![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Tue, 10 Apr 2007 20:14:40 +0200: "RommelPotterij" <[email protected]>: in
nl.politiek: >> De naamvallen heb je nodig, anders begrijp je vroeg of laat hele >> zinnen verkeerd. Meestal vroeg. > >Nee hoor, ging me altijd prima af, kwestie van jong genoeg de taal tot je te >nemen, >dan vormt dat rotzooitje zichzelf in het hoofd. Klopt, dat heb ik gedaan toen ik al 30 a 35 was, en die naamvallen weet ik daardoor ook, en dat helpt me. Ik doe het zelden fout, hoewel ik het vanmiddag aan de telefoon nog had over 'das E-Mail', maar die zijn vrouwelijk Scheiße nog mal! -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com Steter Tropfen höhlt den Stein |
![]() |
#22 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "aljo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> >> "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "aljo" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected] ... >>>> >>>> "Hans" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> On Sun, 8 Apr 2007 20:07:19 +0200, "aljo" <[email protected]> >>>>> wrote: >>>>> >>>>>>Sehr GeEhrte Herrn Balkenende, >>>>> >>>>> Haha onzin in het Duits blijft onzin. >>>>> Oh ja: Botschaft = Ambassade ![]() >>>> >>>> die Botschaft = de boodschap >>> >>> Maar in het Duits is het dus echt "de ambassade". >> >> Ik heb het nagezocht op Internet en daar stond dat de eerste betekenis >> van Botschaft ambassade is en dat de tweede betekenis van Botschaft >> boodschap is. >> >> Wat ik maar probeer te zeggen is dat Duits veel makkelijker te leren is >> TopDown door meteen te proberen het Duitse nieuws te leren begrijpen en >> dat de BottomUp methode zoals op het VWO Duits geleerd wordt door veel >> woordjes te leren en dat gedoe met die naamvallen alleen maar >> demotiverend zijn. > > Ik heb het als klein kind van de televisie geleerd, dat is de beste > methode. > >> Aljo_ >> > > Laat die aljo nou is met rust joh griezeltje |
![]() |
#23 |
|
![]() "Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Tue, 10 Apr 2007 20:14:40 +0200: "RommelPotterij" <[email protected]>: in > nl.politiek: > >>> De naamvallen heb je nodig, anders begrijp je vroeg of laat hele >>> zinnen verkeerd. Meestal vroeg. >> >>Nee hoor, ging me altijd prima af, kwestie van jong genoeg de taal tot je >>te >>nemen, >>dan vormt dat rotzooitje zichzelf in het hoofd. > > Klopt, dat heb ik gedaan toen ik al 30 a 35 was, en die naamvallen > weet ik daardoor ook, en dat helpt me. Ik doe het zelden fout, hoewel > ik het vanmiddag aan de telefoon nog had over 'das E-Mail', maar die > zijn vrouwelijk Scheiße nog mal! Ik bedoelde eigenlijk iets jonger. iets met een komma tussen de twee digits. ;o) |
![]() |
#24 |
|
![]() "T1ctact0e" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "aljo" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> >>> "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "aljo" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected] ... >>>>> >>>>> "Hans" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> On Sun, 8 Apr 2007 20:07:19 +0200, "aljo" <[email protected]> >>>>>> wrote: >>>>>> >>>>>>>Sehr GeEhrte Herrn Balkenende, >>>>>> >>>>>> Haha onzin in het Duits blijft onzin. >>>>>> Oh ja: Botschaft = Ambassade ![]() >>>>> >>>>> die Botschaft = de boodschap >>>> >>>> Maar in het Duits is het dus echt "de ambassade". >>> >>> Ik heb het nagezocht op Internet en daar stond dat de eerste betekenis >>> van Botschaft ambassade is en dat de tweede betekenis van Botschaft >>> boodschap is. >>> >>> Wat ik maar probeer te zeggen is dat Duits veel makkelijker te leren is >>> TopDown door meteen te proberen het Duitse nieuws te leren begrijpen en >>> dat de BottomUp methode zoals op het VWO Duits geleerd wordt door veel >>> woordjes te leren en dat gedoe met die naamvallen alleen maar >>> demotiverend zijn. >> >> Ik heb het als klein kind van de televisie geleerd, dat is de beste >> methode. >> >>> Aljo_ >>> >> >> > Laat die aljo nou is met rust joh griezeltje Wat is jouw probleem? |