Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2004, 17:25   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Patriot!

Laatst lacht, best lacht.

België zal hoe dan ook verdampen.

En Vlaanderen zal stap voor stap naar onafhankelijk groeien.

zal, zal, zal... dat verkondigen jullie al 100 jaar. en ondertussen bestaat België nog steeds, en groeit de identificatie met België dag na dag.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 17:31   #22
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

ancapa

Ik hoop dat het Blok, bij de stemmingen in de senaat, eindelijk haar verstand zal gebruiken, en de globale wet van de kieshervorming zal wegstemmen.

Enerzijds de N-VA amendementen steunen, en nadien de globale wet goedkeuren waaruit de splitsing BHV verdwenen is, is zeer hypocriet.

Natuurlijk, een kiesdrempel was voor het Blok belangrijker, waardoor ze tevergeefs een hak kon zetten naar N-VA.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 18:26   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patriot heeft gelijk.
Des te langer de Vlaams-nationalisten het belangrijker vinden elkaar hakken te zetten inplaats van aan één zeel te trekken zal België in zijn vuistje lachen. Jullie spelen zo immers precies in de kaart van België.

Wat 'Vlaanderen vlagt' betreft, Patriot. Die vereniging heeft niets met partijpolitiek te maken.
Maar dat het meer een dolk dan een doorn in jouw oog is dat Vlaanderen op die wijze in beeld wordt gebracht inplaats van je aanbeden België, dat begrijpt het kleinste kind.
Oud 3 februari 2004, 08:56   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
ancapa

Ik hoop dat het Blok, bij de stemmingen in de senaat, eindelijk haar verstand zal gebruiken, en de globale wet van de kieshervorming zal wegstemmen.

Enerzijds de N-VA amendementen steunen, en nadien de globale wet goedkeuren waaruit de splitsing BHV verdwenen is, is zeer hypocriet.

Natuurlijk, een kiesdrempel was voor het Blok belangrijker, waardoor ze tevergeefs een hak kon zetten naar N-VA.
Ze viseerden vooral klein links denk ik AEL LSP Groen! Resist en andere kleine partijen... niet zo zeer het nva wie weet steekt frank Vanhecke nog zijn hand eens uit

Hopelijk haalt de NVA het en gaan ze samenwerken voor de Vlaamse zaak ! Samen sterk één front !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 14:03   #25
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

ancapa

Ernstig blijven.

Zowel Spirit als het Blok beoogden slechts één doel

met een kiesdrempel , de énige Vlaams-nationale partij (N-VA)

een dolk in de rug steken.

En de splitsing van de kieskring BHV kon hun gestolen worden.

Hadden Spirit en Blok samen met CD&V en N-VA de kieswetwijziging

weggestemd, dan zat het Belgisch regime van paars, ernstig in de

problemen.
Oud 3 februari 2004, 15:31   #26
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Clemens,
NVA heeft bij de vorige verkiezingen bewezen dat het niet levensvatbaar is. 4, % van de stemmen in Vlaanderen. Amper 2,5 % in Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat zal nu nog minder zijn. Veel NVA-kiezers zullen volgende keer nuttig willen stemmen.
Elke stem die jullie weghouden van het Vlaams Blok komt enkel SP.A en VLD ten goede.
Patrick De Bouver, en de andere NVA-ers, die de stap naar het VB hebben gezet hebben groot gelijk. Vlaamse nationalistische eendracht leidt naar Vlaamse onafhankelijkheid.

johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 15:39   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in hoe ik mij ooit kan verzoenen in het programma van het Blok dat van 'onafhankelijk' Vlaanderen een vazalstaat van de neoliberale wereldstaat gaat maken. Het Blok probeert gewoon heel de vlaamse beweging te monopoliseren.
Oud 3 februari 2004, 15:44   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
IJzerwake en Ijzerbedevaartcomité zwijgen éénsgezind.

Beide comités zwijgen in alle talen omtrent de stemming over de nieuwe kieswetgeving van vorige week.

Zowel SPIRIT als BLOK hebben het regeringsontwerp gesteund, die de splitsing van de kieskring BHV en verdere Vlaamse autonomie, uit de de kieswet hadden verwijderd.

Zowel IJzerwake als het IJzerbedevaartcomité zwijgen, en wensen hun politieke vrienden uit respectievelijk het BLOK en SPIRIT niet voor het hoofd te stoten.

Vooral het zwijgen van IJZERWAKE is opvallend.
Het was toch IJzerwake dat steeds beweerde dat het IJzerbedevaartcomité verkocht was aan het Belgisch regime.

Nu het BLOK samenwerkt met het Belgische regime houden ze de lippen op elkaar.

