eens eindelijk gedaan zijn. Mensen aanzetten om de wet te overteden en wie het het langst volhoudt met prijzen beladen, is achterlijk. |
![]() |
![]() |