Nogmaals een bewijs dat een ideologische opsplitsing van de Vlaamse beweging nefast is.

Het “Eigen Partijbelang” van beide comités, primeert boven “Algemeen Vlaams belang”
Laat beide comités zich bezig houden met het organiseren van hun feestje, daarvoor moeten zij geen politieke stellingen nemen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 15:56   #29
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie niet in hoe ik mij ooit kan verzoenen in het programma van het Blok dat van 'onafhankelijk' Vlaanderen een vazalstaat van de neoliberale wereldstaat gaat maken. Het Blok probeert gewoon heel de vlaamse beweging te monopoliseren.

Het Vlaams Blok is gewoon voor 95 % de Vlaamse beweging, en zeker het deel van de Vlaamse "beweging" dat af en toe ook eens beweegt. Het VB is voor een Europa van vrije volkeren en dus zeker niet voor een "neoliberale wereldstaat"
Het VB is voor een sociaal volks-nationalisme.
Oud 3 februari 2004, 16:48   #30
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Clemens,
NVA heeft bij de vorige verkiezingen bewezen dat het niet levensvatbaar is. 4, % van de stemmen in Vlaanderen. Amper 2,5 % in Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat zal nu nog minder zijn. Veel NVA-kiezers zullen volgende keer nuttig willen stemmen.
Elke stem die jullie weghouden van het Vlaams Blok komt enkel SP.A en VLD ten goede.
Patrick De Bouver, en de andere NVA-ers, die de stap naar het VB hebben gezet hebben groot gelijk. Vlaamse nationalistische eendracht leidt naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Maar ik zou wel graag een democratisch onafhankelijk Vlaanderen bereiken en géén Vlaams onafhankelijk sociaal VB-kerkhof!!!
Oud 3 februari 2004, 17:12   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Vlaams Blok is gewoon voor 95 % de Vlaamse beweging, en zeker het deel van de Vlaamse "beweging" dat af en toe ook eens beweegt. Het VB is voor een Europa van vrije volkeren en dus zeker niet voor een "neoliberale wereldstaat"
Grove belediging voor de vlaamse beweging!!
Oud 3 februari 2004, 17:28   #32
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Volledig fout hoor. Het VB heeft ongeveer een 10 a 15 % Vlaams Nationale stemmen....een 30% foert stemmen ...een 40% stemmen van mensen die , in veel gevallen terecht, angst hebben en dus heel wantrouwend en ongerust zijn naar de toekomst toe...de rest zijn pure racistische stemmen!!!
En het sociaal volksnationalisme......dream on...Er is géén meer uitgesproken ultra-liberale partij als het VB!!!
Oud 3 februari 2004, 18:56   #33
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Ik ben reeds 23 jaar militant in de Vlaamse beweging, o.a. in TAK en Voorpost.
Ik stel vast dat vandaag enkel het Vlaams Blok echt wervend werkt. Het Vlaams Blok is de enige beweging die snel 4 tot 5000 militanten kan mobiliseren.
Welke niet-partijpolitieke Vlaamse beweging kan duizenden militanten mobiliseren ? De Vlaamse Volks Beweging kan mogelijk enkele duizenden mobiliseren als het VB mee ondersteunt en voor de rest zijn we uitgepraat....

Hoelang wachten wij militanten reeds op grote Vlaamse acties zoals indertijd de Voerbetogingen ?
De laatste "grote" Vlaamse betoging in Gent trok 7000 man, voor ruim de helft Vlaams Blokkers.
Oud 3 februari 2004, 19:52   #34
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat vandaag enkel het Vlaams Blok echt wervend werkt. Het Vlaams Blok is de enige beweging die snel 4 tot 5000 militanten kan mobiliseren.
Welke niet-partijpolitieke Vlaamse beweging kan duizenden militanten mobiliseren ? De Vlaamse Volks Beweging kan mogelijk enkele duizenden mobiliseren als het VB mee ondersteunt en voor de rest zijn we uitgepraat....

Hoelang wachten wij militanten reeds op grote Vlaamse acties zoals indertijd de Voerbetogingen ?
De laatste "grote" Vlaamse betoging in Gent trok 7000 man, voor ruim de helft Vlaams Blokkers.
Je bewijst niets: 7.000 man, vergelijk dat eens met het miljoen van de antirakkettenbetoging in Brussel destijds? een picnic.... een kaartersavondje
het zwartblok moet het hebben van die 15% flaminganten en van de rest,
foertstemmers en racisten. Het probleem is dat de leiding vh zwartblok véél rechtser en extremistischer is dan hun aanhang....
Dat zal blijken als ze ooit verantwoordelijkheid krijgen, maar dan zal het helaas te laat zijn
Oud 3 februari 2004, 20:23   #35
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Wie is dat het "zwartblok"?
ik ben kiezer van het Vlaams Blok.
Oud 3 februari 2004, 23:17   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is dat het "zwartblok"?
ik ben kiezer van het Vlaams Blok.
Wist je d�*t niet?? dan weet je het nu...
Karel Dillen destijds...
Oud 3 februari 2004, 23:43   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bplus verzamelde ook 4.000 leden en sympathisanten voor de Belgische betoging op 4 mei 2003.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 23:48   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

Bplus verzamelde ook 4.000 leden en sympathisanten voor de Belgische betoging op 4 mei 2003.
Waarvan er dan toch blijkbaar 3000 plots verkouden waren...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 18:11   #39
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Federale regering brengt Vlaamse democratie in gevaar

Verzonden op: 04-02-2004
Verzonden door: vzw Bedevaart naar de Graven aan de IJzer

Morgen (donderdag 5 februari 2004) behandelt de plenaire vergadering van de Senaat de wetsontwerpen inzake de organisatie van de Europese verkiezingen. Het IJzerbedevaartcomité stelt klaar' en duidelijk: de op til zijnde beslissingen zijn fout.

De opvallendste maatregel die WEL wordt genomen is de instelling van een kiesdrempel bij de komende regionale verkiezingen.

Deze kiesdrempel maakt het ontstaan van nieuwe politieke bewegingen in Vlaanderen voortaan onmogelijk en leidt alzo tot de verschraling van het politieke leven. Door het invoeren van de kiesdrempel bij de regionale verkiezingen raakt de federale overheid aan de fundamenten van de Vlaamse democratie: de politieke verscheidenheid wordt de kop ingedrukt. Het politiek en maatschappelijk pluralisme wordt gefnuikt in het belang van die partijen die vandaag de meeste zitjes in het parlement bezetten.

De opvallendste maatregel die NIET wordt genomen is de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Ondanks het breed maatschappelijk draagvlak, ondanks de klaarblijkelijke politieke eensgezindheid in Vlaanderen, ondanks het arrest van het Arbitragehof, ondanks de ingediende wetsvoorstellen in Kamer en Senaat, ondanks de bekende initiatieven van de burgemeesters uit Vlaams-Brabant en ondanks het voornemen van reeds 20 gemeenten uit Halle-Vilvoorde om de komende Europese verkiezingen te boycotten, weigert de federale meerderheid in te gaan op de legitieme eis tot splitsing.

De uitspraken van verschillende Vlaamse toppolitici dat de kieskring toch nog tijdens deze legislatuur zal gesplitst worden, weliswaar na de komende verkiezingen, staan in schril contrast met de uitlatingen van hun Waalse collega’s. MR-voorzitter Duquesne verwoordde het krachtdadig: “Bruxelles-Hal-Vilvorde, pas touche!”.

De Vlaamse meerderheidspartijen werken door de instelling van de kiesdrempel en door de weigering in te gaan op de vraag tot splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde de ontevredenheid van de Vlaamse kiezer nog meer in de hand. ZE lijken niet te beseffen dat er vandaag veel meer op het spel staat: de democratie zelf. In deze zin is het Belgisch immobilisme vandaag een bondgenoot van de anti-politiek.

Aangespoord door deze vaststellingen is het IJzerbedevaartcomité meer dan ooit vastberaden haar werking voor zelfbestuur en maatschappelijk pluralisme in Vlaanderen verder te zetten.

Walter Baeten,
Voorzitter.

----------------------------

En waar blijft IJZERWAKE.

Of moeten de partijslaafjes van het BLOK zwijgen over het feit dat voor het Blok de kiesdrempel belangrijker is dan de splitsing BHV ????
Oud 7 februari 2004, 09:56   #40
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

IJZERWAKE = Blok partijslaafjes.

Vooraf een hartelijke proficiat voor Walter Baeten, de voorzitter van het
IJzerbedevaart die de moed heeft het bedrog van de kieswethervorming
van het Belgisch regime te veroordelen.

Zowel SPIRIT als het BLOK gaven de voorkeur aan de kiesdrempel,
boven de splitsing van de kieskring BHV.

Dat IJZERWAKE zwijgt, bewijst dat ze niets anders is dan een neporganisatie van het BLOK.

Eerst de IJZERBEDEVAART kapot maken, en daarna de deelnemers aan IJZERWAKE in de rug te schieten , door haar stilzwijgen over het bedrog van het BLOK en SPIRIT bij de stemming van de kieswet..

De IJZERBEDEVAART heeft dan ten minste de eerlijkheid, om tegen haar SPIRIT achterban in te gaan.

Maar de BLOK partijslaafjes van IJZERWAKE zwijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be